LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inzake betreft incasso bureau gm dejong!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Criticasterr
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2009 18:02

Re: Inzake betreft incasso bureau gm dejong!

Ongelezen bericht door Criticasterr »

Hij staat niet onder ede, dus mag hij de waarheid geweld aan doen, laat de Jong maar eens bewijzen dat hij de waarheid niet spreekt. Vuur moet je met vuur bestrijden, zij intimideren met valse verklaringen, wij ook !

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Inzake betreft incasso bureau gm dejong!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Hij staat niet onder ede, dus mag hij de waarheid geweld aan doen, laat de Jong maar eens bewijzen dat hij de waarheid niet spreekt. Vuur moet je met vuur bestrijden, zij intimideren met valse verklaringen, wij ook !
Tja, hier ben ik het dus niet mee eens. ik ben echt anti-leugens. Een zaak is nooit gediend met het verspreiden van onwaarheden.

Behalve dat het principieel onjuist is , kan het je ook danig opbreken. Stel nu eens dat het incassoburo mee wil werken en dat je een kopie van je huidige inkomsten dient op te sturen. :oops:

Criticasterr
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2009 18:02

Re: Inzake betreft incasso bureau gm dejong!

Ongelezen bericht door Criticasterr »

Ik geloof niet in sprookjes.........


Jimmy_T
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2009 16:10

Re: Inzake betreft incasso bureau gm dejong!

Ongelezen bericht door Jimmy_T »

JtC schreef:Sorry, ik had hier een bericht geschreven echter heb ik dat weggehaald want het klopte niet, nadat ik bovenstaande berichten nogmaals had gelezen.

Nadat ik dus alles nogmaals had gelezen, denk ik idd zoals eerder gesteld, dat je geen poot om op te staan hebt. De reden is dat je een reeds eerder gedane betalingsregeling niet bent nagekomen. Het gevolg hiervan is dat deze regeling dan simpelweg is komen te vervallen. Ik denk daarbij ook dat MG de Jong volledig volgens de regels het samengevoegde bedrag alsnog mag opsplitsen en voor ieder aparte kosten mag doorberekenen. Hier ben ik overigens niet 100% zeker van, dat zou je moeten laten bekijken door rechtsbijstand.

Jtc ik begrijp wat je bedoeld maar ik had een brief ontvangen en dat was het bedrag van t-mobile en vodafone samen voor 1080 duizend euro! en ik neem van aan va neen erkennend bureau dat ze daar ook aan houden ! dus wat het eigenlijk neerkomt is dat van vodafone 300 euro los en van t-mobile 780 los samen is dat toen 1080 euro.
daar had ik met hun een regeling getroffen en heb ik intotaal 472 euro betaald ! dus wat het neer komt is dat ik nog maar eigenlijk 628 euro moet betalend ! met die rente die bij komt is dat ongeveer 750 euro totaal !
ik heb daarna sind diends geen brief meer van hun ontvangen of wat dan ook en had hun laatst gebeld en toen kreeg ik het bericht te horen dat ik 1200! nog moet betalend !!!
en die mvrouw aan de lijn hing op omdat ik met de feiten aankwam die ze niet tegen kon!! ze hing zomaar op!!!!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Inzake betreft incasso bureau gm dejong!

Ongelezen bericht door snepke »

Dat had ik ook al gevraagd,vorige pagina.Ik krijg wel antwoord maar niet wat de achterstand isbij T-mobile en Vodafoon.

Criticasterr
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2009 18:02

Re: Inzake betreft incasso bureau gm dejong!

Ongelezen bericht door Criticasterr »

GELEZEN IN De Telegraaf 21 november 2009:
André Moerman, voorzitter signaleringscommissie van de Landelijke Organisatie Sociaal Raadslieden (LOSR) en een van de schrijvers van het rapport ’Incassokosten, een bron van ergernis!’, baseert zich op uitspraken van rechters
Wie een rekening niet betaalt, moet op de blaren zitten.
Daar zal iedereen het mee eens zijn.
Maar sommige incassobureaus maken het bij het innen van geld echt te gortig.
Zo berekende een incassobureau voor een vordering van €150 een bedrag van €164 aan incassokosten.
Dat mag niet.
Maar wat mag een incassobureau nou eigenlijk wel en wat niet?
Als u het niet eens bent met de rekening van het incassobureau, adviseert Moerman het bureau en de schuldeiser een brief te sturen waarin u akkoord gaat met het betalen van de hoofdsom plus de bedragen volgens de rechterlijke richtlijn (op www.rijnstad.nl/incassokosten vindt u een standaard bezwaarbrief – red.). Maak dit bedrag over.
Alles wat daarboven komt, betaalt u niet, dus ook niet de €25 die de NVI-incassobureaus EXTRA rekenen.
„Vaak zullen incassobureaus desondanks toch aanmaningen blijven versturen”, vervolgt Moerman.
„Raak niet in paniek.
Doe verder niets.
Incassobureaus weten dat vrijwel elke rechter een streep zet door te hoge incassokosten.
Je staat echt wel sterk.”

Jimmy_T
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2009 16:10

Re: Inzake betreft incasso bureau gm dejong!

Ongelezen bericht door Jimmy_T »

nee er is nog nooit een dwang bevel geweest !!

begrijpen jullie mij niet? in november 2008 ee nbrief ontvangen van de jong dat ik het resterende pro bedrag va n1080 moest betalend !

in april 2009 belde ik mg de jong om een afspraak te maken voor een regeling ! in mei en in juli heb ik 2 keer het bedrag van 236 betaald wat op neer komt dat het bedrag 472 is !! toen in april hadden ze tegen mij gezegd dat het bedrag van t-mobile en van vodafone gezamelijk in het dossier is ! dus het bedrag van 1080 !!

wat opneerkomt dat ik eigenlijk nog maar 620 moet betalend !

nou sind daarna kon ik niet meer betalend heb ik nog nooit wat van hun gehoord geen brief ontvangen of wat dan ook dit en dat helemaal niks !
sind vorige week belde ik hun om die resterende bedrag van620 euro te betalend evt met rente erbij dat is geen probleem daar benik van bewust !
maar ook als ze hoge kosten bij doen moesten ze mij daar op de hoogte brengen!!! met brieven sturen of mij bellen want ze hadden mijn tel nummer !!!
en als het waar is dat ze 2 dossier bij mij liggen hebben ze mij nooit op de hoogte gebracht van die andere dossier ! dus hebben ze mij gewoon voor de gek gehouden en moet ik betalend als een gek!!
als ik toen in april een regeling met hun treft neem ik aan dat elke incasso bureau een regeling treft voor alles wat ik bij hun in de schuld stond toch??!!
anders zijn hun fout bezig en mij niet op de hoogte brengen van de hoeveelheid schuld dus ik neem aan dat het zo wel klopt heb ook brieven gewoon hier nog liggen die ik van hun hebben gekregen met alleen de bedragen die ik nog bij hun opstond ongeveer half jaar geleden!!

Gesloten