LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone is waardeloos!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
cocojane

Re: Vodafone is waardeloos!

Ongelezen bericht door cocojane »

Verder wil ik iedereen even waarschuwen voor telecom winkels.

Ik heb daar precies 2 weken gewerkt.
En dat was geen pretje als je uit een bedrijf komt rollen waar de klant centraal stond en de zeer goede service.

Ik moest de klanten in de telecom winkel dingen aansmeren.
Iets waar ik een gloeiende hekel aan heb.
Dit was mij bij de sollicitatie niet verteld uiteraard.
Zij deden mij geloven dat ook daar de service en de klant centraal stonden.

Ik heb daar een paar keer bijna staan janken van de schuldgevoelens.
Ze werken daar met targets.
Elke dag een andere target.
Bijv. op dinsdag moest je 200 vodafone abo's de deur uit doen.
Als er dan een klant kwam die zei ik wil de beste dekking in het hele land,dan zou ik zeggen neem KPN.
Maar dan werd ik onder mijn hol getrapt door de manager met Nee joh...jij met je KPN dat is Vodafone!
Alleen voor die vervelend target.
Als de klant na wilde denken en de andere dag terug kwam en de target was 200 T-mobile abo's eruit werken en die klant stelde dezelfde vraag dan was natuurlijk T-mobile de beste.

Die target is in het leven geroepen om de verkopers een fatsoenlijk salaris te geven.
Je kreeg een basis salaris dat net tegen het wettelijke minimum aan zat.
Als je met de winkel de dag target haalde kreeg je een schouderklopje van het hoofdkantoor,de persoon met de meeste target verkopen kreeg een cadeau bijv: een surround set of een LCD tv en je kreeg een geld bonus.
Hoe meer je van de target verkocht hoe meer extra geld je kreeg en een kans op een mooi cadeau.

Ik verkocht altijd het minste van de targets.
Omdat ik te eerlijk was.
Ik was daarom de slechtste en van de schuldgevoelens werd ik langdurig ziek en ben dus nooit meer terug gegaan.

Je mocht daar niks alleen aansmeren,aansmeren,aansmeren.
Als je dat niet kan,kun je een aantal weekjes op cursus.

Ik kreeg een klacht over een abo die mijn manager had aangesmeerd aan een vrouw.
Ze had een abo genomen met een HTC diamond toestel.
De telefoon doet bijna alles op internet dus een onbeperkt internet abo erbij is niet onverstandig met zo'n toestel.
Die vrouw wilde geen internet maar omdat de HTC diamond een target item was had hij hem gewoon bij het abo aangesmeerd.
Zonder internet was ie ook leuk.
Die vrouw kwam dus terug met ik kan niks met die telefoon hij moet altijd internet verbinding hebben.
Ik kan de helft van de functies niet gebruiken.
Toen heb ik haar geattendeerd op een onbeperkt internet abo erbij.
Ze heeft me toen het hele vooraf gaande verhaal verteld.
En ik kookte van binnen.
Ik had zoiets van nou weet u wat,kiest u maar een nieuw toestel!
En toen werd ik direct op het matje geroepen,ik kreeg nog net geen slaag.
Maar dit mocht dus niet.
Ik ben toen best wel tekeer gegaan tegen mijn manager,die alleen kon zeggen van zo werkt dat hier schat wen er maar aan!
Liever een ontevreden klant dan geen klant.
En de klanten blijven komen,gek genoeg....
En ze vertrouwen je 100%.
Ik heb het niet mogen oplossen met die vrouw en die heb ik gewoon naar huis moeten sturen met haar oude toestelletje.
Diep teleurgesteld,maar wist dat ik ook niks in te brengen had.

vipserv

Ongelezen bericht door vipserv »

beste cocojane, ik ken de verhalen, en ben hier ivm het toestel van mijn vriendin, een lg secret ook ooit eens tegenaan gelopen, het toestel had firmwarematige problemen, was 3x vervangen voor een nieuwe en was ook al 1x opgestuurd waarbij het scherm vervangen was.

op internet begon het inmiddels steeds meer voor te komen, en via een bron bij LG zijn we er achter gekomen dat zelfs de firmware (die niet vrijelijk beschikbaar was) bijwerken naar de laatste versie dit probleem bij al die dingen niet oploste.

omdat de winkel het toestel zelfs voor de 5e keer niet mocht innemen en vervangen voor een ander exemplaar van hoofdkantoor zijn we toen in de pen geklommen.

hierna zijn we maanden met kluitjes het riet gestuurd . uiteindelijk nadat de rechtzaak voorbereid was en er telefonisch een ultimatum van 2 uur gesteld is alvorens de zaak bij het kanton gerecht aan te melden kon het toestel opeens wel ingenomen worden, echter niet tegen de door ons betaalde prijs maar de actuele waarde. dit terwijl het probleem al op dag 1 speelde dit was aantoonbaar van onze zijde en dit was ook bekend in het systeem van de winkel.

omdat we het de moeite niet meer waard vonden om er nog verder mee door te gaan hebben we het maar geaccepteerd.

de winkels willen wel verkopen, maar support leveren op het verkochte product, nee dat is heel moeilijk tegenwoordig. zelfs wetten worden compleet genegeerd. alleen mensen die de strijd aan durven te gaan (de vervelende klanten) krijgen hun recht.

verder ben ik het nioet met de ts eens dat vodafone waardeloos is, wil je zekerheid over dekking, haal gewoon een prepaid kaart voor je gaat aanschaffen. geen dekking, geen abbo!

bij mij thuis was vodafone de sterkste kpn een goede nummer 2.
gezien de prijzen/diensten in het aanbod voor vodafone gekozen. ben er erg tevreden mee.

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

Niet zo huiliehuilie over de telecomwinkels,dit is niet alleen in de telecom zo, je kan zo 100 andere sectoren uitzoeken waar het precies hetzelfde werkt.

Ik zit inmiddels al geruime tijd in de telecom en hier wordt een compleet verkeerd beeld geschetst!

Kom maar eens met fatsoenlijke voorbeelden,want wat hier bovenstaat is echt overdreven.

cocojane

Ongelezen bericht door cocojane »

Verkeerd beeld??
Als ik mijn verhaal als klant zou vertellen....snap ik je reactie.
Maar ik heb er zelf gewerkt en weet precies hoe het werkt.
T for telecom werkt zo en ik ken mensen die werken bij T-mobile shop,Vodafone winkel en iemand die werkte bij de Orange winkel en allemaal zelfde beleid.

Jij probeerd gewoon de winkel reputatie te redden.
Want je weet als je baas erachter komt dat jij gal zou spugen over de telecom zaken jij buiten staat met een boete van 10,000 euro.
Dat contract over zwijgplicht heb ik ook ontvangen destijds.
Moest binnen 1 maand retour op hoofdkantoor zijn.
Nooit ondertekend dus ik durf de waarheid te vertellen!

vipserv

Ongelezen bericht door vipserv »

mich24 schreef:Ik zit inmiddels al geruime tijd in de telecom en hier wordt een compleet verkeerd beeld geschetst!

Kom maar eens met fatsoenlijke voorbeelden,want wat hier bovenstaat is echt overdreven.
ik vind dat ik je een heel erg fatsoenlijk voorbeeld gegeven heb, en ik ben op de hoogte dat het in 1001 andere branches exact hetzelfde werkt. alleen in de telecom branche valt het gewoon het sterkst op.

overigens ligt de schuld niet alleen bij de winkels, maar ook bij de providers en fabrikanten. ik kan diverse voorbeelden noemen, alleen is dat relevant? ik vind van niet, het gaat in dit geval om de constatering van dit feit, en als je als consument hiervan op de hoogte bent kan je veel gerichter shoppen, voor je iets aanschaft

zoek eerst goed op het internet of het ook daadwerkelijk voldoet, en kijk ook met welke abonnements combinatie jij het gunstigst uit komt.

haal dan van die provider een prepaid sim en kijk hoe de dekking is op de voor jou belangrijke locaties. daarna moet je pas gaan aanschaffen, en laat daarbij geen ruimte over voor discussie.

gewoon ik wil (voorbeeld) de Samsung Star Qwerty met een 1 jarig KPN abbo.
of via internet bestellen.

mich24

cocojane schreef:Verkeerd beeld??
Als ik mijn verhaal als klant zou vertellen....snap ik je reactie.
Maar ik heb er zelf gewerkt en weet precies hoe het werkt.
T for telecom werkt zo en ik ken mensen die werken bij T-mobile shop,Vodafone winkel en iemand die werkte bij de Orange winkel en allemaal zelfde beleid.

Jij probeerd gewoon de winkel reputatie te redden.
Want je weet als je baas erachter komt dat jij gal zou spugen over de telecom zaken jij buiten staat met een boete van 10,000 euro.
Nee, dat is compleet niet waar. Maar goed, een fatsoenlijke discussie is niet te voeren merk ik, ik zit denk ik net iets te lang in de telecom dat ik met gemak al jou punten kan ontkrachten, ik wil best de discussie aan,maar zo kan dat niet.
En ik ben niet bang voor mijn werkgever, ze mogen zo meelezen, no problemos!
Laatst gewijzigd door mich24 op 09 sep 2010 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

mich24

Ik vind dat ik je een heel erg fatsoenlijk voorbeeld gegeven heb, en ik ben op de hoogte dat het in 1001 andere branches exact hetzelfde werkt. alleen in de telecom branche valt het gewoon het sterkst op.

overigens ligt de schuld niet alleen bij de winkels, maar ook bij de providers en fabrikanten. ik kan diverse voorbeelden noemen, alleen is dat relevant? ik vind van niet, het gaat in dit geval om de constatering van dit feit, en als je als consument hiervan op de hoogte bent kan je veel gerichter shoppen, voor je iets aanschaft
Juist!!Zo zit het gedeeltelijk in elkaar. Ik kan jullie genoeg voorbeelden geven waarin wij als winkel moeten opknokken tegen de provider.
Alleen jij als winkel ben het aanspreekpunt voor de klant, en geloof me, dat is soms verdomde moeilijk! Want JIJ als winkel krijgt de slechte naam terwijl je er soms compleet niks aan kan doen!

cafa

Ongelezen bericht door cafa »

Ik heb vandaag ook een extra zure ervaring met VODAFONE gehad. Door eerdere ervaringen vond ik zelf dat mijn zoon's belgedrag gecontroleerd moest worden. Gisteren stond er buiten de belbundel een bedrag van 3,60 euro. Vandaag 2558 euro! Wat kan ik doen?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

cafa schreef:Ik heb vandaag ook een extra zure ervaring met VODAFONE gehad. Door eerdere ervaringen vond ik zelf dat mijn zoon's belgedrag gecontroleerd moest worden. Gisteren stond er buiten de belbundel een bedrag van 3,60 euro. Vandaag 2558 euro! Wat kan ik doen?
Begin alvast met zijn telefoon afpakken, dat lijkt me een slim plan.
En abbonement er uit zo spoedig mogelijk dan kun je je zoon een prepaid
kaart geven en dan kan hij nooit geen 'schulden' maken.

cafa

Ongelezen bericht door cafa »

prima weet ik ook en dioe ik ook (eindelijk), maar mag een maatschappij dat zo snel laten oplopen?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

cafa schreef:prima weet ik ook en dioe ik ook (eindelijk), maar mag een maatschappij dat zo snel laten oplopen?
Geen idee of dat wettelijk mag, maar degene die belt is zelf verantwoordelijk er voor.

esba

Ongelezen bericht door esba »

Sinds mei 2010 heb ik te maken van de bureaucratie van Vodafone: In mei 2010 mijn tweejarig abonnement verlengd. Hier een nieuw toestel bij besteld, de Nokia X6. Op 18 mei 2010 brief ontvangen dat het toestel geleverd zou worden. Op 19 mei 2010 met klantenservice (ks) gebeld met de vraag wanneer ik het toestel tegemoet kon zien. Door ks werd mij verteld dat toestel al geleverd was en dat er ook voor ontvangst getekend was. De naam van de ondertekenaar is mij niet bekend, volgens Vodafone betrof dit een van mijn buren. Reactie ks was dat ik zelf contact moest opnemen met het bezorgbedrijf. Dit heb ik gedaan, daar werd mij verteld dat het een fout van de bezorger was, hij/zij had nooit een pakketje van Vodafone bij buren af mogen leveren, zij zouden onmiddellijk contact opnemen met betreffende chauffeur, ik zou teruggebeld worden.
Ben nooit teruggebeld, heb zelf meerdere malen contact opgenomen met zowel Vodafone als bezorgbedrijf. Tot op heden, 9 september 2010, heb ik mijn toestel nog steeds niet ontvangen. De laatste keer dat ik telefonisch contact heb gehad heb ik eerst 5 kwartier in de wacht gestaan om er vervolgens om 17.59 uitgegooid te worden nadat ik net een medewerker van de ks aan de telefoon had, die mijn 'probleem' niet echt wilde begrijpen. Tja, er was wat vertraging in de bezorging door drukte ... wat vertraging ?? Ik zat toen inmiddels al meer dan twee maanden op mijn toestel te wachten!!!
Op mijn vraag waarom ik niet gewoon een nieuw toestel toegestuurd kan krijgen en de opmerking dat ik vind dat het een probleem van Vodafone is en niet van de klant werd mij doodleuk verteld dat er dan door Vodafone eerst een melding van vermissing gemaakt ging worden en het niet mogelijk was om mij alvast een ander toestel te sturen ... dan zouden er teveel in omloop zijn. Maar hij ging het navragen, vervolgens werd de verbinding verbroken. Onmiddellijk teruggebeld, wat bleek tot mijn grote woede en verbazing: klantenservice was gesloten vanaf 18.00 uur. En natuurlijk nooit meer teruggebeld, van service hebben ze echt nog nooit gehoord!
Vorige week, donderdag 2 september, een brief verstuurd ter attentie van de directie van Vodafone met het dringende verzoek mij een nieuw toestel op te sturen en te reageren op mijn schrijven. Ook, u raadt het al, geen enkele reactie op ontvangen.
Service kan ik dit niet noemen, ik word als klant van het kastje naar de muur gestuurd. Ondertussen zit er dus waarschijnlijk iemand met mijn toestel vrolijk te bellen en ben ik de dupe van een chauffeur die iets heeft gedaan wat absoluut niet kan en mag!

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Op mails naar de directie klantenservice cq naar hun loyalty afdeling krijg je inderdaad geen antwoord, reacties komen na een stornering of factuurblokkade of gsm uitzetten :shock:

Gesloten