LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN blokkeerd andere ADSL providers

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sathopper

KPN blokkeerd andere ADSL providers

Ongelezen bericht door Sathopper »

Ik heb ADSL bij KPN en probeer ADSL via een andere Provider te krijgen. Ik kom wel door de meeste postcode checks maar na een aanvraag krijg ik meestal schriftelijk of telefonisch te horen dat het niet mogelijk is. Bij doorvragen kreeg ik bij twee providers te horen dat KPN de aansluitingen bij ons in de straat niet vrijgeeft voor andere providers omdat de lijnen te slecht zijn.
Ik heb echter een prima stabiele ADSL aansluiting. De andere providers o.a. Online willen graag leveren.

Echter kan ik niet van mijn dure abonnement bij KPN af omdat ze ook de snellere goedkopere abonnementen niet leveren.

Toch van de zotte dat ik voor een langzame verbinding (waar ik vrede mee heb ) meer betaal dan iemand met een veel snellere verbinding.

quantas01

Re: KPN blokkeerd andere ADSL providers

Ongelezen bericht door quantas01 »

Dat ligt dus aan de providers die daar niet kunnen of willen leveren als de check aangeeft dat het kan dan kan het ook.

Kpn kan en zal dat echt niet tegenhouden.

Ik denk dat er meer aan de hand is dan u hier verteld.

Sathopper

quantas01 schreef:Dat ligt dus aan de providers die daar niet kunnen of willen leveren als de check aangeeft dat het kan dan kan het ook.

Kpn kan en zal dat echt niet tegenhouden.

Ik denk dat er meer aan de hand is dan u hier verteld.
Wat zou er nog meer aan de hand moeten zijn. Ik heb nu 2 jaar een KPN (ex. Planet) ADSL van 256/1500kbps voor 28.95€. Technisch haalbaar 700/2500kbps gemeten door de meetploeg van KPN. Ook mijn modem geeft dit als hoogste snelheid aan. De ADSL is al 2 jaar super stabiel. Tevens heeft iedereen in de straat KPN!

Meerdere malen bij KPN mijn abonnement proberen aan te passen maar ze luisteren niet naar je. Ook een KPN medewerker die het (met het risico op de vingers getikt te worden) achter de schermen probeerde het te regelen krijgt het niet voor elkaar. Wat voor een opties zijn er dan nog?
Tevens nog een vreemd probleem mijn buren zowel rechts als links kunnen wel een 4MB bij KPN aanvragen volgens de postcode check?

Toch belachelijk dat ik meer betaal dan iemand met een 20MB abonnement!

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ik weet niet wat er aan de hand is maar een overstap kan niet door kpn tegengehouden worden.

De markt is vrijgegeven en overstappen kan gewoonweg.
Meerdere malen bij KPN mijn abonnement proberen aan te passen maar ze luisteren niet naar je. Ook een KPN medewerker die het (met het risico op de vingers getikt te worden) achter de schermen probeerde het te regelen krijgt het niet voor elkaar
Dan kloppen de gegevens niet, aanpassen kan gewoonweg heb ik vrijdag nog bij een klant gedaan die ook ex planet was.

Dus ik denk dat er een paar dingen anders aan de hand zijn dat men het weigert.

Sathopper

quantas01 schreef:
Dan kloppen de gegevens niet, aanpassen kan gewoonweg heb ik vrijdag nog bij een klant gedaan die ook ex planet was.

Dus ik denk dat er een paar dingen anders aan de hand zijn dat men het weigert.
Wat er aan de hand zou zijn weet ik niet. Ik moet het met de informatie doen die ik van KPN en andere providers krijg. Als die mij niet de juiste info geven wat moet je dan?

Twee jaar geleden toen we er kwamen wonen kon ik alleen maar bij Planet ADSL Economy aanvragen. Ik had IPB van KPN en dat kon niet mee verhuisd worden. (mijn buurman heeft echter wel IPB van KPN). KPN, Hetnet en andere providers konden geen ADSL leveren omdat hun geen 256/1500 Abonnementen meer leveren. Nu is Planet helemaal opgegaan in KPN. Mijn ADSL is nog steeds ADSL Economy volgens "Mijn KPN".
Ik vermoed dat KPN de lijn niet vrij wil geven voor snellere verbindingen dan 256/1500 i.v.m. de afstand van dik 5km naar de wijkcentrale. Echter kan ik technisch 700/2500 halen en betaal ik te veel. KPN al voorgesteld minimaal mijn upload te verhogen naar 512kbps (mijn grootste wens i.v.m. mijn webcamera's) maar dit kan ook niet. Technisch kan het omdat 2 jaar geleden de meetploeg die de aansluiting opleverde de aansluiting even op maximale snelheid heeft laten draaien (700/2500).

Wie mij verder kan helpen laat het weten (Uitdaging)?

Alvast bedankt.

Gesloten