LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies mbt keuken vernieuwen gevraagd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nicolko1978
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2009 11:02

advies mbt keuken vernieuwen gevraagd

Ongelezen bericht door nicolko1978 »

Afgelopen vrijdag hebben wij het voorlopig koopcontract getekend voor ons toekomstige huis. als alles meezit krijgen we medio januari de sleutel. Nu zit er momenteel een bulthaup keuken in. Dit is echter een behoorlijk gedateerd model. Aangezien we wel gecharmeerd zijn van het aanrechtblad ( graniet ) zijn we nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Zowiezo willen we de inbouw apparatuur vervangen voor Bosch apparatuur. Kwa indeling hoeft er weinig te veranderen.

Een aantal opties die wij nu in gedachten hebben:

1 Frontjes vervangen. Al weten we niet of we dan gebonden zijn aan nieuwe bulthaup frontjes of bijv Ikea ook een optie is
2 Kastjes inc frontjes vervangen. Een voor een de kastjes vervangen zonder eerst het blad te demonteren. We weten niet of dit technisch haalbaar is

De bovenkastjes hebben een wat afwijkende maat. ons idee is om de bovenkastjes in het geheel te vervangen (inc de kast voor de inbouw koelkast) . blijft dus het issue mbt de onderkastjes...Iemand tips ideeen?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: advies mbt keuken vernieuwen gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

http://www.keukenvernieuwer.nl/ (verschillende dealers door het land, allen keukenzaken met renovatieprogramma)

http://www.portas.nl/kuechen/index.asp (goed, maar vernomen dat deze vaak niet als voordeligste uit de bus komt)

http://www.keuken-renoveren.nl/ (deze ken ik niet...........)

dude_81
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2009 21:50

Re: advies mbt keuken vernieuwen gevraagd

Ongelezen bericht door dude_81 »

Ik weet niet waar je woont, maar ik meen dat Mennen keukens in Liessel ook dit soort werkzaamheden doet (updaten van een keuken). Volgens mij gebruiken zij de gangbare A-merken; Neff, Bosch, Siemens en Miele.

Ik ben bezig met een keuken van hun en ik heb er een goed gevoel bij.

nicolko1978
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2009 11:02

Re: advies mbt keuken vernieuwen gevraagd

Ongelezen bericht door nicolko1978 »

Liessel..hm..we zoeken meer iets in regio Amsterdam...

dude_81
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2009 21:50

Re: advies mbt keuken vernieuwen gevraagd

Ongelezen bericht door dude_81 »

nicolko1978 schreef:Liessel..hm..we zoeken meer iets in regio Amsterdam...
Dat is dan een beetje uit de buurt. Volgens mij maken zij ook kastjes exact op maat, dat lost misschien jullie probleem op.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: advies mbt keuken vernieuwen gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Monsees, Amsterdam
de Vink keukenrenovatie, Zaandam.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: advies mbt keuken vernieuwen gevraagd

Ongelezen bericht door pfffff »

Elke keukenzaak zal je terwille zijn, dus om hier nu lukraak namen te gaan noemen ?
De onderkasten vervangen met behoud van je werkblad is geen probleem, mits je de zelfde hoogte wilt behouden, is dit nog geen hele dag werk voor een monteur.

Alleen de frontjes en geleiders en scharnieren vervangen is in verhouding duurder dan een geheel kastje

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: advies mbt keuken vernieuwen gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Alleen de frontjes en geleiders en scharnieren vervangen is in verhouding duurder dan een geheel kastje
Wat een wijsheid!?, dus ik ben al 5 jaar verkeerd bezig?

Fronten vervangen kost met montage ca 350,-- per m2
Een lade komt op ca 160,-- per lade (geleiders & bak; blum)

1 ladekast van 30cm heeft bij pffff al die prijs........

We maken altijd een vergelijk van een nieuwe keuken en een renovatie, de renovatie komt 9 van de 10 keer voordeliger uit en dan zo tussen de 10 en 40%
(die 1 van de 10 keer komt meestal door het verplaatsen van meubelen en/of bouwkundige werkzaamheden bij een renovatie in)

De mensen kunnen door ons vergelijk zelf de afweging maken (is die 15% verschil nieuwe meubelen waard?)


Elke keukenzaak zal je terwille zijn, dus om hier nu lukraak namen te gaan noemen ?
Da's niet lukraak, deze komen van de eerdergenoemde website en zitten in de vragers' omgeving..........

Gesloten