LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] traag internet bij Alice

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
anerwich

traag internet bij Alice

Ongelezen bericht door anerwich »

Ik heb sinds een jaar internet+telefonie van Alice. Tot eind oktober 2009 was ik hierover tevreden. Eind oktober werd echter van de ene dag op de andere dag mijn internet regelmatig ontzettend traag. Ik kan soms bijna niet meer downloaden. De ene keer is de downloadsnelheid 4000 kb/sec, maar dan opeens is het nog maar 90 kb/sec. Al een nieuw modem ontvangen, netlijn gereset, nieuwe modem gereset, maar dit hielp allemaal niet. Ik kreeg het advies om de router er tussen uit te halen, maar de kabel van hun modem werkt niet met mijn HP laptop. Ik kreeg toen het advies om maar weer gedraad te gaan internetten. Dit gaat echter niet lukken met mijn laptop! (En het was natuurlijk daarvoor wel goed gegaan)Op 25 november werd mij door Alice medegedeeld dat mijn klacht zou worden doorgezet naar de Technische Dienst en dat ik binnen 3 dagen zou worden teruggebeld. Ik ben tot op heden niet meer teruggebeld en als ik hierover een e-mail stuur, antwoordt Alice mij weer met het standaard mailtje dat ik hiervoor telefonisch contact moet opnemen. Op 5 december kreeg ik, na diverse mailtjes van mij, weer de melding dat het was doorgezet naar de technische Dienst. Hoezo van het kastje naar de muur? Mijn geduld is op en ik ga op zoek naar een andere aanbieder. (eventueel met glasvezel/kabel)

anerwich

Re: traag internet bij Alice

Ik heb mijn laptop (welke pas 3 maanden oud is) d.m.v. de herstel-CD helemaal schoon gemaakt, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik heb mijn laptop (welke pas 3 maanden oud is) d.m.v. de herstel-CD helemaal schoon gemaakt, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen.
Als je een installatie van windows hersteld kan het nog heel goed dat virussen, spyware enz.. nog in je computer zitten. Je kunt in taakbeheer je processen eens nalopen door de namen ervan te googlen. Ook direct na het opstarten even netstat in je commandprompt om te kijken of er dingen verbinding proberen te maken terwijl jij nog helemaal niets doet.

Siira

Ongelezen bericht door Siira »

Is er een bepaalde regelmaat te ontdekken in de snelheidsverschillen? Is het bijvoorbeeld altijd op hetzelfde tijdstip? Hoe test je overigens de snelheid? Downloaden van een drukke website is bijvoorbeeld geen goede meet methode. Als er genoeg downloads tegelijk op de website zijn, zal de desbetreffende website niet in staat zijn om de volledige snelheid die je ADSL verbinding aan kan te benutten.

Feitelijk is geen enkele methode echt waterdicht, maar je kunt wellicht eens proberen bij:

http://www.speedtest.net/
http://test.unet.nl

Het kan erg helpen om bijvoorbeeld elk uur even een test van tenminste 2 verschillende bronnen (na elkaar, niet tegelijk!) te doen en de resultaten te bewaren. Hou er rekening mee dat de meeste browsers een lokale cache bijhouden en dat bijvoorbeeld 50mb.bin downloaden van de 2e website die ik hierboven aangaf alleen echt iets zegt als je tussendoor je cache wist en de browser herstart.

Zo kwam ik er bij mij achter dat iedere avond rond 18:00 de snelheid van min ADSL verbinding drastisch omlaag ging en dat meestal rond 23:15 weer was opgelost. Met de gedetailleerde logs kon de internet provider al veel. Uiteindelijk is er een monteur langs geweest en bleek het (zoals zowel ik als mijn internet provider vermoedde) overspraak te zijn van 1 of meerdere buren. Inmiddels heb ik er overigens geen last meer van :)

shushu

Ongelezen bericht door shushu »

Hoeveel mensen in jouw directe woonomgeving hebben dezelfde provider?

Je kunt ook even met ping of tracert command zien hoe de responsetijd is. En idd met speedtest/nl of speedtest.net kan je een goede indiciatie krijgen.

Hoe staat de netwerkkaart ingesteld, half of full duplex?

Heb je handmatig een internetverbinding ingesteld of d.m.v. de software van je provider?

Het is idd niet altijd gelijk zo dat het aan je provider ligt. Plus als alles is gedaan vanuit hun kant en het probleem is er nog steeds dan zou je kunnen denken dat...... En vanaf het punt dat de dsl lijn je huis binnenkomt, hoe is het verder op/ingesteld? Deels bekabeld danwel draadloos?

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ik kreeg het advies om de router er tussen uit te halen, maar de kabel van hun modem werkt niet met mijn HP laptop
Dan zou ik toch eens een keer een expert erbij halen want het is gewoon een cat5 kabel en die past op elke laptop.

Alice Webcare

Ongelezen bericht door Alice Webcare »

quantas01 schreef:
Ik kreeg het advies om de router er tussen uit te halen, maar de kabel van hun modem werkt niet met mijn HP laptop
Er zijn een aantal laptops, waarvan de netwerk kaart een "crosscable" (ander soort netwerk kabel) niet aan kan. Om dit op te lossen kan er inderdaad een router tussen gezet worden. (Of de netwerkkaart dient vervangen te worden, maar dit is vaak moeilijk/niet mogelijk bij laptops.) Mijn excuses dat ik u geen betere oplossing kan bieden.

anerwich

Dank voor jullie antwoorden en sorry voor mijn late reactie.

Ik test mijn snelheid bij bbspeedtest.nl en de snelheid is niet op steeds dezelfde tijden zo traag. Ik heb geen idee of er buren van mij bij Alice zitten en hoeveel buren dat dan zijn. Ik weet wel dat mijn vriendin die in dezelfde plaats woont als ik, ook de laatste tijd trager internet heeft bij Alice, maar bij haar zijn de problemen niet zo erg als bij mij.
Dat van die crosskabels begreep ik zelf ook niet helemaal maar ik zag dat iemand
van Alice hierop had gereageerd en dat dit blijkbaar niet anders kan. Ik vind het trouwens erg vreemd dat een medewerker van Alice via dit forum een bericht naar mij stuurt, terwijl ik al weken zit te wachten op een telefoontje of rechtstreeks antwoord per mail. Kennelijk communiceert Alice liever via forums dan rechtstreeks met hun klanten! Ik kreeg zojuist trouwens een brief van Alice dat ik het defecte modem maar moest opsturen??? Grr. Ik heb een maand geleden een modem teruggestuurd. Moet ik nu het modem dat ik nu in gebruik heb als defect beschouwen en ook terugsturen? en krijg ik dan weer een nieuw modem? Mogelijk kan de Alice-medewerker mij via dit forum hierover informeren, als het rechtstreeks naar mij niet wil lukken? Bij voorbaat dank.

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Er zijn een aantal laptops, waarvan de netwerk kaart een "crosscable" (ander soort netwerk kabel) niet aan kan. Om dit op te lossen kan er inderdaad een router tussen gezet worden. (Of de netwerkkaart dient vervangen te worden, maar dit is vaak moeilijk/niet mogelijk bij laptops.) Mijn excuses dat ik u geen betere oplossing kan bieden.
Ik weet niet waar u op de helpdesk zit maar een normale router cq modem aan de pc werkt nog altijd met een straight cable en geen cross cable.

Cross gebruik je voor andere doeleinden en niet voor de pc aan de router te hangen.

Alice Webcare

Ongelezen bericht door Alice Webcare »

quantas01 schreef:
Ik weet niet waar u op de helpdesk zit maar een normale router cq modem aan de pc werkt nog altijd met een straight cable en geen cross cable.

Cross gebruik je voor andere doeleinden en niet voor de pc aan de router te hangen.
Beste quantas01,

Op het Copperjet 1616 (het modem dat Alice gebruikt) dient een cross cable gebruikt te worden. Deze kabel zit ook inbegrepen in de Alice box die u ontvangt als u zich aanmeldt bij Alice. Het is geen standaard CAT5 kabel zoals u meldt in een eerdere reactie.

@anerwich: Graag ontvang ik van u een mail op: [email protected].
Dan ga ik even na wat er precies gezegd en gedaan is en wat er nog gebeuren moet om u weer van een goed werkende Alice verbinding te voorzien. Uit uw verhaal begrijp ik dat uw storing niet goed opgepakt is, mijn excuses hiervoor. Ik ga mijn uiterste best doen om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen!

anerwich

Kennelijk heeft Alice achter de schermen toch wel iets met mijn klacht gedaan, want sinds enkele dagen werkt mijn internet weer perfect en met een goede snelheid. Ik zal wel nooit horen wat er precies is misgegaan en ik had inmiddels voor de tweede keer een nieuw modem ontvangen van Alice, maar dat heb ik niet hoeven gebruiken want dat werd geleverd toen de verbinding al weer in orde was.
Ik ben in ieder geval weer blij dat alles weer werkt naar behoren!

sediek

Ongelezen bericht door sediek »

Bij mij heeft het vandaag even gewerkt, en toen was het oorverdovend stil.....
van de gehele maand tot nu toe slechts enkele dagen verbinding...
Ik ga gewoon weg bij deze flutdame....want inderdaad een hoop illusie(beloften) en weinig daden.

Ik hoop dat Tros radar deze provider eens voor de uitzending weet te halen.
Echt nodig...

Als het bij u traag is, nou ik heb helemaal géén verbinding

sediek

Ongelezen bericht door sediek »

Helaas mensen, voor de zoveelste keer blijkt het niet goed te gaan met Alice internet.
Ik heb nu slechts 4 MB als voorstel gekregen omdat men het op 8-10MB ook niet stabiel houd.
Ik wacht nog even de reactie af van Alice....als die ooit komt(klantenservice..)
Als het zelfs niet 8 mb kan halen dan is wat fundamenteel loos bij Alice, alle andere aanbieders heb ik nu zoal gehad, en de beste was wel compuserve waar men gewoon 18MB haalde.
Als je zoveel gedonder heb gehad met Alice dan is zelfs Telfort beter.

Neen mijn oplossing wordt niet door Alice geboden, een grote rampfirma is het.
Op de snelheid zegt men doodleuk, we garanderen niets.....maar 20% van die snelheid zie ik als regelrechte misleiding.

Enfin, het wordt dus niets met Alice, die leuke dame blijkt dus slechts een fantasie!

Gesloten