LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Direct OPZEGGEN is ONMOGELIJK!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Wenjow
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2009 06:48

Energie Direct OPZEGGEN is ONMOGELIJK!!!

Ongelezen bericht door Wenjow »

Op 25 januari 2009 (tevens de "nieuwe aangevraagde" energieleverancier XXXX, heeft middels de "AHUM" zogenaamde "overstapservice" getracht het huidige contract per 24 maart 2009 op te zeggen bij Energiedirect. Energiedirect heeft de opzegging niet gehonoreerd.

Tevens, heb ik (zelf) als klant (ook) op 25 januari 2009 per (Brief NUMMER 1) zelf een opzeggingsbrief aan Energie Direct verzonden. (Waarvan ik tot op heden niets heb vernomen).

Op 10 juli 2009 heb IK opnieuw een opzeggingsbrief (Brief NUMMER 2) verzonden aan Energie Direct. (Ook van deze brief heb ik tot op heden NIETS vernomen). Op 23 november 2009 kreeg ik via de "nieuwe, aangevraagde" energieleverancier XXX middels een mail bericht dat mijn nieuwe contract per 24 maart 2010 niet in kan gaan, omdat ik een contract zou hebben op de ingangsdatum 24 maart 2010 bij Energie Direct.

Op 24 november 2009 heb ik opnieuw een opzeggingsbrief (Brief NUMMER 3) verzonden aan Energie Direct. Tevens heb ik op 24 november 2009 2X telefonisch contact gehad met Energie Direct (namen en tijden bij mij bekend, bovendien hang je lang in de wacht en ben ik door 1 medewerkster VERKEERD en van ONJUISTE informatie voorzien, bovendien was deze medewerkster ERG onvriendelijk en absoluut NIET behulpzaam). Mij is medegedeeld dat ik schriftelijk dien op te zeggen. Van opzeggingen is bij Energie Direct (in het systeem niets bekend).

In mijn voorwaarden staat dat de klant ook per email kan opzeggen. Dus heb ik op 24 november 2009 opnieuw een opzeggingsmail middels een webformulier (Email nummer 1) (referentienummer XXXXX) en een email (Email nummer 2) gericht aan: [email protected] verzonden.

Tevens heb ik op 24 november 2009 nogmaals een opzeggingsbrief (Brief NUMMER 3) per post verzonden. Ik ben per 24 maart 2008 een 1 JAAR contract aangegaan bij Energiedirect. Ik heb inmiddels ook telefonisch contact gehad met mijn netwerkleverancier (Enexis) Daar blijkt dat mijn werkelijke datums niet overeenkomen met het contract dat ik van Energie Direct heb ontvangen. Energie Direct heeft namelijk "gerommeld" met het gas contract. Men heeft namelijk eerst een uithuizing (ipv) een inhuizing uitgevoerd. GAS 19 maart 2008 uithuizing ID CODE XXXXXXX 31 maart 2008 inhuizing ID CODE XXXXXX ELEKTRA 24 maart 2008 inhuizing ID CODE XXXXXXX Waardoor mijn contractsdatums niet synchroon lopen met de werkelijkheid.

Tevens heeft Enexis verteld dat de problemen bij Energie Direct bekend zijn. Tevens heeft Enexis mij geadviseerd om contact op te nemen met: Consuwijzer. Dit heb ik gedaan, maar het antwoord is voor mij niet echt "bevredigend" omdat ik volgens mij de juiste procedure en duidelijke brieven heb geschreven. Verder adviseert Consuwijzer mij om als klant een klacht in te dienen bij de Geschillen commissie (energie en water), maar de wacht/behandel tijd bij de geschillen commissie is inmiddels bijna opgelopen tot een half jaar. DUS daar schiet ik niets mee op, want dan ben ik opnieuw gebonden en verplicht om WEER een jaar vast te "zitten" aan Energie Direct.

Bovendien is er bij de geschillen commissie de verplichting tot betaling van 25 Euro behandelkosten. Wat volgens mij een te hoge drempel is voor véél klanten die een klacht hebben.

Maar hoe dan ook .... Energie Direct reageert niet op brieven, per telefoon kan ik niet opzeggen en Energie Direct reageert ook NIET op emails. Mijn vraag is HOE kan ik van mijn contract afkomen bij Energie Direct per: 24 maart 2010 Elektra en 31 maart 2010 gas. Volgens mijn contract heb ik een opzegtermijn van 30 dagen en volgens de website van 7 dagen. Maar als Energie Direct mijn opzeggingen niet beantwoord, ben ik dadelijk opnieuw voor een 2e jaar, tegen mijn WIL gebonden aan Energie Direct.

Verder heb ik alle kopieën van de contracten, brieven en emails in mijn bezit. Zou het niet eens een goed onderwerp zijn voor Tros Radar om eens een onderzoek te verrichten en wat tijd te gebruiken voor de energie leveranciers en dan met name de "club" Energie Direct. Want dit "ruikt" stellig naar "oplichting".

Bovendien zou het "prettig" zijn als de politiek eens met een wetsvoorstel zou komen, dat ook energie maatschappijen, na de "gekozen" contractsduur, de klant maandelijks zijn contract kan opzeggen. Zoals nu ook het geval is bij telecom en internet contracten. Zodat de klant niet keer op keer gebonden is aan een nieuw jaarcontract.

Mocht u naar aanleiding van dit schrijven, inzage wensen in de brieven, contract, emails of nadere informatie wensen, ben ik zeker bereid deze aan u te verstrekken. Tot op heden 8 december 2009 heb ik nog steeds NIETS vernomen als antwoord op mijn opzegging, cq klacht van Energie Direct!

Dus beste lezers voor wie dit leest, LET op voor je klant gaat worden bij Energie Direct (is trouwens een volledige dochter van Essent). Éénmaal aangemeld en klant dan is het onmogelijk om nog weg te komen bij Energie Direct!

Zoals een andere forum schrijver, schrijft: "Energie Direct lijkt wel een onderdeel van de "Energie maffia", hier kan ik me volledig bij aansluiten!!
Laatst gewijzigd door Wenjow op 09 dec 2009 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Energie Direct OPZEGGEN is ONMOGELIJK!!!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Eén aangetekende brief hun kant op en je hebt bewijs dat je op tijd hebt opgezegd.
Zou ik er nog aan wagen en als er aan hun kant voor ontvangst is getekend nog eenmaal bellen dat je nu weet dat ze je opzegging hebben.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Energie Direct OPZEGGEN is ONMOGELIJK!!!

Ongelezen bericht door Shine »

Als u een brief gaat schrijven adviseer ik u gebruik te maken van alinea's. Want bovenstaand stuk leest verre van prettig. Is niet bepaald overzichtelijk en nodigt daardoor ook niet echt uit.

Gesloten