LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzegging essent
opzegging essent
hoi ik heb de overstap gemaakt naar een andere leverancier ik kreeg een brief met daarin het volgende wij hebben bericht ontvangen dat u de leveringsovereenkomst voor gas/licht wenst op te zeggen dat betekent dat u een andere leverancier hebt uw huidige overeenkomst met essent eindigt op 3 december 2009 dat klopt allemaal want de nieuwe neemt het over op 4 december 2009 dat staat ook in de brief maar nu het probleem ik kreeg vanmorgen een brief van enexis dat per 7-12 2009 de levering van gas eindigt omdat ik geen leverancier heb heb inmiddels al gebeld en de nieuwe leverancier had me netjes aangemeld maar heb ik nu kans dat ik word afgesloten van gas en licht
Re: opzegging essent
Ik zou me geen zorgen maken, dat soort brieven wordt automatisch verstuurd, helaas lijken ze vaak ze weinig zorgvuldig te zijn.
Echter het is niet duidelijk naar wie je gebeld hebt. Naar de oude leverancier of naar Enexis? Of toch naar de nieuwe?
Als je over bent gegaan naar de NL energie( ook wel, maar ten onrechte NEM genoemd), of OXXIO, dan is de kans dat er iets mis gaat bij de switch nmm zeer groot, maw er is wellicht toch niet aangemeld, hoewel men telefonisch het tegendeel beweert.
Echter het is niet duidelijk naar wie je gebeld hebt. Naar de oude leverancier of naar Enexis? Of toch naar de nieuwe?
Als je over bent gegaan naar de NL energie( ook wel, maar ten onrechte NEM genoemd), of OXXIO, dan is de kans dat er iets mis gaat bij de switch nmm zeer groot, maw er is wellicht toch niet aangemeld, hoewel men telefonisch het tegendeel beweert.
ben naar oxxio overgegaan en heb het op papier van zowel oxxio als essent en heb alledrie maar weer eens gebeld de fout zit hem in 1 woord geen uithuizing maar overstap oxxio beloofde me dat ik vandaag de id nummers krijg die zijn nodig voor de overstap zal me benieuwen met id nummers kunnen ze je niet afsluiten heb er een hard hoofd in alles staat op papier en toch dreigen met afsluiting rare wereld en ik las iets over dat ze in de winterperiode geen mensen mogen afsluiten wanneer gaat dat in dan haha heb ik een achterdeur mvg marcelAGGB schreef:Ik zou me geen zorgen maken, dat soort brieven wordt automatisch verstuurd, helaas lijken ze vaak ze weinig zorgvuldig te zijn.
Inderdaad mag er niet afgesloten worden tussen 1okt en 1 april, behalve bij fraude of het herhaaldelijk weigeren van schuldsanering. Die zaken zijn hier niet aan de orde. Dus geen paniek. Laat ons hier wel ff weten of Oxxio inderdaad zijn belofte is nagekomen.
AGGB schreef:Inderdaad mag er niet afgesloten worden tussen 1okt en 1 april, behalve bij fraude of het herhaaldelijk weigeren van schuldsanering. Die zaken zijn hier niet aan de orde. Dus geen paniek. Laat ons hier wel ff weten of Oxxio inderdaad zijn belofte is nagekomen.
zojuist teruggebeld door oxxio en ze hebben de zaak opgelost komt er eventueel wel iemand voor afsluiting kunnen ze oxxio bellen heb wel voor de zekerheid de id nummers opgeschreven thnks allemaal en ik hou jullie op de hoogte mvg marcel
vervolg dus hahaha gisteren kwam er idd iemand van enexis voor de afsluiting geen rare man trouwens zeer vriendelijk en behulpzaam oxxio had de zaken nog niet goed geregeld en de id nummers klopten niet oxxio heeft deze week tijd om het dus in het landelijke systeem te zetten anders volgt alsnog afsluiting deze monteur van enixes kon me wel vertellen dat het bij oxxio en n.e.m vaak misgaat ze zeggen de exleverancier op terwijl ze zelf nog niet kunnen leveren maar goed ik hou de druk op de ketel bij oxxio lukt het deze week niet helpt de monteur van enexis ons verder mvg marcel
Dus toch misgegaan bij Oxxio, net wat ik al vreesde. Sterkte gewenst! Dat de nrs niet klopten verbaast mij niks, is mij ook overkomen. Als het misse boel blijft, dan raad ik je aan een draadje te openen met Oxxio in de titel, dan ziet de alhier ronddolende oxxiomedewerker dat. Gevolg is, dat hij reageert en dan wordt de oxxioderrie weer snel opgedweild, maw het probleem wordt opgelost.
Wat ik niet begrijp is, dat er toch een afsluitman op de stoep stond, terwijl we volgens mij nu toch echt tussen 1 okt en 1 april leven.
Wat ik niet begrijp is, dat er toch een afsluitman op de stoep stond, terwijl we volgens mij nu toch echt tussen 1 okt en 1 april leven.
-
- Contacteer:
Beste marcel35,
Uw forumbericht van 8 december jl. maakt duidelijk dat u problemen heeft met uw aanmelding bij Oxxio. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’
Uw forumbericht van 8 december jl. maakt duidelijk dat u problemen heeft met uw aanmelding bij Oxxio. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’
-
Ik denk dat dit komt doordat het vaker gebeurd dat de oude bewoner zich afmeld en er zich nog geen nieuwe bewoner meld (geld uiteraad niet voor overstappen maar voor netwerkbeheer komt dit op hetzelfde neer) Netwerk beheer gaat er dan in principe van uit dat er geen bewoning is en sluiten zij de bedoel dus af om illegaal aftappen dus te voorkomen.AGGB schreef:Wat ik niet begrijp is, dat er toch een afsluitman op de stoep stond, terwijl we volgens mij nu toch echt tussen 1 okt en 1 april leven.
Verder wil ik u er op wijzen dat de afsluiting geld als dit aan de orde komt door wanbetaling of dergelijke gevallen. In het geval dat er geen actief contract is pleegt men in feite fraude en mag men u dus afsluiten (ook al is dat in dit geval de schuld van de leverancier en niet de bewoner)
afgelopen vrijdag even gebeld met enixes of ik al in het landelijke systeem stond en het is allemaal geregeld nu heb nu officieel een leverancier wil langs deze weg ook oxxio bedanken dat ze het toch hebben kunnen regelen