LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat is een reeel budget

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Traphuis116
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2009 16:07

wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door Traphuis116 »

Beste forumlezers,

Als ervaringdeskundigen en experts kunnen jullie mij vast met het volgende dillema helpen.

Wij gaan op zoek naar een keuken voor ons eerste huis, totaal onervaren en geen idee wat er op de markt beschikbaar is.
Voor ik een winkel binnenloop, ons budget op tafel gooi en vervolgens als een dolle mijn wensen in eisen om ga zetten en belachelijke bedragen daarvoor noem. Wil ik eerst wel eens weten of deze wensen wel reeel zijn en passen bij het beschikbare budget.

Om daar meteen maar mee te beginnen, ons totale budget is € 10.000,-

Hiervoor zouden wij het volgende willen:
Een greeploze keuken.
Een composiet of betonnen blad (lengte ongeveer 3,5 meter) met uitsparingen voor een enkele rvs wasbak, 5-pits gasfornuis, kraan en Quooker.
Een front wat bestaat uit (zo veel mogelijk) lades en een vaatwasser.
Het liefst een hooglans afwerking, maar kunststof is ook een optie. (zolang het maar geen folie is)
Een apart keukenmeubel, bestaande uit drie delen, 1:een koelkast, 2:over/ magnetron combinatie (bakoven?) met daaronder een vriezer en 3:een kast voor bergruimte.
Het meubel willen we het liefst afwerken met dikke stolwanden.
En als laatste een moderne afzuiger met een moter zodat we een aansluiting naar buiten zouden kunnen maken.
Ook zal er het nodige leidingwerk verplaatst moeten worden en moet de keuken geplaatst worden, dit kan ik niet zelf.

Ik heb op het forum veel gelezen over wat goed en slecht is, waar ik op moet letten en wat valkuilen zijn, maar ook wat het beeld van de verkopers is over sommige comsumenten. Maar ik heb daar niet de bevestiging kunnen vinden dat mijn idee over onze keuken reeel is, vandaar mijn vraag?

keukenkoper99
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2009 11:56

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door keukenkoper99 »

Misschien moet u eens kijken op deze website:
http://www.deprijsvanmijnkeuken.nl

Op deze website kun je wel een goed beeld krijgen van je budget. Je vult de calculator in aan de hand van de wensen die jij net op noemde, en vervolgens kun je een budget downloaden.

Heb t zelf ook gebruikt en het resultaat gaf wel een goede budgetindicatie!

Traphuis116
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2009 16:07

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door Traphuis116 »

Ik vind het onzin om voor iets te betalen als er hier genoeg deskundige mensen zijn die mij een (gratis) antwoord kunnen geven op mijn bovenstaande vraag.

Daarnaast kan ik op jouw site niet al mijn informatie invoeren over opstelling, materiaal en mogelijkheden. Misschien kan je mij gewoon via dit topic antwoord geven :wink:

baard
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:45

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door baard »

hallo

wij zijn zelf bezig met een nieuwe keuken, een colega van mij ook en mijn broer ook.
mijn broer komt uit met 10 duizend euro ( hij had ook niet meer ) maar kon daarvoor geen stenen blad nemen, dat is meteen 2000 euro duurder.
het ligt ook aan je aparatuur natuurlijk.
hij heeft pelgrim.
wij en mij colega met we stenenblad en atag aparatuur komen tussen de 13 en 14 000 uit.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Met een hpl- of standaard lakfront uit de categorie (Ballerina/Rotpunkt/Nobilia/Wellman/Horst.......enz), een aanbiedings-composietblad (enkele fabrikanten hebben bepaalde kleuren op voorraad en zijn daarmee iets voordeliger) en een eenvoudige keuze in apparatuur zou het haalbaar moeten zijn; echter vanwege het leidingwerk en montagekosten zou ik het budget iets naar boven bijstellen (hier zit de grootste speling in....).

Traphuis116
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2009 16:07

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door Traphuis116 »

@ zelfstandige,

Stiekem zat ik een beetje op jouw reactie te wachten, bedankt :wink:
Je geeft aan dat ik het budget bij zou moeten stellen (omhoog), om hoeveel gaat het dan?
We hebben nog zeker 16 tot 20 maanden om te sparen dus wat extra budget moet wel op te brengen zijn, maar we willen ook niet al het geld in de keuken stoppen. Aan hoeveel moet ik denken?

p.s. overigens betekent deze lange wachttijd voor ons ook dat we voor de zomer nog geen aankoop zullen doen, maargoed we zijn al wel op gesprek geweest bij de leverancier van het project, vandaar dat dit nu speelt.

Angelique01
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2009 13:52

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door Angelique01 »

Onze net geplaatste keuken lijkt erg veel op wat jij aangeeft.
Wij hebben een bruynzeel saffier optima (is eigenlijk de nextline 501)
greeploos wit met een opgediktblad granietenblad van 8cm (zwart)
2x lade 90 1 x vaatwaaser 2x 90 lade 2 bovenkastjes
totaalblad is 2x 210 (uitsparing koken en onderbouwspoelbak)
Achter gas fornuis graniet en spatrand graniet 6cm
Half hoge kast koelkast daarnaast halfhoge kast voor vriezer en combi de keuken is afgewerkt met 6cm stollen waarbij de greeplijst open is en doorloopt onder het blad en boven de stol/lades. Alle apparaten zijn van siemens (behalve combi en vriezer) franke kraan en spoelbak onderbouw.
Onze prijs was 11.000 maar wel zelf plaatsen en zelf leidingen aanleggen.
Misschien heb je hier iets aan.

mmmpie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2009 11:58

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door mmmpie »

Ik heb deze week een offerte laten opmaken bij een kleine keukenzaak. Dus misschien heb je hier wat aan om het te vergelijken.

Rotpunkt keuken greeploos Lucido hoogglans 7x gelakt op mdf

- 3.7m composiet 6cm hoog royal-stone blad inclusief spoelbak (geen aanbieding) €+-3000
- 2x 80cm lades, 1x 60cm vaatwasser, 1x 45cm spoelkast, 1x 107,5cm hoekkast, 1x 60cm middelhoge kast tbv. magnetron, 1x 30cm middelhoge apothekers kast, 5cm stollen fineer, 2x Indeling Ladebakken. €4200
- Bosch apparatuur: Oven+Magnetron, Koelkast, Vaatwasser, Kookplaat, Afzuigkap, Kraan €2800
- Montagage, verleggen en aanbrengen leidingen, gat boren tbv. afzuigkap. €995
Totaalprijs van €10,995

Het keukenmerk Rotpunkt staat onder de verkopers bekend als kwalitatief middel-laag. Maar ik kon voor deze prijs nergens slagen (Schuller, Keller, Hacker) met fineer, hoogglans op mdf en goede kwaliteit apparatuur.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ zelfstandige,
Stiekem zat ik een beetje op jouw reactie te wachten, bedankt
Je geeft aan dat ik het budget bij zou moeten stellen (omhoog), om hoeveel gaat het dan?
Voel me vereerd :oops:

Gezien er wat leidingen verlegd moeten worden (ik ga er niet van uit dat er groepen bij getrokken moeten worden; dan wordt het echt een ander verhaal!) zou ik het budget bij deze wensen met ongeveer 1500 euro "oprekken"

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door vanhaut »

wij hebben pas onze keuken laten plaatsen..

noblia keuken, hoogglans fronten en zwart granieten blad. afm. 180 x 275.

Apparatuur:
itho afzuigkap 90 breed, rvs
etna 5 pit kookplaat
enkele rvs spoelbak
boretti kraan
siemens vaatwasser,
oven en magnetron whirlpool
inbouwkoeler 308 l.

Alle fronten zijn lades,
brede kookkast van 90 cm,
carousselkast, luxe gootsteenkast met afvalsysteem,
hoge kast (230m) voor magnetron en oven met onder in 2 lades en bovenin deur,
en 1 smalle apothekerskast. 4 bovenkasten.
Koelkast inbouw
60cm vaatwasser

1e blad was een aanbieding, maar leverancier was failliet, hebben een ander blad gekregen (geen aanbieding maar we hoefden niet bij te betalen, logisch. Kosten waren anders 180 euro per meter.

Verlichting en tegelwerk hebben we niet via de keukenleverancier.

Verlichting is ongeveer nog 200 euro denk ik en tegels 500 euro. Vloertegels waren 200 euro (restpartij, precies genoeg voor ons, dus mazzeltje)

Plaatsen van de keuken waas 400 euro (alles werkend afgeleverd, blad etc. alla apparatuur aangesloten en de rommel mee)

Kosten leidingen en electriciteit 200 euro

dan komen we uit op ong. 9000 euro compleet van a tot z.

Apparatuur keuze had bij ons te maken met ervaring uit het verleden (zeer goede ervaring met whirlpool), kookplaat vonden we mooi en voldeed aan onze wensen. Spoelbak hebben wij min of meer merkloos.. kraan van boretti leek spreken op een ander ontiegelijk duur ding.. deze was stukken voordeliger, vaatwasser was een mooie aanbieding en is een hoog type siemens, koeler idemdito. Itho kap was wel prijzig maar hebben we gekocht voor internetprijs via keukenleverancier (al onze apparatuur hebben we overigens voor internet prijzen).

De offerte was superdoorzichtig, niet vaag doen .. kosten kasten etc. waren helder en ook de "kortingen" en apparatuur dus voor internet prijzen (en dat scheelt), wat m.i. ook scheelt is dat wij eht bij een kleinere keukenzaak hebben gekocht dus naar ons gevoel meer service gericht en minder gericht op omzet en vooral.. 0,0 druk .. WIj hebben heerlijk ontspannen een keuken gekocht.

Dus je kan best onder 10.000 euro uitkomen. Het is maar net wat je wil..

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dus je kan best onder 10.000 euro uitkomen. Het is maar net wat je wil..
Klopt als een bus....... En met een Nobilia Primo en de genoemde bedragen is het vanhaut-verhaal zeer reël. Echter gaat dit NIET om een greeploze keuken dus daar zit ook een redelijk verschil in!

Let wel dat niet iedere leverancier een keuken voor 400 euro plaatst en aansluit en voor 200 euro het leidingwerk verlegd.........daar zit een enorm verschil in de hoeveelheid werk en aangeboden prijzen!
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 10 dec 2009 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door vanhaut »

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/9_d ... directlink

Nou.. niet greeploos.. zo zou ik het niet willen noemen.. Ik vind het geen greep .. hij zit niet op de kast, maar meer bovenop de deur..

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/dEy ... directlink

Dit was in de nog niet geheel klaar fase (dus zonder tegels etc.) . maar hier zie je de "greep" het is meer een lijst..

De kleur is wat donkerder in het echie..

Qua plaatsingsprijzen moet ik eerlijk zeggen dan het leidingwerk geheel zwart is gedaan door een bevriende loodgieter en bevriende electricien..
Plaatsing was min of meer wit.. geen factuur handje contantje afgerekend maar het waren wel officiele plaatsers die een gaatje hadden (en ik ben daar zeeeer tevreden over). De eigenaar van dat plaatsingsbedrijf had ook een keukenzaak die dit merk keukens verkocht maar kon daar niet zijn complete brood mee verdienen dus deed het plaatsen door de weeks en in het weekend verkocht hij dus keukens..

Hoe dan ook.. wij zijn tevreden, ik denk dat als je het officieel laat doen dat je ongeveer het dubbele kwijt bent, maar het is dus goed mogelijk voor dat geld

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Qua plaatsingsprijzen moet ik eerlijk zeggen dan het leidingwerk geheel zwart is gedaan door een bevriende loodgieter en bevriende electricien..
Ik weet wel waarover ik het heb... 8) :wink:

@ van haut, u heeft een goede keuze gemaakt qua apparatuur (etna gaskookplaat met separaat te bedienen vlamringen van de wokbrander en whirlpool magnetron & oven). En het is een greep......een greeplijst, nr 840 uit m'n hoofd waar maar een kleine meerprijs voor hoeft te worden betaald, Nobilia heeft tot op heden nog geen greeploos, vandaar mijn zekerheid.
Nogmaals goede keus qua prijs kwaliteit!! (Doch is dat mijn mening maar)
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 10 dec 2009 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Traphuis116
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2009 16:07

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door Traphuis116 »

@vanhout/zelfstandige,

Bedankt voor de info, een belangrjik onderhandelpunt voor mij zal de het leidingwerk en plaatsen van de keuken zijn.
1500 extra budget zou mogelijk moeten zijn, aan mij de taak uit te vinden hoe.
Anders zou een keuken met grepen wel een haalbaar verhaal worden.
T zal wel geen vakantie worden dan :cry:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Bij aanvraag van een offerte NIET het budget noemen! Gewoon zeggen dat je al geïnformeerd hebt qua kosten.

marije h
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:56

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door marije h »

hallo meneer,

Ik weet een heel goed adres voor een granieten blad, wij hebben 1500 euro betaald voor een granieten blad van 3 cm dik en 5 meter lang met een uitsparing van de spoelbak van 55 bij 45 cm, en 60 diep, onze leverancier liet ons in de steek en ik kwam via een tip bij deze firma, hij is nog diezelfde dag langsgekomen om het blad in te meten en 4 dagen later werd het blad geplaatst, dat zat ook bij de prijs in.

Voor onze keuken hebben wij 6969, euro betaald en daarvoor kregen we:
een XXL XL10 van kunststof met grepen, afmeting 6 meter en een blok van 1 meter 20 lang
- koelkast 160 liter van Etna
- hierboven een espressomachine van Whirlpool
- hierboven een kastje van 60 breed en 50 hoog
- daarna gasfornuis, 5 pits van 90 cm breed inclusief oven van Etna
- daarna 3 lades van 90 cm breed
- daarna 2 lades van 90 cm breed en daarboven de spoelbak
- daarna de vaatwasser van Zanussi
- daarna 3 lades van 60 cm
- daarna een bezemkast van 60 cm en 1,90 hoog
- dan nog een apart blok van 1,20 breed met 2 keer 3 lades van 60 cm,
- dan nog 3 bovenkasten van 90 cm breed

de spoelbak hebben we ergens anders gekocht voor en de kraan ook,

alles samen kwamen we zonder montage, dat hebben we zelf gedaan, op 8989, euro uit,

Ik weet niet of u hier iets aan heeft, in ieder geval veel succes met het uitzoeken van een mooie keuken

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door pfffff »

u heeft een goede keuze gemaakt qua apparatuur (etna gaskookplaat met separaat te bedienen vlamringen van de wokbrander en whirlpool magnetron & oven).
Dat je dat durft te zeggen met droge ogen !!!
Foei !!!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ja hoor, vandaar de aanvulling .........
Nogmaals goede keus qua prijs kwaliteit!! (Doch is dat mijn mening maar)
Als een ATAG of Miele binnen het gevraagde budget valt zou dat mooi zijn, doch onwaarschijnlijk.

lampie69
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2009 00:05

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door lampie69 »

Even voor pffffffffffff:
Als consument wil ik graag dat men naar mij luistert.
Waarom kan whirpool niet goed zijn, zeker als je de totale kosten per jaar gaat berekenen.

Ik kan bijv 2 of meer whirpool apparaten aanschaffen voor 1 miele. De kwaliteit zal dan wellicht iets minder zijn maar 2 keer zo lang met miele doen zie ik ook niet zo gauw gebeuren. Je moet er het geld maar voor hebben en ervoor over hebben.
Daarbij is het ook wel leuk om na een 7 a 10 jaar een nieuw apparaat te kopen die dan veel beter is dan het beste apparaat op dit moment (niet bewezen, niet altijd waar, maar wel richtinggevend.)

Om een indruk te geven: In mijn nieuwe keuken wil ik graag de Miele combi stoom oven XL, omdat ik die mooi vindt en omdat deze mogelijkheden biedt die andere merken niet bieden.
Van de koelkast of gaskookplaat ben ik wat minder gericht op een specifiek merk. Als het maar werkt.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: wat is een reeel budget

Ongelezen bericht door sprookje »

En een ikea keuken, volgens mij zijn die een stuk goedkoper.Of vergis ik mij?

Gesloten