LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING stuurt je van het kastje naar de muur

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
matso1

ING stuurt je van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door matso1 »

Voor mijn bedrijf heb ik diverse keren een kredietverhoging aangevraagd bij ING .
Bij de manier waarop deze aanvragen zijn behandelt zet ik grote vraagtekens .
Een van de afwijzingsredenen was een bkr vermelding die ik in de aanloopperiode heb opgelopen .
Toch ben ik ook al meerdere keren door medewerkers benaderd ( toe nog van postbank ) of ik de limiet van mijn rekening niet wou verhogen daar alles er mbt mijn rekening goed uitzag . Dit werd later weer ingetrokken door iemand die wel bevoegd is . Ik heb zelfs al een keer een overeenkomst ontvangen waarin mijn limiet zelfs verhoogd kon worden van € 10.000 naar zelfs € 47.000 . ( dit aan de hand van mijn cijfers ) Deze overeenkomst hoefde ik alleen maar te tekenen en te retourneren , dan was het voor elkaar . Nou , niet dus . Daar ik al een tijdje niets had vernomen heb ik maar gebeld en kreeg ik van een medewerker te horen dat de verhoging niet doorging ivm BKR . Daar ik van mening ben dat ING ook wel naar cijfers mag kijken heb ik opnieuw een kredietverhoging aangevraagd en deze werd ook afgewezen , maar ditmaal wegens te weinig betalingsverkeer . Let op ! Mijn omzet is van de € 90.000 in 2006 gestegen naar € 214.000 in 2007 en ook nog eens naar € 265.000 in 2008 . Hoezo , te weinig betalingsverkeer ? Dit jaar heb ik het toch maar weer geprobeerd en heb via een mailformulier een verhoging aangevraagd en werd vrij snel door een enthousiaste ( waarschijnlijk ongekwalificeerde ) medewerker terug gebeld met de mededeling dat het er op mijn rekening dusdanig positief uitzag dat de verhoging geen enkel probleem was .
Ik dacht al , dit kan niet waar zijn . Eindelijk !!! Niet dus , daar ik net een VOF van mijn bedrijf had gemaakt moest ik daar nog een nieuwe overeenkomst voor tekenen (samen met mijn vrouw ) Als ik dit retourneerde kon de verhogings overeenkomst in gang gezet worden . Zo gezegd zo gedaan . Maar daarna hoorden we zeker enkele maanden niets terug waarna ik maar weer kontakt opnam . En wat schetst mijn verbazing ? Daar we er net een VOF van hadden gemaakt moest het hele bedrijf opnieuw doorgelicht worden ( bekeken op risicos ) Ja ja , het gaat om een limiet van € 10.000 . Wat een risico !!!! En dit doorlichten ging zeker 3 maand in beslag nemen . Daar ik na die 3 maand niets hoorde heb ik wederom een nieuwe verhogingsaanvraag ingediend en kreeg later te horen dat dit weer doodleuk werd geweigerd ivm te weinig betalingsverkeer ) en nu ben ik het zat , ik heb het helemaal gehad met deze bank waar iedereen maar zo wat doet en lekker langs elkaar loopt . Is hier ook iets aan te doen ? Zo hoor je als klant niet behandelt te worden . Ook heb ik diverse klachten ingediend , zelfs naar directie zakelijk maar ik krijg geen enkele reaktie . Topbank

matso1

Re: ING stuurt je van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door matso1 »

hallo , het is helaas geen eigen pand en heb ook geen eigen woning . Kan alleen maar met mijn cijfers aantonen dat mijn bedrijf nog steeds in de stijgende lijn zit . Maar het gaat mij erom dat de mensen van ING gelijkgestemd moeten antwoorden en dat niemand klanten benaderd terwijl deze niet eens bevoegd daartoe is .

DanMan1

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Dat doen ze ook niet. Het punt is alleen dat er -zoals in elke bedrijfstak- wat betere en mindere werknemers zijn. En ING staat er helaas om bekend dat het nogal "rommelt"...

Aan de andere kant spreekt het toch voor zich dat kredieten niet zomaar worden verstrekt c.q. limieten worden verhoogd zonder dat daar vooraf een goede check op heeft plaatsgevonden. Zeker niet als er ook nog een BKR registratie om de hoek komt kijken.

Wat mij overigens wel verbaast, is dat je met zulke omzetten die 10 mille niet eens achter de hand hebt. Wellicht lopen je uitgaven niet helemaal in lijn?

Leg niet alle schuld maar bij een ander neer. Da's zo makkelijk. Durf ook eens kritisch naar jezelf te kijken. Hulde voor je omzetten maar omzet maakt nog geen winst.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb zelfs al een keer een overeenkomst ontvangen waarin mijn limiet zelfs verhoogd kon worden van € 10.000 naar zelfs € 47.000 .
Ja ja , het gaat om een limiet van € 10.000 . Wat een risico !
Heb je die limiet van 10.000 nou wel of niet? Want eerst kan de limiet verhoogd worden van 10.000 naar 47.000 euro, en later heb je dat krediet van 10.000 euro weer niet.

Gezien de onduidelijkheid in je tekst vraag ik me af of je zelf wel weet wat er speelt.

En als je er zolang mee bezig bent om dat krediet te krijgen, heb je het dan nog wel nodig? Want je doet het al die tijd al zonder hè.

Gesloten