LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft mij gebeld??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
chant1987
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2009 16:39

Wie heeft mij gebeld??

Ongelezen bericht door chant1987 »

Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een abbo van t-mobile.

Nu ging net me telefoon met een heel vreemd nummer.

+84 126 7346648

Die heb ik dus niet opgenomen want ik ben bang dat ik straks een vette rekening krijg.

chant1987
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2009 16:39

Re: Wie heeft mij gebeld??

Ongelezen bericht door chant1987 »

Kan niemand mij vertellen welk land dit is?

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Wie heeft mij gebeld??

Ongelezen bericht door frenkievee »

Je kunt natuurlijk zelf ook even op wikipedia zoeken: landnummers intikken in google en voila: deze link komt boven.
En dan blijkt 84 bij Vietnam te horen....

witte angora
Berichten: 31298
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft mij gebeld??

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom zou jij een vette rekening krijgen als je gebeld wordt? Als het jou geld zou kosten dan wordt er van tevoren gevraagd of je de gesprekskosten op je wilt nemen.

Zal wel een Vietnamees zijn die naar Japan wilde bellen en verkeerd verbonden was. En mischien moest die vietnamees daar een vietnamees hebben die hier woont, maar wist de eerste niet dat de tweede al lang en breed een ander nummer heeft, en kwam, door het oude nummer te gebruiken, bij jou terecht.

Niet te druk om maken.

Btw:
Wie heeft mij gebeld??
Ik was het niet, ik heb een ander nummer. :P

witte angora
Berichten: 31298
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft mij gebeld??

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch al 4 reacties van 3 posters voor iets wat helemaal geen probleem is... :mrgreen:

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Wie heeft mij gebeld??

Ongelezen bericht door anita1971 »

Met mijn nederlandse nummer ben ik het niet geweest, dat begint met 06 en met mijn duitse nummer ook niet want dat begint met 017.......

witte angora
Berichten: 31298
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft mij gebeld??

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels 9 reacties van 5 posters (buiten TS om) op een vraag die normaliter alleen gesteld wordt door oude wijven die de hele dag uit het raam zitten te staren en daardoor zo stram worden dat ze niet op tijd bij de telefoon kunnen komen... :lol:

Klasse, TS, klasse. Je gaat voor een vermelding in het Guinnes Book of Records. :wink:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Wie heeft mij gebeld??

Ongelezen bericht door agro »

chant1987 schreef:Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een abbo van t-mobile.

Nu ging net me telefoon met een heel vreemd nummer.

+84 126 7346648

Die heb ik dus niet opgenomen want ik ben bang dat ik straks een vette rekening krijg.
Als iemand mobiel gebeld wordt vanuit het buitennland, komt er dan niet een gedeelte van de kosten voor rekening van de ontvanger :?:
Zo ja, heeft TS er mogelijk toch goed aan gedaan om niet op te nemen :idea:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Wie heeft mij gebeld??

Ongelezen bericht door Ron58 »

Als iemand mobiel gebeld wordt vanuit het buitennland, komt er dan niet een gedeelte van de kosten voor rekening van de ontvanger :?:
Zo ja, heeft TS er mogelijk toch goed aan gedaan om niet op te nemen :idea:
Dat is het enige correcte antwoord :D

nicolko1978
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2009 11:02

Re: Wie heeft mij gebeld??

Ongelezen bericht door nicolko1978 »

Volgens mij is dat niet het geval. Als je met je NL mobiel in het buitenland bent en gebeld wordt betaalt de beller van zijn nr tot aan de NL grens en de ontvanger de rest. Maar het lijkt mij sterk dat als je vanuit het buitenland gebeld wordt op je NL nummer je zelf moet mee betalen. Stel dat diegene nr melding uit heeft staan dan kan je nooit zien waarvandaan gebeld wordt.
Ron58 schreef:
Als iemand mobiel gebeld wordt vanuit het buitennland, komt er dan niet een gedeelte van de kosten voor rekening van de ontvanger :?:
Zo ja, heeft TS er mogelijk toch goed aan gedaan om niet op te nemen :idea:
Dat is het enige correcte antwoord :D

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Wie heeft mij gebeld??

Ongelezen bericht door Ron58 »

Jullie hebben gelijk, Agro en ik maken beiden dezelfde denkfout, wij gaan uit van de meest voorkomende situatie, dat je naar een Nederlands 06 nummer belt en die persoon is op dat moment in het buitenland.
Dan zijn de kosten tot de NL grens voor de beller, en vanaf daar voor de ontvanger, omdat jij aan dat nummer niet kan zien dat je op dat moment naar het buitenland belt.

Maar, als je met je NL nummer naar een buitenlands nummer belt, zijn de kosten voor jou, de ontvanger betaalt niets, jij belt immers zelf duidelijk zichtbaar internationaal.
In dit geval zouden alle kosten (als het gesprek aangenomen was) gewoon voor de Vietnamese beller zijn geweest.

Inderdaad een hele discussie om een waarschijnlijk verkeerd getoetst nummer, maar ja, ik wilde mijn eerdere reactie niet meer verwijderen of corrigeren omdat hij inmiddels in een quote staat.
Laatst gewijzigd door Ron58 op 10 dec 2009 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten