LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting Finance: zeer agressief!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Merlijn23

Vesting Finance: zeer agressief!

Ongelezen bericht door Merlijn23 »

Ook wij hebben problemen met Vesting Finance. We hadden mijn eigen risico van de zorgverzekeraar niet betaald. Telefonisch had ik de zorgverzekeraar gevraagd of dit in gedeeltes kon. Ik heb hier nooit meer wat over gehoord en door omstandigheden heb ik er niet meer aan gedacht.
En zie daar, een brief van Vesting Finance. Dit was in augustus 2009. Wij betalen de premie al sinds jaar en dag ongeveer halverwege de maand i.p.v. begin van de maand. Hier hebben we 1 herinnering van gekregen. Vesting Finance heeft de premie van die maand, alsmede de premie van september, bij de hoofdsom opgedrukt. Buitengerechtelijke kosten: 150 euro en verder nog onzinnige kosten als administratiekosten. En: BTW over de hoofdsom? Volgens mij mag er alleen BTW berekend worden over de door hun gemaakte kosten.
De hoofdsom was in het begin 685,36. Daar 150 euro buitenger. kosten bij en de rest, moesten we ruim 800 euro betalen.
Betalingsregeling getroffen: elke maand 95 euro.
Tot onze grote verbazing kregen we in november weer een brief: de hoofdsom was nu 1388 euro! Buitenger. kosten zijn nu 325 euro!
Wat blijkt: de premie van oktober en november zijn betaald aan zorgverzekeraar, echter niet vóór de 1e van de maand. Dus wordt de hoofdsom hoger en dus mogen ze, volgens hun, meer buitenger. kosten rekenen.
Er was inmiddels 545 euro door ons betaald aan Vesting Finance en dus 2 maanden premie rechtstreeks aan zorgverzekeraar.
Zorgverz. gebeld (afd. debiteuren). Deze afdeling heeft bericht gestuurd naar Vesting Finance dat de hoofdsom 685 euro is en niet 1388 euro.
Wij een week later gebeld met Vesting Finance: er is een bedrag in mindering gebracht, echter blijven de buitenger. kosten 325 euro, omdat de hoofdsom wel 1388 euro is geweest (???).

En dan krijgen we hun rekensom:

Hoofdsom volgens Vesting Finance: 1388,61 euro
Te betalen inclusief alle kosten: 1790,34

Voldaan door ons: 1085,55
Rechtstreeks aan zorgverz. voldaan: 433,24, wat Vesting Finance nogmaals wenst te ontvangen en dus in feite van de hoofdsom afgetrokken moet worden.

Totaal door ons ruim 1500 euro betaald!

Aan Vesting Finance hebben we 1085,00 euro betaald (volgens hun eigen status)
Aan het zorgverzekering hebben wij 433,24 euro betaald (premie oktober, november en een bedrag van 9,74 euro). In totaal is er 1518,79 euro betaald.

Volgens de volgende website: http://www.st-ab.nl/awbor08.htm mogen, als ik het goed lees, de buitengerechtelijke kosten niet meer dan 15% van de hoofdsom bedragen.
Als ik 15% reken op het bedrag van 685,36 euro kom ik op 102,80 euro aan buitengerechtelijke kosten.
Daarbij komt dat Vesting Finance BTW berekend over de hoofdsom. De BTW zit al bij het premie bedrag in berekend, het lijkt mij niet de bedoeling dat ik BTW betaal over BTW die al betaald is.

De hoofdsom was 685,36, minus alle bijkomende kosten. Waarom moeten wij dan, volgens Vesting Finance in totaal 541,64 betalen (nog 163,15 aan zorgverz., de kosten van Vesting Finance zijn dan volgens hun 378,49 euro)? Ook al zouden de buitengerechtelijke kosten meer zijn dan 102,80 euro, dan nog begrijp ik het bedrag niet.

Ik heb de mevrouw van Vesting Finance medegedeeld dat ze geen cent meer van ons krijgen en dat ze wel hoort van onze advocaat. :x

De debiteurenafd. van de zorgverzekering gaat op basis van alle gegevens alles nu uitzoeken. Ik ben benieuwd waar ze mee komen.

Kayleigh

Re: Vesting Finance: zeer agressief!

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Met dit nogal louche incasso bureau hebben wij pas ook mee te maken gehad.

Jaren klant geweest bij FBTO maar dit jaar overgestapt naar een andere maatschappij. FBTO gaf ons aan dat er nog premies openstonden, dit klopte niet. We hebben ze aangeschreven en voorgerekend dat dit niet het geval was, alle betalingsbewijzen over 2009 mee gezonden en niets meer van FBTO gehoord. Tot zo'n 2 maanden na onze overstap, toen ontvingen we opeens bericht van Vestiging Finance. Een vordering van FBTO, met incassokosten ver buiten de wettelijke staffel. Op een vordering van 21 euro rekenenden ze 78 euro incassokosten. Dan weet je al dat je met oplichters van doen hebt.

Betalingsbewijzen overlegd van alles wat betaald was in 2009 (als het ergens een administratieve chaos is, dan is het echt FBTO, zijn we nu achter), brieven meegezonden en tot tweemaal toe uitgelegd dat we echt klaar waren met FBTO. We bleken zelfs maandelijks teveel te hebben betaald.

Vestiging Finance blijft niet alleen schrijven, liegen en dreigen terwijl ze aantoonbaar geen vordering hebben, maar maken ook nog eens zeer domme fouten. Zo hebben ze in een van hun brieven naar ons per abuis een vordering voor iemand anders bijgesloten. Hoe bedoel je nalatig?

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Past in het rijtje thuis van de hiermee op dit forum bolstaande op angst-terende-invorderingsbureaus die met een flinke korrel zout genomen moeten worden. :wink:
Jammer dat de oorzaak bij deze "debiteur" ligt, vooral jammer omdat hij blijkbaar wel geld heeft om veel kosten / een advocaat te betalen. Dus had hij voordat deze ellende begon ook wel op tijd kunnen betalen. Als je ervoor kiest om al langere tijd je eigen betaaltermijn te bepalen dan kun je wachten op dit soort dingen.

De kosten worden wel op de juiste wijze berekend, je bent namelijk elke maand door te laat betalen in verzuim, de zorgverzekeraar geeft dit uit handen en als jij dan alsnog betaald dan gaat dit als extra aflossing van de vordering af.
Voor een hoofdsom van €500 tot €1.250 geldt 178,50 incl. BTW
Voor een hoofdsom van €1.250 tot €2.500 geldt €357,- incl. BTW
Over de hoofdsom zelf mag dus geen btw berekend zijn.

In jouw geval, betaal de nu openstaande hoofdsom(aan de zorgverzekeraar) + wettelijke rente + kosten 357,- aan het incassobureau. Alles wat je boven de 357,- aan het incassobureau hebt betaald trek je van de hoofdsom af en dat betaal je aan de zorgverzekeraar. Die kunnen het dan samen verder uitzoeken.

Als je vindt dat je maar 178,50 aan kosten zou moeten betalen, dan het zelfde verhaal maar dan dus met lagere kosten.

Let op! Alle incassokosten moeten binnen die 178,50 of 357,- vallen. Dus ook de kosten van een eventuele betalingsherinnering van de zorgverzekeraar. En ook de 1 euro kosten voor de acceptgiro mogen ervan af.

Staffel incasskosten
http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+recht ... kanton.htm

Mendoza

Het gaat er mij even om dat de werkwijze van deze bureaus niet om over naar huis te schrijven is.
Ik ga er op trosradar niet van uit dat de fout meteen bij die ander ligt. Iedereen hier op trosradar lijkt zijn handen te wassen in onschuld. En mensen die vinden dat de fout niet aan henzelf te wijten is , zullen het probleem niet bij de oorzaak aanpakken. En zullen hun leven lang met dit soort ellende te maken blijven hebben. Eigenlijk moet in dit forum een sticky komen met een link naar programma gemist van dubbeltje op z'n kant.

Kayleigh

Mendoza schreef:
Het gaat er mij even om dat de werkwijze van deze bureaus niet om over naar huis te schrijven is.
Ik ga er op trosradar niet van uit dat de fout meteen bij die ander ligt. Iedereen hier op trosradar lijkt zijn handen te wassen in onschuld. En mensen die vinden dat de fout niet aan henzelf te wijten is , zullen het probleem niet bij de oorzaak aanpakken. En zullen hun leven lang met dit soort ellende te maken blijven hebben. Eigenlijk moet in dit forum een sticky komen met een link naar programma gemist van dubbeltje op z'n kant.

Tikkie kort door de bocht. Ik geloof dat er ook een hoop problemen ontstaan omdat bedrijven gewoonweg hun administratie niet op orde hebben. En incassobureaus springen hier nu eenmaal gretig op in. In mijn geval was het een administratieve fout van FBTO. Zo ben ik vaker benaderd door incassobureaus voor vorderingen die in beginsel al aantoonbaar onterecht zijn. Ze blijven alleen doorgaan, zelfs al overleg je betalingsbewijzen.

Ieder incassobureau wat anno 2009 al standaard dubbele incassokosten probeert te innen, wat deze Vestiging Finance blijkbaar doet, terwijl in de media nu duidelijk naar voren komt wat er wettelijk gezien gerekend mag worden, is een louche bureau wat via oplichtingspraktijken geld wil verdienen.

Mendoza

Tikkie kort door de bocht. Ik geloof dat er ook een hoop problemen ontstaan omdat bedrijven gewoonweg hun administratie niet op orde hebben. En incassobureaus springen hier nu eenmaal gretig op in. In mijn geval was het een administratieve fout van FBTO. Zo ben ik vaker benaderd door incassobureaus voor vorderingen die in beginsel al aantoonbaar onterecht zijn. Ze blijven alleen doorgaan, zelfs al overleg je betalingsbewijzen.
Ja maar ik heb het ook niet over dat soort incidenten, Als echt als een paal boven water staat dat de fout bij het bedrijf ligt dan zul je mij niet horen. Maar dan hoef je je ook nergens druk over te maken. Waarom zou je?

Maar de meeste topics hier gaan over mensen met omstandigheden, hebben netjes een regeling getroffen maar kunnen nu even niet betalen en vinden een incassobureau onredelijk. blahdieblah die blah...
Ieder incassobureau wat anno 2009 al standaard dubbele incassokosten probeert te innen, wat deze Vestiging Finance blijkbaar doet, terwijl in de media nu duidelijk naar voren komt wat er wettelijk gezien gerekend mag worden, is een louche bureau wat via oplichtingspraktijken geld wil verdienen.
Het is op dit moment geen oplichting, je mag namelijk de 100.000 wel "vragen", je krijgt het alleen niet toegewezen bij de rechter. En ook al zijn dat soort bureau's vervelend, je had alles kunnen voorkomen door gewoon op tijd te betalen. En als iedereen op tijd zouden betalen zouden al die louche incassobureau's binnen no-time uitsterven. En het merendeel van de mensen die niet kunnen betalen hebben verkeerde uitgaven. En op dat vlak is dubbeltje op z'n kant een duidelijk programma, dan zie je ook eens wat voor uitgaven die mensen doen.

Kayleigh

Mendoza schreef:
En als iedereen op tijd zouden betalen zouden al die louche incassobureau's binnen no-time uitsterven.
Nee hoor, want dan heb je nog steeds, zoals ik, te maken met bedrijven die hun administratie niet op orde hebben en louche incassobureaus zoals Vestiging Finance. Je blijft ook altijd spookfacturen e.d houden. Het zou aan hele strakke wettelijke banden gelegd moeten worden.

Kayleigh

Mendoza schreef:
Als echt als een paal boven water staat dat de fout bij het bedrijf ligt dan zul je mij niet horen. Maar dan hoef je je ook nergens druk over te maken. Waarom zou je?
Nou, ik maak me wel degelijk druk. Heb je enig idee hoeveel tijd, energie en portokosten ik inmiddels aan die clowns bij Vestiging Finance kwijt ben, voor een niet bestaande vordering?

Mendoza

Nee hoor, want dan heb je nog steeds, zoals ik, te maken met bedrijven die hun administratie niet op orde hebben en louche incassobureaus zoals Vestiging Finance. Je blijft ook altijd spookfacturen e.d houden. Het zou aan hele strakke wettelijke banden gelegd moeten worden.
Heb jij aan dat incassobureau betaald dan, dacht het niet toch?(Louche) incassobureau's leven niet van spookfacturen, want die worden nauwelijks betaald. Als iedereen op tijd betaald(utopia) dan zouden de (louche) incassobureau's echt niet lang meegaan. een paar groten zoals intrum zullen wel overleven aangezien die ook de administratie van bedrijven overnemen.
Nou, ik maak me wel degelijk druk. Heb je enig idee hoeveel tijd, energie en portokosten ik inmiddels aan die clowns bij Vestiging Finance kwijt ben, voor een niet bestaande vordering?
Een email opstellen en op elke brief van hun reageren met steeds dezelfde email met scans van bewijsstukken is voldoende.

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

@ Mendoza,

Als er staat voor de eerste betalen en dat is voor de lopende maand dan heb jij wettelijk gezien tot eind van die maand om te betalen eerder mag en kan er geen incasso bureau opgezet worden na die maand moet er nl eerst een aanmaning uit.

Een paar jaar geleden kreeg je bv op de 7e van de maand de rekening binnen voor de lopende maand, nu krijg je hem op de 17e binnen en moet ie voor de 1ste binnen zijn bij sommige.

Ik heb lang zat destijds in de clinch gelegen met de woningbouw voordat ik een huis kocht.

Eerst betaalde ik netjes rond de 15e mijn huur, eenzijdig werd het veranderd door hun je moet maar op de 1ste betaald hebben want je betaald nu geen borg meer.

Zolang de lopende maand niet voorbij is heb je geen achterstand ze proberen alsnog te dreigen dan met deurwaarders hier en deurwaarders daar op mijn vraag wanneer ik de dagvaarding tegemoet mocht zien was men erg stil

Geloof mij elke rechter veegt dit per direct van tafel immers zolang de lopende maand niet voorbij is hebben ze gewoonweg geen poot om op te staan.

Kayleigh

Mendoza schreef:
Een email opstellen en op elke brief van hun reageren met steeds dezelfde email met scans van bewijsstukken is voldoende.
Dan ben ik nog steeds portokosten en tijd kwijt aan het posten van brieven voor een volslagen uit de lucht gegrepen vordering. Overigens blijven ze na alle bewijsstukken nog steeds volhouden dat de vordering bestaat. Dat grenst aan pure oplichting. Hoeveel mensen zullen na zo'n onterechte spooknota niet gewoon betalen omdat ze geintimideerd zijn, terwijl er niet eens een vordering is?

Face it. Het leeuwendeel van de incassobureaus zijn gewoon oplichters die met louche zaakjes hun geld willen verdienen. Het is een vorm van legale criminaliteit en er zijn een aantal bureaus die koploper zijn, zoals Intrum Justitia en Vestiging Finance.

Mendoza

@ Mendoza,

Als er staat voor de eerste betalen en dat is voor de lopende maand dan heb jij wettelijk gezien tot eind van die maand om te betalen eerder mag en kan er geen incasso bureau opgezet worden na die maand moet er nl eerst een aanmaning uit.

Een paar jaar geleden kreeg je bv op de 7e van de maand de rekening binnen voor de lopende maand, nu krijg je hem op de 17e binnen en moet ie voor de 1ste binnen zijn bij sommige.

Ik heb lang zat destijds in de clinch gelegen met de woningbouw voordat ik een huis kocht.

Eerst betaalde ik netjes rond de 15e mijn huur, eenzijdig werd het veranderd door hun je moet maar op de 1ste betaald hebben want je betaald nu geen borg meer.

Zolang de lopende maand niet voorbij is heb je geen achterstand ze proberen alsnog te dreigen dan met deurwaarders hier en deurwaarders daar op mijn vraag wanneer ik de dagvaarding tegemoet mocht zien was men erg stil

Geloof mij elke rechter veegt dit per direct van tafel immers zolang de lopende maand niet voorbij is hebben ze gewoonweg geen poot om op te staan.
Bij deze "debiteur" is er geen sprake van een huurachterstand, maar van niet betaalde zorgpremie. Bovendien begint het verhaal met een hoofdsom van 685,36. Als je dan doorgaat met te laat betalen, dan kunnen ze dat gewoon prolongeren in de vordering. Gelukkig voor wanbetalers is het qua zorgverzekering heel goed geregeld in Nederland. Je kunt gewoon niks betalen en dan een ziekenhuis inlopen. Maar ga jij je verzekeringspremie van je aansprakelijkheidsverzekering maar eens te laat betalen en vervolgens een schade claimen die je voordat je betaald hebt, hebt gemaakt.

http://www.wanbetalerszorgpremie.nl/
Maar ik zie nu dat het sinds 1 september sowieso is verandert, zie bovenstaande url.
Dan ben ik nog steeds portokosten en tijd kwijt aan het posten van brieven voor een volslagen uit de lucht gegrepen vordering. Overigens blijven ze na alle bewijsstukken nog steeds volhouden dat de vordering bestaat. Dat grenst aan pure oplichting. Hoeveel mensen zullen na zo'n onterechte spooknota niet gewoon betalen omdat ze geintimideerd zijn, terwijl er niet eens een vordering is?
Ik heb het over een email met een scan als bijlage. kost niks, en kost weinig tijd om te herhalen als je weer eens een brief krijgt van het incassobureau.

Kayleigh

Mendoza schreef:
@ Mendoza,
Ik heb het over een email met een scan als bijlage. kost niks, en kost weinig tijd om te herhalen als je weer eens een brief krijgt van het incassobureau.
En vervolgens hebben ze je prive email adres waar ze je op lastig kunnen vallen. Lijkt me geen handige zet bij uitgerekend een incassobureau wat in beginsel al mensen op probeert te lichten door tot tweemaal toe de wettelijke staffel aan incassokosten te rekenen.

Werk je voor ze ofzo?

Mendoza

En vervolgens hebben ze je prive email adres waar ze je op lastig kunnen vallen. Lijkt me geen handige zet bij uitgerekend een incassobureau wat in beginsel al mensen op probeert te lichten door tot tweemaal toe de wettelijke staffel aan incassokosten te rekenen.
Dan maak je een gratis hotmail-adres aan. Als je op deze manier ook steeds het negatieve benadrukt in een gesprek met een incassobureau snap ik wel dat je er niet uitkomt.
Werk je voor ze ofzo?
Dit is toch echt wel "de" uitspraak bij een meningsverschil op trosradar.
Antwoord op je vraag: Nee.
Mendoza heeft gewoon een wat andere kijk erop en zoals hij het stelt, mag dat en kan ik er ook wel inkomen. Natuurlijk begint het bij het gegeven of iemand nou wel of niet heeft betaald. Maar waarom doet iemand dat, was het terecht of onterecht?
Klopt maar een zakelijk telefoongesprek of een email naar een klantenservice werkte prima in de zeldzame keren dat iets mis is gegaan. Dus ik merk dat mijn werkwijze met betalen tot nu toe gewoon werkt. Ik heb alles AI, en ik kan tot 56 dagen terug storneren mocht het niet kloppen. In die 56 dagen heb je genoeg tijd om zaken te regelen met de klantenservice.

Mensen die direct boos zijn, graven het gat vaak veel dieper dan het werkelijk is.

Maar los van dat feit dat iemand, laat zeggen, een wanbetaler van het ergste soort zou zijn, dat neemt dan nog niet weg dat de manier waarop vele bedrijven inspelen op de angst van de wanbetaler en daarvoor intimiderende technieken aanwenden en zelfs buiten de wettelijke regels gaan om hun inkomsten te verzekeren, niet goed te praten is. Ik neem aan dat Mendoza dat ook wel snapt. :)
Er zijn onwetende mensen die dit inderdaad gewoon doen. Maar die zijn er ook bij het afsluiten van leningen, verzekeringen, abonnementen, enz.. enz..
Ik ben trouwens wel van mening dat de overheid moet ingrijpen om zelfs het eisen van die hoge onterechte kosten wettelijk te verbieden.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kayleigh schreef: En vervolgens hebben ze je prive email adres waar ze je op lastig kunnen vallen. Lijkt me geen handige zet bij uitgerekend een incassobureau wat in beginsel al mensen op probeert te lichten door tot tweemaal toe de wettelijke staffel aan incassokosten te rekenen.
Kayleigh - als ze toch door blijven gaan - dan rest je alleen nog aangifte van bedreiging danwel afpersing. Als je zowel naar de "opdrachtgever" (FBTO, zeggen ze) als naar hunzelf al de bewijzen van hun fout hebt gezonden - en ze blijven volhouden, is er duidelijk iets niet in de haak.

Je kan zelfs aangeven dat je je bedreigd voelt, door hun vasthoudendheid en toon......

Kayleigh

Guardian72 schreef: Kayleigh - als ze toch door blijven gaan - dan rest je alleen nog aangifte van bedreiging danwel afpersing. Als je zowel naar de "opdrachtgever" (FBTO, zeggen ze) als naar hunzelf al de bewijzen van hun fout hebt gezonden - en ze blijven volhouden, is er duidelijk iets niet in de haak.

Je kan zelfs aangeven dat je je bedreigd voelt, door hun vasthoudendheid en toon......
Ik voel me zelf gelukkig niet zo snel bedreigd. Ze doen maar. Ik heb alle betalingsbewijzen aan zowel FBTO (meerdee malen) als VF overlegd, en van mij mogen ze naar de rechter. Graag zelfs. Maar voor mensen die minder sterk in hun schoenen staan kan ik me voorstellen dat dit soort bureaus enorm dreigend en intimiderend overkomen. Het grenst aan oplichting. Via intimidatie en dreiging proberen ze geld los te krijgen waar zowel hun opdrachtgever als zijzelf gewoon geen recht op hebben. Bij hoeveel mensen doen ze dit nog meer en hoe vaak krijgen ze dat geld wel los?

Ik vind dat, in tegenstelling tot Mendoza, een enorme kwalijke zaak waar de overheid keihard bij zou moeten ingrijpen. Dit is gewoon gedoogde afpersing en oplichting.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kayleigh - ik bedoel ook niet dat je je bedreigd moet voelen - maar als ze doorgaan kan je in een aanklacht aangeven dat hun gedrag bedreigend overkomt.

Jij staat (gelukkig) sterk in je schoenen, maar wat als ze een wat onzekerder persoon treffen?
Die word bang - en zal mischien betalen. Daarom bedoelde ik dat je het erbij moet melden - om te voorkomen dat dit langer doorgaat, en ze andere mensen ook oplichten/afpersen.

danstoko.nl

Ongelezen bericht door danstoko.nl »

Beste,

Ook ikzelf moet nu helaas de zeer agressieve toon van Vesting Finance meemaken. Begin dit jaar ben ik gestopt met mijn bedrijf en heb ik KPN een brief verstuurt dat ze mijn prive adres en een andere rekening nummer moesten gebruiken voor de afschrijving van de kosten van mobiel internet.

Om een vage reden is dit nooit doorgevoerd, na enkele weken kreeg ik een stapeltje post van de nieuwe eigenaar van het pand 2 facturen kpn beide voldaan.

krijg ik enkele maanden later van vesting finance een brief ofdat ik even een bedrag A 268,37 wil betalen (ex incasso kosten etc) voor kpn. ik een brief gestuurt dat ik niet precies weet waar het over gaat als ze mij de kopij facturen toezenden zorg ik dat het direct voldaan word zonder problemen heb er nou eenmaal gebruik van gemaakt moet dus ook betalen.

kreeg ik een brief terug dat mij bewaar ongegrond was en dat ik gewoon moets betalen, ik dezelfde brief nog een keer gestuurt ik wil graag weten waar het over gaat en copij facturen dan betaal ik.

enkele weken later 3 facturen ontvangen bedrag € 142,62 totaal maar hoe komt vesting finance dan aan 268,37.

direct de 142,62 voldaan daar dit gegrond was.

Ik weer een brief gestuurt dat ik als hoofdsom niet op 268,37 kom maar op 142,62. geen reactie gehad tot 2 maanden later weer een brief met ineens 5 facturen erin. Nogmaals internetbankieren bekenken blijk ik die laatste 2 die ze erbij gedaan hebben allang betaal te hebben. Dit zijn de 2 facturen welke ik eerder van de nieuwe eigenaar van het pand had gekregen. waar heeft KPN dit geld dan gelaten??

in deze laatste brief stond tevens dat ze geen enkel bezwaar danwel reactie op dit dossier in behandeling gingen nemen. uiteraard toch maar een brief gestuurt dat ik dus de hoofdsom allang voldaan heb.

vage praktijken daar, bij mij in het appartement woont iemand die voor vesting finance werkt teminste staat op zn auto die persoon toch maar een aanspreken wellicht kan hij wat betekenen.

gr pieter jan jochems

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Kayleigh schreef: Het is een vorm van legale criminaliteit en er zijn een aantal bureaus die koploper zijn, zoals Intrum Justitia en Vestiging Finance.
Je vergeet Lindorff b.v ook al zo iets

nietkundig

Ongelezen bericht door nietkundig »

Als dat Harm de V. is dan komt het wel voor elkaar.

Gesloten