LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] versnellingsbak volkswagen passat
versnellingsbak volkswagen passat
Binnen 6 jaar, 2 keer nieuwe versnellingsbak onder een VW Passat 1.9 TDI 6 versnellingen. Bij een gereden km. stand van pl.m. 75.000 km. en bij de km. stand van pl.m. 150.000 km. moet de versnellingsbak vervangen worden.
Wie heeft ook deze ervaring en hoe is dat door de dealer opgelost, betreft de financiële afwikkeling?
Wie heeft ook deze ervaring en hoe is dat door de dealer opgelost, betreft de financiële afwikkeling?
Re: versnellingsbak volkswagen passat
Passat 2003 TDI 130 PK 6 bak inmiddels 152000km probleemloos.
De één rijdt 3 ton met dezelfde 6bak, de ander heeft dezelfde bak bij 75.000 kilometer kapot liggen, het blijft techniek,
Misschien zwakke punten tijdens de productie, andere fabricage serie, enz.
Misschien ander gebruik van de wagen, de één rijdt altijd netjes 120km/uur op de snelweg in combinatie met heel weinig stadsverkeer,
De ander rijdt altijd bedrijfsmatig met zware aanhangwagens achter de wagen, in combinatie met veel stadverkeer en veel manoeuvreren in de stad,
Het kan van alles zijn, wie het weet mag het zeggen,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Misschien zwakke punten tijdens de productie, andere fabricage serie, enz.
Misschien ander gebruik van de wagen, de één rijdt altijd netjes 120km/uur op de snelweg in combinatie met heel weinig stadsverkeer,
De ander rijdt altijd bedrijfsmatig met zware aanhangwagens achter de wagen, in combinatie met veel stadverkeer en veel manoeuvreren in de stad,
Het kan van alles zijn, wie het weet mag het zeggen,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
heb vw passat 08/2005 (2.0 fsi) geen problemen eerste 3.5 jaar ( lease is 4 jaar ) laatste 3 maanden ( km stand 105.000 ) . Toen bobinekabel ( 2 keer binnen 1 maand ) toen Airco + radiateur ( 1700 euro ) en als klap op de pijl tijdens vakantie koppeling/versnellingsbak > Vw assistentie in Italie ( ondanks italiaanse nederlander die voor mij belde ) score 0.0 Met vliegtuig via anwb naar huis
-
rij ik een auto uit 1978 en daar doet de bak het nog prima van met 240.000 op de teller (opel)
anno 2009 worden er nauwelijks nog fatsoenlijke wagens gemaakt die 20 jaar of meer meekunnen en de kwaliteit wordt daar op afgestemd
tegenwoordig lijkt een wagen van 7-8 jaar al afgeschreven
anno 2009 worden er nauwelijks nog fatsoenlijke wagens gemaakt die 20 jaar of meer meekunnen en de kwaliteit wordt daar op afgestemd
tegenwoordig lijkt een wagen van 7-8 jaar al afgeschreven
Deze 6 bakken zijn vrij nieuw en op de sloop nauwelijks te vinden!
Ik kies liever een 5 bak.
Meerdere merken hebben problemen hiermee.
Bij snel optrekken of fout schakelen en/of matige olie kwaliteit zal de slijtage groter zijn dan normaal.
De diesel motor is te sterk en de auto te zwaar voor deze bak.
Op www.problemcar.nl kunt U lezen dat dit bij monteurs bekend is dus inruilen voor nieuwer model die aangepast zijn.
Dit probleem komt ook vaak voor bij bestelbussen van diverse merken die een te lichte auto bak gebruiken!
Helaas passen de nieuwe modellen die beter zijn niet in Uw huidige model!
Ik kies liever een 5 bak.
Meerdere merken hebben problemen hiermee.
Bij snel optrekken of fout schakelen en/of matige olie kwaliteit zal de slijtage groter zijn dan normaal.
De diesel motor is te sterk en de auto te zwaar voor deze bak.
Op www.problemcar.nl kunt U lezen dat dit bij monteurs bekend is dus inruilen voor nieuwer model die aangepast zijn.
Dit probleem komt ook vaak voor bij bestelbussen van diverse merken die een te lichte auto bak gebruiken!
Helaas passen de nieuwe modellen die beter zijn niet in Uw huidige model!
Ik wil dit issue graag terug oprakelen. Wij hebben een VW 1.4. TSI (6 versnellingen). De auto is 3,5 jaar oud en heeft ongeveer 65.000km op de teller. De laatste week hoorde we een rare tik als we stilstonden bij het stoplicht. We zijn toch maar even naar de VW dealer gereden, en daar zeiden ze "niet meer verder mee rijden". Een probleem met de versnellingsbak.
Vanmorgen kreeg ik het verdict: de versnellingsbak is op dusdanig veel onderdelen stuk dat hij vervangen moet worden. Kosten tussen de 3500 en 4200 euro!
Er kan geen oorzaak gevonden worden, het lijkt erop alsof de versnellingsbak structureel met een tekort aan olie heeft gewerkt, maar er zat wel voldoende olie in en men kon geen lekkage vinden.
Hoe los je dit op? Ik vind het moeilijk te accepteren dat je een nieuwe auto koopt die na 3,5 jaar dusdanig stuk is dat je 10% van de aankoopprijs moet betalen!!
Vanmorgen kreeg ik het verdict: de versnellingsbak is op dusdanig veel onderdelen stuk dat hij vervangen moet worden. Kosten tussen de 3500 en 4200 euro!
Er kan geen oorzaak gevonden worden, het lijkt erop alsof de versnellingsbak structureel met een tekort aan olie heeft gewerkt, maar er zat wel voldoende olie in en men kon geen lekkage vinden.
Hoe los je dit op? Ik vind het moeilijk te accepteren dat je een nieuwe auto koopt die na 3,5 jaar dusdanig stuk is dat je 10% van de aankoopprijs moet betalen!!
Ik ben een echte leek met auto's ... wat bedoel je met gechipt?
Of gewoon leren schakelen
janfra schreef:Binnen 6 jaar, 2 keer nieuwe versnellingsbak onder een VW Passat 1.9 TDI 6 versnellingen. Bij een gereden km. stand van pl.m. 75.000 km. en bij de km. stand van pl.m. 150.000 km. moet de versnellingsbak vervangen worden.
Nee de auto is niet getuned. Ondertussen wel contact gehad met de garage en ze gaan toch verder de olie onderzoeken omdat die dikker is dan normaal en de schade lijkt op schade die ontstaat als de versnellingsbak structureel zonder olie heeft gezeten. Maar er is geen lekkage te vinden, er zat voldoende olie in maar blijkbaar maakt de kwaliteit van de olie ook nog uit. Kortom wij hebben die olie er niet ingestopt... verder onderzoek zal uitwijzen hoe dit verder gaat.
Geen enkel probleem, wij schakelden en reden als altijd. Het enige wat nu opviel en vooral als je naast de auto stond terwijl hij in zijn vrije stond was het getik.