LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT betalen aan de deur

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Daantjo

TNT betalen aan de deur

Ongelezen bericht door Daantjo »

Hallo,

Dit is niet echt een klacht en ook niet echt een vraag.... Maar, waar ik me al lange tijd over verbaas is het volgende. Ik bestel regelmatig spullen in het buitenland (buiten de eu). Nu moet je daar BTW over betalen, soms douane kosten en de administratie kosten voor TNT. De postbode komt met het pakket en zegt: dit kost 36,67 euro, graag CONTANT en GEPAST betalen!! Redelijk kansloos vaak en dus als ik het niet heb (gepast) neemt hij het pakket weer mee en kan ik het de volgende dag halen op het postkantoor.

Allemaal leuk en aardig, maar zou het niet zo veel makkelijker zijn voor TNT als de bode's een mobiel pin apparaat zouden hebben? Dan kan je altijd "contant en gepast" betalen en de postbode zelf heeft minder rompslomp met contant geld, wat ook weer makkelijker (en veiliger?????) voor hem is. Heb TNT daar al een keer over gevraagd en het antwoord was toen, dat mobiele pin apparaten niet overal werken!!

Nu weet ik niks van de techniek van mobiele pinapparaten, maar ik denk dat dat gewoon over een mobiele telefoon netwerk gaat (er wordt "ingebeld toch??) en er zijn maar weinig tot geen plekken in Nederland waar je geen dekking hebt met je mobiele telefoon..

nogmaals, niet echt een vraag of klacht, maar verbaas me over dit gedoe met TNT.

jeanne-veghel

Re: TNT betalen aan de deur

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik weet niet of je wel eens naar opgelicht kijkt, maar daar zijn in de naam van TNT pakjes
bezorgd aan de deur en de mensen moesten pinnen, helaas werden ze geskimd daardoor
met dat mobiele apparaat en natuurlijk was het niet TNT die aan de deur was en
zelf denk ik, dat TNT nu wel 3 keer na zal denken voor ze zullen overgaan tot deze methode.
Het is natuurlijk altijd belangrijk om een legitimatie te vragen, want iedereen kan zo'n pakje aantrekken, maar ook die zijn na te maken.
Kijk maar eens naar de uitzending van opgelicht van afgelopen week en dan zul je zien, dat mobiel pinnen ook niet altijd een oplossing is.
Trouwens de pakjes werden weer meegenomen, kijk zelf maar hoe ze het deden.
Tip : als je zo'n bestelling verwacht en je weet wat je moet betalen, moet je er
voor zorgen dat bedrag gepast in huis te hebben. zou ik doen tenminste.
:D

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het zou natuurlijk ook handiger kunnen om een aankondiging te sturen.
Beste klant,

op (datum) bezorgen wij een pakje bij u, waarvoor een geldbedrag verschuldigd is.

De afzender is (naam afzender)
Het totaal te betalen bedrag is (bedrag).

Wij verzoeken u om dit bedrag in contanten in huis te hebben.
Vraagt u bij het bezorgen en afrekenen om legitimatie van de medewerker? Dit om misbruik te voorkomen.
Zoiets of zo...

ArnetteV

Ongelezen bericht door ArnetteV »

hmm dat pinnen wordt nog wel gedaan bij het afsluiten van mobiele abonnementen aan de deur! Ter controle van je bankrekeningnummer.

Daantjo

Ongelezen bericht door Daantjo »

jeanne-veghel schreef: Tip : als je zo'n bestelling verwacht en je weet wat je moet betalen, moet je er
voor zorgen dat bedrag gepast in huis te hebben. zou ik doen tenminste.
:D

ik heb die uitzending niet gezien, maar kan me voorstellen dat dat gebeurt zal zijn. De tip die gaf werkt niet helaas... Als je een pakket uit bijvoorbeeld amerika besteld, wordt die met USPS (United states postal service) opgestuurd, je kan hem tracken/tracen maar dit track and trace nummer werkt niet bij TNT, en dus geen info over de kosten. Verder is gokken/schatten dus geen optie omdat je het dus op de cent (of nou ja 5 cent..) gepast moet hebben.

Ben het eens met Guardian! Als ze een bericht/email sturen met die gegevens dat ben je er "klaar" voor.

Gesloten