Zekerweten schreef:Jeroentje hoezo alleen maar eisen? Ik heb bepaalde kwalificaties waarop ze mij hebben aangenomen terwijl ik ook bij een ander bedrijf aan de slag kon maar uiteindelijk de collegialiteit hebben de doorslag gegeven door hier te beginnen voelde beter etc.
Je ziet het alleen vanuit bedrijfsoogpunt maar kijk eventjes andersom; Ik doe soms 3 functies tegelijk en als men mij iets vraagt collega's of de teamleider is het altijd ja doe ik wel even. Ja die jongen werkt hard hoor ik altijd dan verwacht je minstens een stukje waardering terug. Input qua marketing etc komt altijd van mij af hoor anderen er zelden over, dat soort dingen. Dan mag je best eisen? Zeker als je kwalificaties hebt en ervoor gestudeerd hebt lijkt me.
Niet lullig bedoeld, maar het bedrijf HOEFT het niet van de andere kant te bekijken. Dat jij extra werkzaamheden doet zal worden gewaardeerd, maar je grote mond nemen ze je zeker neit in dank af en dat telt altijd zwaarder. Vind je dat het bedrijf je onrecht aandoet en kun je daar niet mee leven, dan is het tijd om een andere baan te zoeken. Blijf je zitten dan is het wachten op de escalatie en kun je je biezen pakken, mede doordat je al reeds eerder een aanvaring hebt gehad. Denk je dat je onvervangbaar bent? Helaas.
Je kunt in mijn opinie 2 dingen doen:
1.\ Leg je neer bij de situatie. Jij bent niet diegene die over de prestaties van andere medewerkers hoeft te oordelen, doe je dit toch, word je dat zeker neit in dank afgenomen.
2.\ Zoek een andere baan.
Andere opties zijn er m.i. niet, tenzij je dwarsliggen een optie vind, maar dan zijn we snel uitgepraat.