LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke energiesite is onafhankelijk en geeft vergelijking

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Henri42

Welke energiesite is onafhankelijk en geeft vergelijking

Ongelezen bericht door Henri42 »

Welke energiesite is onafhankelijk en geeft vergelijking zonder winsbejag/fee en zonder connectie naar een energieleverancier toe.

Mijn verbruik is 2700 m3 gas en 5700 kWh elektra, ik wil beide producten bij een bedrijf afnemen, nu zit ik bij Essent en wil niet naar E D waar bijna alle vergelijkers opuit komen.

Bob Schurkjens

Re: Welke energiesite is onafhankelijk en geeft vergelijking

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vergelijken zonder winstbejag van de site:
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/En ... ergelijken

Het zou de moeite kunnen lonen om nog tot januari 2010 te wachten met vergelijken. De nieuwe tarieven worden dan vastgesteld.

Bedrijven die hier onder geen voldoende scoren zou ik in elk geval mijden. Vooral de leverancier die wordt gepromoot door Fransje Bauer.

http://www.energieleveranciers.nl/energ ... nergie_all

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit sinds oktober bij Dong, gaat erg goed tot nu toe.

Welkomstbonus: ik zou 30 dagen ná het betalen van de tweede termijn een vette welkomstbonus van 240 euro krijgen (actie liep nog van vorig jaar), de tweede termijn is eind november afgeschreven, maar het geld staat reeds op mijn rekening. Bij Nuon heb ik iedere keer aanzienlijk langer moeten wachten als ik geld terug kreeg.

Termijnbedrag is redelijk ingeschat, rekening houdend met de winter. Dong is niet de allergoedkoopste, maar goede service kost nu eenmaal geld.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarop zou je willen vergelijken? Je kunt nl. op veel verschillende aspecten vergelijken. Prijs is maar 1 aspect, en aangezien het gros van de kosten van energie vast ligt (belastingen en netwerkkosten) en maar een heel klein beetje afhankelijkt is van de prijzen van de energieaanbieders, zou ik eerder op andere aspecten vergelijken. Zoals service of 'groenheid' van het aanbod.

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

volgens mij zijn ze geen van alle onafhankelijk. ik ga altijd naar de eigen sites van een stuk of wat leveranciers en leg die naast elkaar om te vergelijken, geeft het meest betrouwbare beeld. op die speciale sites schermen ze met tijdelijk aanbiedingen waarna je toch de volle mep moet betalen wat vaak heel erg tegenvalt.

bwieren

Ongelezen bericht door bwieren »

Je zou kunnen zeggen dat er niet één vergelijkingssite onafhankelijk is. Elke site is afhankelijk van inkomsten (of via reclame of via een overstap-commissie die ze van een leverancier krijgen). Het is veel belangrijker om te bepalen of een site objectief is. De Energiekamer (NMa) heeft aangekondigd een onderzoek te doen naar de vergelijkingssites. Het is de verwachting dat dit medio maart 2010 is afgerond.

Het vergelijken van prijzen op sites van leveranciers is per definitie afhankelijk en bijna altijd selectief omdat ze zichzelf niet met alle leveranciers vergelijken. Daarnaast zie je nooit de speciale acties van andere leveranciers.

Gesloten