LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting Finance: zeer agressief!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Merlijn23

Re: Vesting Finance: zeer agressief!

Ongelezen bericht door Merlijn23 »

Jammer dat de oorzaak bij deze "debiteur" ligt, vooral jammer omdat hij blijkbaar wel geld heeft om veel kosten / een advocaat te betalen. Dus had hij voordat deze ellende begon ook wel op tijd kunnen betalen. Als je ervoor kiest om al langere tijd je eigen betaaltermijn te bepalen dan kun je wachten op dit soort dingen.
Jammer dat gelijk wordt ingevuld dat ik blijkbaar geld heb om veel kosten (een advocaat) te betalen. Nee, dat heb ik niet. En ja, ik had liever elke maand alles betaald en op tijd betaald.
Ik moet rondkomen van het sociaal minimum. Genoeg mensen met mij weten hoe moeilijk het is om je rekeningen op tijd te betalen als je van weinig moet rondkomen. Het gaat allemaal prima, totdat je ineens onvoorziene kosten krijgt.
Als de betaaldatum om deze redenen opgeschoven wordt, is dat niet een keuze maar noodzaak. Als je van het sociaal minimum moet rondkomen, heb je geen geldbedrag achter de hand zodat je kunt inlopen op te betalen rekeningen.

Ik ben van mening dat ik onrechtvaardig en onmenselijk behandeld word en met Vesting Finance is geen gesprek mogelijk. Zodra je ergens tegenin gaat, dan vinden ze je lastig of zeggen ze simpelweg dat ze de discussie niet met je aangaan.
Je kunt een overzicht bekijken van je dossier, echter wanneer je een uitdraai vraagt van alle betalingen die krijg je dus niet.
Ik heb mijn eigen afschriften ook en weet dus wat ik betaald heb, echter zijn bepaalde bedragen niet terug te vinden in het dossier. Allemaal naar ze toegestuurd. Maar ze hebben een zeer bijzondere manier van rekenen. Komen met verhalen dat een bepaald maand verrekend is met een andere maand :?: terwijl mijn premie toen hoger was (ik ben uit mijn aanvullende verzekering gegooid) en de bedragen niet kloppen.
Mag ik dan aub voor mijn recht opkomen? Financiële **** heb ik al, maar ik ga niet meer betalen dan nodig is aan dit soort bedrijven.

Het is te gek voor woorden dat dergelijke bedrijven 'legaal' mensen nog verder in de **** helpen door kosten te berekenen die buiten proporties zijn.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Jammer dat gelijk wordt ingevuld dat ik blijkbaar geld heb om veel kosten (een advocaat) te betalen. Nee, dat heb ik niet. En ja, ik had liever elke maand alles betaald en op tijd betaald.
Ik moet rondkomen van het sociaal minimum. Genoeg mensen met mij weten hoe moeilijk het is om je rekeningen op tijd te betalen als je van weinig moet rondkomen. Het gaat allemaal prima, totdat je ineens onvoorziene kosten krijgt.
Als de betaaldatum om deze redenen opgeschoven wordt, is dat niet een keuze maar noodzaak. Als je van het sociaal minimum moet rondkomen, heb je geen geldbedrag achter de hand zodat je kunt inlopen op te betalen rekeningen.
Ik snap dat je het moeilijker hebt als iemand die meer te besteden heeft, maar toch ben ik niet helemaal eens met de problemen bij een sociaal minimum.

Bij mensen met een uitkering van de sociale dienst die altijd in geldproblemen hebben, verdwijnen die problemen als de sociale dienst alle maandelijkse vaste lasten voor ze betaald. Ze krijgen dan alleen nog een restant voor de variabele kosten. Dit zegt mij dat die mensen hun geld zeer waarschijnlijk uitgeven aan verkeerde dingen, maar dit doen ze niet als ze letterlijk alleen nog geld hebben om te eten.

Maar goed.. nog even terug naar wat je moet betalen. Ik heb het idee dat je het wel eens bent met de oorspronkelijke vordering. Je kan ervoor kiezen om helemaal geen kosten te betalen. Maar in jouw geval zou ik in ieder geval die 178,50 + wettelijke rente hanteren. En betaal in ieder geval af, zelfs al heb je geen regeling.

Is er mogelijkheid om je inkomen te verhogen?
Zoals je aangeeft zit je op een sociaal minimum, waarom zit je op een laag inkomen? En wat heb je er al aan gedaan om deze positie te verbeteren?
Als je je financiele positie verbetert, kun je sneller aflossen. En in de toekomst voorkomen dat je dit soort ellende krijgt.
Ik ben van mening dat ik onrechtvaardig en onmenselijk behandeld word en met Vesting Finance is geen gesprek mogelijk. Zodra je ergens tegenin gaat, dan vinden ze je lastig of zeggen ze simpelweg dat ze de discussie niet met je aangaan.
Je kunt een overzicht bekijken van je dossier, echter wanneer je een uitdraai vraagt van alle betalingen die krijg je dus niet.
Ik heb mijn eigen afschriften ook en weet dus wat ik betaald heb, echter zijn bepaalde bedragen niet terug te vinden in het dossier. Allemaal naar ze toegestuurd. Maar ze hebben een zeer bijzondere manier van rekenen. Komen met verhalen dat een bepaald maand verrekend is met een andere maand terwijl mijn premie toen hoger was (ik ben uit mijn aanvullende verzekering gegooid) en de bedragen niet kloppen.
Mag ik dan aub voor mijn recht opkomen? Financiële **** heb ik al, maar ik ga niet meer betalen dan nodig is aan dit soort bedrijven.
Het is te gek voor woorden dat dergelijke bedrijven 'legaal' mensen nog verder in de **** helpen door kosten te berekenen die buiten proporties zijn.
Incassomedewerkers zijn geen lieverdjes, maar dat zijn wanbetalers ook niet. En een harde aanpak werkt nu eenmaal beter als een zachte, hierdoor hebben de goeden te lijden onder de kwaden. Probeer zeer zakelijk te blijven in het gesprek, ik kan me niet voorstellen dat je dan niet een specificatie/overzicht kan krijgen.

Merlijn23

Ongelezen bericht door Merlijn23 »

Ik snap dat je het moeilijker hebt als iemand die meer te besteden heeft, maar toch ben ik niet helemaal eens met de problemen bij een sociaal minimum.

Bij mensen met een uitkering van de sociale dienst die altijd in geldproblemen hebben, verdwijnen die problemen als de sociale dienst alle maandelijkse vaste lasten voor ze betaald. Ze krijgen dan alleen nog een restant voor de variabele kosten. Dit zegt mij dat die mensen hun geld zeer waarschijnlijk uitgeven aan verkeerde dingen, maar dit doen ze niet als ze letterlijk alleen nog geld hebben om te eten.
[/quote]Is er mogelijkheid om je inkomen te verhogen?
Zoals je aangeeft zit je op een sociaal minimum, waarom zit je op een laag inkomen? En wat heb je er al aan gedaan om deze positie te verbeteren?
Als je je financiele positie verbetert, kun je sneller aflossen. En in de toekomst voorkomen dat je dit soort ellende krijgt. [/quote]

Ik heb geen sociale dienstuitkering. Ik werk gewoon.
Ik had een eigen bedrijfje en had een leuk inkomen. Door letselschade (iemand heeft glas in mijn oog geslagen) zit ik al ruim 6 jaar verwikkeld in een letselschadezaak.
Door mijn letsel kan ik mijn beroep, waarin ik al 14 jaar in werkzaam was, niet meer uitoefenen.
Wat heb ik gedaan om mijn inkomsten te verhogen? Zoals ik zei: ik werk. Echter door mijn beperking is hetgeen wat ik kan zeer beperkt, aangezien mijn oog behoorlijk beschadigd is.
Misschien kan jij me vertellen wat ik kan doen om mijn inkomsten te verhogen.

Maar goed, ik heb niet zoveel zin om mij zelf nog verder te gaan verdedigen en te verantwoorden hoe en waarom ik in deze situatie terecht ben gekomen.
Ik ben blijkbaar al in het hokje 'wanbetaler' met gat in de hand (ik geeft mijn geld immers uit aan verkeerde dingen). Vind ik prima.

Het gaat in het geheel niet meer over de werkwijze van incassobureau's.
Misschien had ik mijn verhaal beter bij het onderwerp 'langdurig verwikkeld in letselschadezaak' kunnen plaatsen.

Gesloten