LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MIO C710 uit 2006 updaten kan niet meer

Andere onderwerpen over auto en vervoer
rversteeg

MIO C710 uit 2006 updaten kan niet meer

Ongelezen bericht door rversteeg »

Hallo,

Ik ben in het bezit van de MIO C710 navigatiesysteem. Gekocht voor de zomer in 2006. Laten we zeggen 3 jaar geleden. Door omstandigheden heb ik de software en de kaarten op het apparaat opnieuw moeten installeren met de oorspronkelijk meegleverde cd's. Dit ging zonder problemen. Vervolgens wilde ik de software en kaarten updaten met nieuwere versies. Nieuwere versies die eerder via de site van mio m.b.v. de MioMap updater geinstalleerd konden worden. Maar tot mijn grote verrassing zijn deze udates verdwenen. Even bellen met de helpdesk: 020 7085072. De programmaupdate van MioMap 3.1 naar 3.2 wordt niet langer meer ter beschikking gesteld, omdat zij (Mio dus) daar grote problemen mee heeft. Welke is mij niet duidelijk.
Ook de updates in kaarten zijn verdwenen. Met die updates zijn een groot aantal fouten in de orgineel meegeleverde kaarten opgelost.

Nu zou dat allemaal niet zo erg zijn, als je maar in staat gesteld was om de updates op schijf te slaan, om MioMap 3.2 op te slaan, om de nieuwere kaarten op te slaan. Maar door de wijze waarop Mio haar updates distribueerde, was dit niet mogelijk. Althans, niet voor mij.

Ik ben nooit op de hoogte gebracht van het stoppen van updates.
Kan dit nu zo maar? Ik wil gewoon mijn navigatiesysteem en ondersteunende pc-software weer in de staat krijgen zoals dat was voordat ik aan herinstallatie begon.

Welke wegen kan ik bewandelen om dit voor elkaar te krijgen. Bellen met de helpdesk levert in ieder geval niet het juiste resultaat.

Dirkje321

Re: MIO C710 uit 2006 updaten kan niet meer

Ongelezen bericht door Dirkje321 »

Ik heb hetzelfde apparaat. Bij mij is alles nog origineel vanaf de 1e dag, inclusief enkele updates, maar ook ik kan niet meer updaten.
Ik vind het maar vreemd, dat een apparaat binnen 7 jaar ( normale levensduur? ) niet meer wordt ondersteund door de leverancier. Ik gebruik de Mio C710 wekelijks. Je komt dan inderdaad compleet nieuwe wijken tegen, die niet op de kaarten staan.
Het apparaat mankeert niets, dus kan wat mij betreft nog jaren mee, als ik maar nieuwe kaarten zou kunnen uploaden.
Je bent dus een soort van verplicht om een nieuw apparaat te kopen.
Kan dit nu zomaar?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de update in een map op de PC of DVD had gezet had U nog wel deze gehad.
Ook kun je dan frauderen door meerdere tegelijk te kopen van 1 merk en de gehele familie en collega kring laten te updaten.....

Zo worden update's betaalbaarder.....
Ook later als het fout gaat is er dan nog de laatste update.
Illegaal aanbieden op marktplaats is vragen om boete maar binnen familie en collega kring is moeilijk te vinden dus veiliger....

Dirkje321

@Stofzuigertje: reageer je op mij of op rversteeg? ik heb de laatste update, maar die dateert al van een poos geleden. Mio ondersteunt nu helemaal niets meer, daar gaat het om. Als je op de site van Mio zoekt naar updates, kun je alleen nog de nieuwste types updaten. En dat is raar, als een apparaat nog maar 3 a 4 jaar oud is.

Ilonka Molenaar

Ongelezen bericht door Ilonka Molenaar »

:evil: Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn MIO C520, deze heb ik in juli 2007 aangeschaft. Ook voor dit apparaat zijn geen updates meer beschikbaar. De Mio heeft mij € 400,- gekost. Ik heb dit probleem aan Mio voorgelegd en kreeg toen het antwoord dat er inderdaad geen kaartupdates meer beschikbaar zijn omdat de techniek veranderd is. Zij boden mij een nieuw toestel met korting. Het vergelijkbare toestel dat zij aanbieden kost € 139,-, terwijl een kaartupdate maar € 80,- zou kosten. Dit is toch geen fatsoenlijk voorstel!!!!
Weer in de pen geklommen naar Mio, maar krijg nul op het rekest. Ik ben zeer teleurgesteld in MIO, want de navigatie die ik destijds heb gekocht stikt van de fouten en in is inmiddels zwaar verouderd (weg € 400,-). Vervolgens proberen ze je een nieuw product te verkopen voor een veel te hoge prijs. Wat kan ik doen om toch nog genoegdoening van MIO te krijgen?!

Dirkje321

ik heb inmiddels een versie van I-go op mijn Mio geinstalleerd, werkt helemaal goed op de Mio.
Dus laat ze maar bij Mio, en neem ook I-go!

Ilonka Molenaar

Ongelezen bericht door Ilonka Molenaar »

Hai,

Bedankt voor je reactie. Wat is I-go? Is dat software en hoe kan ik daar aan komen?

Groeten,

Ilonka

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

Ilonka Molenaar schreef:Hai,

Bedankt voor je reactie. Wat is I-go? Is dat software en hoe kan ik daar aan komen?

Groeten,

Ilonka
Navigatie iGo8 voor Mio C710
Stuur mij een PB

Huubwink

Ongelezen bericht door Huubwink »

hallo,
ik heb ook zo,n fijne Mio c710
igo 8 ge-installeerd , maar dit werkt niet goed
of het ligt aan de versie die ik heb gedownload (pirate bay)
welke versie werkt wel

kan iemand mij helpen.

huub

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Huubwink schreef:hallo,
ik heb ook zo,n fijne Mio c710
igo 8 ge-installeerd , maar dit werkt niet goed
of het ligt aan de versie die ik heb gedownload (pirate bay)
welke versie werkt wel

kan iemand mij helpen.

huub

Google eens op - igo voor mioc710 - je hebt zo te lezen ind een verkeerde versie besturingssysteem geinstalleerd.
Ik ga hier geen sites neerzetten waar en hoe, google is je grootste vriend

Gesloten