LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort Internet en vast bellen blijft slecht

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ron7777
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2009 21:02

Telfort Internet en vast bellen blijft slecht

Ongelezen bericht door Ron7777 »

Mijn brief aan telfort.
Gezien vele klachten hier een brief welke ik op advies van het juridisch loket aangetekend wil versturen.


Geachte heer, mevrouw


Bij deze wil ik u wijzen op uw zeer slecht functionerende diensten van Internet en Telfort vast bellen.

Regelmatig kan ik niet bellen met mijn vaste lijn of mensen kunnen mij niet verstaan.
Standaard kunnen mensen mij, als ik zelf iemand bel, de eerste paar seconden niet verstaan.

Er is ook om de paar weken een storing op het Internet en om de zoveel tijd een langere storing waarvan u op de hoogte bent getuige uw email van 4 december.
Ik betaal niet voor een slecht functionerende dienst en heb er gezien uw geschiedenis van ontevreden klanten weinig vertrouwen in dat er op korte termijn wat zal veranderen.
Het is nu 8 december 20:25 uur en ik kan weer geen gebruik maken van mijn vaste aansluiting.

Toch wil ik u de kans geven om binnen 2 weken te zorgen dat alle problemen verholpen zullen zijn.
Als blijkt dat mijn problemen met uw dienst echter langer blijven bestaan zal ik u in gebreke stellen en u vragen om mijn jaarcontract kosteloos te ontbinden als ook de resterende maanden van het lopende contract niet in rekening te brengen.

Daarbij wil ik u vragen om een redelijke compensatie voor het wegvallen van mijn telefoonverbinding waadoor ik weer duurder moet bellen en dus extra kosten moet maken om te bellen terwijl ik al een vast bedrag betaal voor uw dienst om ‘’gratis’’ naar vaste nummers te kunnen bellen.



Ik hoop dat dit alles duidelijk voor u is.


Met vriendelijke groet,

stofzuigertje

Re: Telfort Internet en vast bellen blijft slecht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ex Compuserve klant nu dus ook na de overname bij Telfort en op nieuwe IP nummer na (gaf problemen bij een betaalde online dienst die mij niet herkende) nog steeds geen problemen op alle 2 de telefoon nummers gevonden.

Dus ik ben nog tevreden maar de snelheid is wel 20% lager maar nog steeds acceptabel.
Verder heb ik op de Dect betere kwaliteit maar dat licht meer aan oude toestel dat ik nog moest vervangen...
Krakende lijn word dus veroorzaakt door bewegen hoorn dus in geef Telfort daarom niet de Zak.

zuiderster
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jan 2008 00:12

Re: Telfort Internet en vast bellen blijft slecht

Ongelezen bericht door zuiderster »

Onlangs overgegaan van de kwaliteitsprovider Compuserve naar de rampenprovider Telfort. Net twee weken over en al de nodige narigheid gehad. Ik stap over, geen zin meer om nog verder energie te steken in Telfort. Leuk is wel dat je dan een brief krijgt van ene Rob de Beer dat hij blij is dat ik nu bij de Telfort familie zit.

Ja, ik voel me echt vereerd..not!!

RoelBo
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2009 12:55

Re: Telfort Internet en vast bellen blijft slecht

Ongelezen bericht door RoelBo »

Nou beste mensen ook ik heb last van die verstoring van het internet en de vaste lijn zoals Telfort zelfde noemde in een mail en wat op hun website staat. Ik heb er al last van vanaf begin november van dit jaar. Hieronder een mail die ik vandaag heb verstuurd naar Telfort toe. Je word er moe en radeloos van. (En als ik alles zo hier terug lees dan ben ik er nog lang niet)

Ik heb vanaf 19 november 2009 last gehad van een verstoring van mijn internet en telefoonverbinding. Volgens uw firma was de storing verholpen op 4 december. Echter op 10 december deed zich dezelfde storing weer voor en is de melding heropent. Volgens uw firma was de storing weer verholpen op 11 december. Op 12,13, en 14 december had ik weer een storing. Met als hoogtepunt gister de hele dag geen verbinding. Volgens een collega van uw firma was de laatste storing een andere losse storing. Nu heb ik al een compensatieregeling aangeboden gekregen en aangenomen, maar intussentijd kwam de storing weer terug. Nu is mijn vraag, wat is de compensatieregeling voor de storing na de tweede opgeloste storing en de derde daar weer opvolgend. Ik heb vanaf de eerste week van november 2009 al last van een haperende, storende, niet werkende internet en bel verbinding. Na het eerste contact met uw klantenservicewinkel in de stad Groningen heb ik eerst alle kabels in huis vervangen. Op 19 november was het eerste contact met uw klantenservice per telefoon.

Bij deze storing wil ik een aantal dingen kenbaar maken:
* De storing werd eerst ontkent (er was geen storing gaande volgens uw medewerkers en de modem werkte naar behoren
* De storing was er wel maar was niet van toepassing op mij (na het 2de telefoongesprek)
* De storing was er wel maar was verholpen (ik werd teruggebeld)
* De storing kwam weer opzetten (was volgens uw medewerker onmogelijk na de 3de keer gebeld te hebben)
* De storing was er wel en zou worden verholpen (uw firma stuurde mij een mail)
* De storing was er wel maar had geen betrekking op mij als klant (ik had gebeld voor de 4de keer)
* De storing was er wel, maar ik had geen recht op een compensatieregeling omdat ik de storing niet had gemeld (ik had toch echt gebeld)
* De storing was er wel, maar ik had geen recht op een compensatieregeling omdat de storing geen 24 uur zich had voorgedaan (de storing duurde al de hele tijd, alleen kwam het met vlagen en wanneer een storing terug keert dan is die niet verholpen)
* De storing was er wel, maar ik had geen recht op een compensatieregeling (ik moest maar een brief sturen en later via het internet invullen)
* Ik had wel recht op een compensatieregeling van 1 maand gratis internet en bellen (alleen de abbonementskosten en ik werd gebeld door een collega van uw firma en werd daarna doorgezet naar de 2de lijns)

Het toppunt vond ik het gesprek van vandaag op 15 december 2009.
* Als ik al recht had op een compensatieregeling dan moest ik dat aanvragen via de website. Aangezien ik geen last meer had van die storing kon ik niet doorverbonden worden met de 2de lijns. (het gaat toch over die storing en wie garendeerd mij dat die nu echt is verholpen?)
* De medewerker wist niks af van een bericht op uw website, van verstuurde mails naar klanten toe over deze storing en wat er nou precies aan de hand was en hoe het is opgelost. (voor mij als klant is dit zo belangrijk omdat ik al een poos deze storing heb)
* Ten slotte werd mij een niet prettige voorzetting van deze dag gewenst. (Dit slaat echt alles!) Ik hoop dat in het kader van kwaliteitsverbetering dit telefoongesprek ook is opgenomen. (U maakt daar melding van op uw bandjes aan de telefoon) Mocht dit zo zijn dan hoop ik van harte dat u dit gesprek nog eens naluistert en dan vooral het einde. Als Telfort klant wil ik zo niet te woord gestaan worden.

Eerst word de storing ontkent dat die er is en heb ik zelf naar KPN moeten bellen die voor uw firma de storing heeft verholpen. (de eerste keer)
Dit gaat toch echt te ver?!

Wat gaat u aan deze problemen doen?
Wat voor compensatie bied u mij aan voor al dit leed?


Hellup! Wat kan ik hier nou nog aan doen? En mag dit allemaal wel wat Telfort doet?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort Internet en vast bellen blijft slecht

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Ron7777,

Wij vinden het ook erg vervelend om getroffen te worden door een storing.
Ik begrijp uw frustratie en raad u ook aan om deze brief te versturen omdat een ingebrekestelling alleen schriftelijk mogelijk is.

Ik hoop wel dat u begrijpt dat we u niet kunnen beloven nooit meer een storing te hebben.

@RoelBo,

Oei, wat een zeer frustrerende ervaring heeft u gehad met onze klantenservice.
Dit is absoluut niet de bedoeling en we zouden graag met u in contact treden om tot een bevredigende oplossing te komen.

10x een verschillend antwoord van de helpdesk mag gewoon echt niet gebeuren.

Alle gesprekken worden inderdaad opgenomen en we gaan hier zeker actie op ondernemen.

Ik wil u vragen uw klantnummer hier te plaatsen. (TIxxxof TV9xxx, derde kunnen hier niets mee)

Hugo

RoelBo
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2009 12:55

Re: Telfort Internet en vast bellen blijft slecht

Ongelezen bericht door RoelBo »

Telfort webcare schreef:@RoelBo, Ik wil u vragen uw klantnummer hier te plaatsen. (TIxxxof TV9xxx, derde kunnen hier niets mee)

Hugo
Klantnummer: TV9SI6YI02

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort Internet en vast bellen blijft slecht

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Bedankt, er wordt vandaag nog contact met u opgenomen.

U kunt de klantcode weer verwijderen.

Hugo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort Internet en vast bellen blijft slecht

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

De analyse van uw communicatie historie en de opnames van uw gesprekken heeft meer tijd in beslag genomen dan verwacht.

Morgen wordt er telefonisch contact met u opgenomen.

Hugo

RoelBo
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2009 12:55

Re: Telfort Internet en vast bellen blijft slecht

Ongelezen bericht door RoelBo »

Telfort webcare schreef:De analyse van uw communicatie historie en de opnames van uw gesprekken heeft meer tijd in beslag genomen dan verwacht.

Morgen wordt er telefonisch contact met u opgenomen.

Hugo
Contact geweeest met Telfort, wederom excuus.
Het was erg slecht dat de klantenservicemedewerkers niet op de hoogte waren van berichten op hun eigen website. Tevens waren niet alle medewerkers op de hoogte van de storingen die er liepen in mijn regio.

Er waren 2 losse storingen die ervoor zorgden dat ik geen internet en telefoon had.Dit vond ook deze meneer erg vervelend.

Tevens werd er een excuus aangeboden, maar men kon (licht) garanderen dat dezelfde storing niet weer zou optreden. Maar met zekerheid kon het niet gezegd worden. Op de site van Telfort.nl staat 1 zinnetje wat mij echter niet zo bevalt: "Wij hopen dat de betreffende router na dit onderhoud stabiel is. Vanzelfsprekend werken wij onverminderd hard aan een structurele oplossing van het probleem" (Klik op de blauwe tekst voor de link van de website van Telfort)

Het probleem is dus alleen weer tijdelijk verholpen, een structurele oplossing is er dus nog steeds niet. Klanten van Telfort kunnen dus weer dit probleem krijgen. Dus ......... klanten van Telfort, blijf opletten!

Ik heb inmiddels 2 maanden compensatie aangeboden gekregen en die heb ik geacpteert onder de voorwaarde dat bij een volgende storing ik weer compensatie zou krijgen. Als klant van Telfort verwacht je een stabiele internet en telefoonverbinding. Niet eentje die hapert en zeker niet bijna 2 maanden lang.

KPNEE
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:19

Re: Telfort Internet en vast bellen blijft slecht

Ongelezen bericht door KPNEE »

Storingen zullen er altijd zijn en kan men meestal accepteren. Veel storingen hoort niet. Heb zelf ook regelmatig geen internet/telefoon van Telfort van enkele minuten tot enkele uren.

Bellen kost alleen wel erg veel geld bij Telfort en zal helaas helemaal niets opleveren, daarom bel ik maar niet meer en wacht af. Als het werkt werkt het in ieder geval wel goed.

Dus helaas pech en na aflopen dit contract weer een andere provider proberen, net zolang tot ik er één vindt met wel goede service.

Gesloten