LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reactie van be2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
be2
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2009 09:26

reactie van be2

Ongelezen bericht door be2 »

Namens be2 willen we graag reageren op enkele klachten op o.a. deze website. Be2 is één van de grootste datingsites in Nederland en daarbuiten en heeft klachtenafhandeling hoog in het vaandel staan. Door het grote aantal leden (meer dan 18 miljoen leden wereldwijd) en de enorme toestroom van leden het afgelopen jaar leidt dit, zoals ook bij andere datingsites, soms tot vervelende situaties bij de afhandeling. Echter: gelukkig ook tot veel gelukkige leden die hun partner via ons gevonden hebben. Om de vervelende situaties te beperken heeft be2 sinds heden o.a. de volgende maatregelen genomen:
- Alle vragen aan klantenservice worden binnen 24 uur beantwoord, ook in het weekend.
- Opzegging van een betaald Premiumlidmaatschap kan nu ook heel gemakkelijk via internet, gewoon even inloggen en via `instellingen`of `FAQ` naar opzeggen Premiumlidmaatschap gaan.
- Als u uw wachtwoord niet meer weet is opzeggen per fax naar 020-8907910 ook nog steeds mogelijk of stuur gewoon een mail naar [email protected], dat is voldoende. Let wel op dat u dit tijdig (14 dagen voor het einde van de abonnementsperiode) doet en al uw gegevens zoals e-mail en username opgeeft.
- Als extra service herinneren we u 6 weken voor het einde van uw Premiumlidmaatschap aan de verlenging van uw abonnement en bieden u de mogelijk tot opzegging via internet
- De informatie op de website over o.a. opzegging is sterk uitgebreid
- Als u het oneens bent met een betaling stuur dan een mail naar [email protected]. Als u onterecht een abonnementsperiode in rekening is gebracht zal het bedrag teruggestort worden. Storneer nooit via de bank want dan blijft de verplichting tot betaling bestaan en loopt het abonnement door. Neem gewoon even contact op met be2
- Zoals alle andere datingwebsites zijn er onder onze leden helaas ook minder goedwillende leden die de website gebruiken om spamberichten te sturen naar andere leden, heel vervelend. Mocht u, ondanks alle maatregelen die wij nemen, een dergelijk bericht hebben ontvangen kunt u dit voortaan rapporteren op de site (rapporteren als spam) of neem even contact met [email protected] met de naam van het betreffende lid. Be2 zal dan onmiddelijk maatregelen nemen.
- Als uw ideale match er niet bij zit kunt u leden uit uw lijst verwijderen, u krijgt dan automatisch nieuwe partnervoorstellen
In geval van andere vragen neem even contact met ons op, wij zijn u graag van dienst. Veel success bij het vinden van uw ideale partner!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

uit de algemene voorwaarden van BE2 :
be2 behoudt zich het recht voor de toegang van een klant tot de service van be2 te blokkeren
indien de klant de service gebruikt in strijd met de wet of daarbij de verplichtingen schendt
die in de Algemene Voorwaarden zijn vastgelegd. De geblokkeerde toegang om voornoemde
redenen wijzigt niets aan de betalingsverplichting van de geblokkeerde klant ter zake van
reeds bestelde prestatie(s). Een reeds aan be2 betaalde vergoeding wordt in dat geval tot een
bedrag ter hoogte van EUR 350,00 niet terugbetaald maar wordt ingehouden als contractuele
boete. be2 behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om van een klant die nog geen
vergoeding of een vergoeding lager dan EUR 350,00 heeft betaald, betaling van een
contractuele boete ter hoogte van een bedrag van 350,00 EUR te verlangen. De aanspraak op
een contractuele boete laat alle rechten van be2 op wettelijke schadevergoeding onverlet.
Lekker zeg, zomaar een contractuele boete kunnen opleggen, en daardoor niet verplicht zijn onverschuldigde betalingen te retourneren.

Enfin de negatieve berichtgeving zal dus wel niet voor niets zijn... :mrgreen:

be2
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2009 09:26

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door be2 »

Beste seagoing racer2,

De contractuele boete heeft alleen betrekking op leden die afgesloten worden omdat ze zich niet aan de wet of voorwaarden houden, bijvoorbeeld door oneigenlijk gebruik van het systeem zoals het versturen van spamberichten. Heeft niets te maken met goedwillende leden.

be2

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste BE2,

Afsluiten is al meer dan voldoende een boete opleggen is echt overdreven, en niet legaal.

Tevens geldt dat de leden nergens in beroep kunnen tegen deze boete. De leden kunnen immers menen dat ze goedwillend zijn, terwijl BE eenzijdig heeft bepaald dat dit niet zo is

Ze kunnen nu alleen naar de kantonrechter, die naar ik aanneem overigens deze voorwaarden van jullie wel als onredelijk bezwarend zal verwerpen

be2
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2009 09:26

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door be2 »

het opleggen van een dergelijk boete bij overtreding is enkel een theoretische mogelijkheid, die in vrijwel alle algemene voorwaarden staat en veelal veel hogere bedragen. Het is zeker legaal en je zult het vrijwel overal tegenkomen. Bij be2 is het alleen opgenomen om het recht te hebben dit te doen, hier is nog geen gebruik van gemaakt. Mocht je nog vragen hierover hebben kun je terecht op [email protected]

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste BE2,

ik ga niet reageren via jullie klantenservice. Jullie zijn dit topic begonnen, en dit is een openbaar forum waar de bijdragen door iedereen gelezen kunnen worden

Boetes zijn absoluut geen gemeengoed, en zeker niet die boetes die eenzijdig en met onduidelijke criteria opgelegd kunnen worden. Zo is het absoluut onduidelijk wanneer een van jullie leden niet welwillend is en een blokkade verdiend

Je hoeft geen helderziende te zijn, om te begrijpen dat jullie deze boete kunnen gebruiken om terechte klagers over de prestatie van BE2 af te schilderen als onwelwillend en hun geld niet terug te geven. Dit onder het mom dat ze een boete verbeurd hebben.

Enfin zoals ik al eerder gemeld heb zal mijn inziens een Nederlandse rechter deze voorwaarde als onredelijk bezwarend vernietigen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Racer,

zou dit ook gelden indien een 'lid' aantoonbaar spamt - want dat is het voorbeeld dat be2 noemt.

Niet dat ik dat dan terecht vind - want het is altijd nog de OPTA danwel de rechter in Nederland die daarover beslist.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Guardian,

Als een lid aantoonbaar spamt is een blokkade toch voldoende.
Het daarenboven nog opleggen van een boete lijkt me overdreven

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Wel veelzeggend dat het nu angstvallig stil blijft van de zijde van BE2

be2
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2009 09:26

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door be2 »

Een blokkade is inderdaad voldoende normaal gesproken. Een dergelijke boete wordt meestal genoemd om een ontmoedigende werking te hebben tot onwenselijk gedrag. Zoals we aangaven is het nog niet gebruikt en zou het wellcht uit de voorwaarden kunnen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Een blokkade is inderdaad voldoende normaal gesproken. Een dergelijke boete wordt meestal genoemd om een ontmoedigende werking te hebben tot onwenselijk gedrag. Zoals we aangaven is het nog niet gebruikt en zou het wellcht uit de voorwaarden kunnen
Een duidelijke reden dus om het te schrappen uit de voorwaarden

anne2299
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2010 13:23

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door anne2299 »

Ik werd eind december lid van BE2. Ik kreeg geen reacties op mailtjes aan mannen, die ik schreef en ik vond het aanbod wel erg beperkt. De reacties hierover van BE2 terug aan mij vond ik nietszeggend. Ik boekte mijn geld terug naar mijn rekening en zei na 8 dagen mijn lidmaatschap op. Dit lukte niet en ik werd met een incassobureau gedreigd. Ik had BE2 zelf al geblokkeerd geld van mijn rekening af te schrijven. Dat wilden ze namelijk doen, lieten ze mij in een mail aan mij weten. Maar om van alle gezeur af te zijn heb ik wel zelf het bedrag van 179 euro en 40 eurocent overgemaakt aan deze club. Ik kreeg een bevestiging en dat was dat, dacht ik. Ik krijg ruim een week later het bericht, dat ik niet betaald heb en dat ik niet meer kan inloggen op de site en dat mijn niet-betaling in handen is gelegd van een incasso-bureau en dat er gerechtelijke stappen tegen mij gaan volgen bij niet-betaling. Ik heb gewoon betaald en het bewijs heb ik aan ze gemaild en ligt hier thuis, de afschrijving van 179euro 40 van mijn rekening aan Global Collect. Ik snap niet, dat zoiets kan blijven doorgaan in een land als Nederland. Aan de andere kant is wel weer begrijpelijk. Want hier kan alles door de beugel en wie pakt hier nou nog het onrecht aan? Ik ben benieuwd of ik ooit nog wat van ze hoor, maar ben er zelf in mijn gevoel wel helemaal klaar mee. Wat een ongelooflijke manier van mensen geld afhandig proberen te maken, mensen die alleen maar een stukje extra geluk in hun leven zoeken, zo brutaal zijn ze daar!

Ik heb net een mail gehad van de klantenservice van BE2, waarin staat dat ik 15-1-2010 het geld terug heb laten storten. Het is totaal onwaar en een mail van berichtgeving van niet betaling naar het incassobureau kreeg ik erbij. Hoe brutaler kan dit gaan?

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zie het al dat Trosradar degenen die hier spammen niet alleen een ip-ban geven, maar ook een boete. Is exact hetzelfde.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Anne,
Ik boekte mijn geld terug naar mijn rekening en zei na 8 dagen mijn lidmaatschap op. Dit lukte niet en ik werd met een incassobureau gedreigd. Ik had BE2 zelf al geblokkeerd geld van mijn rekening af te schrijven.
Je geeft zó ontzettend goed weer wat er fout is gegaan...

Hoe teleurgesteld je ook bent (terecht of niet terecht, dat laat ik in het midden), er bestaat nog altijd iets als een opzegtermijn, ook bij be2, mag ik aannemen.

Eérst zeg je op, dan komt de opzegtermijn, en pas als díe verstreken is, ben je niks meer verplicht. Zo werkt het overal, ook bij be2, daar hoef ik de voorwaarden niet eens voor in te zien, noch hoef ik dat bij be2 na te vragen.

Jij draait het om. Je storneert het geld dat afgesproken is, blokkeert de boel, en pas veel later ga je opzeggen. En vervolgens sta je vreemd te kijken dat je een betalingsherinnering krijgt. Het probleem ligt toch echt bij jezelf.

Voor je gaat gillen: ik werk niet bij be2, ben niet de buurman van be2, heb niks met be2, heb helemaal niks met welke datingsite dan ook, en heb ook geen interesse om met jou te daten.

anne2299
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2010 13:23

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door anne2299 »

Ik had al opgezegd, via de mail en een brief met handtekening.
Ik heb ook gewoon daarna betaald via een overschrijving.
Omdat BE2 geld terugafboekt, heb ik ze geblokkeerd.
Dus het geld is allang bij BE2.
Waarom nu opnieuw geld vragen?

anne2299
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2010 13:23

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door anne2299 »

Wil nog even reageren naar angora.
Ik heb het geld gewoon via de giro alsnog overgemaakt aan BE2.
Dus waarom nu een betalingsherinnering sturen en me van de site afsluiten?
Waarom moet ik dubbel betalen? Jij betaalt toch ook de melk en het brood maar eemaal?
Natuurlijk heb ik BE2 geblokkeerd geld van mijn rekening te halen, dat is toch een logische stap? Ik heb namelijk gewoon mijn lidmaatschap betaald.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik werd eind december lid van BE2. Ik kreeg geen reacties op mailtjes aan mannen, die ik schreef en ik vond het aanbod wel erg beperkt. De reacties hierover van BE2 terug aan mij vond ik nietszeggend. Ik boekte mijn geld terug naar mijn rekening en zei na 8 dagen mijn lidmaatschap op.
Dit is wat je schreef, en hier reageerde ik op.

Je schreef inderdaad dat je later alsnog 179,40 euro betaald had om van het gezeur af te zijn. Ik denk dus dat je dit betaald hebt nadát jij een betalingsherinnering hebt gehad? Je had immers de eerste betaling gestorneerd.

anne2299
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2010 13:23

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door anne2299 »

Nee Angora,
ik heb dit geld 7 januari 2010 betaald en ik kreeg 8 januari de bevestiging van de betaling. Ik heb het uit mijzelf betaald, want inderdaad ik heb me er zelf voor opgegeven. Ook al viel BE2 me heel erg tegen. Nu krijg ik afgelopen vrijdag een
mail met dreiging van gerechterlijke stappen, want ik moet het geld 179 euro en 40 eurocent gewoon weer aan ze betalen. Dat doe ik natuurlijk niet. Ik heb het geluk een rechtsbijstandsverzekering te hebben en ik laat het verder aan deze mensen over.
Ik hoop, dat dit je nu duidelijker is.
Ik heb dus allang betaald en nu komt na de betaling en de bevestiging hiervan een weekje terug de dreigende mail om het geld voor de tweede maal te betalen en ben ik afgesloten van de website van BE2.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door witte angora »

Anne, je schreef zelf dat je het geld terugboekte naar je eigen rekening. Je hebt gestorneerd, en be2 wil dat geld alsnog zien. Dat je alsnog betaald hebt is prachtig, maar het probleem is ontstaan omdat je gestorneerd hebt. Ik denk dat de betaling en de aanmaning elkaar gekruist hebben. Dat zou je bij be2 even moeten navragen.

Waarbij ik niet snap dat het bedrag bijna 180 euro is, is dat een levenslang lidmaatschap?

Verder commentaar overbodig.

anne2299
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2010 13:23

Re: reactie van be2

Ongelezen bericht door anne2299 »

Angora,
nog even verduidelijken. De bevestiging 8 januari van ontvangst van het geld kwam van BE2 en ik heb gewoon tot vrijdag van de diensten van BE2 gebruik gemaakt. Nu ben ik afgesloten en wil men het geld wederom van me ontvangen.
Ik heb een mail naar de klantenservice met uitleg gestuurd, maar daar kwam het antwoord op, dat ik 179 euro en 40 cent aan ze schuldig ben en de mail daarover naar het incassobureau.
Dat is natuurlijk een rare manier van doen.

Gesloten