LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Leuke" aanbieding van Tele2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
batteries
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2009 13:45

"Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door batteries »

Het zit zo:

Ik heb internet+telefonie met een leuke minilaptop van tele2. Begin april ben ik verhuisd. De verhuisgegevens heb ik netjes doorgegeven, er waren geen problemen. Maar gelijk toen internet naar dat adres was overgezet kwam het gezeik.

Internet doet het wel, maar valt continu weg, waardoor wij steeds het modem moeten resetten, een instabiele verbinding dus.
Gebeld met de helpdesk (HD) en een monteur van KPN werd langsgestuurd. Hij heeft het modem opnieuw aangesloten, maar de problemen waren er nog steeds.
Nog een paar keer gebeld en er werd een tweede monteur van KPN langsgestuurd. Hij heeft ons laten 'downgraden' van 20mbit naar 10 of 12mbit omdat er te veel fouten op de lijn zaten en er zo pakketjes verloren gingen. Probleem nog steeds niet opgelost. Weer bellen.
Toen kwam er een monteur van tele2 zelf. We hebben een nieuw modem gekregen en zijn weer 'ge-upgrade'. Maar het probleem blijft bestaan!

Ik heb meerdere malen naar de HD gebeld, continu naar andere afdelingen gebonjourd. De zaak zou naar het hoofdkantoor gaan. Daar heb ik verder niets van gehoord.
De afdeling die met opzeggingen te maken heeft, vertelde mij dat ik het abonnement kosteloos kan opzeggen, maar dan moet ik wel de laptop afbetalen (€ 399,- !!!)
Ze zouden me doorzetten nog naar een andere afdeling, genaamd "de hoogste regel", waar alle speciale zaken naartoe worden gedaan. Zij zouden kijken naar een oplossing en binnen 4 dagen contact opnemen. Niets meer van gehoord.

Vandaag weer gebeld met de technische dienst. Zij willen weer met het hoofdkantoor bellen, kijken of er nogmaals een monteur kan langskomen etc. Dus weer hetzelfde riedeltje van het begin af aan.
Zij hebben me nogmaals verteld dat als ik op wil zeggen, ik de laptop moet betalen.
Ik ben het echt zat nu, dit duurt al vanaf begin april! Dat is 3 maanden!

Ik heb in de voorwaarden gekeken en daar staat:
• Indien u tijdens de minimum contractduur van 24 maanden verhuist naar een locatie buiten het dekkingsgebied van Tele2, is Tele2 gerechtigd eenmalig € 399 bij u in rekening te brengen ter dekking van de kosten van de ACER Aspire One.
• Indien u tijdens de minimum contractduur van 24 maanden verhuist naar een locatie waar geen internetsnelheid tot 20Mb/s geleverd kan worden maar wel 4 Mb/s heeft u de keuze uw abonnement voort te zetten met 4Mb/s internetsnelheid tegen de oorspronkelijke prijs of uw abonnement op te zeggen, in welk laatste geval Tele2 het recht heeft eenmalig € 399 bij u in rekening te brengen ter dekking van de kosten van de ACER Aspire One.

Maar dit is toch niet op mij van toepassing?
Er waren immers geen problemen met de verhuizing waar ze mij attent op hebben gemaakt. En ALS internet het doet, doet hij het goed.

Waarom moet ik die laptop afbetalen, als zij hun diensten niet waar kunnen maken?
Daarbij heb ik dat geld niet zomaar.
Wat moet ik doen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door TdeHond »

Is de oorspronkelijke prijs van 4 mb/sec gelijk aan die van wat u nu betaalt?
Is de verbinding wel stabiel bij 4 mb/sec?

U kunt als u er weg wilt een betalingsregeling kijken of u in termijnen de laptop kunt afbetalen. Wel zwart op wit laten zetten om problemen later te voorkomen!

batteries
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2009 13:45

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door batteries »

het maakt voor de verbinding geen verschil of we nou 4mB hebben of 20 mB.Het internet blijft maar wegvallen.
Toen we "gedowngrade" waren kregen me ook maar iets van 6 mB van de 10mB die ze over de lijn stuurden.
Een betalingsregeling is misschien een idee, maar dan zit ik alsnog een tijd aan tele2 vast. Daar komt nog bij dat we dan overstappen naar een andere provider en dus best veel geld kwijt zijn al met al.
Die laptop is ook al lang geen 399 euro meer waard...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door TdeHond »

Of u neemt b.v. een doorlopend krediet van 400 euro en betaalt de laptop ineens terug waarna u zo vlot mogelijk uw doorlopend krediet aflost.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het advies van TdeHond lijkt me redelijk bezopen.

Tele2 heeft niet aangegeven dat het niet kon leveren op uw nieuwe adres. Tele2 kan wel leveren op het nieuwe adres maar levert in uw geval een wanprestatie. Dat is een rechtsgeldige reden om het contract nietig te verklaren. U kunt dus het contract ontbinden op basis van wanprestatie en de laptop terugsturen aan Tele2 áls Tele2 u daartoe verzoekt. Doe dat met Verzekerd Vervoer (TNT Post) als het zover mocht komen. Het betalen van € 399 is totaal niet aan de orde.

Krijgt u van de helpdesk van Tele2 altijd een ontvangstbevestiging per e-mail als u een vraag of klacht stuurt? In dat geval kan u uw klacht gewoon per e-mail indienen bij Tele2. U hebt dan immers bewijs dat u klacht is aangekomen. Zo niet dan een aangetekende brief.

Geef Tele2 veertien dagen de tijd om alsnog een werkende verbinding van 4 mb te leveren. Geef aan dat u het contract ontbindt wanneer Tele dan alsnog in gebreke blijft. Tele2 - tuig als het is - zal daar niet mee akkoord gaan (lees dit forum er maar op na).

Vervolgens spant u een geschil aan bij de SGC. Die procedure is voor u gratis aangezien u toch wel gelijk krijgt mits u alles goed op papier zet en uw correspondentie met Tele2 bij uw geschil voegt.

SGC kan dan bepalen wat er met de laptop moet gebeuren. Meest realistisch is dat u deze terug moet sturen aan Tele2. Of dat u indien u dat wenst de dagwaarde aan Tele2 vergoedt. Deze dagwaarde voor de Acer Aspire One is momenteel circa 100 euro (tweedehandsprijzen op eBay).

En wees op uw hoede met Webservice Tele2. Er staan meerdere berichten op dit forum dat deze werknemer bij Tele2 (Alex W.) alleen maar op dit forum actief is om mensen met klachten over Tele2 aan het lijntje te houden en niet te helpen.

www.sgc.nl

http://www.gekopklanten.nl/ongerubricee ... fgestraft/

http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte Batteries,

Stuurt u mij  alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van
Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:  [email protected]

Met  vriendelijke groeten,

Alex Weijer
Tele2 webservice

batteries
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2009 13:45

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door batteries »

Bob schurkjens, dankjewel.
Ik was met stomheid geslagen toen ik de reactie van Tdehond zag. Ik wil niemand afvallen, maar het is gewoon een feit dat lang niet iedereen de ruimte heeft om een doorlopend krediet te nemen en dat vervolgens zo snel mogelijk af te betalen. Als ik daaraan ga beginnen heb ik alsnog een hoge kostenpost en duurt het alsnog een tijd voor ik eraf ben.

Gelukkig kan ik WEL wat met uw advies. Ik heb Alex W. aan de telefoon gehad en hij belt morgen terug. We zullen zien.
Maar ik laat me niet langer aan het lijntje houden in ieder geval.

heel erg bedankt voor uw tips

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Graag gedaan. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Er zijn meer mensen die aan deze actie hebben meegedaan. Tele2 probeert, wanneer ze zélf wanpresteren, klanten een boete van 399 euro door de strot te douwen.

Als je dit weet dan is dat op zich al reden om nooit klant te worden bij dit bedrijf. Voor Tele2 is dat gewoon strategie: Laten we zeggen dat 1 op de 10 klanten in deze situatie geen genoegen neemt met de handelswijze van Tele2 en naar de Geschillencommissie stapt. Echter: in 9 van de 10 gevallen komt Tele2 hier gewoon mee weg. 9 van de 10 klanten van Tele2 heeft nog nooit van de Geschillencommissie gehoord en/of is niet in staat om zijn of haar recht te halen. In Nederland sta je zwak als consument in dit soort zaken ténzij je weet hoe je je recht kan halen. Tele2 maakt hier handig misbruik van.

magix_cooler
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2009 23:22

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door magix_cooler »

als ik u was zou ik het contaktdoos van de telefoon open maken en kijken welke kabels zijn aangesloten, zijn dit niet rood en blauw, sluit dan aan de boven zijde de rode en de blauwe aan op het punt waar de bovenste stekkers het contakt raken.

zit er nog een groene aan voor aarde, dan kun je deze verwijderen omdat deze niet meer gebruikt worden.

waarschijnlijk zitten de kleuren van de kabels in het contakt doos verkeerd, kwestie van even openschroeven kijken en wisselen.

stofzuigertje

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Probeer eens een ander modem?
Zowel Uw modem elders als andere bij U want dan ziet U of deze goed is.
Omdat U schreef na reset weer werkte dus vermoedelijk zit het bij U thuis en kunnen zij niets doen omdat er wel iets Uw huis binnenkomt.

Omdat na reset het weer goed werkte en ook andere apparaten kunnen storen, een matige telefoon als dit er ook op zit of beschadigde kabels.

Dus beweeg deze en kijk of het signaal wegvalt.
Soms is de kabel de oorzaak en 8 draden zo dicht bij elkaar....

Ook een Dect telefoon van U zelf of buren laten draadloze wegvallen dus ook die kunnen storen en als met kabel dan wel werkte is het meestal dat probleem...

Op het forum www.helpmij.nl kunt U meer deskundige antwoorden vinden of zelf vragen stellen. Dit is speciaal voor dit soort problemen meer gespecialiseerde dan hier.

magix_cooler
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2009 23:22

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door magix_cooler »

als de kabels niet goed aangesloten zijn heb je dit effect ook
het modem zal alleen steeds uitvallen en opnieuw starten omdat de + en de -, de blauw en rood dus verkeerd zouden zitten of wellicht de oranje er zich mee bemoeid.

een monteur zou al snel zien of er apparaten in de buurt zijn die storingen zouden geven en dit ook geadviseerd hebben, wat de meeste monteurs echter altijd over het hoofd zien is het contakdoos van de kpn.

heel simpel en makkelijk op te lossen dus.

deze klachten komen dagelijks bij ons binnen, en elke dag zien en horen we de mensen blij terug dat dit geholpen heeft.

batteries
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2009 13:45

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door batteries »

De monteur had alles al helemaal opnieuw aangesloten en we hebben ook een nieuw modem gekregen, maar het probleem bleef bestaan. Ook stonden er geen apparaten in de buurt die storingen veroorzaakten.

Als laatste wil ik graag vertellen dat het probleem nu op is gelost.
Tele2 heeft eindelijk besloten dat ze er niets meer aan kunnen doen en 'laat ons gaan' zoals ze dat mooi noemen. We kregen eerst de aanbieding dat we de minilaptop konden afkopen voor E200,-, maar na overleg mochten we de laptop gewoon terugsturen naar tele2.
Ben blij dat dit nou achter de rug is.

Wil jullie heel erg bedanken voor jullie reacties!

kgrootwassink
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2009 14:25

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door kgrootwassink »

ik zit in dezelfde situatie, omtrend het mini latop verhaal.

Ze leveren mij niet de dienst die ze aangeven. TV werkt slecht valt veel uit en ik krijg steeds vertraagd beeld en blokjes. Internet is noggeen 3 mb ipv de beloofde 20 en valt ook steeds uit.

Ik mag het opzeggen zonder afkoop moet ik alleen wel ff 399 euro voor een laptop die ik niet meer heb, gestolen ophoesten. Dit is toch te zot voor woorden!!!

Ik heb een klachten brief gestuurd en als dat niet helpt lees ik dat ik naar de geschillencomissie kan gaan.... het probleem is dat ik de latop niet retour kan doen aangezien hij gestolen is....


heeft nog iemand tips!!!!

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: "Leuke" aanbieding van Tele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte kgrootwassink,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Gesloten