Wat denk je waar deze producten vandaan komen? Jazekers, bij de ambachtelijke chocolaterie, en zelfs bij de meest bekende en grootste ter wereld. Los daarvan, restaurants en hotels zijn inderdaad een mooie doelgroep, naast de particuliere consument.
Maar waarom zouden ze bonbons via een stel mlm formulieren lopertjes af gaan nemen?
Op het terrein van directe verkoop verandert er voor hotels en restaurants het e.e.a., maar ook voor de particuliere consument. Er zit geen tussenhandel meer tussen de uiteindelijke afnemer en de producent, want ook de hotels en restaurants hebben nog steeds te maken met deze tussenhandel (groothandel etc....).
En dus? Als jouw formulierenlopertjes ertussen gaan zitten lost dit iets op? Waarom
zouden ze zaken doen met jullie?
Als we de vraag wat academischer stellen komt het hier op neer: Welke waarde voegen jullie toe?
Kennis van MLM heb je inderdaad niet. Niet dat ik die kennis wel heb, want ik zit zelf in een enorm leerproces op dit gebied, en dit zegt al genoeg over MLM, dat dus absoluut geen "theoretisch verkoopgeneuzel" is.
Want? Of wil je de wereldwijde omzet van mlm erbij gaan halen als bewijs? Voor jouw info, deze zit onder de 150 miljard. Minder dan een derde van Shell dus.
In zeer korte tijd heb ik nu een netwerk kunnen opbouwen van bijna 60 actieve verkopende en teambouwende distributeurs.
Joepie, dus heel veel mensen lopen met formuliertjes. Maar wat voor omzet draai je? Aantallen mensen die meedoen zegt nogal weinig, omze in dit geval veel meer.
De klanten zijn tevreden over de producten en al helemaal over de prijs van de producten die in schril contrast staan met de winkelprijzen.
Want zoveel hoger? Of zoveel lager? Druk het prijsverschil eens uit in een percentage.
Als je daarnaast weet dat dit parfumbedrijf in 2008 meer parfum heeft verkocht dan "D......s and I.... P....s" samen, kan je dus zonder twijfel concluderen dat MLM geen "theoretisch verkoopgeneuzel" is.
Nee, nu kunnen we het meer dan ooit stellen. Juist omdat je geen namen bekend maakt van de bedrijven kunnen we geen oordeel vellen.
Zoals ik het nu lees is er een parfum bedrijf (maken ze hun eigen parfum of verkopen ze alleen maar door) wat meer parfum heeft verkocht (is dat in aantallen of in omzet)dan andere bedrijven (maar welke bedrijven, en of dat makers of wederverkopers zijn weten we niet). En daaruit moeten we een conclusie trekken?