LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medicijnen via internet

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
jojojojojo
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2009 15:22

medicijnen via internet

Ongelezen bericht door jojojojojo »

Tis weer eens tijd om de zorgverzekeringen te vergelijken :)

Ik heb een aantal verzekeringen gevonden die me wel wat leken, zoals CZ bv. maar nu zie ik dat je daar je medicijnen online moet bestellen.

Ik heb dat nog nooit gehoord. Ik zit nu bij ZilverenKruisAchmea en daar kan ik mn medicijnen gewoon bij onze apotheek halen.

Ik vraag me nu af wat het nut is van dat online bestellen????
En....heeft iemand er al ervaring mee??? En zo ja, bevalt het??

Alvast bedankt

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Ik ben een apothekersassistent en ik werk niet meer in de apotheek, maar bij een arts
Het grootste voordeel van via internetbestellen is: je hoeft niet meer naar de apotheek toe en het is goedkoper voor de verzekeraar

Nadeel: slechte medicatiecontrole, geen persoonlijk advies, supermarktmentaliteit
en het gaat toch echt om je gezondheid
Ik ben absoluut tegenstander! Vooral bij mensen die veel medicatie gebruiken
Ik ben benieuwd hoeveel doden er al zijn gevallen! en nog gaan vallen met zo'n beperkte service!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door Shine »

Zo vroeg ik me dit ook af: Hoe gaat dat medicijnenvia internet bestellen.
Ik kan me bij dit proces nog steeds geen voorbeeld maken.
Voert de dokter via internet de bestelling door? Moet ik datzelf doen?
Hoe werkt dit in hemelsnaam?

Uitleg, uitleg graag.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door marietje224 »

ik heb zelf cz al heel lang ,zolang als ik me kan heugen,maar het is een optie dat het via internet kan,maar ik doe het nog gewoon ouderwets hoor,bellen,bestellen en het wordt bij mij bezorgd dezelfde dag.....wat cz betreft he

Stuur
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 dec 2009 18:41

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door Stuur »

Ik stap per 1 januari over naar CZdirect. Daar moet je dus ook je medicijnen per internet regelen. Of te wel: de huisarts moet het recept ipv naar de plaatselijke apotheek naar de nationale apotheek faxen of per computer doorgeven. Zelf hoef je het dus niet te doen. Mijn huisartsenpraktijk is er geen voorstander van, maar ik heb nu voor een lagere prijs een veel betere dekking (tandarts 450 euro, fysio 500 euro, bril 200 euro etc.). Ik heb besloten de gok te wagen en het een jaar te proberen. Ik heb een aantal keren telefonisch contact gehad met CZ en heb er wel vertrouwen in. Ik heb ook met de nationale apotheek contact gehad, ze zijn een gewone apotheek en houden dus ook je medicijnen in de gaten. Als de verzekering op deze manier goedkoper kan, vind ik het prima.

max-man
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2009 22:56

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door max-man »

het scheelt 1, 50 per medicatie via het internet dus dat is wel interssant voor u en cz, vergeet niet dat de eerste 165 euro je eigen risico, onder andere de medicatie van betaald wordt
het is niet alleen cz die gebruikt maakt van dit systeem ohra, achmea, en andere...

marvo
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2007 16:20

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door marvo »

dat je je medicijnen bij de nationale apotheek moet bestellen is een verkeerde
veronderstelling dat je dat kunt is een service van czdirect maar je
kunt ze ook bij je vertrouwde eigen apotheek bestellen/halen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door tiptoo »

marvo schreef:dat je dat kunt is een service van czdirect maar je
kunt ze ook bij je vertrouwde eigen apotheek bestellen/halen.

ik zou dat soort service niet op prijs stellen in de gewone apotheek kijken ze het goed na zou er niet op vertrouwen via internet dan maar iets duurder.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door tiptoo »

ifanof schreef:de gewone apotheek maakt veel fouten.

valt mee hoor ben er best tevreden over en zit kort bij dus nee ik blijf wel gewoon het zelf zonodig ophalen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik krijg het gewoon nog steeds thuis bezorgd via de apotheek
internet is een optie,om het makkelijk te maken...maar dat hoeft van mij niet ,heb liever dat er controlle is.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rosa1977 schreef:Ik ben een apothekersassistent en ik werk niet meer in de apotheek, maar bij een arts
Het grootste voordeel van via internetbestellen is: je hoeft niet meer naar de apotheek toe en het is goedkoper voor de verzekeraar

Nadeel: slechte medicatiecontrole, geen persoonlijk advies, supermarktmentaliteit
en het gaat toch echt om je gezondheid
Ik ben absoluut tegenstander! Vooral bij mensen die veel medicatie gebruiken
Ik ben benieuwd hoeveel doden er al zijn gevallen! en nog gaan vallen met zo'n beperkte service!
Ik las onlangs dat er jaarlijks 20.000 mensen in het ziekenhuis moeten worden opgenomen doordat handgeschreven recepten van een arts verkeerd worden gelezen. Misschien dat eerst eens aanpakken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rozemarijntje schreef:ik krijg het gewoon nog steeds thuis bezorgd via de apotheek
internet is een optie,om het makkelijk te maken...maar dat hoeft van mij niet ,heb liever dat er controlle is.
Een internetapotheek kan net zo goed controleren als een "echte". Een ongemotiveerd mutsje achter de balie van een gewone apotheek maakt net zo goed fouten.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door tiptoo »

GJvdZ schreef:
achter de balie van een gewone apotheek maakt net zo goed fouten.
dat komt zelden voor het wordt echt zeker 3 keer door anderen nagekeken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@tiptoo en andere

nou ik wil niet zeuren,maar mijn apotheek slaat werkelijk alles.
ik krijg 2x pmn mijn medicatie voor een maand,het loopt niet synchroom deze medicatie dus kan niet alles in 1x bestellen,what ever...
er gaat elke keer wel iets mis....het ultieme foutje vond ik toch wel dat ik 2 dozen slaaptabletten kreeg..ipv 1!
nou zal je een verslaafde zijn en denken oh lekker jammie :D FOUT,ik bel dan netjes op,ik had ook maar 1 doosje afgerekend,de bezorgster komt met een tas vol,ik betaal alles maagdrank en slaaptabletten,en ik ga alles netjes opbergen ik huh?bellen....oh dat kan niet...nou ik heb ze hier toch echt...oh???heel dom klonk het,ik zeg ja over 10 dagen komt de bezorgster weer ,dan kan ik ze meegeven.nee ze komt ze straks wel halen,anders krijgen we problemen met de verzekering?huh?ja het zal wel...ik snap het ook nog steeds niet :D

of ik krijg een heel ander medicijn?hup bellen...wordt wel gelijk het goede bezorgd!
een urine container,ja je moet bij betalen,waarvoor?ja weet ik niet ik die tas doorzoeken..urinecontainer?????
of brufen 600 heb ik altijd,krijg ik ineens 400 vorige maand ihihiih.....betalen,waarom?ja weet ik ook niet,weer bellen.ja sorry foutje...ik zeg als je nou jaren brufen hebt voor remmend medicijn 600 mg ,dan toch niet ineens 400 die je ook gewoon kan kopen?die schrijft de dokter niet voor hoor,dan kan ik het ff niet laten :D

nou ja ach zo kan ik wel doorgaan....
je zou kunnen zeggen,ga dan weg,nee dat doe ik niet,ik ben er al zolang en ik hou het zelf goed in de gaten,
het is ook zo dat als ik wat vraag van iets gewoons uit de winkel zeg maar dat ze dat dan ook meegeven omdat ze weten dat ik toch trouw ben en gelijk betaal,ze zijn ook wel meegaand.soms erger je je wel...maar ik denk zelf dat er overal wel eens wat is.
zelf oplettend blijven dat is het allerbelangrijkste of je dat nou doet via internet of gewoon zo....denk ik....?toch?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door tiptoo »

@rozemarijntje daar zou ik dus wel een klacht over indienen jij bent netjes en belt ervoor , voor hetzelfde komt er iets verkeerd tussen bij iemand die niet op let en dan is het bingo, wat een fouten zeg.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja,ik heb vorig jaar sept een stevig gesprek gehad met de apotheker er moet veel meer veranderen zijn ze aan bezig?????????????????????????????????

dutch1
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2008 17:21

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door dutch1 »

Even een lang antwoord op enkele opmerkingen.
ik kom zelf uit de geneesmiddelenwereld.
Het constant switchen tussen producenten en aanbieders van goedkope geneesmiddelen met daarbij een andere verpakking en andere tabletvormen is een van de oorzaken van mogelijke vergissingen.
Niet alleen bij de apotheek medewerkers maar ook bij de voorschrijvers en de gebruikers.
Dit alles om forse bonussen te creëren.
Mijn huisarts is ook tegen het per mail versturen van de receptuur, echter ik mag het recept wel mee nemen en zelf opsturen.
Het argument van fouten e.d. geldt voor alle apotheken en voorschrijvers, hoewel ook de patiënt zijn verantwoording heeft.
Waarom een internet apotheek?
Ongetwijfeld vanwege de misschien goedkopere geneesmiddelen.
Medicatiebewaking wordt altijd gedaan ook bij de internetapotheek.

Ik begrijp deze discussie dus niet zo goed.
Wat ik wel begrijp is dat mensen die niet gewend zijn om met een computer te werken, bang zijn voor deze nieuwe methodiek, Ik was het ook, maar het is eenvoudig en het werkt.

U kunt dus gewoon een wat goedkopere verzekering aanschaffen.

dutch1

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik werk prima met de computer ben nergens op dat gebied bang voor maar ik hou het wel zonodig bij mijn eigen apotheek en eigen verantwoording ja klopt , maar verkeerde medicatie afleveren nee dat is fout bij apotheek niet bij ons.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ben het met tiptoo eens.
iedereen moet zelf weten wat hij doet,maar nu is er als er wat is communicatie tussen arts en apotheek zou dat ook zijn via internet?
ik wordt gebeld als ik wat voorgeschreven krijgt en ze een wisselwerking opmerken dit doen ze omdat bij mij alles bezorgd wordt,ook krijg ik er nog een brief bij.
hoe alles werkt en wat het is,maar voor de zekerheid bellen ze dus ook nog.
lees hierboven ook maken ze veel fouten daar niet van..maar goed..ook idd door de nw methode met de pc wat verplicht gaat worden met de recepten,dus u arts kan er tegen zijn ,,aar het moet straks!!! wegens fraude.
staat de arts direct in contact met de apo....en wil er wel eens wat fout gaan,wat ik ondervonden heb....maar aldoende leren ze....

verzendingen

Re: medicijnen via internet

Ongelezen bericht door verzendingen »

Ik bestel de medicatie ook via de internet apotheek genaamd nationale apotheker. Wel krijg ik veelal de medicijnen te laat. Ik moet er rekening mee houden dat ik ze op tijd bestel! Vaak gaat er iets mis. Nu hoef ik tegenwoordig alleen maar het recept aan de huisarts door te geven en de rest zou nu automatisch moeten gaan. Voorheen moest ik het ook via Internet bestellen en aan de huisarts doorgeven.

Zo had ik laatst medicijnen besteld en expliciet aangegeven dat ik er niet voor hoef te tekenen en dat de chauffeur het pakketje door de brievenbus mag gooien. Maar helaas ze vroegen toch om een handtekening. Als je hiervan houdt dan is de internet apotheker zeker een aanrader. Mijn advies is bestel vroegtijdig opdat je niet zonder medicijnen komt te zitten. Je kunt het ook bij de lokale apotheker halen maar daar moet je bij sommige zorgverzekeraars extra voor betalen.

Gesloten