LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Terugbetaling gedupeerden
Terugbetaling gedupeerden
Totale terugbetaling van de banken aan de gedupeerden
wordt geschat op 6 miljard euro.
De banken zetten deze 6 miljard voorlopig uit tegen 5% rente.Dat
is 300miljoen euro rente inkomsten voor de banken per jaar.
Laten we zeggen; 5 rechtzaken in de week met een gemiddelde terugbetaling aan gedupeerden van 25.000 euro.
=125.000 euro in de week maal 52 =6.500.000 euro p.j.
de inkomsten van de banken=300 miljoen euro
300 miljoen euro minus 6.500.000 euro uitbetaling =293.500.000
euro winst voor de banken.
In totaal krijgen 600.000 gedupeerden geld terug.Zo
600.000 gedeeld door 5 rechtzaken in de week =120.000 weken
dus alle gedupeerden hebben na 120.000 weken hun geld terug.
Worden de rechters wel oud genoeg om dit te behandelen?
Het levert voor minister Zalm en de banken wel voordeel op
om de zaken niet collectief te laten behandelen voor de rechtbank.
wordt geschat op 6 miljard euro.
De banken zetten deze 6 miljard voorlopig uit tegen 5% rente.Dat
is 300miljoen euro rente inkomsten voor de banken per jaar.
Laten we zeggen; 5 rechtzaken in de week met een gemiddelde terugbetaling aan gedupeerden van 25.000 euro.
=125.000 euro in de week maal 52 =6.500.000 euro p.j.
de inkomsten van de banken=300 miljoen euro
300 miljoen euro minus 6.500.000 euro uitbetaling =293.500.000
euro winst voor de banken.
In totaal krijgen 600.000 gedupeerden geld terug.Zo
600.000 gedeeld door 5 rechtzaken in de week =120.000 weken
dus alle gedupeerden hebben na 120.000 weken hun geld terug.
Worden de rechters wel oud genoeg om dit te behandelen?
Het levert voor minister Zalm en de banken wel voordeel op
om de zaken niet collectief te laten behandelen voor de rechtbank.
-
Re: Terugbetaling gedupeerden
zodra Dexia een paar zaken in hoger beroep verloren heeft, denk je dat ze dan nog steeds voor de rest van ons de proceskosten over hebben?
Dan moet er van dexia's kant toch een deal met onze advocaten komen lijkt me?
Dan moet er van dexia's kant toch een deal met onze advocaten komen lijkt me?
Het wordt weer eens duidelijk dat, ondanks dat ze al maanden het forum volgen en zich inlezen in de materie, mensen zoals die het bovenstaande bericht geschreven hebben er nog steeds de ballen verstand van hebben.
Die 6 miljard die hebben die banken NIET. Die hebben ze ook geleend, en daarna met een hogere rente doorgeleend aan LL-klanten. De banken moeten dus rente over dit bedrag BETALEN. Aan rekeninghouders e.d. gemiddeld 3%. Dus stel dat we het over 6 miljard hebben, wat ik betwijfel, volgens mij is het ten hoogste 2 miljard, dan KOST het ze 180 miljoen per jaar.
Maar mensen zoals hierboven die dat nog steeds maar niet kunnen begrijpen, die begrijpen zo'n contract dat geld geleend hebt natuurlijk ook niet.
Die 6 miljard die hebben die banken NIET. Die hebben ze ook geleend, en daarna met een hogere rente doorgeleend aan LL-klanten. De banken moeten dus rente over dit bedrag BETALEN. Aan rekeninghouders e.d. gemiddeld 3%. Dus stel dat we het over 6 miljard hebben, wat ik betwijfel, volgens mij is het ten hoogste 2 miljard, dan KOST het ze 180 miljoen per jaar.
Maar mensen zoals hierboven die dat nog steeds maar niet kunnen begrijpen, die begrijpen zo'n contract dat geld geleend hebt natuurlijk ook niet.
Gelukkig heeft de rechter WEL begrip voor de naiviteit van de gedupeerden.
ut is alleen te hopen dat die rechter die het oordeel geveld heeft nooit criminelen moet veroordelen. Want als die zegt nooit te hebben geweten dat je met een pistool mensen kunt doodschieten of met een mes ze kunt doodsteken, wordt die ook vrijgesproken..................
Goede dag mijn naam is Butros Isaac.
Ik heb een vraag.
Ik heb 6 jaar geleden een gewone lease-contract getekend,
voor de standaard effecten-lease.
Ik had in dat 3-jarig contract een winst op gebouwd van +/- 35%.
Ik heb in dat opzicht gewoon geluk gehad dat het toen wel goed ging met de economie,maar buiten dat had ik gewoon het idee dat ik gewoon alleen mijn eigen inleg kon verliezen en dat er geen risico's aan vast zaten.
Legio Lease heeft mij toen een winst-verdriedubbelaar aan gesmeerd en maakte duidelijk dat ze van mijn winst van mijn vorige contract gingen beleggen en heel het verhaal enz.
Ik had op dat moment nog steeds het besef dat ik alleen mijn inleg kon verliezen en meer niet er zaten dus geen risico's aan.
Maar in loop van tjd is mijn pakket 80% gedaald en zit ik met een schuld van ruim 5000 euro.
Mijn vraag is of ik ondanks dat ik een vorig contract heb gehad bij legio lease en "winst"heb geboekt nog aan spraak kan maken op de rechtsuitspraak?
Ik hoop dat er iemand is die mij een antwoord kan geven op deze vraag
Vriendelijke groet Butros Isaac
Ik heb een vraag.
Ik heb 6 jaar geleden een gewone lease-contract getekend,
voor de standaard effecten-lease.
Ik had in dat 3-jarig contract een winst op gebouwd van +/- 35%.
Ik heb in dat opzicht gewoon geluk gehad dat het toen wel goed ging met de economie,maar buiten dat had ik gewoon het idee dat ik gewoon alleen mijn eigen inleg kon verliezen en dat er geen risico's aan vast zaten.
Legio Lease heeft mij toen een winst-verdriedubbelaar aan gesmeerd en maakte duidelijk dat ze van mijn winst van mijn vorige contract gingen beleggen en heel het verhaal enz.
Ik had op dat moment nog steeds het besef dat ik alleen mijn inleg kon verliezen en meer niet er zaten dus geen risico's aan.
Maar in loop van tjd is mijn pakket 80% gedaald en zit ik met een schuld van ruim 5000 euro.
Mijn vraag is of ik ondanks dat ik een vorig contract heb gehad bij legio lease en "winst"heb geboekt nog aan spraak kan maken op de rechtsuitspraak?
Ik hoop dat er iemand is die mij een antwoord kan geven op deze vraag
Vriendelijke groet Butros Isaac
Natuurlijk Brutus.
Dit staat los van een eerder contract, die je gehad hebt.
Juist door het feit, dat dit winst opleverde heb je er helemaal geen rekening mee gehouden, dat dit kon gebeuren.
Dit staat los van een eerder contract, die je gehad hebt.
Juist door het feit, dat dit winst opleverde heb je er helemaal geen rekening mee gehouden, dat dit kon gebeuren.
Zijn er meer personen met een Winstverdriedubbelaar in Weert en
Cranendonk laat van je horen indien nodig kunnen wij mischien samen
iets onder nemen ?
Cranendonk laat van je horen indien nodig kunnen wij mischien samen
iets onder nemen ?