LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoice dreigt met afsluiting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door thefxr »

Hallo, mijn jaarafrekening is met variabele tarieven berekent ipv vaste.
Ik had nl bij GC een jaarcontract afgesloten met vaste tarieven, ik heb met veel moeite via de website van hun kunnen uitrekenen en uitprinten wat de gehanteerde tarieven waren en deze waren duurder dan de tarieven vermeldt in het contract.

Nu heb ik dus de jaarafrekening niet betaald,maar ik betaal nog wel de maandelijkse voorschotten.
Toch dreigt GC met afsluiting van gas en elektra, dit kan toch zomaar niet, dat ik wordt afgesloten voor fouten die hun maken?
Wie heeft er advies voor mij, wat nu te doen?

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door Giliam »

Dreig dan met Radar! Bedrijven vinden het absoluut niet leuk als ze ten nadele worden behandeld in consumentenprogramma's. Ik heb ook al problemen met dit bedrijf, maar dat gaat met name over de aanmelding. (lees elders op dit forum).

En als de problemen niet opgelost worden door Greenchoice, wie houdt je dan tegen om contact met Radar op te nemen?
Het valt ook altijd te proberen om te melden dat je een lid bent van het Radar Testpanel.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door thefxr »

Kan greenchoice mij nog steeds afsluiten, als ik bij een andere maatschappij zit?
heb de jaarrekening nog steeds niet betaald, omdat greenchoice mij geen detaileerde prijsberekening wil sturen/maken.
ze zeggen bijvb dat om de 3 maanden er een nieuwe prijs is,maar ik zie nergens gewogen gemiddelde.

korsteed
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jan 2009 17:01

Re: Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door korsteed »

Greenchoice heeft volgens mij bewust haar tarieven erg ondoorzichtig gemaakt.
Het heeft me veel tijd gekost om nu precies een jaarrekening te doorgronden.

Als de prijzen verhoogd worden krijg je daar geen notificatie van en je krijgt dat niet op papier te zien. Je moet zelf op internet in je eigen dossier kijken om dat te kunnen zien. Ik heb wel gemerkt dat mijn dossier regelmatig met terugwerkende kracht aangepast wordt, dus je kunt het beste zelf een kopie van dat dossier op je eigen pc bewaren.

Op een papieren afrekening werken ze met gemiddeld/gewogen tarieven. Alleen op het dossier kun je met doorklikken inzicht krijgen hoe dat opgebouwd is. Hoe ze vanuit die tarieven op het gemiddelde komen in niet duidelijk. Ik heb wel het idee dat dit bij mij correct was, maar het is erg lastig om dat allemaal te controleren.

P.S. Waar ik zelf last van had is dat ik dacht een 1-jaar vast contract te hebben.
Dat bleek na een jaar alleen vast te zijn voor elektra. Voor gas hebben ze de tarieven tussentijds een 2x keer verhoogd. Achteraf bleek dat wel in de voorwaarden te staan, maar bij de term '1 jaar vast' verwacht je niet dat dat alleen voor elektra geldt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Greenchoice geeft bewust nooit tarieven op papier. Een bewuste strategie om klanten zand in de ogen te strooien. Toen ik nog klant was bij Greenchoice heb ik de grootste moeite moeten doen om een correcte eindafrekening van Greenchoice te krijgen. Dreigen met de Geschillencommissie (www.sgc.nl) waarbij Greenchoice is aangesloten, leidde uiteindelijk tot een correcte eindafrekening. Ik ben niet de enige die hier aandacht aan heeft besteed. Zoek dit forum er maar op na.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door thefxr »

thefxr schreef:Kan greenchoice mij nog steeds afsluiten, als ik bij een andere maatschappij zit?
heb de jaarrekening nog steeds niet betaald, omdat greenchoice mij geen detaileerde prijsberekening wil sturen/maken.
ze zeggen bijvb dat om de 3 maanden er een nieuwe prijs is,maar ik zie nergens gewogen gemiddelde.
iemand die hier nog iets vanaf weet?
bij voorbaat dank

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door thefxr »

weet iemand een emailadres van greenchoice?

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »


Pobox '67
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:14

Re: Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door Pobox '67 »

Kan greenchoice mij nog steeds afsluiten, als ik bij een andere maatschappij zit?

A. Greenchoice kan uberhaupt niemand afsluiten. dat kan alleen een netbeerder. Die doen dat zodra jij contractloos bent (wanneer een leverancier een contract heeft ontbonden) of op verzoek van.

B. als je over bent gestapt naar een andere leverancier kan de netbeerder jou niet afsluiten (je hebt immers een contract met een leverancier) en ook niet in opdracht van greenchoice want die is geen partij meer.

ikkes
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 nov 2004 22:49

Re: Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door ikkes »

Pobox '67 schreef:
Kan greenchoice mij nog steeds afsluiten, als ik bij een andere maatschappij zit?

A. Greenchoice kan uberhaupt niemand afsluiten. dat kan alleen een netbeerder. Die doen dat zodra jij contractloos bent (wanneer een leverancier een contract heeft ontbonden) of op verzoek van.

B. als je over bent gestapt naar een andere leverancier kan de netbeerder jou niet afsluiten (je hebt immers een contract met een leverancier) en ook niet in opdracht van greenchoice want die is geen partij meer.
Klopt bijna helemaal, als de oude leverancier volgens het leveranciersmodel heeft geleverd kan er afgesloten worden.
Ik zou me melden bij de geschillencommissie

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door thefxr »

Greenchoice heeft mij niet afgesloten, maar wel daarmee gedreigd,inmiddels ben ik overgestapt naar een ander die mij gas en elektra voor de helft van de prijs levert.
Wel ben ik nog in discussie over de afrekening met foutieve tarieven, ze zijn gewoon te lui om een uitgebreide specificatie te sturen en dreigen maar met incasso bureau's.
Als Greenchoice gewoon een goede afrekening stuurt ben ik gewoon bereid deze te betalen,maar geen foutieve!

ikkes
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 nov 2004 22:49

Re: Greenchoice dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door ikkes »

nogmaals, meld je geschil aan bij de geschillencommissie.
ik weet zeker dat het dan zo opgelost is

Gesloten