Jouw letterlijke tekst waar ik tegen ageerde en blijf ageren is deze:
Hiervoor is geen onderbouwing. Maar je maakt er wel mensen bang mee. Het zou kunnen dat. Ja, wellicht dat je van gras eten ook kanker kan krijgen. Weet ik veel, ik heb nog geen onderzoek gezien wat dit bevestigt, maar toch zou het kunnen.Het zou raar zijn dat je, bij weinig inname, er bijvoorbeeld kanker van zou krijgen aangezien het door je lichaam altijd al gebruikt of aangemaakt word. Echter vetten hebben we ook nodig, maar zijn in hoge concentratie ook erg slecht.
Luisteren naar je eigen lichaam is altijd goed. Maar de waarde van de mening die mensen hier neezetten, want hun lichaam zegt het, is juist nul. Wij hebben geen enkel inzicht in hetgeen die mensen allemaal doen en wat er allemaal speelt. En juist omdat we geen gegevens vooraf hebben, noch de factor die het probleem/effect zou veroorzaken geïsoleerd hebben is de wetenschappelijke waarde nul. Dus wat zegt dat over aspartaam?Ik trek jou mening over meer bewegen en minder eten niet in twijfel, het hoort alleen niet in de discussie over aspartaam en suiker thuis. Extreem sporten slijt je lichaam sneller van, en minder eten is heel ruim. Als minder eten betekent dat je kleinere maaltijden neemt, dan kan dit tot gevolg hebben dat je hoognodige voedingstoffen in te kleine hoeveelheden binnen krijgt.Het punt is dat jouw opmerking niks bewijst aangaande het al dan niet schadelijk zijn van aspartaam.
Sorry, maar dit is gel*l. Een onderzoek wordt gedaan volgens bepaalde principes en methodieken. Als het onderzoek geciteerd wordt met daarbij een bronvermelding welke mensen zelf kunnen nakijken, zoals een url, dan kan eenieder een oordeel vormen. En dat maakt het wel degelijk meer aannemelijk, want dit onderzoek wordt door peers gereviewed, en als zodanig zal het kwalititief van hoog niveau moeten zijn.er word niet gezegd dat het de waarheid is, als mensen hier iets neer zetten dan is dat hun ervaring/mening. als ik een bron citeer van een onderzoek dan is dat de uitkomst van dat onderzoek, maar dit maakt het niet meer aannemelijk. Het maakt het voor mensen makkelijker zodat ze er zelf niet over hoeven na te denken.
Mochten mensen hier hun eigen mening neerzetten, laat ze dit dan niet doortrekken naar geldend voor alle mensen. Maar juist dat gebeurt continu en onderzoeken wimpelt men steevast af.
nee precies wat ik aangaf, luister naar je lichaam. Ik hecht veel meer waarde aan mensen die zelf ervaren hoe een stof uitwerking heeft op hun lichaam (dus op hun eigen lichaam, niet op de gehele mensheid). En hier hun meningen en ervaringen met ons willen delen.