LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
the familie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2009 18:49

radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door the familie »

hoi,

we zijn reeds een half jaar aan het zoeken naar een hypotheek met een bkr codering. waarom zoeken we een hypotheek.... de huren worden ook elk jaar duurder en het huurhuis is in een slechte staat. het huurhuis konden we ook komen voor 160.000 k.k. binnen nu en 10 jaar moet er een nieuw dak op.de zij-gevel is rot!! naar ons weten is de fundering van dit huis lichtjes aan het zakken.(huis is van 1968) overal zitten scheuren in de tegelvloer de muren zijn ook al aan het scheuren. keuken oude staat tevens ook de toilet en badkamer ook!!!
we wonen kort aan de duitse grens en en daardoor zoeken we een hypotheek in duitsland om een nieuw leven te kunnen beginnen.
in het verleden hadden we leningen lopen liep allemaal super goed tot de kostwinner zeer zwaar overspannen werd na het overlijden van zijn vader. hij deed in die tijd de boekhouding.toen hij zwaar overspannen was heb ik de draad opgepakt en merkte dat de leningen telefonische contract rechts geldig waren met een toren hoge rente per jaar...dat was dus erg balen, we konden het niet meer ontbinden.toen kwamen de problemen te hoge aflossingen die we zo niet geregeld kregen. daardoor kregen we dus helaas een bkr codering a2. nu staat er rond om 4900,= euro open en dasn is alles weg...jippie. we zoeken toch om onze droom te verwezelijken een hypotheek voor duitsland voor een bestaande huis of misschiens zelf een nieuwbouw huis.wie weet hoe we het alsnog kunnen aanpakken, hoe we het moeten doen of wie heeft er echter goed tips advies. alles is welkom. voor zijn het alleen maar op financiele dingen in duitsland possitief. goedkoper rijden zeker naar het werk. eigenlijk zeker dat we 3x per week boodschappen doen in duitsland enz... groetjes radeloos gezin

the familie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2009 18:49

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door the familie »

financieel is het possitief, het loopt allemaal netjes.
en zelfs dubbel aflossingen om er vanaf te komen.
huren is ook geen optie, die worden immers duurder.
en dit huis is een onzeker huis...als je hebt gelezen!!!!
dan gaan we maar zwerven.

the familie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2009 18:49

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door the familie »

oja,

je hebt geen eigen kapitaal nodig als je vanuit nederland een huis koopt en blijft werken!!!!....
als duiters wordt je geboren meteen moeten hun gaan sparen voor de kids!!!!
ben zelf half duitse...

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb een paar jaar in Nijmegen gewoond, heb in die tijd ook wel eens geïnformeerd om in Duitsland te gaan wonen. Autorijden is zeker goedkoper, en er zijn wel meer voordelen, maar er zijn zeker ook wel nadelen.

Eerlijk gezegd krijg ik het idee dat je wens om in Duitsland te gaan wonen een vlucht is om wat voor reden dan ook. En ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat werken.

Wat een van de andere posters al schreef kan ik alleen maar mee eens zijn: Voor jullie is denk ik huren voorlopig de beste optie, wellicht in een ander (beter geïsoleerd) huis. In de tussentijd kunnen jullie je dan gedegen voorbereiden op een emigratie (want dat is het per slot van rekening). De voors en tegens tegen elkaar afwegen. Je afvragen of je dat nu echt wel wilt. Wat laat je en wat krijg je.

Heb je in Duitsland al informatie ingewonnen? Soms worden er bijeenkomsten gehouden voor Nederlanders die overwegen in Duitsland te gaan wonen, bij de gemeentehuizen aldaar is ook heel veel informatie (in het Nederlands!) te vinden.

Bedenk dat in een huurhuis heel veel kosten voor rekening van de verhuurder zijn. Als je een eigen huis hebt zul je flink moeten sparen voor toekomstige reparaties aan bijvoorbeeld dak, keuken, en wat al niet meer. Huren is zeker niet goedkoop, maar een eigen huis is dat ook niet.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

De BKR notering is toch alleen in nederland. Ik weet niet hoe het in Duitsland is maar die toetsen volgens mij niet in nederland.
Je moet een vaste baan hebben, minstens 1 jaar volgens mij, maar ik ben het wel eens met de meesten die hierop reageren, of het wel verstandig is in deze tijd
om deze stap nu te nemen, zeker met de informatie die ze geven.
Heb een beetje het gevoel dat ze echt niet willen huren en dat kopen voor hen de enige optie is, maar of het verstandig is, dat is een ander verhaal.
Zoek op internet naar: kopen in Duitsland, daar moet toch voldoende informatie dan naar voren komen en kijk of je aan alle voorwaarden kan voldoen.
Ik zou er toch nog maar eens een paar nachten over slapen, maar ik denk dat jullie dat niet willen horen.

succes ermee en probeer verstandig te handelen

florijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 sep 2009 07:38

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door florijn »

Bianca, misschien kun je beter bij een hypotheekadviseur in de buurt -met ervaring met het kopen van een Duitse woning- langsgaan in plaats van dezelfde vragen met veel uitroeptekens op allerlei internetfora te zetten. Als het volgens jou echt niet nodig is om eigen kapitaal in te brengen bij een financiering bij een Duitse geldverstrekker, dan kun je toch gewoon concrete actie ondernemen?

Voor een Nederlandse hypotheek zul je nog 3 jaar geduld moeten hebben, zolang je die a2 codering hebt maak je in de huidige markt geen kans, wat die zogenaamde hypotheekondanksbkr-achtige bureautjes je op internet ook beloven. Kost je alleen maar geld en je blijft achter met de kater want hun conclusie is: sorry, het lukt niet, maar u moet wel even onze nota betalen.

florijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 sep 2009 07:38

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door florijn »

Nog even los van wel of geen eigen geld: een Duitse geldverstrekker gaat via SCHUFA ook een krediet-toetsing doen. Aangezien SCHUFA en BKR onderling informatie mogen uitwisselen heb je kans dat je a2 codering via een omweg ook in Duitsland problemen zal geven.

Wat is er trouwens mis met drie jaar (is voorbij voor je het weet) doorbikkelen in je huurwoning, ondertussen je 4900 schuld wegwerken, nog iets sparen en met een nieuwe start in het vooruitzicht straks met een schone lei weer beginnen? Geen achterstandscodering meer, geen schuld meer, lekker een eigen huis.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Helemaal mee eens, maar misschien is er inderdaad nog wel een andere reden waarom the familie wil vertrekken(zie eerder).
Dat weten ze natuurlijk alleen zelf en je hoeft niet alles te delen met ons natuurlijk. Alleen krijg je dan maar halve antwoorden en zeker niet de antwoorden die je wil horen, denk ik tenminste.
Zelf zou ik eerst alles wegwerken en met een zeer schone lei beginnen.
Maar ja, dat ben ik en niet iedereen is natuurlijk hetzelfde.
We proberen the familie the behoeden voor ondoordachte stappen, maar
dat zal niet altijd lukken, ook al is onze wil nog zo goed.
Soms moet je nog een paar keer vallen, voor je het begrijpt.

the familie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2009 18:49

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door the familie »

als je huurhuis lichtelijk aan het zakken is.......... woon je dan met een gerust hart in zo'n huis?????? woningvereniging willen af van deze huurhuizen, dus boeit hun ook niet zo het nu is.....gemiddeld huur hier ligt tussen 500 en 800 per mnd.
denk dat je toch in een huis veilig en geborgen moet voelen.......en niet elke dag venalles hoort kraken enz...!!!!!!

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Maar je hebt toch ook nog zo iets als een commissie die je kan aanspreken hierover. Het is toch van de gekke, dat jullie zoveel huur betalen en talloze gebreken worden niet opgelost. Natuurlijk moet je veilig wonen in een huis en al zeker (het belangrijkste) je veilig voelen.
Ik zou met dit alles eens naar een bureau voor rechtshulp gaan en kijken wat die zeggen dan.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door Machtold »

Je wordt toch niet verplicht dit waardeloos onderhouden huis te kopen?
Hoe lang huren jullie al van de WB? Moeten zij jullie niet een ander huis aanbieden?

Het is maar een idee....

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door amelissen »

of je gaat op zoek naar een ander huurhuis ...
Makkelijker gezegd dan gedaan idd, maar u bent nu ook al een half jaar bezig.

Je kunt je wel enorm vastbijten op het verkrijgen van een hypotheek met bkr + schulden. Maar de banken geven nu eenmaal erg slecht af op het moment, mede ter bescherming van mensen die het eigenlijk helemaal niet kunnen betalen. U vindt dat u het wel kunt betalen maar mocht dat onverhoopt niet zo zijn - wat alleen in de toekomst zou blijken - zult u weer boos zijn op die bank die u zo'n dure hypotheek hebt aangesmeerd waarvan men allang wist dat u die niet kon betalen.

Het is niet alleen een hypotheek wat betaald moet worden maar ook onderhoud, wat erbij komt kijken.

stofzuigertje

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een matig of slecht huis kopen zou ik nooit doen, meestal achteraf nog meer kosten dan U nu al gezien heeft....

Maar in Duitsland kopen is vragen om problemen als je de regels daar niet volledig weet.

Eerst kijken of je daar een Hypotheek kunt vinden en dan pas huis zoeken en niet eerst een koopcontract tekenen want ze hebben daar afwijkende of geen ontbindende voorwaarden....

Dus wees extra voorzichtig en informeer ook naar de Nadelen in Duitsland, als je daar woonde verlies je als niet inwoner meestal ook de AOW als je 65/67 word voor 2% per jaar.... dat je daar woonde, en die moet je dan later in Duitsland claimen.

Vergeet dus vooral niet de nadelen zoals geen gratis vaste nummers bellen in NL bij vele aanbieders van INT+ bellen maar naar buitenland het hogere tarief betalen...

Ook de kerstkaarten worden duurder voor jou en mij want je woonde niet meer in NL....

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

De vaste lasten zijn erg hoog van een koophuis en er komen inderdaad erg veel extra kosten bij.
Vergis je niet daarin en het beste wat jullie kunnen doen is, als je niet op zoek kunt en wilt gaan naar een andere huurwoning en je huisbaas is je ook niet ter wille met een andere fatsoenlijke huurwoning, laat je dan eerst eens voorrekenen
wat je dat alles gaat kosten, want er komt zoveel bij kijken(hebben zelf ook een koopwoning) dat je straks niet voor verschrikkelijke verrassingen komt te staan.

We proberen jullie alleen maar te behoeden voor iets, wat je later zeer kan opbreken. :mrgreen:

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: radeloos aan het zoeken naar een hypotheek met bkr

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Als je de kredieten helemaal hebt ingelost, blijft de A2 codering nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR.

Gesloten