LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB rente voor rood staan

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Anne1000

DSB rente voor rood staan

Ongelezen bericht door Anne1000 »

Ik heb een vraag:

Toen DSB failliet ging had ik geen idee wat er op de rekening stond. Ik kon dit ook niet nakijken omdat ik niet meer in kon loggen.
Vervolgens konden we 3x 250 Euro opnemen. De eerste keer deed ik 250 Euro, de tweede keer voorzichtig 100 Euro en de derde keer 250 euro er vanuit gaand dat ik kon zakken als het er niet op zou staan.

Ik kreeg alle bedragen. Nu hoor ik dat ik rood sta en over deze periode rente moet gaan betalen. Ik kan echter nu niet betalen zodat ik niet meer rood sta. Ik heb ook geen overzicht gekregen om te zien of iets klopt. Ik vind dat het niet niet mijn fout is dat ik rood sta, ik kon dit immers niet meer nagaan. En ik kan deze schuld nu dus niet inlossen maar wel blijven ze rente rekenen en die is bij DSB hoog als je rood staat, stond ik dus ook nooit!

Bovendien de mensen die nog geld krijgen van DSB krijgen geen rente.

Mogen zij dit zo doen?

VioletPrue

Re: DSB rente voor rood staan

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Anne1000 schreef:Ik heb een vraag:

Toen DSB failliet ging had ik geen idee wat er op de rekening stond. Ik kon dit ook niet nakijken omdat ik niet meer in kon loggen.
Vervolgens konden we 3x 250 Euro opnemen. De eerste keer deed ik 250 Euro, de tweede keer voorzichtig 100 Euro en de derde keer 250 euro er vanuit gaand dat ik kon zakken als het er niet op zou staan.

Ik kreeg alle bedragen. Nu hoor ik dat ik rood sta en over deze periode rente moet gaan betalen. Ik kan echter nu niet betalen zodat ik niet meer rood sta. Ik heb ook geen overzicht gekregen om te zien of iets klopt. Ik vind dat het niet niet mijn fout is dat ik rood sta, ik kon dit immers niet meer nagaan. En ik kan deze schuld nu dus niet inlossen maar wel blijven ze rente rekenen en die is bij DSB hoog als je rood staat, stond ik dus ook nooit!

Bovendien de mensen die nog geld krijgen van DSB krijgen geen rente.

Mogen zij dit zo doen?
Dat ze rente blijven berekenen vind ik van de zotte, u kunt de schuld niet aflossen, dus is rente rekenen in mijn ogen onredelijk.
Maar de vetgedrukte delen geven wel aan dat het uw eigen schuld is dat u rood staat.
U dacht, u ging er van uit, da's gissen en dan kun je ernaast zitten.
Voor je pint moet je zelf weten hoeveel geld je hebt, anders kan dit gebeuren en dat is niemands schuld dan de uwe.
Ik zou het redelijk vinden als zij rente rekenen van het moment van opname tot het moment dat u niet meer kon aflossen.

Gesloten