LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online: Voor elke cent naaien wij u keihard

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Peter_Elzinga

Online: Voor elke cent naaien wij u keihard

Ongelezen bericht door Peter_Elzinga »

De maat is vol....

Na anderhalf jaar om de paar week aan de lijn te hangen met de helpdesk, waar de meeste medewerkers nog geen basiscursus netwerken hebben gehad, zit ik nog steeds met een onstabiele router / modem combi apparaat...

Na vele smoesjes gehoord te hebben, die weerlegd en ze daarmee flink uitgeluld te hebben (altijd stil nadat ik hun smoesjes weerlegd heb) bij die geweldige helpdesk van ze kreeg ik vandaag iemand aan de lijn die zijn huiswerk wat beter heeft gedaan

En die wist mij erop te wijzen dat Online alleen ondersteuning bied voor de MODEM die in het apparaat zit. Dus niet voor de buffer die vastloopt, de verklote firmware en de slechte beveiliging daardoor

Maar ondertussen word ik wel verplicht de door Online geleverde troep te gebruiken. Ze weigeren zelf om een dedicated modem te leveren, zodat ik zelf een router eraan kan hangen i.c.m met een DMZ waardoor de boel wel goed te beveiligen kan en wel meer dan 30-40 Mb van de in totaal verwachte 454 MBit (4x 100 Mb poorten + 54 voor de wlan) op de ethernetpoorten kan leveren. Daarnaast willen ze hun SIP gegevens niet vrijgeven, dus ik zou EN een andere modem/router combi moeten kopen EN een ander VOIP/telefonie af moeten nemen, wat dus uitkomt op een extra kosten van 50-100 euro voor de modem/router combi + de maandelijkse telefonie kosten

Oftewel: gewoon dikke oplichters daar bij online, die geen flikker geven om de situatie waar de klant zich in bevind. O ja: als mijn router, die ik niet beveiligen kan door online's incompetente firmware-ontwikkelaars, overgenomen word, kan het zijn dat mijn internet het niet meer doet. Dan is het zeker ook mijn schuld??

En ondertussen zit ik met de gebakken peren, want wil ik van ze af komen moet ik tot oktober 2010 wachten of een hele procedure aangaan bij de geschillencommissie

stofzuigertje

Re: Online: Voor elke cent naaien wij u keihard

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nee, niet zij maar U is fout bezig....
Telkens als je dat dure 0900 nummer belde is U voor hun een nieuwe klant met nieuwe klacht die alles duidelijk moet uitleggen....

Beter is om te mailen met klachten, en reageer op foute antwoorden dus niet steeds een nieuwe en als het te lang word worden ze doorgestuurd naar deskundige die meer weten en oplossen.

Verder ben je niet verplicht hun modem te gebruiken en zelf gekochte werken vaak beter.
Dus probeer het nu eens door een aantal keren te mailen.
Doordat ze het op rustige tijden kunnen verwerken zijn de antwoorden ook meestal beter...

Peter_Elzinga

Dat zij hun helpdesk niet op orde hebben is niet mijn fout maar die van hen.
Het eerste wat er bij een helpdesk gedaan hoort te worden is het aanmaken van een melding, en als je een beetje redelijk systeem hebt kan je meteen alle andere meldingen van dezelfde klant bekijken. Dus ik ben totaal niet fout bezig, en als de slechte helpdesk mede word veroorzaakt doordat ze hun registratie van meldingen niet op orde hebben is dat ook 100% hun fout

Dat ze volgens jou via de mail de zaakjes beter regelen staat los van bovenstaande. Ik zal het dus eens proberen, als 'last resort'

Aangezien online zijn SIP gegevens niet wil vrijgeven word ik gedwongen om bij een VOIP abonnement de door hun geleverde apparatuur te gebruiken, dit staat ook al in mijn eerste post. Een apart telefoonabonnement zou me aardig wat tientjes per maand extra kosten, daarnaast is het de vraag of dat mogelijk is aangezien Online de lijn al bezet heeft.

Er word er in de specificatie van het abonnement de router gespecificeerd, waardoor je als klant de verwachting krijgt een goed functionerende router te ontvangen. Ook staat er dat het draaien van een server is toegestaan, maar als de router door bijv. een simpele file-transfer binnen het netwerk al over z'n nek gaat is dat gewoon een valse belofte wat niet uitmaakt als je in de politiek zit maar wel als je je klanten tevreden wilt houden

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

@ stofzuigertje

ik wil je in 1 ding ff verbeteren. een ander modem aanschaffen heeft geen nut, aangezien online hun sip gegevens niet willen vrijgeven, wat dus inhoud dat je je telefoon niet kunt gebruiken. en eigenlijk is dat het kl@te aan online, want je bent nu vrijwel verplicht om een modem van hun te huren met hun brakke software erin en hun slechte beveiligings instellingen, ga je daarin dingen veranderen en de boel werkt niet meer dan willen ze je ook niet helpen.

ik ben hier namelijk ook al een tijd mee met hun in gevecht. ik wil die brakke bende van hun niet, ik wil goede apparatuur en goeie beveiligingen en op mijn manier de boel kunnen instellen. ik wil alleen maar internet en telefonie aangeboden krijgen en geen halfbakken hardware.

en daarbij, ik betaal het duurste abbo en ik krijg maar 8 mb i.p.v 20mb waar ik voor betaal. ja ik kan een abbo lager maar dan heb ik maar 4 mb.

oplichters zijn het gewoon.
Laatst gewijzigd door renegade66 op 17 dec 2009 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter_Elzinga

Over die 10Mb i.p.v. 16 (volgens hun snelheidstest) doe ik nog geen eens moeilijk....

wat een makkelijke klant ben ik toch :lol: :twisted:

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik ben geen makkelijke, maar waarschijnlijk komt dat omdat ik 10 jaar adsl/kabel monteur ben geweest, en ik wil waar voor mijn geld.

heel simpel eigenlijk.

Peter_Elzinga

ik zet er niets voor niets een :twisted: tekentje neer:

die 10 Mb naar min. 16 Mb is namelijk mijn volgende 'date' met de helpdesk :twisted: :twisted:

ik ben student systeembeheerder dus weet ook waar ik om kan vragen.... en je merkt gewoon dat ze zich ongemakkelijk voelen aan de andere kant van de telefoon :lol: maar ik wou eerst maar eens een goed werkende modem/router hebben voordat ik daar tijd aan ga besteden ;)

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De SIP gegevens houden ze inderdaad liever geheim, maar waren dus wel te vinden online want diverse klanten bellen via Online met andere modems.

Je bent niet verplicht dit door hun geleverde modem te gebruiken en via mail kregen we deze dus wel binnen.

Dat de 0900 door goedbedoelde studenten word bemand die niet verder komen dan standaard antwoorden is bekend, dus mailen is beter.

Router, die achter het Online modem hangen moet de de instellingen wel goed zetten en omdat Online die niet vrij geeft kun je deze elders bij de fabriek vinden, daar staat het wel, omdat ze elders ter wereld wel als winkel model verkocht worden dus dan kun je die instellingen gebruiken.

Peter_Elzinga

Dan wil ik graag weten wie, dan bel ik ze om naar de sip gegevens te vragen

Online is de enige die die gegevens heeft, niet de fabrikant van de router. Dat het ergens anders in de winkel ligt heeft er niets mee te maken, aangezien dit een ander model is i.v.m. de custom made* firmware door online zelf geschreven

* lees: verklote

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

Gelukkig heb ik hier geen last meer van, maar toen Online nog ORange was heb ik een probleem gehad met mijn Speedtouch router als gevolg van blikseminslag.
Al heel snel had ik door dat de helpdesk een geef-de-klant-een-kluitje-en-wijs-het-riet-aan organisatie is...... (moest bijv. na installatie van een nieuwe splitter mijn modem configuratie geheel opnieuw instellen...... :? ).
Ik heb aangegeven dat ik alle acties va het script al had uitgevoerd en toen werd het helemaal stil en werd mij verteld dat ik KPN moest bellen om het modem te laten vervangen......

Mailen werkt dus zoals aangegeven vele malen beter, want via de telefoon heeft met geen call-nummer, geen historie van meldingen en alleen een standaard script wat gevolgd moet worden.
Stuur elke keer als je een mailtje naar Online stuurt de hele historie van het probleem gewoon mee, dan kunnen ze zich niet verschuilen achter allerlei smoesjes, dan ze niet wisten wat er aan de hand was, wat de antwoorden van hun collega's waren en meer van dat fraais!

succes!

Ralph84

Ongelezen bericht door Ralph84 »

Zie ook http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=77493 voor meer info over deze oplichters

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Zij leveren een service tot op een zekere hoogte. Als u iets extra's met de modem wilt doen dan moet je er ook bereid zijn om daar voor te betalen. Ondersteuning kan niet geleverd worden omdat de mensen op de helpdesks continue geschoold moeten worden. = Klant betaalt = klant ontevreden = klant gaat klagen op Radar dat het pakket te duur is = "provider is een oplichter".

Neem een zakelijk pakket. Dan betaal je voor de service. Eigen schuld dikke bult.

Vindt je het gek dat providers de sip gegevens niet vrij geven? Iemand hacked de modem en plukt de sip gegevens. Krijgen de providers weer de schuld dat het slecht beveiligd is.

Voor een dubbeltje op de eerste rij...

Peter_Elzinga

@SirPeter
Als u iets extra's met de modem wilt doen dan moet je er ook bereid zijn om daar voor te betalen
Ik doe niets extra's, een router met 4 100MBit poorten mag je van verwachten dat hij ook 100mbit aan kan. Dus wat nou extra
klant gaat klagen op Radar dat het pakket te duur is = "provider is een oplichter".

Code: Selecteer alles

Voor een dubbeltje op de eerste rij...
ik heb het niet over de prijs. Maar als hun modem een probleem geeft moet de helpdesk daar wel over ingelicht zijn ja. En het moet gewoon functioneren, onafhankelijk van de prijs ik betaal. Logitech is ook niet duur maar geeft zelfs levenslange garantie, dus hoezo zijn mijn verwachtingen niet goed?? Ik vind het oplichterij aangezien ze niet leveren wat ze van te voren beloven. Namelijk een goed functionerende router van het in de advertentie genoemde merk en type
Vindt je het gek dat providers de sip gegevens niet vrij geven? Iemand hacked de modem en plukt de sip gegevens. Krijgen de providers weer de schuld dat het slecht beveiligd is.
Ik kan mijn router niet beveiligen, dat is allemaal uitgeschakeld. Daarnaast is de provider vaak het probleem, doordat ze beveiliging-mogelijkheden uitschakelen of standaard instellingen gebruiken wat NOT DONE is, en daarnaast zelfs niet in de handleiding zetten hoe het beveiligd moet worden.

Samengevat: eerst lezen, daarna reageren. Doe je huiswerk voordat je wat zegt. En doe dat ook eens voor al je andere berichten zou ik zeggen want ik vind er weinig zinvols in staan

en nu weer even on-topic:

Heb vanochtend weer gebeld, deze keer had hij opeens wel een gesprek-geschiedenis en deze had ook kennis van zaken. Heb dan ook gewoon een goed gesprek mee gehad, waren het volledig met elkaar eens wat het probleem was en hebben samen gekeken naar een oplossing maar hij kon het simpelweg niet oplossen.

De uitkomst: de router kan niet meer dan 23 MBit aan op zijn 100 MBit poorten, waarschijnlijk veroorzaakt door de firmware.

Daarna heeft hij mij netjes proberen te helpen om mijn linksys in te stellen als gateway waardoor lokaal verkeer niet bij de thomson komt, en toen dat niet lukte me het nummer gegeven van de cisco helpdesk. (die was trouwens blij dat ik belde, hij zat over Online na te denken doet het nu zeker niet!!)

Dus als ik de helpdesk zou beoordelen op basis van dit gesprek, dan krijgen ze (of eigenlijk krijgt hij) gewoon een dikke 9

Maar ze willen het probleem dus niet oplossen, ik moet het maar pikken... Een ding weet ik wel: zodra het contract is afgelopen ben ik weg bij Online en ze hebben weer iemand in NL die al zn kennissen afraad online te hebben... ben benieuwd hoe lang ze het volhouden

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Stap je dan over naar een zakelijk pakket? Geen enkele provider ondersteund wat jij vraagt. Tenzij jij die wel kent.

Providers leveren internet en/of telefonie met hun router. Werkt telefonie en haalt u de snelheid die op de lijn gezet is dan heeft de provider aan zijn verplichtingen gedaan. Dus geen oplichting. Als je het oplichting vind dan stap je naar de politie voor aangifte.

De rest is allemaal extra's. Dus dat u wat extra's wil en het niet aan de praat krijgt is niet verwijtbaar aan de provider. Zij hebben de dienst geleverd die zij geven.

Peter_Elzinga

Dat hebben ze niet, ze zeggen in de advertentie een router te leveren met 2 100 MBit poorten (was toen nog de livebox) daarnaast was het lokale verkeer daarmee ook geen probleem, alleen als je te veel connecties opende naar internet liep de boel vast

maar je kunt er lang over blijven discussiëren, het is nu (tijdelijk) opgelost.. maar ik neem bij het volgende abonnement dus geen VOIP zodat ik apparatuur van voldoende kwaliteit kan gebruiken

Gesloten