LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Google komt met besturingssysteem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
gravedigger

Google komt met besturingssysteem

Ongelezen bericht door gravedigger »

Zoekmachine Google werkt aan een eigen besturingssysteem voor pc's. Daarmee pakt het internetbedrijf de handschoen op in een poging de dominantie van Microsoft te doorbreken. Het nieuwe besturingssysteem moet in de tweede helft van volgend jaar beschikbaar zijn.

Het nieuwe systeem gaat Google Chrome Operating System heten. De nieuwe software wordt gebaseerd op Linux, software waarvan de broncode op internet vrij te verkrijgen is. Google werkt aan het nieuwe systeem met verschillende producenten.
Concurrentie is alleen maar goeg

Requiem1991

Re: Google komt met besturingssysteem

Ongelezen bericht door Requiem1991 »

Yep, als het werkt zoals Chrome ben ik benieuwd.

NLMass

Ongelezen bericht door NLMass »

Nog meer macht voor Google, alsof ze nog niet genoeg weten van iedereen.

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

Meer macht voor Google?... Niemand verplicht mensen om een besturingssysteem zoals Google te installeren!

Wat denk je van Windows (XP, Vista, 7)... wordt genoeg info over jou en mij verzonden.

En dan.... credit cards, pinnen, mobiel bellen, camera's in de straten en winkelgebieden, tv kijkgedrag, internetten, emailen.... allemaal zaken waarbij de burger in de gaten gehouden (kan) worden!

Dus die "macht"... :mrgreen:

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

XP en Win 7 prima....
Ook LInux Ubuntu en Xubuntu zoals nu op oude laptop uit 1994!

Ik heb een test versie en ik ben niet geheel tevreden tot nu toe, liever de echte Linux versie, zelfs de kleine en zwakke Puppy Linux van mijn zoon op de 286 is beter!

Gesloten