LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] erasmus garantieplan een juiste keuze ???

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
fooi

erasmus garantieplan een juiste keuze ???

Ongelezen bericht door fooi »

mijn gezin zit met een dilemma namelijk ons geld komt binnenkort vrij van diverse "woekerpolissen" (wij mogen in onze handjes klappen dat wij onze inleg terug krijgen) en wat gaan wij hiermee nu mee doen. Ons is geadviseerd het geld te storten in het erasmus garantieplan (gegarandeerd eindbedrag). Ik zoek mij suf op het internet naar een advies of forumleden welke ervaring hebben in deze polis. Mijn grootste angst is om wederom "verlies" op te lopen met het aangaan van deze polis. Of kunnen wij beter het geld op de bank zetten. concreet wie kan mij een advies hierin geven alstublieft

stofzuigertje

Re: erasmus garantieplan een juiste keuze ???

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.independer.nl en naast rendement geven ze meestal ook advies hoe de ervaring van andere is....

Rense

Ongelezen bericht door Rense »

@Fooi

Pas op met Independer, is namelijk ook gewoon tussenpersoon en geeft geen advies zoals stofzuigertje zegt. Je kunt wat dingetjes nakijken op de site en wat "ervaringen" lezen maar of dat nou advies is waag ik te betwijfelen.

Van belang is:

Wat is je doelstelling, of te wel wat wil je met het vrijgekomen geld gaan doen.
Is het netto of bruto (lijfrente) geld.
Hoelang kan je het missen.
Heb je nu ook geld nodig.
Over welk bedrag praten we.

Kortom veelomvattend. Als je dus advies wil zal je wat uitgebreider moeten posten op het forum.

Erasmus garantieplan is overigens ook weer een verzekering met alle daarbij horende kosten. Dus van de regen in de drup zullen we maar zeggen.

Groet,

M. van Rossum

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Pas op met Independer, is namelijk ook gewoon tussenpersoon en geeft geen advies
Oppassen altijd verstandig, maar Independer.nl heeft zijn aanpak gewijzigd. Je wordt na zoeken contact/aanvragen offerte doorverwezen naar een onafhankelijke, zelfstandig gevestigde, adviseur in de buurt waar je woont. Deze geeft wel degelijk adviezen, maar daar betaal je ook voor per uur! Laagste tarief is 95.-- per uur, dus zoek eerst zelf zoveel mogelijk uit en begin inderdaad met je doelstellingen.

Rense

@M.van Rossum

Dat zeg ik toch, Independer geeft geen advies!

Zij verkopen uw adresgegevens aan een onafhankelijk adviseur die u inderdaad adviseert tegen een vergoeding.

Groet,

M. van Rossum

Rense schreef:@M.van Rossum

Dat zeg ik toch, Independer geeft geen advies!

Zij verkopen uw adresgegevens aan een onafhankelijk adviseur die u inderdaad adviseert tegen een vergoeding.

Groet,
U heeft een patent op schelden.
Independer.nl verkoopt je adresgegevens niet, maar brengt je in contact met. Klant neemt zijn eigen beslissingen.
Gebruik nu gewoon Independer.nl voor waar die goed in is: het maken van een aantal online vergelijkingen. Zwartmaken is nergens voor nodig.

Je bespaart de meeste kosten door zoveel mogelijk zelf uit te zoeken, inderdaad ook via dit forum.

fooi

Beste R.

allereerst bedankt voor je reactie. hieronder onze antwoorden
Wat is je doelstelling, of te wel wat wil je met het vrijgekomen geld gaan doen.
geld voor de oude dag

Is het netto of bruto (lijfrente) geld.
het betreft een netto bedrag

Hoelang kan je het missen.
maximaal 15 jaar
Heb je nu ook geld nodig.
nee
Over welk bedrag praten we.
20.000

wij zijn nu al blij dat u ons te woord staat

Fooi

Rense

@MvanRossum

U moet uw korte lontje eens voor u houden. Mij constant verwijten te schelden slaat helemaal nergens op. Als je mening geven voor u schelden is dan ben ik de hele dag aan het schelden en dat is echt niet zo.

Dus gewoon normaal doen en geen dingen roepen die niet waar zijn of waar u geen verstand van heeft en niet gelijk zo aangebrand raken!!!!!

Independer VERKOOPT uw gegevens aan een onafhankelijk intermediair.
Sorry maar het is niet anders dit is gewoon de waarheid.

Groet,

M. van Rossum

Rense schreef:@MvanRossum

U moet uw korte lontje eens voor u houden. Mij constant verwijten te schelden slaat helemaal nergens op. Als je mening geven voor u schelden is dan ben ik de hele dag aan het schelden en dat is echt niet zo.

Dus gewoon normaal doen en geen dingen roepen die niet waar zijn of waar u geen verstand van heeft en niet gelijk zo aangebrand raken!!!!!

Independer VERKOOPT uw gegevens aan een onafhankelijk intermediair.
Sorry maar het is niet anders dit is gewoon de waarheid.

Groet,
Zwartmaken = schelden. Maar ik ben er nu wel zo'n beetje over uitgepraat. Advies: houd de toon zakelijk.
Lezers kunnen nu wel zelf oordelen. Terug naar het onderwerp, stel ik voor.

Rense

@Fooi,

Heeft u al een offerte van het Erasmus Garantieplan ontvangen.

Zo ja, wat is de verwachte opbrengst, de overlijdensdekking en de maandelijkse premie.

Is het uberhaupt uw bedoeling maandelijks een bedrag te betalen.

Groet,

Rense

Zwartmaken = schelden. Maar ik ben er nu wel zo'n beetje over uitgepraat. Advies: houd de toon zakelijk.
Lezers kunnen nu wel zelf oordelen. Terug naar het onderwerp, stel ik voor.
Ik ben er niet mee begonnen.

Bovendien heb ik niemand zwart gemaakt maar gewoon verteld hoe zij te werk gaan.

Verder ben ik het met u eens. Terug naar het onderwerp.

Groet,

M. van Rossum

Ik ben er niet mee begonnen.
Zullen we dat maar aan de lezer overlaten?

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

@MvanRossum

Dat vind deze lezer ook :mrgreen:

fooi

Beste Rense

Heeft u al een offerte van het Erasmus Garantieplan ontvangen.
Ja

Zo ja, wat is de verwachte opbrengst, de overlijdensdekking en de maandelijkse premie.
bij een eenmalige storting van 10.000 euro, en een maandelijkse bijdrage van 136 euro is de verwachte opbrengst na 20 jaar 67999,00 euro bij een redement van 5%. Het garantiekapitaal op einddatum is 59110,00 euro

Is het uberhaupt uw bedoeling maandelijks een bedrag te betalen.
Ja

Nogmaals bedankt dat u ons te woord staat

Fooi

M. van Rossum

jonis schreef:
@MvanRossum

Dat vind deze lezer ook :mrgreen:
Mag ik dat in alle nuchterheid schelden noemen? Niets van deze beweringen wordt bewezen. Maar iedereen moet maar tevreden zijn met de aangeslagen toon. Mijn advies is: gebruik Independer.nl waarvoor die bedoeld is (vergelijken) en houd op met zwart maken: dat dient geen enkel doel. Het is al moeilijk genoeg de meest gunstige weg uit te stippelen. En: zoek zoveel mogelijk zelf uit, ook via dit forum, en kies je juiste onafhankelijke adviseur.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

M. van Rossum schreef:
Mag ik dat in alle nuchterheid schelden noemen? .
Misschien moet je het andere topic niet vergeten. :wink:

Rense

@Fooi

Ik laat het hele verhaal van Dhr. van Rossum maar even links liggen. Hij is een erg gauw aangebrand mannetje wat mij ook in andere topics al heeft verweten te schelden. Kijk en oordeel zelf.

U geeft aan maximaal 15 jaar te willen sparen en krijgt een offerte voor 20 jaar?

Voorbeelden bij sparen op een normale spaarrekening:

10.000,00 ineens & 136,00 per maand gedurende 20 jaar.
Uitgaande van een rendement van 5% (nu niet reëel maar gemiddeld in 20 jaar wellicht wel?)
Opbrengst 83.259,90!

10.000,00 ineens & 136,00 per maand gedurende 20 jaar.
Uitgaande van een rendement van 3,50,% (nu redelijk reëel maar gemiddeld in 20 jaar wellicht hoger?)
Opbrengst 67.428,83!

10.000,00 ineens & 136,00 per maand gedurende 15 jaar.
Uitgaande van een rendement van 5% (nu niet reëel maar gemiddeld in 15 jaar wellicht wel?)
Opbrengst 57.639,80!

10.000,00 ineens & 136,00 per maand gedurende 15 jaar.
Uitgaande van een rendement van 3,50,% (nu redelijk reëel maar gemiddeld in 15 jaar wellicht hoger?)
Opbrengst 49.120,30!

Bovenstaande geeft u tevens enig inzicht in de kosten van de verzekering.

Groet,

fooi

Beste Rense,

Bedankt, maaaaaaaaaaar zou u het doen als u in dezelfde omstandigheden zat als mij. Concreet weet u dat het garantieplan van Erasmus een goede optie is. Niet dat wij naar 20 jaar geconfronteerd worden met een "woekerplois drama" . Ik ben mij ervan bewust dat U niet alles kan weten maar ik neem aan dat u meer kennis van zaken heeft dat wij

wederom bedankt

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Is die 59.000 ook het bedrag gedekt door de overlijdensrisicoverzekering?

Nog een kleine aanvulling, de garantie komt overeen met zo'n 2,6% rendement per jaar. Bij 5% rendement krijg je blijkbaar na aftrek van verzekeringen en kosten per saldo een rendement van 3,5%. Dus je maakt een kans op een iets hoger rendement. Als je dan ziet dat je met banksparen (bv. 'lijfrentesparen') gegarandeerd netto zo'n 4,55-4,75% kunt krijgen, zonder enig risico, dan zou ik zelf daar eerder voor kiezen.

Rense

@Fooi

Zelfs in de huidige markt (met historisch lage spaarrente) is het mogelijk het garantiekapitaal te behalen met een normale spaarrekening.

Wanneer de overlijdensdekking gelijk is aan het gespaarde bedrag, of er is geen hoge dekking nodig, zou ik kiezen voor een normale spaarrekening.

Waarom:

Geen kosten
Geen risico
Fiscaal geen verschil in sparen of verzekeren
Profiteren van mogelijke rentestijgingen
Flexibiliteit in de einddatum (geen boete of andere kostenverrekeningen)

Ik denk dat uw huidige adviseur nog op provisie werkt en daarom liever een verzekering adviseert. Zoek een adviseur met een vaste fee of uurloon voor een alternatief advies. Vergeet niet deze kosten mee te nemen in uw vergelijkingen.

Groet,

Gesloten