LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De koersen staan laag.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
G. Wanders

De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door G. Wanders »

Anders dan op het toppunt van de beurs kopen geeft een lease constructie met de huidige koersen veel minder risico.

Ik kijk het nog een paar maanden aan en dan stap ik wederom in de aandelenlease om in een klap een flinke slag te slaan en mijn verliezen terug te verdienen.

Wie volgt, of zijn we ineens bang geworden ?

Hans Ganders
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 okt 2003 11:42

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door Hans Ganders »

Heb je enig idee waar je die produkten kunt kopen ?

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door pallu »

Net als in andere landen verbieden door wet
das beter

Gast

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb het gevonden:

Effectenlease
Effectenleaseproducten zijn beleggingsproducten waarbij u belegd met geleend geld. U hoeft niet ineens een groot kapitaal te storten, maar u betaalt een relatief klein bedrag per maand aan rente en/of aflossing van de lening. Het totale bedrag dat geleend is, wordt voor u belegd en aan het einde van de looptijd dient het geleende bedrag terugbetaald te worden. De verkoopopbrengst van de belegging wordt op dat moment, voor zover de waarde van de belegging toereikend is, verrekend met de lening.

Producten waarbij het geleende bedrag tijdens de looptijd geheel wordt afgelost, keren aan het einde van de looptijd de volledige verkoopopbrengst van de belegging uit. Producten waarbij tijdens de looptijd uitsluitend rente wordt betaald, keren aan het einde van de looptijd het verschil tussen de verkoopopbrengst minus de lening uit. Door tegenvallende beleggingsresultaten kan het voorkomen dat aan het einde van de looptijd de lening niet kan worden afgelost met de verkoopopbrengst van de belegging. Dit verschil dient in dan door de cliënt bijbetaald te worden.

Bij een opgaande beurs hebben veel effectenleaseproducten in het verleden goede resultaten laten zien. Echter door de teleurstellende beursresultaten van de afgelopen jaren zijn ook de resultaten van effectenleaseproducten tegengevallen. Hierdoor heeft een deel van onze cliënten een restschuld aan het einde van de looptijd over gehouden.

Dexia Bank Nederland biedt, op dit moment, effectenleaseproducten aan met de volgende productkenmerken:
- volledige aflossing van de lening gedurende de contractuele looptijd
- een lange looptijd (15 of 20 jaar)
- een gespreide belegging (index-certificaten)

Lees hier meer over effectenleaseproducten van Dexia Bank Nederland:
- AEX Plus Effect
- Euro Effect

De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde rendementen verliezen bieden garantie voor de toekomst.


De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde rendementen verliezen bieden garantie voor de toekomst.

Lijkt me nu best een goed plan.

Albert M.

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door Albert M. »

Producten waarbij het geleende bedrag tijdens de looptijd geheel wordt afgelost, keren aan het einde van de looptijd de volledige verkoopopbrengst van de belegging uit.
Met deze constructie heb je dus nooit een restschuld.

Albert K

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door Albert K »

Neen maar ook geen winst :mrgreen:

Albert M.

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door Albert M. »

Tuurlijk wel, als het rendement over het aandelenpakket hoger is dan de betaalde rente dan maak je vette winst !

Albert K

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door Albert K »

Zullen we dan samen zo'n pakket kopen, blijven we lekker lang contact houden :) En wordt alles voor jou.

Albert M.

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door Albert M. »

Ok jij betaald de lening, je weet dan precies waar je aan toe bent.

Ik neem de opbrengst van de aandelen en pak het risico van waardevermindering.

Deal ?

Albert K

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door Albert K »

Deal hoor geef je gegevens maar sluit ik het meteen af online.

[email protected]

Malle Albert
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2003 19:27

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door Malle Albert »

Ik heb je gegevens ontvangen. Naar wie moet het geld overgemaakt worden ??

annie coevorden

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door annie coevorden »

Dat is precies wat wij met mooie praatjes hebben binnengehaald. Het werd verkocht als een spaarrekening met een looptijd van 5 jaar. Alles zouden wij teug krijgen met een rente die op kon lopen tot 12 procent.
Nu nog 22 maanden te gaan. Sparen ho maar , niks sparen aflossen van rente en aflossing op de lening van 132000 gulden, en daar zijn aandelen van gekocht.Wat we nu weten, en toen niet is dat we opgelicht zijn in het verstrekken van informatie, risico's . Om precies te zijn, zijn de aandelen met 66.6 procent gedaald.. Op de site van Dexia kan ik bij waarde berekening zien wat het nog waard is. In 2005 zullen we zeker een restschuld hebben als het pakket aandelen wordt verkocht,Polisnummer 1 heeft een verlies van 1711 eur.
Polisnummer 2 een verlies van 2507 E.Nummer 3 een verlies van 2507 E. polisnumm.4 6847 Eur. En polisn. 5 2567.77
Te weten dat we maandelijks 700 gulden in moeten leggen onder protest En dat twee spaarbank boekjes van de kinderen er vol in gezet zijn. Het was als een spaarekening gepresenteerd maar er was even vergeten te vermelden dat het om een langdurige aandelenleaseconstructie gaat waar bij een lening ongevraagd aan ons is verleend. U begrijpt dat je zo'n grote lening niet in 5 jaar kunt aflossen met de niet behaalde resultaten van de AEX.
Dat zou misschien wel kunnen in 15 jaar of 20 jaar , maar wij hadden een overeenkomst voor 5 jaar een spaarovereenkomst en geen risicovol product in aandelen die AEX Plus Effect heet. .
Ook wij zullen naar de rechter moeten,.Maar het proces van 12 november was geweldig ook al zal Dexia in hoger beroep gaan en misschien naar de Hoge raad. Begin er niet aan.

Gast

Re: De koersen staan laag.

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien is er een mogelijk om uw oude contract om te zetten in een nieuw contract met een looptijd van 20-jaar heeft Albert M. ook gedaan.

Gesloten