LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen van KPN Digitenne
-
Re: Opzeggen van KPN Digitenne
Na maanden ergernis van de KPn betreffende het incasseren van het aankoop bedrag van de tuner, besloot ik juridisch advies in te winnen.
Ik werd geadviseerd een aangetekende brief te zenden met daarin te vermelden dat ik de kpn in gebreke stel,en dat zij binnen 5 dagen het openstaande bedrag dienen over te maken.
indien zij hier niet aan konden voldoen ik een gerechtsdeurwaarder en incasso buro in de arm zou nemen waarvan de kpn uiteraard de kosten draagd.
Wij werden gelijk benaderd door een of andere instantie die voor de kpn bemiddelde en het aankoop bedrag stond net op tijd op onze rekening.
Er staan op het net voorbeeldbrieven voor dit soort zaken die u kunt gebruiken na enkele aanpassingen.
Het is wel raadzaam dat u ook de gemaakte kosten voor de telefoongesprekken vorderd.
Ik hoop hiermee menig (ex) clienten van de kpn van dienst geweest te zijn.
Overigens vind ik het een trieste zaak dat een bedrijf als de kpn niet zelf hun zaakjes opknapt.
Ik werd geadviseerd een aangetekende brief te zenden met daarin te vermelden dat ik de kpn in gebreke stel,en dat zij binnen 5 dagen het openstaande bedrag dienen over te maken.
indien zij hier niet aan konden voldoen ik een gerechtsdeurwaarder en incasso buro in de arm zou nemen waarvan de kpn uiteraard de kosten draagd.
Wij werden gelijk benaderd door een of andere instantie die voor de kpn bemiddelde en het aankoop bedrag stond net op tijd op onze rekening.
Er staan op het net voorbeeldbrieven voor dit soort zaken die u kunt gebruiken na enkele aanpassingen.
Het is wel raadzaam dat u ook de gemaakte kosten voor de telefoongesprekken vorderd.
Ik hoop hiermee menig (ex) clienten van de kpn van dienst geweest te zijn.
Overigens vind ik het een trieste zaak dat een bedrijf als de kpn niet zelf hun zaakjes opknapt.
-
KPN digitenne opzeggen wat een feest!
Ten eerste belachelijk dat je met een duur 0900 moet opzeggen! Maar vooruit, na 1 telefoontje zou het in orde moeten zijn!
Mooi niet! Tijdens het 1e telefoontje werd het abonnement opgezegd, vervolgens werd de verbinding verbroken!
Geen idee, per wanneer het abonnement opgezegd zou worden! Nog maar een telefoontje aan wagen (nr. 2). Ja het abonnement was opgezegd en wel per direct. Heb ik gezegd dat de verbinding per direct opgezegd diende te worden NEE! Dus graag terugdraaien en opzeggen vanaf september graag! Dat was niet mogelijk, bel nogmaals het nummer en dan keuze 3! Natuurlijk.....
Telefoontje nr. 3. in elk geval een vriendelijke medewerkster, is al iets na 2 chagarijnen! U wordt doorverbonden..... tuut tuut verbinding verbroken en dit was telefoontje nr. 3
Nogmaals een telefoontje nr. 4. lichtelijk geïrriteerd uitgelegd hoe en was. Vervolgens durven zij te beweren dat ik maar 1 keer gebeld had en wat bleek wij verbinden u door naar de eerste afdeling! WAT! Maar wederom tuut tuut tuut.... oftewel ook telefoontje nr. 4 werd verbroken!
Telefoontje nr. 5 weer terug naar afdeling 1. Ditmaal een vriendelijke medewerkster met antwoord en excuus! Zij kon mij vertellen dat het abonnement niet meer geactiveerd kon worden en dat het abonnement opgezegd is (2 maanden te vroeg). Een excuus en dit was het dan. Inmiddels hebben de 5 telefoontjes meer gekost dan dat hele abonnement (waar overigens het ontvangst van de zenders af en toe bedroevend slecht is).
Toch maar goed dat het abonnement per direct opgezegd is!
KPN digitenne opzeggen wat een feest!!!
Ten eerste belachelijk dat je met een duur 0900 moet opzeggen! Maar vooruit, na 1 telefoontje zou het in orde moeten zijn!
Mooi niet! Tijdens het 1e telefoontje werd het abonnement opgezegd, vervolgens werd de verbinding verbroken!
Geen idee, per wanneer het abonnement opgezegd zou worden! Nog maar een telefoontje aan wagen (nr. 2). Ja het abonnement was opgezegd en wel per direct. Heb ik gezegd dat de verbinding per direct opgezegd diende te worden NEE! Dus graag terugdraaien en opzeggen vanaf september graag! Dat was niet mogelijk, bel nogmaals het nummer en dan keuze 3! Natuurlijk.....
Telefoontje nr. 3. in elk geval een vriendelijke medewerkster, is al iets na 2 chagarijnen! U wordt doorverbonden..... tuut tuut verbinding verbroken en dit was telefoontje nr. 3
Nogmaals een telefoontje nr. 4. lichtelijk geïrriteerd uitgelegd hoe en was. Vervolgens durven zij te beweren dat ik maar 1 keer gebeld had en wat bleek wij verbinden u door naar de eerste afdeling! WAT! Maar wederom tuut tuut tuut.... oftewel ook telefoontje nr. 4 werd verbroken!
Telefoontje nr. 5 weer terug naar afdeling 1. Ditmaal een vriendelijke medewerkster met antwoord en excuus! Zij kon mij vertellen dat het abonnement niet meer geactiveerd kon worden en dat het abonnement opgezegd is (2 maanden te vroeg). Een excuus en dit was het dan. Inmiddels hebben de 5 telefoontjes meer gekost dan dat hele abonnement (waar overigens het ontvangst van de zenders af en toe bedroevend slecht is).
Toch maar goed dat het abonnement per direct opgezegd is!
KPN digitenne opzeggen wat een feest!!!
-
Ik lwerd ook geconfronteerd met de prijsverhoging per 1 september tot 8,50 per maand. En wilde opzeggen.
Via 0800 - 0115 (GRATIS) krijg je iemand van de KPN aan de telefoon. Die verbind je op verzoek door met Digitenne (gratis).
En daar kreeg ik het aanbod:
- 12 euro het eerste jaar korting
- een nieuwe tuner (in eigendom, dus geen huur)
helaas als tegenprestatie een jaar langer Digitenne .
Via 0800 - 0115 (GRATIS) krijg je iemand van de KPN aan de telefoon. Die verbind je op verzoek door met Digitenne (gratis).
En daar kreeg ik het aanbod:
- 12 euro het eerste jaar korting
- een nieuwe tuner (in eigendom, dus geen huur)
helaas als tegenprestatie een jaar langer Digitenne .
Ongelooflijk. Na ruim 7 maanden ellende met KPN digitenne heb ik eindelijk mijn 89,95 teruggestort gekregen, aangevuld met 150,00 vergoeding voor gemaakte belkosten. Netjes, maar het was handiger geweest voor beide partijen als ze gewoon direct het probleem zouden hebben opgelost. Mijn standpunt blijft echter: KPN, nooit meer.
Net teruggekomen van vakantie en wat schetst mijn verbazing? In een jaar tijd wil KPN de kosten voor digitenne wederom met een euro verhogen...
Reden voor mij om er definitief een eind aan te maken. Dit is geen prettige manier van dienstverlening.
Gelukkig wist ik dat er een service bestaat die alternatieven aanbiedt voor de dure 0900 nummers:
http://www.vraagalex.nl/0900-alternatie ... ne&x=0&y=0
en zo kwam ik via 0800 - 0115 en een beperkte wachttijd van maximaal 15 seconden al bij een medewerkster terecht. Zij deed me nog een vreemd voorstel om 12 euro voor het komende jaar terug te storten. Hier begrijp ik vervolgens werkelijk niks van... Ik ben er niet op ingegaan. Ik kreeg vervolgens een retourcode en opgeruimd staat netjes.
Doe er jullie voordeel mee!
Reden voor mij om er definitief een eind aan te maken. Dit is geen prettige manier van dienstverlening.
Gelukkig wist ik dat er een service bestaat die alternatieven aanbiedt voor de dure 0900 nummers:
http://www.vraagalex.nl/0900-alternatie ... ne&x=0&y=0
en zo kwam ik via 0800 - 0115 en een beperkte wachttijd van maximaal 15 seconden al bij een medewerkster terecht. Zij deed me nog een vreemd voorstel om 12 euro voor het komende jaar terug te storten. Hier begrijp ik vervolgens werkelijk niks van... Ik ben er niet op ingegaan. Ik kreeg vervolgens een retourcode en opgeruimd staat netjes.
Doe er jullie voordeel mee!
Doe niet zo dom zeg, ongelooflijk. Alles wat je zegt is al genoemd in dit topic en het enige wat je even komt melden is dat je het hebt opgezegd. Nou jippie, ben je nu een gelukkig persoon?Doe er jullie voordeel mee!
Is het misschien een idee om een brief te sturen?
Op de website van kpn staat de procedure beschreven hoe je digitenne kunt opzeggen.
Ik wil gewoon schriftelijk opzeggen en ik heb mijn eigen cam-module (dus niets gehuurd van kpn) .
Nou heb ik via /www.abonnementenopzeggen.nl het volgende adres :
Digitenne
t.a.v. Klantenservice
Postbus 396
1200 AJ HILVERSUM
Daar heb ik mijn brief naar toe gestuurd.
Is dat wel het goede adres ?
Ik lees van iemand een bericht die zijn/haar brief terug kreeg van TNT : " onbewoond / vertrokken"
Ik moet toch gewoon schriftelijk kunnen opzeggen ?
Ik wil gewoon schriftelijk opzeggen en ik heb mijn eigen cam-module (dus niets gehuurd van kpn) .
Nou heb ik via /www.abonnementenopzeggen.nl het volgende adres :
Digitenne
t.a.v. Klantenservice
Postbus 396
1200 AJ HILVERSUM
Daar heb ik mijn brief naar toe gestuurd.
Is dat wel het goede adres ?
Ik lees van iemand een bericht die zijn/haar brief terug kreeg van TNT : " onbewoond / vertrokken"
Ik moet toch gewoon schriftelijk kunnen opzeggen ?
-
Brieven die je per gewone post naar KPN stuurt, worden niet in behandeling genomen.
Dus het is zo dat je alleen telefonisch kunt opzeggen? Belachelijk toch?
Dan zal ik mijn brief wel terug krijgen ofzo.
Bedankt voor het bericht, Bob.
Het zijn mooie ratten bij KPN! Dat gaat me dus ...... euro kosten om te bellen naar een 0900 nummer.
2. Ik moet er dus aan denken dat ik op tijd maar niet te vroeg opzeg. Te vroeg mag niet van KPN. Waarom niet? Omdat ze hopen dat de klant te laat is en dus nog een maand extra 8,50 moet betalen.
De makers van de site http://www.abonnementenopzeggen.nl/ moeten ook op de hoogte worden gebracht dat schriftelijk opzeggen niet kan bij KPN
Edit: Wat staat er in de overeenkomst die ik gekregen heb van KPN: " Op deze overeenkomst zijn de Algemene Voorwaarden voor Elektronische Communicatie Diensten KPN van toepassing.
Aha! Wat lees ik in die voorwaarden? Het volgende:
4.2 Zowel de Klant als KPN kunnen de Overeenkomst tussentijds schriftelijk, telefonisch of elektronisch opzeggen met een opzegtermijn van één maand indien (i) de Klant is overleden of (ii) de Klant is verhuisd naar een locatie waar KPN de Dienst of een vergelijkbare Dienst niet kan leveren omdat het door KPN geëxploiteerde of gebruikte netwerk geen bereik heeft of anderszins niet is voldaan aan de voor aansluiting noodzakelijke voorwaarden.
Groet, Frank
Dan zal ik mijn brief wel terug krijgen ofzo.
Bedankt voor het bericht, Bob.
Het zijn mooie ratten bij KPN! Dat gaat me dus ...... euro kosten om te bellen naar een 0900 nummer.
2. Ik moet er dus aan denken dat ik op tijd maar niet te vroeg opzeg. Te vroeg mag niet van KPN. Waarom niet? Omdat ze hopen dat de klant te laat is en dus nog een maand extra 8,50 moet betalen.
De makers van de site http://www.abonnementenopzeggen.nl/ moeten ook op de hoogte worden gebracht dat schriftelijk opzeggen niet kan bij KPN
Edit: Wat staat er in de overeenkomst die ik gekregen heb van KPN: " Op deze overeenkomst zijn de Algemene Voorwaarden voor Elektronische Communicatie Diensten KPN van toepassing.
Aha! Wat lees ik in die voorwaarden? Het volgende:
4.2 Zowel de Klant als KPN kunnen de Overeenkomst tussentijds schriftelijk, telefonisch of elektronisch opzeggen met een opzegtermijn van één maand indien (i) de Klant is overleden of (ii) de Klant is verhuisd naar een locatie waar KPN de Dienst of een vergelijkbare Dienst niet kan leveren omdat het door KPN geëxploiteerde of gebruikte netwerk geen bereik heeft of anderszins niet is voldaan aan de voor aansluiting noodzakelijke voorwaarden.
Groet, Frank
GISTEREN EEN MAIL ontvangen van KPN waarin staat dat ik op dit moment alleen telefonisch kan opzeggen.
Net even gebeld om op te zeggen. Helaas.... dat maximaal 3 maanden van te voren.
Ik: " Kan ik niet schriftelijk opzeggen ? "
kpn: Jawel, het kan ook schriftelijk, zei ze vriendelijk.
"Waar moet de brief dan naar toe? "
"U brief moet naar:
KPN
AFDELING OPZEGGINGEN
POSTBUS 2547
3500 GM UTRECHT "
" Goede middag! "
Nu ga ik dat maar proberen.
Net even gebeld om op te zeggen. Helaas.... dat maximaal 3 maanden van te voren.
Ik: " Kan ik niet schriftelijk opzeggen ? "
kpn: Jawel, het kan ook schriftelijk, zei ze vriendelijk.
"Waar moet de brief dan naar toe? "
"U brief moet naar:
KPN
AFDELING OPZEGGINGEN
POSTBUS 2547
3500 GM UTRECHT "
" Goede middag! "
Nu ga ik dat maar proberen.
-
Ook ik heb digitenne opgezegd. Niet vanwege de slechte kwaliteit, maar die commerciele zenders kijk ik nooit. Ik heb nu Ned 1 2 en 3 plus 5 regionele zenders. Een goede antenne doet wonderen. Dat vind ik meer dan zat.
Ik heb wel nog 2 maanden door moeten betalen. Kon het telefonisch afhandelen mits ik mijn kaartje opstuurde. Dan heb ik gedaan en het was in een keer geregeld.
Ik heb wel nog 2 maanden door moeten betalen. Kon het telefonisch afhandelen mits ik mijn kaartje opstuurde. Dan heb ik gedaan en het was in een keer geregeld.
Ik vind dit echt ongelofelijk!
Als ik iets heb met de KPN, hoef ik maar te bellen en het wordt geregeld, films die we hier niet kunnen kijken, omdat de router er uit ligt/stuk is!
Alles krijg ik vergoed, ik was voorheen @home, 8 maanden zonder tel gezeten, werd niets vergoed, de tel box heeft het nooit gedaan!
Ik kreeg dat mijn modem stuk was binnen twee dagen een nieuwe, ik heb heb kpn hoog zitten, maar is denk ik net ook hoe de waard zich gedraagd !
Oh en ondertussen alweer 3 jaar alles KPN hier, ik mag wel gesponsord worden.
Alleen ik mis de BBC, daar klaag ik echt wel over!
Hasj roker, de kpn maakt geen gebruik van kaartjes!
Maar goed.
Als ik iets heb met de KPN, hoef ik maar te bellen en het wordt geregeld, films die we hier niet kunnen kijken, omdat de router er uit ligt/stuk is!
Alles krijg ik vergoed, ik was voorheen @home, 8 maanden zonder tel gezeten, werd niets vergoed, de tel box heeft het nooit gedaan!
Ik kreeg dat mijn modem stuk was binnen twee dagen een nieuwe, ik heb heb kpn hoog zitten, maar is denk ik net ook hoe de waard zich gedraagd !
Oh en ondertussen alweer 3 jaar alles KPN hier, ik mag wel gesponsord worden.
Alleen ik mis de BBC, daar klaag ik echt wel over!
Hasj roker, de kpn maakt geen gebruik van kaartjes!
Maar goed.
Kaarsje69, is het topic niet "opzeggen van KPN Digitenne" ?
KPN werkt wel met kaartjes. Een Smardcard voor je abbonement.kaarsje69 schreef:Hasj roker, de kpn maakt geen gebruik van kaartjes!
Over het onderwerp van deze topic, KPN vraagt inderdaad veel geld voor het 0900 nummer. Ik heb digitenne aangevraagd voor mij zelf. Mijn naam en alles ingevuld op de website.
Even later krijg ik een brief in huis, gericht aan mijn ouders, met de mededeling dat digitenne succesvol is aangevraagd en dat ik binnenkort het pakket kan verwachten.
Vervolgens bel ik hier voor, want mijn eigen naam heb ik door gegeven. Het is toevallig dat mijn ouders telefoon van KPN hebben.
Ik kon de naam pas laten wijzigen als de overeenkomst rond was voor digitenne. Ok, ik heb daarmee gewacht tot ik het pakket in huis had. Daarna terug gebeld om mijn naam dus te laten wijzigen. Dit zou gedaan worden, die mevrouw heeft mijn gegevens genoteerd. Vervolgens zou ik terug gebeld worden door de technische afdeling ... ok whatever. Naam wijzigen kunnen ze blijkbaar niet op die helpdesk.
Vervolgens wordt ik op de afgesproken dag terug gebeld en mijn naam zou gewijzigd worden.
Niet veel later krijg ik een brief in huis, die wederom aan mijn ouders is gericht, met de mededeling dat ik mijn abbonement heb opgezegd en of ik het pakket wil terug sturen.
Misschien is het maar beter zo, maar de service is slecht. Het opzeggen betekend dus dat je een naam wilt laten wijzigen, volgens mij een soort van code taal. In ieder geval is KPN met allerlei dingen bezig waar ze totaal geen verstand van hebben.
Ik kan het volgende melden:
Het schriftelijk (of per email) opzeggen is gelukt, echter 3 maanden en een week te vroeg.
Ik kreeg een email en brief waarin KPN schrijft te hebben opgezegd.
Niet zo heel erg dat ik geen tv-signaal meer heb, als ze de automatische afschrijving dan ook maar stop zetten/gezet hebben.
Het schriftelijk (of per email) opzeggen is gelukt, echter 3 maanden en een week te vroeg.
Ik kreeg een email en brief waarin KPN schrijft te hebben opgezegd.
Niet zo heel erg dat ik geen tv-signaal meer heb, als ze de automatische afschrijving dan ook maar stop zetten/gezet hebben.
-
Ook ik heb vandaag geprobeerd mijn aansluiting op te zeggen. s'morgens na 10 minuten a 0,45 EURO_ sorry ons systeem ligt er uit. Maakt u dan een aantekening en voer de opzegging in als het systeem het weer doet. Nee dat mag ik niet doen van mijn baas, geef me uw baas maar, Nee mag u niet doorverbinden. Ik het in de middag weer geprobeert! Systeem er weer uit. Als je de medewerkster er op aanspreekt lacht ze me uit. Wil niet door u uitgelachen worden mevrouw, mag ik uw naam of personeelsnummer. Nee die geef ik u niet.
Wanneer wordt het PN en halen ze de K van Koninklijke er eens af tot ze zich weer koninklijk gedragen?
Wat een arrogante zelfingenomen organisatie waar de klant niet centraal staat maar een middel is.
Wanneer wordt het PN en halen ze de K van Koninklijke er eens af tot ze zich weer koninklijk gedragen?
Wat een arrogante zelfingenomen organisatie waar de klant niet centraal staat maar een middel is.
-
Er is hier gepost dat je ook gratis 0800-0115 kan bellen en dan (eventueel eisen) doorverbonden te worden met de Digitenne afdeling.
Ik heb gister even gebeld met de Kpn, wat als ik per vandaag op wil zeggen, want de modem doet het weer niet naar behoren? De KPN had, tja als we niet voldoen, stopt het contract per direct!
Het is ook maar denk ik hoe je het brengt.
Ik ben tevreden over de KPN, ik heb bij @home, nu Ziggo 8 maanden zonder tel gezeten, de tv box heeft het nooit gedaan, lage internet snelheid, maar wel heel duur betalen!
Ik ben verlost van de kabel en ach, als het soms mis gaat, hoef ik maar te bellen, kan ook opzeggen als ik wil, maar dan denk ik maar, over elk bedrijf zijn klachten, maar de goede dingen hoor je niet!
Kpn is in mijn ogen wel zo sterk om toe te geven als het mis gaat en ze compenseren dat. Igg bij mij!
Het is ook maar denk ik hoe je het brengt.
Ik ben tevreden over de KPN, ik heb bij @home, nu Ziggo 8 maanden zonder tel gezeten, de tv box heeft het nooit gedaan, lage internet snelheid, maar wel heel duur betalen!
Ik ben verlost van de kabel en ach, als het soms mis gaat, hoef ik maar te bellen, kan ook opzeggen als ik wil, maar dan denk ik maar, over elk bedrijf zijn klachten, maar de goede dingen hoor je niet!
Kpn is in mijn ogen wel zo sterk om toe te geven als het mis gaat en ze compenseren dat. Igg bij mij!
Tip: vraag je telefoonkosten terug!
Ook wij hebben 8 maanden gewacht op retournering van geld na het opzeggen van Digitenne. Daarvoor meerdere malen lang moeten bellen (de namen van de medewerkers + tijdstippen van de telefoontjes had ik genoteerd). Ik heb bij KPN aangekaart dat die telefoontjes me veel geld gekost hebben en ik heb, behalve mijn € 89, een bedrag van € 25 terug gehad voor de telefoonkosten. Gewoon er om vragen!
Ook wij hebben 8 maanden gewacht op retournering van geld na het opzeggen van Digitenne. Daarvoor meerdere malen lang moeten bellen (de namen van de medewerkers + tijdstippen van de telefoontjes had ik genoteerd). Ik heb bij KPN aangekaart dat die telefoontjes me veel geld gekost hebben en ik heb, behalve mijn € 89, een bedrag van € 25 terug gehad voor de telefoonkosten. Gewoon er om vragen!