LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vordering DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Sjors81

Vordering DSB

Ongelezen bericht door Sjors81 »

Ook ik was een van de klanten van de DSB-bank. Had hier gelukkig alleen wat betaalrekeningen lopen, voor de rest geen gekkigheid. Op deze betaalrekeningen had ik geen van de gevallen een mogelijkheid om te kunnen roodstaan. Nu kreeg ik vandaag van de DSB bank per mail de mededeling een x-bedrag over te maken ivm een openstaande vordering. Voor de rest geen specificatie of iets anders, dus maar even gebeld. Hieruit bleek dat het kwam doordat ik een bedrag rood stond op mijn lopende rekening. Ze wilden telefonisch niet doorgeven om welke bedragen het ging, maar heb zelf even teruggerekend en kom tot de volgende conclusie; 1 bedrag is mijn energierekening de andere is een contantopname geweest (heb namelijk de laatste dag om bij je rekening te kunnen geprobeerd te pinnen en kon toen nog een bedrag pinnen). Nu begrijp ik dat een energierekening wellicht dwingend geincasseerd wordt maar een contantopname zou toch niet mogen? In hoeverre kunnen ze me dwingen deze bedragen direct te vorderen?

Consumentt

Re: Vordering DSB

Ongelezen bericht door Consumentt »

Vreemde gang van zaken dat wel. Een energiebedrijf kan niet incasseren op een rekening die onvoldoende saldo heeft net als dat je niet kunt pinnen zonder saldo of roodstandkrediet.
Maar als je de specificatie krijgt dan kun je toch gewoon betalen, die bedragen was je immers verschuldigd.

Sjors81

Ongelezen bericht door Sjors81 »

Consumentt schreef:Vreemde gang van zaken dat wel. Een energiebedrijf kan niet incasseren op een rekening die onvoldoende saldo heeft net als dat je niet kunt pinnen zonder saldo of roodstandkrediet.
Maar als je de specificatie krijgt dan kun je toch gewoon betalen, die bedragen was je immers verschuldigd.
dat ik moet betalen staat buiten kijf, alleen ik vraag me af of dit mag en of ik verplicht ben dit direct te betalen.

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

Een niet gespecificeerde vordering die ook nogeens per email wordt gezonden lijkt me niet afdwingbaar.

Gesloten