Hallo,
Ik wist niet precies waar ik het moet plaatsen, mijn excuses dus als ik het hier verkeerd heb geplaatst.
Ieder jaar ben ik met hart en ziel bezig om de Sinterklaas traditie hoog te houden. Ik steek hier zeer veel tijd in. Tevens figureer ik in de bioscoop film Sinterklaas en de Verdwenen Pakjesboot, als ook assistent techniek. Daarnaast doe ik zelf ook veel in het Sinterklaas seizoen zelf als eigen Piet. (Eigen naam e.d.) eigen zelf ontworpen kostuum en noem maar op.
Nou werd ik geattendeerd door een mede hulp Sinterklaas, dat mijn pieten foto op de voorpagina van een keuken boulevaard is gebruikt. Deze is huis aan huis verspreid en de folder staat ook digitaal op de website van hun. Echter is deze foto geschoten door een proffesionele fotografe, die is ingeschreven bij de kvk en algemene voorwaarden gedeponeerd heeft. Zonder haar en mijn toestemming mogen de fotos niet gebruikt worden. Aldus haar algemene voorwaarden. De foto is gemaakt tijdens een fotoshoot, en de echte Pakjes Boot 12.
U raad het al, veel kosten en moeite voor mij, en deze keuken winkel gaat er zonder vragen met mijn foto vandoor, en plaatst het in hun krant. Wat kan ik hier tegen doen? Kan ik ze voor het gerecht slepen, en sta ik volledig in mijn recht?
Ik ben erg benieuwd naar de reacties. Mochten er vragen of onduidelijkheden zijn dan hoor ik het zeer graag.
Mvg.
Kevin - Pajaro
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zomaar geplaatst in een h-a-h folder en internet folder
Re: Zomaar geplaatst in een h-a-h folder en internet folder
Hallo,
Nou, dit is geen nette manier van doen. En het lijkt me dat er van hun kant wel een aantal regels overtreden is, los daarvan dat je voor zoiets uit fatsoen altijd toestemming hoort te vragen.
Zoals je al aangeeft; voor jou en de fotografe de kosten en moeite en zij vinden toevallig ergens een leuke foto die ze voor reclamedoeleinden gebruiken.
Ik zou proberen of je iemand van de directie kan spreken van een van de keukenzake van die boulevard. (Staat er geen contactadres o.i.d op die folder?)
Bij hen zou ik mijn ongenoegen neerleggen en wie weet of er een vergoeding tegenover staat.
Het lijkt me wettelijk gezien wel reëel, ook wanneer je kijkt naar de voorwaarden van de fotografe.
Misschien kun je dit stukje ook in het keukenforum plaatsen. Daar zijn veel mensen uit de keukenwereld aktief en wie weet dat een van hen weet om welke keukenboulevard het gaat?
Succes.
Nou, dit is geen nette manier van doen. En het lijkt me dat er van hun kant wel een aantal regels overtreden is, los daarvan dat je voor zoiets uit fatsoen altijd toestemming hoort te vragen.
Zoals je al aangeeft; voor jou en de fotografe de kosten en moeite en zij vinden toevallig ergens een leuke foto die ze voor reclamedoeleinden gebruiken.
Ik zou proberen of je iemand van de directie kan spreken van een van de keukenzake van die boulevard. (Staat er geen contactadres o.i.d op die folder?)
Bij hen zou ik mijn ongenoegen neerleggen en wie weet of er een vergoeding tegenover staat.
Het lijkt me wettelijk gezien wel reëel, ook wanneer je kijkt naar de voorwaarden van de fotografe.
Misschien kun je dit stukje ook in het keukenforum plaatsen. Daar zijn veel mensen uit de keukenwereld aktief en wie weet dat een van hen weet om welke keukenboulevard het gaat?
Succes.
Re: Zomaar geplaatst in een h-a-h folder en internet folder
Bedankt voor uw reactie.
Ik zal het zeker daar ook gaan plaatsen. Tevens is dat al gedaan. Ze zouden de foto op een website hebben gevonden, waar ze de foto zo van mochten gebruiken. Dit zou ook op de website staan. Echter konden ze geen bewijs aan leveren dat het erop staat, want toen ze met de folder bezig waren was opeens de foto weer van die website af aldus hun.
Hier geloof ik dus helemaal niks van, dit kan niet zomaar op een website verschijnen en na een paar minuten er weer af zijn. Ik moest me maar bij die website gaan melden volgens hun.
Het gaat om de keukenmaatschappij Weber.
Overigens staat de folder nogsteeds online: http://www.weberwoonwereld.nl/pageflip/Default.html
Ik ben de Piet voor op de folder. Op de 2de bladzijde staat een vriend/collega van mij als piet afgebeeld.
Ik zal het zeker daar ook gaan plaatsen. Tevens is dat al gedaan. Ze zouden de foto op een website hebben gevonden, waar ze de foto zo van mochten gebruiken. Dit zou ook op de website staan. Echter konden ze geen bewijs aan leveren dat het erop staat, want toen ze met de folder bezig waren was opeens de foto weer van die website af aldus hun.
Hier geloof ik dus helemaal niks van, dit kan niet zomaar op een website verschijnen en na een paar minuten er weer af zijn. Ik moest me maar bij die website gaan melden volgens hun.
Het gaat om de keukenmaatschappij Weber.
Overigens staat de folder nogsteeds online: http://www.weberwoonwereld.nl/pageflip/Default.html
Ik ben de Piet voor op de folder. Op de 2de bladzijde staat een vriend/collega van mij als piet afgebeeld.