LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webhosting maakt t te bont!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
radiofreak68

Webhosting maakt t te bont!

Ongelezen bericht door radiofreak68 »

Webhosting Hosting For You uit spijkenisse doet niets bij onverhoopte storingen. 2 dgn zonder website, t wordt gemaakt,ff wachten nog.. nog niks! Paar uurtjes nog, dan netjes online....

......maandag inmiddels en sinds zaterdagmiddag geen website meer.....gewoon schandalig! Velen zijn de dupe...een zgn Ddos attack op de server gehad hoor je dan achteraf na veel mailen en bellen......mooie reclame en promotie voor je website.48 uur offline en nog steeds een slechte bereikbaarheid qua support of info...men draait er om heen, zegt nog n paar uurtjes wat dan n dag later wordt....schandalig!! Actueel nog steeds offline, 21-12-09 om 01.30u.

kweenie

Re: Webhosting maakt t te bont!

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat heb je met je hoster afgesproken over de beschikbaarheid? Over zulke zaken staat in het algemeen het een en ander in het contract/sla. Daarbij geldt natuurlijk wel dat een hogere gegarandeerde beschikbaarheid duurder zal zijn dan een lagere gegarandeerde beschikbaarheid.

vipserv

Ongelezen bericht door vipserv »

algemene voorwaarden van die hosting partij staan achter inlog, helaas en zijn niet zo maar inzichtelijk voor aanschaf. maar google kent een hoop:
http://www.hosting-for-you.nl/algemene_voorwaarden.pdf

belangrijkste stukjes:
4.0 Aansprakelijkheid:Hosting-For-You kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor eventuele
schade die word geleden door een klant of derde ten gevolgde van enig doen of nalaten van de
zijde Hosting-For-You of een bedrijf dat door Hosting-For-You is ingeschakeld.
Hosting-For-You kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die wordt geleden door
derden ten gevolgde van enige klant van Hosting-For-You. Hosting-For-You is derhalve ook
niet aangesprakelijk voor enige indirect schade, vervolgschade, winstderving, schade als
gevolgd van uitval en/of onbereikbaarheid van het internet noch schade ontstaan door het
uitlekken van vertrouwelijke gegevens.
verder wordt nergens iets genoemt over een uptime garantie, deze is er dus ook niet. dit is bij vele hosters het geval.

dit hoeft geen probleem te zijn, maar in dit geval kan je je dus niet op uptime beroepen.

wellicht kan je het gooien op hun z.g.n. niet goed geld terug garantie? wat ik overigens best bijzonder vind, want als het product niet voldoet aan de vooraf gestelde voorwaarden is er gewoon sprake van contractbreuk. immers ze leveren niet dat waar jij voor betaald.

ook vind ik de prijzen die gehanteerd worden erg aan de lage kant, waardoor ik deze hoster verdenk van overboeking. (meer verkopen als dat je daadwerkelijk beschikbaar hebt) ik zou voor deze prijs dus niet erg veel eisen aan het product stellen.

als je klaagt, gooi het dus op hun niet goed geld terug regeling, andere opties heb je niet echt.

succes! en laat even weten wat het resultaat is.

resp001165210

Ongelezen bericht door resp001165210 »

Een host bedrijf kan natuurlijk niet de uptime verantwoordelijkheid afschuiven, anders kan je het net zo goed zelf thuis hosten op een oude pc.

Ik zelf heb meerdere sites en ben zeer tevreden over mijndomein.nl waar ik de domein namen onder heb gebracht
Het hosten van de sites doe ik in eigen beheer via het datacenter van mijn werk.

Hier werken 24/7 mensen om de uptime van de servers te garanderen.
natuurlijk kan je soms problemen hebben, maar als het goed is kunnen andere servers in het datacenter dat overnemen. Twee dagen offline kan echt niet, en ik zou meteen verhuizen naar een betere host.

in dit geval is goed koop echt duur koop.

Groeten,
Richard

vipserv

Ongelezen bericht door vipserv »

resp001165210 schreef:Een host bedrijf kan natuurlijk niet de uptime verantwoordelijkheid afschuiven, anders kan je het net zo goed zelf thuis hosten op een oude pc.
De uptime verantwoordelijkheid kan een hosting bedrijf wel afschuiven, dit kan aan de hand van de algemene voorwaarden. als hier geen afspraken over uptime in genoemt worden heeft de klant pech, want hiermee is de klant akkoord gegaan.

Ook kan een bedrijf downtime verantwoorden onder de noemer onderhoud. extra geheugen bijprikken, processor wisselen, updaten van het besturingssysteem en/of software. dit zal dan niet onder het SLA vallen. dit vind ik geheel terecht, echter dit zijn nooit lange onderbrekingen.

echter 2 dagen is wel erg lang, en ik zou dus ook een verklaring eisen van het hosting bedrijf. komt het vaker voor, probeer dan afspraken te maken, en zet deze op papier. zorg dat je een bevestiging hebt, want gebeurt het nog een keer, dan lijkt het me een raar verhaal als de host het contract niet ontbind.

hosting wordt genoeg aangeboden, maar er zijn ook veel prutsers actief in deze markt. vraag dus eerst een maandcontract aan, bevalt het, ga dan pas voor een langer contract.

Thuis hosten op een oude pc kan inderdaad ook een optie zijn mits je genoeg kennis van zaken hebt, en de website niet te veel bezoekers krijgt en/of downloads aanbied van een wat groter formaat.

de meeste thuislijnen hebben namelijk een beperkte upload.

ook de stroomkosten komen voor je rekening, op jaarbasis kan dit duurder uitvallen als het hosten uit te besteden aan een hosting bedrijf.

Gesloten