LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ebay

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
vanwees
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:34

Ebay

Ongelezen bericht door vanwees »

Hallo ,
Ik heb een groot probleem met ebay.

Het zit zo.
Ik had een webcam gekocht en dat was totaal 50 euro .
Met Paypal betaalt.
Bij aankomst bleek het ding niet te doen.
Ik heb verkoper gemaild dat het ding kapot was.
Ik moest volgens verkoper webcam terugsturen dan zou ik geld terug krijgen.
Ik heb die webcam dan maar terug gestuurt op mijn kosten !
Ik moest wel paypal claim stoppen anders zou ik geen geld terug krijgen.
ok paypal claim gestopt.
Vervolgens hoorde ik niks meer.
Ook geen geld terug ik heb daarom deze verkoper een negatieve feedback gegeven.
Weer een paar dagen later wou ik inloggen op ebay krijg ik een melding dat ik geschorst was wegens dreigmail aan verkoper.
Nou ik weet totaal van niks!
Ik heb ebay om opheldering gevraagt wat ik geschreven zou hebben
Maar dat geven ze niet.
Ze blijven bij hoog en laag vasthouden dat ik die verkoper had bedreigt via de mail.
Ik heb daarop al mijn mails die ik bewaart hebt en naar verkoper had verstuurt door gestuurd naar ebay,dan kunnen ze precies zien wat ik geschreven hebt.
Daar zijn ze verder niet op ingegaan want schorsing is definitief volgens ebay en kan niet worden teruggedraait.
Ik vindt dit een ernstige zaak dat kopers worden beschuldigt van dingen die helemaal niet zijn gebeurd.
iemand een goede raad wat je hier aan kan doen?
Iemand soortgelijke ervaringen met dit bedrijf ?
Dit is pure laster.
Mag dit allemaal zomaar?
Ze hebben toch een vestiging in nederland?
Dan moeten hun toch ook aan de nederlandse wet houden?
het lijkt erop dat verkopers alles maar mogen doen op dat ebay en dat kopers vogelvrij zijn verklaart.
Dit is een bedrijf met een hele rare diensverlening.
ebay heeft zo zijn eigen wetten .
naar bedrijf om van te kotsen.

Skep
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:46

Re: Ebay

Ongelezen bericht door Skep »

Wat heb je dan geschreven?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ebay

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lijkt me simpel -
Beste ebay,

u stelt dat ik een gebruiker zou hebben bedreigd.
Dit bestrijd ik ten zeerste.
Graag zou ik van u ontvangen een bewijs van deze bedreiging.

De gebruiker [naam] heeft mij een niet werkend apparaat verkocht, en weigert nu het geld terug te storten, terwijl het apparaat reeds geretourneerd is.
Derhalve maakt deze gebruike zich schuldig aan oplichting - en ebay werkt hier aan mee door zonder aantoonbare reden mij een ban op te leggen.
Zoiets sturen.. mischien helpt het...

vanwees
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:34

Re: Ebay

Ongelezen bericht door vanwees »

Hallo, niks helpt .
Ik heb hun gevraagt wat ik had geschreven waarom ik gebanned ben.
Krijg ik een mail terug waarin mijn dreigementen stonden.
Nou blijkt dus dat ik die dreigementen helemaal niet zelf heb geschreven !

Deze dreigementen heeft een engelse verkoper van die webcam er bijgezet in een bericht die ik een week eerder naar deze verkoper had gezonden .
Hij heeft deze mail veranderd en er zelf dreigementen in gezet en dan verder gestuurd naar ebay.
Hoe laag kun je zijn .

Ik had deze verkoper eerder rode feedback gegeven en hij heeft dan wraak genomen om mij op deze manier te pakken.

Dat ging over een webcam.
Deze verkoper zit dus goed fout.
Ik krijg de schuld over iets wat ik helemaal niet geschreven hebt.
Ebay gelooft deze leugenaar en oplichter en fraudeur.
Wat kan ik hieraan nog aan doen?
Dit is toch pure laster ?
mag dit allemaal maar zomaar?
Ik heb al mijn mails al gestuurd naar dit bedrijf maar ze blijven bij hun standpunt.
Sterker nog als ik dus meer mails stuur naar de helpdesk worden mijn mails ongelezen verwijderd , dit heb ik als antwoord gekregen van dit bedrijf.
Dus kijk uit voor dat ebay.
Oplichters en leugenaars worden door dit bedrijf de hand boven het hoofd gehouden.
Ik ben nu door hun schuld:
Geld kwijt , geen webcam , geschorst , zwart gemaakt door een verkoper , ook andere spullen die ik moest betalen kan ik niet meer betalen omdat ik niet bij mijn account bij kan .
Hierdoor heb ik al problemen gekregen met andere verkopers die op hun geld zitten te wachten.
Dit bedrijf kent geen service alleen zogenaamde powersellers mogen alles.
Zelf laster schijnt bij dit bedrijf normaal te zijn.
En als koper sta je met de rug tegen de muur.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Ebay

Ongelezen bericht door vipserv »

De fout die je gemaakt hebt is de stop van de paypal claim.
Dit moet je nooit doen, verkopers zijn als de dood voor paypal, niet voor ebay, want zoals je merkt is ebay erg makkelijk.

ik heb dit zelf eens aan de hand gehad met een sony memorystick, bij een nederlandse verkoper.

na aankoop bleek dat de verkoper deze sticks eerst nog zelf in moest kopen, en de levertijd 4 weken werdt in plaats van zelfde dag verzenden. omdat ik de stick snel nodig had en hem anders zelf ook wel met 4 weken verzendtijd uit amerika kon kopen voor 2/3e van de prijs inclusief verzendkosten heb ik de verkoper gemailed dat dit niet volgens afspraak is, en daar kreeg ik geen reactie op terug.

toen heb ik er een in de winkel gehaald, en dit te kennen gegeven. ook gevraagd waarom het geld nog niet terug gestort was.

hierop kreeg ik een reactie met daarin, jammer voor je, mijn geld is binnen en je product is in bestelling en deze ga ik niet voor je afbestellen.

dus ik heb eerst geprobeert een paypal claim in te dienen.
hierna kreeg ik een mail met verzoek om de claim in te trekken, want dan zou hij de koop ongedaan laten maken en het geld terug storten.

ik gedaan, en ik heb niets meer gehoord, mails werden genegeerd en het geld kwam niet terug.

een week later kwam er een envelop aan met daarin de usb stick. deze heb ik niet aangenomen.

vervolgens heb ik een klacht ingedient bij ebay, en toen zou ik de verkoper ook bedreigt hebben, gevolg was dat mijn account geblokkeerd werdt.

na veel heen en weer mailen is het mij toen ook niet gelukt om dit account weer actief te krijgen, dus maar een nieuw account aangemaakt.

als ik de paypal claim had laten lopen had er niets aan de hand geweest, en had ik het geld gewoon terug gekregen. later heb ik dit ook een aantal keer meegemaakt, en dit is allemaal gewoon goed gegaan.

resultaat: een stukje armer in geld, maar ook een stukje rijker qua vertrouwen in de mensheid.

Gesloten