LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] direct meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
marije h
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:56

direct meubelen

Ongelezen bericht door marije h »

hallo heeft iemand ervaring met het kopen van meubels
bij direct meubels uit Meern?

sonusfaber
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2009 23:17

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door sonusfaber »

Als ik me niet vergis is dit een onderdeel van Garantie Meubel uit Mijdrecht.
Dus Google even...

Direct Meubel
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2009 14:37

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Direct Meubel »

Geachte marije h en sonusfaber,

Na aanleiding van jullie berichten willen wij graag reageren. Wij zijn Direct Meubel uit De Meern. In uw reactie suggereert u dat wij verbonden zijn aan Garantie Meubel te Mijdrecht. Wij willen bij dezen graag duidelijk maken dat Direct Meubel op geen enkele wijze is verbonden aan Garantie Meubel, behalve dat het een concurrent van ons is.

Mocht u vragen hebben of wilt u contact met ons opnemen dan kan dit op onderstaande adresgegevens. Wij willen u graag van dienst zijn en zullen al uw vragen binnen 24 uur beantwoorden.

Direct Meubel
Strijkviertel 23
3454 PH De Meern
030-6582526
[email protected]

Met vriendelijke groet,
Direct Meubel

Kiereweed
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2008 15:18

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Kiereweed »

Hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met het kopen van een bank bij Direct Meubel, want wij kwamen er geeneens aan toe…. Het verhaal was wel grappig eigenlijk…. Gisteren en eergisteren stond de bank Miranda op marktplaats te koop voor 298 euro….. veel te goedkoop natuurlijk voor een bank, maar we wilden toch nog even gaan kijken (120km heen en terug), want we zagen ook nog een heel mooi bed … . op de site voor iets van 500 euro……

We kwamen gisteravond (2000uur) aan en zagen een mooi bankje staan en we gingen er even op zitten, zegt één van de verkopers dat wij de bank kunnen kopen voor niet 900 euro maar voor 750….. Vond ik wel netjes. Maar……. we wilden eerste naar die andere bank kijken, maar die hadden ze niet meer, omdat die zo goedkoop is, was die al uitverkocht. Aangezien mensen ook nog direct spullen mee kunnen nemen (lees kopen) uit de winkel, stond ie er niet meer. Dus vroegen wij waar t bed was en ook daar werd gezegd dat ie uitverkocht was.. Met het verhaal dat de site moeilijk te updaten is, omdat het allemaal dynamisch is.

Dus vroegen wij nog maar even naar de prijs van die ene bank waar we op gezeten hebben in de winkel aan een andere verkoper….. Hij ging nog even wat aan de prijs doen en kon m verkopen (na overleg) voor 799 euro…… Toen heb ik wel heel erg hard moeten lachen, omdat zijn collega t al voor 50 euro wilden verkopen…. Wij hebben de bank niet gekocht en hem netjes bedankt voor de moeite… Hij zou nog wel even met zijn collega overleggen omtrent de prijs…..  vond t erg grappig….. hihihi….

Nu komt trouwens de climax, vanochtend om 0730uur stond het bed en de bank weer te koop op marktplaats (vandaag aanboden).

Dit is mijn verhaal over deze winkel met een heel groot assortiment, goedkope prijzen, mooie spullen en maken gebruik van de onderstaande marketingactie!!!
Aan de hand van opvallende, afgeprijsde, verminderde of opruimingsprijzen voor ... eender welk artikel tracht de verkoper de consument zijn winkel binnen te lokken. De Wet op de Handelspraktijken en de Voorlichting en Bescherming van de Consument veroordeelt het gedrag van een verkoper die een reclameboodschap lanceert, ook al weet hij van bij de start - of hij zou het toch moeten weten – dat hij niet in staat zal zijn om te voldoen aan de behoefte, rekening houdend met de omvang van de reclameboodschap. De verkoper moet een redelijke voorraad ingedaan hebben om te kunnen voldoen aan de aankopen van de consumenten. Deze voorraad moet hij schatten in functie van de omvang van de publiciteit, de frequentie en de inhoud. Daarnaast is dit ook afhankelijk van de aangeboden producten, de grootte van de korting, de productvoorraad die de verkoper gewoonlijk inneemt buiten promotieperiodes en de voorraad van gelijkaardige producten bij vergelijkbare promoties. Een voorraadtekort bij de leverancier is geen geldige rechtvaardiging in de ogen van de wet. Men veronderstelt dat de verkoper verplicht is zich te bevoorraden vooraleer hij een publiciteitscampagne start. Hij moet het voorspelbare risico van een voorraadtekort te wijten aan de leveringstermijnen op een degelijke manier beheren.

Direct Meubel
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2009 14:37

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Direct Meubel »

Geachte Kiereweed,

Naar aanleiding van uw bericht welke u geplaatst hebt, willen wij graag als volgt reageren.

Wij hebben in samenwerking met enkele leveranciers nu een zeer grote uitverkoop. Hierin is het zo dat wij werken volgens het principe op=op. De prijzen liggen dusdanig laag dat het dan ook voor ons onmogelijk is om nog na te bestellen. Dit is ook te lezen op onze site www.directmeubel.nl/aanbiedingen.htm. Wij vinden het erg vervelend dat de door u gewilde meubelen niet meer aanwezig waren. Zeker gezien de afstand die u heeft moeten overbruggen. Wij proberen zo goed als mogelijk onze voorraad op onze site te vermelden zodat u een actueel overzicht heeft van hetgeen wij in onze showroom hebben staan. Het is echter niet mogelijk om onze site direct na elke aankoop aan te passen. Dit omdat wij meer dan 300 klanten per week hebben die ook daadwerkelijk tot de koop overgaan. Dit betekend een zeer grote verschuiving van ons assortiment en onze voorraad. Dit proberen wij zo goed als mogelijk bij te werken. Wanneer u echter gisteravond in de winkel bent geweest is het voor ons onmogelijk om deze in de morgen voor 7:30 uur te verwijderen.
Nogmaals onze excuses voor het feit dat de meubelen reeds verkocht waren en voor het feit dat wij zoveel kopende klanten hebben.

Wij hopen u in ieder geval spoedig nogmaals als klant te mogen verwelkomen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hallo Direct meubel. Ik kan niet anders concluderen dan dat U er een potje van maakt. Zowel in de verkoop, verschillende prijzen, als in de promotie, lokkertjes plaatsen. Hoe zit het trouwens met de garantie wanneer jullie sluiten ? Jullie adverteren met opheffingsuitverkoop. Is dit echt waar of is dit ook een lokkertje ?

janjoker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2009 20:10

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door janjoker »

het is gewoon een lokkertje
in de hoop dat je dan iets anders daar ga kopen

ze hadden inderdaad op diverse websites een slaapkamer
geplaatst met als omschrijving nu voor 995 euro
bedbrug compleet met kasten, bel je dan zeggen ze lettelijk
what you see is what you get, en kom je daar, nee meneer
u heeft dat vast verkeerd begrepen, yes right

zelfde verhaal als bij garantiemeubel in Mijdrecht
ook van die gladde verkopers, mij zien ze daar in elk
geval niet meer terug

marijke1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2009 12:29

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door marijke1985 »

Hier wil ik nog graag iets aan toevoegen :twisted:

Begin oktober besloten mijn man en ik om een nieuw bankstel aan te schaffen en na wat speurwerk op het internet zagen wij de advertentie van directmeubel uit De Meern.
Een mooie longchair bank met hocker.... Nu voor maar 549 euro!!

Ik de volgende dag geprobeerd te bellen en na 1,5 uur (je leest het goed) werd er dan uiteindelijk opgenomen door een zeer (toen nog wel) vriendelijke jongeman.

Het bankstel was er zeker nog volgens en hem en ik vroeg of hij hem zolang kon vasthouden voor ons, aangezien wij uit Groningen moeten komen, maar dat kon niet omdat het al stuntprijzen waren. :?
Maar ze hadden genoeg van dat soort banken en evt. ook nog in een andere kleur!!

Wij een bus geleend en naar De Meern gereden en eenmaal aangekomen gewoon geen bankstel :twisted: :oops:
Wij een verkoper aangesproken en volgens hem net verkocht (geloof je het zelf)
Uiteindelijk in gesprek met de verkoper die ik ook aan de telefoon had en die wilde ons op den duur een bankstel verkopen , rommel gewoon.
Wij spraken hem daarop aan en hij begon erover dat we zaten te liegen en werd zo ontzettend arrogant naar ons toe.......
En hetzelfde bankstel maar dan in een andere kleur??? Iets totaal anders en gewoon Seats and Sofa's rommel voor veel te veel geld!!!

Wij zijn dus boos naar huis gegaan en zonder bankstel en nu in december, bijnsa 3mnd later staat de longchair hocker er nog steeds op!!!
Toets maar eens in bij marktplaats :? Hij wordt er elke dag gewoon weer nieuw opgezet.

Lokkertjes zijn het dus!!!
Koop er alsjeblieft niks, want dat is echt rommel!!

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door 16again »

Behalve je verhaal hier plaatsen, kun je je ook beklagen bij de consumentenautoriteit:
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in
Bij voldoende klachten riskeert het bedrijf een boete.

stofzuigertje

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als vandaag uitverkocht en morgen nieuwe advertentie dus niet hun achterlopende website dus plaatsen ze dingen die uitverkocht zijn?

Dan kunt U een klacht indienen en hun keurige antwoord is dus niet geloofwaardig, maar vooraf bellen en vragen of ze hem vast houden is gezien de 120 km beter....

Ook nadat U te horen kreeg dat het uitverkocht was bellen kan en als ze dan zeggen; komt U maar, hij staat er nog.. heeft U met enkele getuigen naast U voldoende voor een rechtszaak en een schadeclaim wegens misleiding en tijd en KM vergoeding is dan mogelijk.

marije h
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:56

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door marije h »

hallo,

Met verbazing lees ik deze berichten, enige tijd geleden had ik ook een bericht geplaatst dat ze met goedkope meubels lokken. Toen kreeg ik ook een reactie van Direct Meubelen dat ze niet alles konden bijhouden op de site.
Dikke buls..., een maand geleden zagen wij ook een mooie hoekbank, (die ze nu nog aanbieden op internet!! maand later!!) ik die ochtend gebeld ze hadden er nog wel 1, en wouden hem niet vasthouden en we konden hem ook niet vooraf betalen.
Wij 's avonds een aanhanger geregeld en wij bellen om te vragen of de bank er nog was. De telefoon werd niet opgenomen, en toen zijn we op de gok gaan rijden. Het was twee uur rijden, maar dat vonden we wel de moeite waard voor
deze mooie goedkope bank, tijdens de autorit heel vaak gebeld en de telefoon
bleef in gesprek. Toen we er bijna waren werd er eindelijk opgenomen, de verkoper zij dat iemand de tel niet had uitgezet en vroeg ik naar de bank. Toen zei de verkoper dat ze er niet meer waren, maar dat hij nog wel andere banken had staan. We hadden zo'n eind gereden dat we toch even wouden gaan kijken. Deze bank mocht van 1300 voor 1000 euro weg, wel een heel andere prijsklasse, voor ons veels te duur.
Vind het echt belachelijk dat ze niet te bereiken waren, dit las ik in 1 van de anderee beichten ook al en dat de bank nog steeds te koop aangeboden staat, ruim een maand later!!!

Kiereweed
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2008 15:18

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Kiereweed »

16 again !!!!

Bedankt voor de tip het is doorgegeven aan de consumentenbond!!!

Kan Direct Meubel nog even reageren op de bovenste reacties?

Alvast dank

MvGr

Direct Meubel
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2009 14:37

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Direct Meubel »

Geachte bovenstaanden,

Na aanleiding van jullie berichten willen wij graag reageren. Hier is ook door Kiereweed om gevraagd.

In de berichten die jullie de afgelopen dagen hebben geplaatst overheerst vooral de irritatie over het feit dat het aanbod op marktplaats niet overeenkomt met het daadwerkelijke aanbod in de winkel.
In de eerste plaats willen wij graag nogmaals onze excuses maken voor het feit dat dit zo is. Wanneer u onze site en marktplaats goed ik de gaten houdt zult u zien dat er zeer veel wijzigingen per week zijn. Het is helaas zo dat er mogelijk enkele artikelen doorheen schieten die in werkelijkheid al verkocht zijn. Wanneer dit in percentages uitgedrukt zal worden zal dit zeer laag zijn maar helaas toch meer dan waar wij naar streven. Wel is het zo dat ook wij verbaasd zijn over de vele reacties die dit losmaakt op dit forum. Zoals u in ons vorige bericht heeft kunnen lezen hebben wij zeer veel kopende klanten per week. Dit betekend dus ook dat er zeer veel klanten tevreden zijn over het aanbod op internet en het werkelijke aanbod in de showroom. Dit neemt niet weg dat wij uw ervaringen zeer serieus willen nemen. Daarom willen wij u voorstellen te reageren op [email protected]. Wij zullen dan binnen 2 werkdagen contact met u opnemen om het door u gewenste artikel met de daarbij behorende prijs alsnog aan u te leveren. Daarnaast zouden wij u willen vragen om de betreffende artikelen via bovenstaand emailadres door te geven zodat wij deze artikelen ook kunnen verwijderen.

Wij zullen alles in het werk stellen om het alsnog het juiste artikel zo spoedig mogelijk aan u leveren. Wij hopen op uw medewerking in dezen.

Met vriendelijke groeten,

Direct Meubel
Strijkviertel 23
3454 PH De Meern
030-6582526
[email protected]

marije h
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:56

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door marije h »

Bedankt voor uw reactie, ik ben blij met deze oplossing. Wij hebben een mail gestuurd naar het adres, met ons verhaal, uw reactie dat we de meubels alsnog kunnen krijgen en een foto van de site met de bank erop, ben heel benieuwd,

vriendelijke groeten marije
fijne feestdagen

marijke1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2009 12:29

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door marijke1985 »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geloof je het zelf ????
Hoe willen jullie dat doen met een banktel die er al maanden niet is of er gewoon nooit geweest is :?:

Een ander bankstel verkopen waarschijnlijk.... Juist ja..... Ik trap er iig niet meer in!!
Jullie hebben bij mij afgedaan, want het bankstel die wij graag wilden hebben wordt er elke dag weer opnieuw opgezet :shock:
Na zoveel maanden moet je dan toch weleens een keer doorhebben dat het bankstel er niet meer is... Zeker als er mensen voor komen......

Maar nu er deze verhalen verspreid worden op intenet zullen ze wel bang worden voor hun reputatie.

Als jullie mij niet verneukt zouden hebben of mij dat gevoel niet gegeven zouden hebben, dan was ik hier misschien wel op ingegaan, maar jullie hebben mij met het verhaal helemaal uit Groningen laten komen, met een baby van 6 maanden, dat het bankstel nog aanwezig was en anders wel in een andere kleur of iets wat daar op leek, nou niet dus!!!!!!!!!!


Zo 40 euro of meer benzine weggegooit en jullie nu zeker denken dat ik dan wel even terugkom??
Wedden dat ik dan weer teleurgesteld en zeer kwaad thuiskom zonder iets met het gevoel te verneukt te zijn :mrgreen:

Van mij mag daarom ook iedereen het weten wat voor winkel jullie zijn..... Jullie valllen zo door de mand... alleen al door de verkopers daar :lol: :lol:

Dus alstublieft niet meer van die reacties plaatsen die je toch niet waar kunt maken...
Want als er iemand belt over een bankstel dan zou je wel moeten weten of die er nog is en anders ga je dat ff checken....

Direct Meubel
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2009 14:37

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Direct Meubel »

Geachte marijke1985,

Naar aanleiding van uw bericht willen wij toch graag weer reageren. Dit omdat veel informatie die u in uw bericht heeft vermeld niet juist is. Wij zullen die nader uitleggen.
Ten eerste geeft u aan dat wij geen bank meer kunnen leveren die verkocht is of die er zelfs misschien nooit geweest is. Dit laatste is niet juist, anders zouden wij hiervan ook geen foto kunnen plaatsen op onze site en op Marktplaats. Deze bank is er dus wel degelijk geweest. U heeft gelijk in het feit dat deze reeds is verkocht. Dit wil echter niet zeggen dat er van deze bank in de betreffende kleur 1 exemplaar is gemaakt. De bank waar het om gaat is zeer waarschijnlijk alsnog te bestellen.
Zoals u in onze vorige reactie heeft kunnen lezen willen wij u verzoeken te mailen naar [email protected]. U heeft kunnen lezen dat dit ook al is gedaan. Wij nemen dan telefonisch contact met u op om te kijken om welke bank het gaat. Wij zullen deze bank wanneer het mogelijk is voor het bestellen. U krijgt dan een splinternieuw bankstel!! U hoeft dus ook niet nog een keer naar de winkel om een nieuwe bank uit te zoeken.
Uw mening over het feit dat wij geen reacties moeten plaatsen die we toch niet waar kunnen maken klopt dan ook niet. Wij willen er alles aan doen om u toch tevreden te stellen. Het enige dat wij van u vragen is dat u uw medewerking wilt verlenen. Wanneer u dit niet doet is het voor ons ook niet mogelijk om u alsnog de bewuste bank te leveren en geeft u ons ook geen enkele kans om deze vervelende geschiedenis op te lossen.

Met vriendelijke groeten,

Direct Meubel
Strijkviertel 23
3454 PH De Meern
030-6582526
[email protected]

marijke1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2009 12:29

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door marijke1985 »

Naar mijn idee hadden jullie dat in de winkel al moeten doen en toen al zo coulant moeten zijn om te kijken of hij nog bestelbaar was (klantvriendelijkheid)
Dat hebben jullie niet bij ons gedaan, jullie waren zo onvriendelijk dat WIJ in ieder geval NOOIT meer terugkomen.

Want als je al jullie brichten op dit forum even goed doorkijkt klopt er niks van jullie verhaal en ik hoop dat er nog meer zijn die er niet intrappen....

Hiermee ben ik nu klaar en ga er verder niet meer op in.... Wilde gewoon dat andere mensen weten wat voor een XXXXXwinkel jullie zijn :mrgreen:

marijke1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2009 12:29

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door marijke1985 »

ik wilde dit toch nog wel even plaatsen... zo zie je maar weer :lol: :lol:

Naar aanleiding van uw bericht welke u geplaatst hebt, willen wij graag als volgt reageren.

Wij hebben in samenwerking met enkele leveranciers nu een zeer grote uitverkoop. Hierin is het zo dat wij werken volgens het principe op=op. De prijzen liggen dusdanig laag dat het dan ook voor ons onmogelijk is om nog na te bestellen. Dit is ook te lezen op onze site www.directmeubel.nl/aanbiedingen.htm. Wij vinden het erg vervelend dat de door u gewilde meubelen niet meer aanwezig waren. Zeker gezien de afstand die u heeft moeten overbruggen. Wij proberen zo goed als mogelijk onze voorraad op onze site te vermelden zodat u een actueel overzicht heeft van hetgeen wij in onze showroom hebben staan. Het is echter niet mogelijk om onze site direct na elke aankoop aan te passen. Dit omdat wij meer dan 300 klanten per week hebben die ook daadwerkelijk tot de koop overgaan. Dit betekend een zeer grote verschuiving van ons assortiment en onze voorraad. Dit proberen wij zo goed als mogelijk bij te werken. Wanneer u echter gisteravond in de winkel bent geweest is het voor ons onmogelijk om deze in de morgen voor 7:30 uur te verwijderen.
Nogmaals onze excuses voor het feit dat de meubelen reeds verkocht waren en voor het feit dat wij zoveel kopende klanten hebben.

Wij hopen u in ieder geval spoedig nogmaals als klant te mogen verwelkomen.

Hoezo nog na te bestellen :shock: :?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zoals ik eerder al zei ze maken er een potje van.. :(

Kiereweed
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2008 15:18

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Kiereweed »

Bij deze wil ik Direct Meubel hartelijk danken voor hun reactie…. Helaas heb ik ergens anders al een bank gekocht, omdat de verkopers aangaven dat het “op=op” is. Net als u op dit forum ”in principe” deed.

Helaas zullen wij daarom dus niet tot koop overgaan, vanwege het op=op principe. Daarnaast vind ik dat jullie wel de voordeel van de twijfel en zou ik marije h willen vragen of zij ons de hoogte wilt houden, omtrent de afhandeling.

@ marijke1985 zou ik zeggen, stuur hen gewoon n mailtje met het verhaal en de bank waar het omgaat…. niet geschoten is altijd mis
En misschien is er wel n optie dat zij de bank ik Groningen af komen leveren….. Dan denk ik dat Direct Meubel niet alleen goede prijzen heeft, maar ook een zeer goede Service. Ik hoop dat je eruit komt met hen.

All succes verder.

Gesloten