LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De nieuwe greencard slechter en duurder

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
stevenvander

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door stevenvander »

RonaldvL schreef:Het is toch van de gekke als je dan uiteindelijk accoord gaat met die twee jaar gratis cc, je ook nog geweigerd wordt terwijl je financiële situatie niet veranderd is!!! Wat denken ze wel! En...wat heet gratis als ze je toegezegd hebben dat je 'm voor het leven had. Bij elke andere maatschappij kun je zo maar 1 jaar gratis krijgen als je een nieuwe cc aanvraagt.

Het is ook wel heel vreemd dat een maatschappij niet failliet gaat, maar gewoon zijn contractuele afspraken niet nakomt omdat ze besluiten er mee te stoppen...

Kortom schandalig! Natuurlijk zal het wel weer weer binnen de perken van onze wetgeving zijn... Waar zit dan de fout... Zeker bij de cc-houder? Nee ons rechtsysteem geeft dit soort boeven gewoon de ruimte waar ze dankbaar gebruik van maken. Deze boeven wisten al bij de start dat ze deze kaart maar enkele jaren zouden verstrekken... De burger is er weer de dupe van.

Kortom dit zogenaamde goede rechtsysteem klopt voor geen meter. Kijk maar naar Bartels advocaten, DSB, Palminvest, Zoninvest, Pure Energy etc... Dit zijn allemaal voorbeelden waarin de klant de dupe is...

Tip neem geen cc meer maar betaal je aankopen gewoon met Ideal op internet. Heb je het geld voor niet om het aan te schaffen. Wacht dan even en spaar er voor. Dan heb je meer voldoening en het scheelt je rente...
Heb een mastercard aangevraagd, gewoon zo.n klassieke. En wat blijkt: geen probleem (natuurlijk, dat wist ik al) over twee weken heb ik hem in huis.
Dus: iedereen die nog zo'n gg kaart heeft: weg ermee. Laat die zaak failliet gaan.

Tommie75

Ongelezen bericht door Tommie75 »

Hatsikidee schreef:Ik heb nog een oude versie van http://www.greencard.nl kunnen vinden via:
http://web.archive.org/web/200608181546 ... rdvisa.nl/
(deze link kan wel langzaam laden.. dus even geduld)
en wat staat daar op...
"Betaalt u voor de meeste creditcards elk jaar een bijdrage van rond de 40 euro, de GreenCard Visa kost u slechts éénmalig 75 euro en is daarna uw levenlang gratis, inclusief een gratis partnerkaart! "
Dus wie wil kan er even een screenshot van maken :mrgreen:
Woorden van gelijke strekking stonden ook op de latere versies en toen ik hem vorig jaar aanschafte.
Dank! Gaat hem even opslaan!

Was gelukkig al zo slim geweest om in september ook direct even wat uitdraaien en screenshots te maken van de toenmalige Laser- en Greencardsite. Ook daar stond het nl. in een wat weggestopte pagina nog steeds!
Verder heb ik toen snel via cache-websites op Google nog wat info kunnen veiligstellen.

@stevenvander;
Mij gaat het juist om het feit om naast mijn MC ook een Visa te hebben. Overigens zijn ook wij 'gedegradeerd' door PaySquare. Met exact dezelfde situatie als toen we de oude Greencard aanvroegen, zijn we in limiet fors terug gebracht. Verder niet zo probleem, maar wel vreemd.

Hatsikidee

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Overigens vond ik dit nog op de site van Max.

ZIj stellen
"Schadevergoeding:
Als u korter dan een half jaar geleden de Greencard heeft aangeschaft voor eenmalig 75 euro, dan kunt u een schadevergoeding eisen. Dit kan via Kifid of de kantonrechter.
Indien u de Greencard al langer dan een half jaar in uw bezit heeft, zal de rechter helaas oordelen dat u geen recht heeft op een schadevergoeding. De 75 euro die u voor de Greencard heeft betaald, gespreid over de jaren dat u de kaart heeft, komt dan tot een redelijk bedrag wat u over het algemeen voor iedere andere creditcard betaalt."

Ik vraag me af wie bij Max bepaalt wat een rechter hier van vindt.. als men jurisprudentie deze richting op gevonden heeft zou men dat heel anders moeten stellen dan ipv wat Max in feite zegt: je bent kansloos.
Ontmoedigingsbeleid om vooral géén stappen tegen Laser te ondernemen is dat. :?
Want.. hun onderbouwing gaat mank: 75 euro voor meer dan een half jaar Greencard is géén redelijk bedrag wat 'men over het algemeen voor iedere andere creditcard betaalt'.
Slechts een paar minuten googlen geeft al de Visa Classic Card van PaySquare is € 15 per jaar.. dat is dus 5 jaar Classic Card tov de 75 euro die je voor de Greencard moest betalen.

krentje

Ongelezen bericht door krentje »

Ik heb een overeenkomst waar weldegelijk instaat dat de kaartbijdrage eenmalig 60 euro is (15 euro korting via Ode) en daarna 0 euro. Alleen is deze tekst zo goed als onleesbaar. Het staat in de creditcardovereenkomst naast de 2 handtekeningenblokjes in het bovenste smalle balkje.
'De éénmalige kaartbijdrage per rekening is € 60,-, die in maximaal 4 termijnen van minimaal € 15,- wordt geincasseerd. De jaarlijkse kaartbijdrage is € 0 zolang u (één van) de kaart(en) tenminste één keer per jaar gebruikt, anders is de bijdrage € 60 per jaar per rekening ongeacht het aantal kaarten.' Geloof ik.
Is er iemand die hier een leesbare versie van heeft? Ik heb Laser er om een leesbaar afschrift gevraagd, maar daar hebben ze niet op gereageerd. Ik ben bij het juridisch loket geweest, die zeiden dat je kan klagen bij het Kifid, maar dan wel met een leesbare overeenkomst.
Er is een clausule in de algemene voorwaarden waarin staat dat ze zomaar mogen opzeggen, dus dat is jammer. Maar het juridisch loket zegt dat dat geen billijke voorwaarde is.
Ik heb geklaagd bij Laser en bij Repay die het op elkaar afschuiven, per telefoon, resp. per mail.
En ik heb onder protest de nieuwe greencard geaccepteerd.
Wat nu nog?
Als je wilt dat Tros/Radar er wat mee doet, moet je dat dan apart aanmelden, of lezen ze dit forum?

Groet,

Corien (krentje)

simonroos

Ongelezen bericht door simonroos »

Voor allen die juridisch aktie willen nemen:
Dit was de aanbieding op hun website destijds, ik heb het origineel nog, alleen met kopieeren verdwijnen de kleuren......

VISA GreenCard - de duurzame creditcard
De VISA GreenCard neemt een bijzondere plaats in, in ons overzicht van creditcards. Deze creditcard heeft twee unieke eigenschappen:

Met iedere betaling draagt u bij aan een schoner milieu.
Deze creditcard heeft slechts een éénmalige kaartbijdrage van normaal € 75, (mits minimaal 1x per jaar gebruikt) i.p.v. een jaarlijkse bijdrage.

Verder ga ik deze maand het per 3 december geincasseerde bedrag storneren omdat op al mijn telefoontjes om de kaartbijdrage te retourneren niet gereageerd wordt door Laser cards.

poly

Ongelezen bericht door poly »

Ik heb de kaart ook ongeveer een half jaar geleden aangeschaft en een eenmalige bijdrage gedaan in de veronderstelling dat ik de kaart daarna gratis zou kunnen gebruiken zolang ik me aan hun voorwaarden hield. Ik heb ook een e-mail gestuurd naar Visagreencard dat ik mijn eenmalige bijdrage terug wil of een beter voorstel en kreeg een mail terug van Repay-international met het antwoord dat Lasercards gerechtigd is de overeenkomst te beeindigen volgens de algemene voorwaarden en dat Repay International ervan overtuigd is een passend voorstel te hebben gedaan en een goed alternatief voor de oude kaart heeft geboden. Ik krijg dus ook niks terug en kan bijna niet anders dan gebruik te maken van het voorstel de eerste 2 jaar 'gratis' de nieuwe kaart te gebruiken om de eenmalige bijdrage er nog enigszins uit te halen. De eenmalige bijdrage is dus eigenlijk een bijdrage voor 2 en een half jaar. Ik vraag me ook af of dit zomaar kan. En ik vind hun gedane voorstel op z'n minst zwak en klantonvriendelijk.

Tommie75

Heb Laser ook gevraagd om een goed leesbaar afschrift van mijn oorspronkelijk contract. Ze gaven aan dat ze mij een kopie zouden toesturen.
Deze zal ik dan doorzenden naar het KIFID voor mijn klacht.

Verder hebben ze bij mij ook in november en december nog een incasso uitgevoerd, terwijl bedrag van PaySquare (die ik verzocht had mijn saldo in te lossen) zeker voor incasso december binnen was. Hierdoor stond ik paar honderd euro positief bij Laser. Waar ik niks meer mee kan, omdat CC is afgesloten....
Eerst gaf Laser aan dat ze niks voor me konden doen en dat ik pas 56 dagen na laatste incasso alles terug zou krijgen. Een tweede medewerker deed inderdaad de tip van het laten terugboeken van de incasso aan de hand.
Dit heb ik dus gedaan en toen heb ik vervolgens het laatste openstaande bedrag dat toen weer open stond (incasso was groter dan openstaand bedrag!) opnieuw naar Laserr overgemaakt. Saldo is nu 0!

krentje

Maar tommy75, heb je dan toch een contract waar die kaartbijdrage in staat? Je zei eerst toch:
quote]In mijn officiele stukken (heb gisteren nog even alles nagekeken), staat overigens niks expliciet over die € 75 als eenmalige bijdrage en die voorwaarde dat je dan minimaal €1 moet uitgeven per jaar om het gratis te laten zijn.
[/quote]
Of heb jij ook zo'n onleesbaar stukje in je contract staan? Kun je het terugvinden, die tekst die ik gereconstrueerd heb?
De éénmalige kaartbijdrage per rekening is € 60,-, die in maximaal 4 termijnen van minimaal € 15,- wordt geincasseerd. De jaarlijkse kaartbijdrage is € 0 zolang u (één van) de kaart(en) tenminste één keer per jaar gebruikt, anders is de bijdrage € 60 per jaar per rekening ongeacht het aantal kaarten.
En kun je er iets van lezen?
Heb jij Laser opgebeld voor die kopie? Ik heb een brief getuurd en geen reactie gekregen.
Ik ben wel benieuwd of iedereen hetzelfde contact heeft gekregen.

Tommie75

@Krentje
Ik had een heleboel stukken thuis (folder, algemene voorwaarden, papier waar CC op binnen kwam etc) maar de kopie die ik heb van mijn ondertekende contract is helaas niet goed leesbaar. Dat stukje kan ik dus niet reconstrueren. Ik heb op de één of andere manier alleen een 'eigen kopie' (gemaakt voor opsturen aan Laser; die gemaakt is op een niet zo goede kopieermachine) en geen kopie met krabbels van Laser. Vandaar dat ik alsnog een kopie heb opgevraagd.

Toen jij hier melding van maakte, dacht ik wel; 'dat is inderdaad een tekst die mij bekend voor komt'. Ik wist dat ik het ergens gelezen had, maar kon het niet terugvinden.

Heb kopie overigens nog niet ontvangen. Zal dus nogmaals gaan bellen!

Opvallend is overigens ook, dat bij mij de tekst over 'willekeurig opzeggen' in algemene voorwaarden, ook precies in een vouw zit en daardoor moelijk leesbaar is. Toeval of niet?

dr. hook

Ongelezen bericht door dr. hook »

Het lijkt erop dat we in de zak zijn genaaid beste mensen. De één of andere philips-telg die de scam van zijn leven had bedacht, zit nu waarschijnlijk op de bahama's en lacht zich dood. Het klonk te mooi om waar te zijn en dat was het dus ook blijkt nu wel. Ik geloof niks van dat hele compensatie-programma. Het is gewoon een grote ordinaire dievenbende dat repay. Nu doen ze dan ineens zaken met paysquare?! Dat zijn ook dieven dat mist niet. Een zogenaamd eenmalige bijdrage en dan de boel opdoeken, dat heet in rond Nederlands dacht ik gewoon oplichting. En dat kan natuurlijk allemaal maar hier. In Nederland heb je namelijk niets aan de overheid je moet je als burger juist beschermen tegen de overheid en de banken e.d. zijn natuurlijk de allergrootste schurken. Paysquare doet nu net of ze vanwege het grote aantal onvelledige aanvragen de kaarten niet op tijd kunnen leveren. Dat is natuurlijk de grootste onzin. Het is bewuste strategie. Als mensen maanden geen creditcard hebben krijgen ze ervanzelf genoeg van en nemen ze wel een andere kaart. Dan kunnen die dieven dus lekker de 75 euro in hun zak steken. Ik weet wel zeker dat ze alleen maar nieuwe aanvragen behandelen dan kunnen ze die straks eerst rippen en lost het probleem van de bestaande klanten zich vanzelf op. Er moet zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan deze oplichtersbende worden gegeven zodat mensen er niet meer aan beginnen. Ik heb het wel gezien ik heb het er niet voor over om me er nog aan te ergeren van mij mogen ze die kaart daar steken waar de zon niet schijnt! :evil:

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

Dat iemand van € 75 per klant nu op de Bahama's zou kunnen leven lijkt me erg overtrokken. En die € 75 per card is ook nog eens bruto. Netto zal daar echt niet zoveel van over zijn gebleven.

Ik denk ook niet dat het voorbedachte rade is geweest om eerst te innen en dan de zaak te stoppen. Als je zoiets wil dan zou het om veel grotere bedragen gaan.

Elk bedrijf moet winst maken om te blijven bestaan. Het verdienmodel zal te schraal geweest zijn en daarom zal de zaak beëindigd zijn.

dr. hook

Duizenden klanten x 75 euro zou niet de moeite waard zijn?! :roll: Wel prettig dat een bedrijf dat zijn klanten oplicht toch nog op begrip kan rekenen. Heb ik persoonlijk wat moeite mee na alle leugens en niet nagekomen toezeggingen. Paar voorbeelden: eenmalige bijdrage? Nope klanten zijn hun geld gewoon kwijt. Een nieuwe creditcard eind november? Vergeet het maar je moet rekening houden met een aantal maanden geen creditcard en, zoals ik uit reacties heb begrepen, het kan ook maar zo zijn dat ze je gewoon geen kaart meer willen geven. Als iemand daar nog begrip voor opbrengen moet je welhaast of zelf geen greencard hebben gehad, een medewerker van één van de misdadige organisaties zijn of een masochistische inslag hebben! :? Recentelijk het nieuws nog een beetje gevolgd betreffende de scam in verhandling van CO2-rechten?! Kennelijk even buiten bechouwing gelaten neem ik aan?! Daar verdienden ze namelijk ook klauwen met geld aan.

Hatsikidee

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

ChantalK schreef:Als ik op internet rondstruin kom ik tegen :"Op dit moment maken ongeveer 35.000 mensen gebruik van de groene creditcard. "
35.000 maal 75 euro is een leuk bedrag toch? Haal er de helft onkosten af en het is nog steeds een leuk bedrag.

dr. hook

Het is de dieven gelukt, ik ben er wel klaar mee. Heeft meer dan een maand geduurd en nog geen kaart. Ze kunnen (willen niet lijkt mij eerder) aangeven volgens hun wanneer je eindelijk kaart kan verwachten. Leugenachtige dievenbende ze doen dit natuurlijk wel bewust want op een gegeven moment heb je wel genoeg van die laaielichters. Heb nu binnen week een creditcard elders geregeld. Mensen begin er niet aan dit zijn overduidelijk criminelen die maar één belang hebben namelijk dat van henzelf en om hun klanten te verlossen van hun geld.

Tommie75

Ik heb mijn kopie aanvraagformulier ontvangen van Laser: daar staat duidelijk dat er een bijdrage is van € 75 voor het eerste jaar, daaran gratis mits je minimaal € 1 uitgeeft op je kaart. Het woordje 'eenmalig' en 'levenslang' hebben ze hier heel slim weg gelaten. Op deze manier kunnen ze waarschijnlijk betogen dat de kaart feitelijk € 75 pj kost.... Maar goed, het contract gaat door naar het KIFID voor de klacht.

Overigens hebben wij via PaySquare vrij tijdig onze nieuwe kaarten ontvangen (begin november). Vanwege een foute naamsvermelding op één van de kaarten , hebben we zelfs als weer een nieuwe set ontvangen. daar kan ik dus niet over klagen.

Wel jammer overigens dat de eerder genoemde optie om je eigen PIN-code te kiezen, toch niet blijkt de bestaan voor deze kaart!

dr. hook

Dat zou wel erg duur zijn €75,- per jaar zeg! Nee dat kan niet kloppen. Ze hebben gewoon mensen laten geloven dat je je kaart jaren kan gebruiken en nu doeken ze de handel op en laten mensen bewust maanden wachten. Het lijkt mij wel evident dat dit één grote scam is. Ik heb nu andere kaart waar ik nauwelijks meer voor betaal en ik heb mijn pincode zelf kunnen kiezen. Ik ga echt niet wachten tot die puinzooi Repay/Paysquare eens zover is om mij eindelijk een kaart toe te zenden. Ik neem aan dat meer mensen er de brui aan hebben gegeven. Okay ze hebben nu €75,- van mij gejat en ik hoop dat ze er gelukkig van worden. Het is gestolen geld dus het karma is slecht. Ze gaan wat mij betreft het zwarte gat in. Dat zal vast lukken. Voor mij is het hiermee wel afgedaan ik ben gelukkig verlost van die oplichters ik hoop dat anderen er niet in trappen.

krentje

Aan Tommy75

Wat goed, een leesbaar contract! Dat had ik echt niet verwacht, dat je dat zou krijgen. Ik heb nu ook nog een keer schriftelijk daarom gevraagd.
En er staat toch dat hij verder gratis is. Dan zou ik me geen zorgen maken over het ontbreken van "éénmalig" of "levenslang".
Dat stukje over het opzeggen door hun is bij mij gewoon leesbaar.

Corien

krentje

Ik heb nu ook een klacht bij het Kifid ingediend.

walthanas

Ongelezen bericht door walthanas »

Omdat Lasercards niet langer de Visa Greencard uit mag geven, hebben we besloten bij Paysquare een nieuwe Greencard voor mezelf en mijn partner aan te vragen. Deze aanvraag hebben we in october 2009 gedaan. Na een maand kwam er een reactie van paysquare waaruit bleek dat ze nog iets moesten hebben voor de aanvraag maar waar gezien de rommelige en onduidelijk bewoordingen niet op te maken viel wat we opnieuw of anders moesten doen. Op de email die we stuurden met alle info (ingescande paspoorten) kwam geen reactie. Wel kwam er een verzoek van paysquare om onze betalingen van Lasercards over te nemen. We zagen geen enkele reden dat te doen, omdat we nog geen bevestiging van een contract met paysquare hadden, en ze tot die tijd geen enkele reden hadden gegeven waarom we iets bij hen in termijnen af zouden willen gaan betalen dat we bij lasercards elke maand gewoon in 1 keer af betaalden. Sterker nog, dat ging over onze betaling aan lasercards van het laatste uitstaande saldo, voor de aankopen tot 1 november 2009, die een week later zou gebeuren, waarna we met lasercards niks meer te maken zouden hebben.

Begin december hebben we met paysquare klantenservice gebeld met de vraag hoe het nu stond met de aanvraag. Alles was in orde, dus de aanvraag zou zeker goed worden gekeurd, maar het zou nog zeker drie weken duren voor alle 7000 aanvragen waren afgehandeld. Dus rond de kerst zouden we geen creditcard hebben... Vervelend, zeker gezien de vakantie en het aantal aankopen dat we in het buitenland wilden doen. Op 23 december ontvingen we echter een email van paysquare waarin werd mede gedeeld dat we onze aanvraag was afgewezen. Geen uitleg waarom... We hebben in de jaren dat we de Lasercards visa cards hadden nooit een betalingsachterstand gehad, en we zien ook geen enkele reden waarom paysquare onze aanvraag niet heeft geacccepteerd. Paysquare heeft ons ruim twee maanden laten wachten terwijl we elders in die tijd makkelijk een andere Visa kaart hadden kunnen krijgen. De enige reden om voor het aanbod van paysquare te gaan was dat we onze visa greencards wilden houden, en dat we die volgens paysquare de eerste paar jaar gratis mochten gebruiken omdat we bij lasercards enkele jaren geleden een eenmalige betaling hadden gedaan voor de greencards, die vanaf dan voorgoed geldig zouden blijven. Dat bleek dus een wassen neus te zijn.

Misschien wil men bij paysquare liever geen klanten hebben die hun uitstaande creditcardsaldo elke maand in 1 keer afbetalen, zodat ze niet de torenhoge rente die paysquare berekend over het betalen in termijnen hoeven op te schokken. Het zou ons ook niet verbazen als blijkt dat paysquare bewust alleen die klanten weert die eens eenmalig een bedrag voor de lasercards greencards hebben betaald, omdat ze die dan enkele jaren "gratis" een visa greencard aan moeten bieden, dit i.t.t. die klanten die ze jaarlijks een bijdrage op kunnen leggen voor het gebrui van die greencard. Het maakt niet uit wat de reden van de afwijzing is, met lasercards en paysquare gaan wij in ieder geval niet meer in zee.

krentje

Tommy75, heb jij iets van het KIFID gehoord? Heb je een bevestiging gehad dat je een klacht ingediend hebt? Hoe lang duurde dat? Op 6/10 had je hem opgestuurd, toch? Dan wordt het wel tijd, zou ik zeggen!
Ik heb overigens nog altijd geen leesbaar afschrift van mijn overeenkomst van Laser gehad...

Groet,

Corien

Gesloten