LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heyn actie: TRUST digitale camera: OPPASSEN!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Theo

Re: Albert Heyn actie: TRUST digitale camera: OPPASSEN!

Ongelezen bericht door Theo »

Ik heb een Trust camera digitaal de 710 lcd.Ben er zeer over tevreden maakt goede foto"s ook bij avondlicht

Bo

Ongelezen bericht door Bo »

Wellicht hebben ze het over het hoofd gezien, onschuldige fout is ook een mogelijkheid, niet alles is schuld met voorbedachte rade!
Die aanklaagcultuur, bah.

kasper

Ongelezen bericht door kasper »

FOUT!!!
Doe dan ook GOED onderzoek!
Hardwarematige interpolatie wordt ALTIJD toegepast omdat de huidige techniek niet zoals, de komende CMOS techniek, de informatie van de lichtontvangende kristallen niet 1 op 1 kan verwerken., alleen bij het ene merk voor de kristallen en bij de ander er na. Het verschil is dan ook niet waar te nemen tussen een 3.3mpix camera met conversie voor het kristal of er na. Gewoon kopen dus want dit is een aanbieding die je dus eigenlijk niet mag missen. (En nee, ik heb niets met TRUST te maken, ik heb t gewoon uitgezocht)

kasper

Ongelezen bericht door kasper »

FOUT!!!
Doe dan ook GOED onderzoek!
Hardwarematige interpolatie wordt ALTIJD toegepast omdat de huidige techniek niet zoals, de komende CMOS techniek, de informatie van de lichtontvangende kristallen niet 1 op 1 kan verwerken., alleen bij het ene merk voor de kristallen en bij de ander er na. Het verschil is dan ook niet waar te nemen tussen een 3.3mpix camera met conversie voor het kristal of er na. Gewoon kopen dus want dit is een aanbieding die je dus eigenlijk niet mag missen. (En nee, ik heb niets met TRUST te maken, ik heb t gewoon uitgezocht)

Lex

Ongelezen bericht door Lex »

Er is bij V&D's Electriccity ook een aanbieding van Trust: 750 LCD Powercam met 4x dig. zoom en 16 mb geheugen voor 149,99.
Aangezien ik een dig. camera wil kopen vraag ik mij af of dit een goede keus is.

Fred

Ongelezen bericht door Fred »

wat maakt het uit. het toestel is goedkoop en maakt prima foto's. Ook bij avond met flits.
wat een gezeur.

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

Tja
Dat stickertje op Jos zijn auto moet ook betaald worden !

Peter

Edward

Ongelezen bericht door Edward »

Ik heb ongeveer 6 weken terug een dig. camera bij Lidl gekocht, merk Aiptek, ziet er echter precies hetzelfde uit als sommige modellen van Trust. 3 megapixel, en 129 euro. Nog veel super-goedkoper dus, maar ja, is wel leuk beginners-modelletje.

uhhh

Ongelezen bericht door uhhh »

Genoeg over aha en trust, dat ding is allang uitverkocht / uit de winkel, einde actie, einde gezeur.

marcel

Ongelezen bericht door marcel »

Wij hebben hem nu een week of 3 in huis, prima camera, mooie foto's. Ok, dan geen echte 3.3 megapixels. Ik heb er een veel plezier van!

Koel

Ongelezen bericht door Koel »

Vandaag heeft mijn zoontje van 12 van zijn gekregen geld van zijn groeps8 afscheidsfeestje zo een fotocamera gekocht. Een kennis stelde mij op de hoogte van deze valse voorwendsels.Gewoon rustig blijven zei mijn zoon, een maand de spullen bij de Aldi kopen en we zijn er weer uit of met mijn vrienden naar Ome Appie om de zaak daar te gaan verzieken. Het laatste heb ik heb natuurlijk afgeraden, maar mij kennende op die leeftijd weet ik het niet, ik zou toen geloof ik alle puddingdeksels ingedrukt hebben van kwaadheid. De top van A.H. houdt zich al bezig met valse voorwendselen en nu het gewonene personeel ook.
gewoon te gek, bedankt voor het artikel.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Ach ja dit heeft weinig met de AH te maken, maar meer met een merk als b-merken TRUST en PHOTO CLIP (vertrouwen??).

Er wordt op yorinshop.nl (bekend van tv) ook een camera voor 199,- aangeboden. Op TV ook aangeprezen als 3.0Mpix camera, een ieder weet dat niet waar kan zijn. En even zoeken op internet levert ook hier op dat het een 2mpix CMOS sensor betreft. CCD sensors zitten in de wat duurdere consumenten camera's en leveren een veel beter beeld. Daar komt nog eens bij dat je voor 180euro als een digicam hebt van FUJI, daar maak je zeker weten beter kiekjes mee dan die b-merk troep.

Je moet zelf natuurlijk wel een beetje opletten op wat je aanschaft.

DB

Ongelezen bericht door DB »

Wat een gezeik. De Trust 970Z is een prima camera. Hij maakt prima foto's bij daglicht en in de avond. Ik heb hem nu al een tijdje en bevalt goed. Als je kijkt naar naar de prijs/kwaliteit verhouding dan is deze camera gewoon heel goed. Dus dat gezeik over opgelicht en belazerd slaat nergens op.

Edwin

Ongelezen bericht door Edwin »

Er zijn wel degelijk 'fatsoenlijke' digitale cameras waarbij de resolutie die gespecificeerd staat hetzelfde is als de CCD chip die erin zit (b.v. Sony Cybershot), zoals het hoort.

Deze misleiding zie je trouwens ook in scanners (er wordt een hogere 'software resolutie' gespecificeerd ipv. de daadwerkelijke optische resolutie) en ook vaak in audioapparatuur (er wordt een veel te hoog piekvermogen opgegeven ipv. het gebruikelijke sinusvermogen).

Waar ik me druk om maak? Nou ten eerste is het gewoon regelrechte misleiding en ten tweede is er het prijsverschil.
Als je als fabrikant je produkt bewust verkeerd labelt zal deze altijd al goedkoper zijn dan fabrikanten die het wel goed doen. Terwijl als het apparaat in de winkel ligt het lijkt alsof ze hetzelfde presteren.

Soms is dit niet eens zo vanzelfsprekend en kom je hier pas achter als je 2x doorvraagt of de documentatie doorbladert, zoals bovenstaand voorbeeld.

Deze Trust camera zal best goed zijn maar misschien is er een goedkopere 2 megapixel camera verkrijgbaar bij een andere fabrikant, die dus hetzelfde presteert als deze camera; en dan wordt deze camera misschien wel ineens duur..

triplenl

Ongelezen bericht door triplenl »

er wordt teveel en te snel geroepen misleiding, en dat is jammer.
Dat van de cameraresolutie en chip resolutie dat doen meerdere merken, zelfs Sony en HP. Schroef maar eens een Sony Cybershot van een jaartje geleden open (de lijn tot 4.0 Mpixel) en je vind een ccd of een cmos chip met een veel lagere resolutie. meerdere merken doen dit. Het is zelf heel makkelijk nategaan of het daadwerkelijk een chip bevat met de door jou gewenste mpixel en dat zijn de amerken die rustig 50 tot 100 euro meer kosten. Deze chips zijn namelijk harstikke duur.

De trust 970z bevat tenminste naast softwarematige interpollatie ook een ADF filter, dat houd in dat de 3.3 mpixel bereikt wordt door de chip vanuit meerdere hoeken op dezelfde punt te belichten -> voordeel hogere kwaliteit mogelijk met een lagere pixel waarde (minder pixels worden software matig ingevuld dan alleen bij interpolatie), nadeel belichtingstijd wordt verlengt met +/- 1/16 van een seconde afhankelijk van het lichtinval. Veel merken rond deze prijsklasse bieden of de ADF filter of optische zoom, trust beide.
De klacht over slecht licht / belichting... ik zou maar eens kijken welke belichtingsprogramma/ instelling je hebben gekozen, automatisch en berglicht leveren behoorlijke prestaties.

Kortom het schreeuwen wat veel mensen doen is heel jammer, aangezien trust een leuk product levert voor het geld. Andere merken in deze "klasse" zoals Medion en dergelijke hebben ook heel vaak een lagere chipwaarde zonder filter .....

Het is absoluut geen proffesionele en/of super digitale camera, dat is zeker, maar leuke 13x18 fotos kun je er prima mee maken. !!

Enne Trust is zo prut nog niet, als je alleen al kijkt naar de diversiteit van de producten.........doen ze het zo slecht nog niet

A_Salesperson

Ongelezen bericht door A_Salesperson »

Beste mensen, als u een camera wil aanschaffen let dan wel even op alle specificaties. Overigens ben ik ook van mening dat dit artikel niets te maken heeft met AH, Kijkshop of alle andere Trust-dealers.

Laat je eerst even voorlichten over de specifieke kenmerken van een dusdanige camera voordat je tot aanschaf overgaat. Overigens vind ikzelf het niet echt een goed idee om zo'n dergelijke aankoop bij je dagelijkse supermarkt te doen maar dat is een persoonlijke mening.

Wat de kwaliteit van de camera's van Trust betreft: uiteraard zitten er wat 'mindere' camera's tussen maar je bent zelf vrij te beslissen welke camera het beste bij je past. Over het algemeen worden er veel van camera's van Trust verkocht, goede service, 2 jaar garantie, geen probleem...

martin17

Ongelezen bericht door martin17 »

Albert H. let graag op de kleintjes, z'n eigen kleintjes. Boekhouding niet op orde, aandelen uitgeven die niemand wil hebben en een kelderende koers! :(
Het bedrijf H.(Amsterdam) heeft niet alleen personeel, wat z'n handjes niet kan thuis houden :evil: en regelmatig "bezoekers" 't ziekenhuis in slaat,
nee, het belazert ook nog gewoon z'n eigen klanten. De camera is n.l speciaal voor H. samengesteld en wordt dus niet normaal in de handel gebracht. Trust zal echt niet op eigen initiatief zo'n foute camera op de markt zetten, maar vervaardigt dit op verzoek van de Albert H.
Schandalig!
Er bestaat een gezegde:"eens een dief, altijd een dief", welk gezegde is op Albert H. van toepassing??
Als je klanten op deze manier, met een fototoestel, bedondert :oops: , zal dat ook wel gebeuren met de alledaagse boodschappen, denk ik zo :evil: :evil: :evil: :evil:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, om het kort te houden, als icter met veel ervaring (zonder arrogant te klinken) don't TRUST TRUST.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Ik heb voor 199 euro de Sony PSC-52 wereld toestel met 3.2

Gesloten