LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sns bank kent zijn eigen portfolio niet...

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Madduck
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2009 19:45

Sns bank kent zijn eigen portfolio niet...

Ongelezen bericht door Madduck »

Beetje jammer, maar helaas is het zo...

Een week of zes geleden heb ik contact gezocht met de SNS klantenservice om een spaarrekening te openen. Voorwaarde was dat ik direct van mijn spaarrekening kon pinnen. Ik ben namelijk nogal eens ver van huis en heb niet altijd een computer tot mijn beschikking. Volgens de klantenservice helemaal geen probleem. In overleg met de klantenservice heb ik gekozen voor SNS internet plus sparen in combinatie met een 3-in-1 wereldpas.

Tot mijn verbazing echter ontstond er bij een bezoek aan het SNS filliaal, een paar dagen later, in Alkmaar discussie over het wel of niet mogelijk zijn van de pin functionaliteit bij spaarrekeningen. Volgens de ene medewerker is het mogelijk, volgens de andere niet.

Na een paar dagen touwtrekken was ik het zat en heb een formele klacht ingediend bij de SNS bank. Een van de medewerkers van de klachtendesk was zo vriendelijk de klacht voor mij te noteren. Ja u leest het goed, hij was zo vriendelijk om de klacht te noteren. De SNS bank neemt in de regel geen klachten aan via de klachtendesk.

Vorige week werd ik gebeld door een medewerker van de klachtendesk. De beste man wist het zeker, ja ik kon absoluut direct van de SNS plussparen rekening pinnen. Dit was al mogelijk sinds 27 november. De klacht zou gesloten worden. Toen ik vroeg of hij wel aankomende week even contact wilde opnemen om te controleren dat het ook daadwerkelijk werkte antwoordde hij "Nee hoor, niet nodig, het werkt... De klacht wordt gesloten".

Vanochtend ben ik de proef maar eens op de som gaan nemen en naar een sns pin automaat gegaan. Helaas kon ik weer niet direct pinnen vanaf mijn spaarrekening. Een telefoontje naar de klachtendesk bracht duidelijkheid in de situatie. "Nee meneer, u kunt niet pinnen vanaf een internet spaarrekening. Eerst moet het geld naar uw betaalrekening en dan kunt u het opnemen".

Ik moet bekennen, ik wist niet wat ik hoorde. Daar waar de ene medewerker het echt heel erg zeker weet dat er wel direct gepind kan worden vanaf een spaarrekening, zo weet de ander net zo stellig dat het niet kan... Het blijft helaas raden wat nou het JUISTE antwoord is.

Hoe dan ook, een oplossing wordt niet geboden. Mijn klacht is sinds vorige week gesloten en kan volgens de klantenservice/klachtendesk niet worden heropend. In elk geval heb ik er telefonisch om verzocht maar men beweert dat dit niet mogelijk is. Mij blijft dus niets anders over dan maar weer een nieuwe klacht in te dienen. Zo kom je dus aan je quota van opgeloste klachten per jaar bij de SNS bank.
Ook van enig gevoel van eigenaarschap van de klacht laat de SNS bank in dit verhaal niets blijken. Ik had dan maar beter de voorwaarden moeten lezen volgens de SNS bank. Lekker dus, zo'n betaalde klantenservice waar je met een kluitje in het riet gestuurd wordt.

SNS bank, wat mij betreft verdient u een hele koude douche, ijswater is ook goed. Mij is bijgebracht dat bankzaken om vertrouwen draait en door uw houding in deze draagt u, wat mij betreft, bepaald niet toe tot een beter imago van het bankwezen in zijn algemeenheid.

Een boze klant...

Marieke1231
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:49

Re: Sns bank kent zijn eigen portfolio niet...

Ongelezen bericht door Marieke1231 »

Ik kan me voorstellen dat het erg irritant is dat een medewerker niet weet of je wel of niet kunt pinnen vanaf een spaarrekening. Maar op het moment dat er discussie ontstaat en ik ga twijfelen, kijk ik altijd naar de voorwaarden, daarin is te lezen dat het niet kan. Maar het is wel bijzonder dat er wel een pas aangemaakt kan worden bij een rekening waarbij het niet is toegestaan te pinnen, dat zou niet moeten kunnen.

Welke schade heeft u hieraan ondervonden, behalve de ergernis? Opgelost gaat dit niet worden, van zo'n spaarrekening kun je gewoon niet pinnen, dat gaan ze voor u niet aanpassen. Als u toch een spaarrekening wilt vanaf waar u kunt pinnen, moet u een andere bank zoeken, vermoed ik.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Sns bank kent zijn eigen portfolio niet...

Ongelezen bericht door CB »

Als u toch een spaarrekening wilt vanaf waar u kunt pinnen, moet u een andere bank zoeken, vermoed ik.
Volgens mij gaat dat via een andere bank ook niet lukken. Volgens mij moet je bij iedere bank het geld van je spaarrekening is naar een betaalrekening boeken, om van deze betaalrekening te kunnen pinnen. Helaas het is niet anders.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Sns bank kent zijn eigen portfolio niet...

Ongelezen bericht door Jan1 »

Volgens de site van SNS, moet het wel kunnen.
Heb je een privérekening bij SNS Bank? Pin voortaan van 3 SNS Rekeningen. Gratis!
De voorgaande regel is geplakt vanaf de SNS site.

vanasselt
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 aug 2009 19:44

Re: Sns bank kent zijn eigen portfolio niet...

Ongelezen bericht door vanasselt »

waardeloze bank probeer al 6 weken een adreswijziging door te geven van onze vader dat lukt gewoon niet ze doen net of je een crimineel bent terwijl alles correct is doorgegeven bij de plaatselijke gemeent alles gaat goed tot de belasting toe maar de sns weg ermee,zeggen gewoon nooit geen mail of post te hebben gehad terwijl ik overal duplo,s van heb

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Sns bank kent zijn eigen portfolio niet...

Ongelezen bericht door CB »

Heb je een privérekening bij SNS Bank? Pin voortaan van 3 SNS Rekeningen. Gratis!
Het kan inderdaad, maar alleen in combinatie met de SNS wereldpas, zoals de Topic Starter al aangeeft. Maar helaas niet voor alle spaarrekeningen. Zie onderstaande citaat van de SNS site:
Met 1 pas geld pinnen van 3 rekeningen
Alleen bij SNS Bank kun je bij SNS Geldautomaten met één wereldpas geld opnemen van 3 rekeningen. Dat is handig als je bijvoorbeeld naast je SNS Privérekening ook een SNS Spaarrekening hebt. Dat betekent minder pasjes in je portemonnee, en minder pincodes om te onthouden!

Hoe werkt het?
Heb je al een wereldpas, al dan niet met een eigen ontwerp? Dan houd je die gewoon. Je geeft alleen aan wat je hoofdrekening is, en welke 2 rekeningen je aan je wereldpas wilt toevoegen. Vervolgens krijg je bij SNS Geldautomaten een keuzescherm met je rekeningen. Je geeft aan van welke rekening je wilt pinnen en de rest wijst zich vanzelf.

Welke rekeningen kun je toevoegen?
Voor rekeningen die je aan je 3-in-1-pas kunt toevoegen gelden de volgende voorwaarden:
Alleen rekeningen zonder opnamekosten
Je bent rekeninghouder
Je bent mederekeninghouder
Je kunt geen rekening toevoegen van Internet Sparen, Internet Sparen Xtra of Schatkids Sparen
Topic Starter moet nu maar even kijken, of hij misschien 1 van de spaarrekeningen wilde koppelen die niet kunnen.

Wil je het zelf controleren, zie onderstaande link.

http://www.snsbank.nl/particulier/betal ... 1-pas.html

stofzuigertje

Re: Sns bank kent zijn eigen portfolio niet...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb geen ervaring met SNS, want ik koos voor een milieu vriendelijker concurent....
maar er zijn passen bij sommige spaar rekeningen waar een pinpas bij zit, maar die kun je alleen gebruiken voor bedragen boven de €250,- gelijk in winkel te betalen en dus nergens contant opnemen...
Of dit bij SNS ook zo is moet U dus in uw eigen voorwaarden nazoeken....

Dus maandelijks sparen en met pin een groot bedrag betalen kan bij sommige aanbieders wel, boven €5.000,- moet ik online van te voren aanvragen en dan kan ik tot €25.000,- pinnen in 1 keer gelijk van spaar rekening naar rekening winkel of garage....

Dus kijk eens verder dan alleen de hoogste rente.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Sns bank kent zijn eigen portfolio niet...

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Volgens mij is het zo dat je hoofdrekening altijd een privé betaalrekening moet zijn. Daar is de wereldpas aan gekoppeld en kun je overal ter wereld mee betalen en geld opnemen. Je kan aan deze pas 2 spaarrekeningen laten koppelen maar je kan alleen bij een SNS Geldautomaat van deze 2 spaarrekeningen geld opnemen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Sns bank kent zijn eigen portfolio niet...

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je ver van huis bent, dan neem ik aan dat het over het buitenland gaat. Ik denk dat ze in het buitenland geen SNS pinautomaten hebben. Als je om die reden een spaarrekening bij SNS hebt, dan denk ik dat dat dus weinig zin heeft, omdat je dan nog steeds in het buitenland niet geld kunt opnemen van de spaarrekening.

stofzuigertje

Re: Sns bank kent zijn eigen portfolio niet...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

SNS automaten zijn in NL ook erg zeldzaam, niet bij mijn en als gastgebruik voor spaar rekening niet mogelijk is en gelijk van spaar rekening pinnen ook niet zou ik gezien de vrijwel gelijke rente verder zoeken.

Gesloten