LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] blokkeren van gestolen telefoon onmogelijk in weekend
blokkeren van gestolen telefoon onmogelijk in weekend
Afgelopen nacht werd mijn telefoon gestolen in de disco. Mijn aanbieder is Call4care en normaal gesproken kun je op hun site - www.call4care.nl terecht op je persoonlijke pagina om o.a. je factuur te bekijken of je sim te blokkeren. Echter wordt er heden gesleuteld aan de site en kun je niet bij je persoonlijke pagina. Ik kan ook niet bij de telefonische klantenservice terecht (waar ik in noodgevallen heen zou moeten bellen) want het is weekend - ze zijn alleen open tijdens kantooruren!
Wat moet ik nu doen als ik ineens een enorme telefoonrekening krijg omdat iemand mijn nummer heeft misbruikt? Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt?
Ik heb vroeg vanmorgen de politie gebeld om melding te doen van het diefstal. Hopelijk geeft dat mij een poot om op te staan.
Wat moet ik nu doen als ik ineens een enorme telefoonrekening krijg omdat iemand mijn nummer heeft misbruikt? Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt?
Ik heb vroeg vanmorgen de politie gebeld om melding te doen van het diefstal. Hopelijk geeft dat mij een poot om op te staan.
Re: blokkeren van gestolen telefoon onmogelijk in weekend
Ik weet niet wat de verplichtingen zijn van de aanbieder. Misschien zou je hun aansprakelijk kunnen stellen voor het feit dat er aan de website werdt gesleuteld. Je kunt dit eens vragen aan, de consuwijzer, het juridisch loket of de jurofoon (formulier onderaan). Kijk voor je vragen steld wel even naar de voorwaarden zodat je zeker weet dat het antwoord gratis is.
Wat jij hebt meegemaakt heb ik ook.
Alleen nog veel erger.
Hi klantenservice is zoooooooo slecht.
Toen mijn telefoon gestolen was heb ik het geblokkeerd. (telefonisch)
Een tijd later blijkt dat het helemaal niet geblokkeerd schijnt te zijn.
Nu zit ik met een rekening van bijna 4000 euro aan kosten naar het buitenland.
Ik raad niemand aan om een hi abbonement te nemen.
Ik heb eigenlijk het idee dat je met prepaid beter af bent.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze klacht op tv kan laten komen via kasa of tros radar???
ik zou wel graag willen dat er wat aan werd gedaan.
Het ergste vind ik nog dat de medewerkers 9 van de tien keer in mijn oor op hangen.
Dat noem ik geen service.
Weet iemand misschien in hoeverre ik in mijn recht zit ???
I just call myself a Hi victim now.
Alleen nog veel erger.
Hi klantenservice is zoooooooo slecht.
Toen mijn telefoon gestolen was heb ik het geblokkeerd. (telefonisch)
Een tijd later blijkt dat het helemaal niet geblokkeerd schijnt te zijn.
Nu zit ik met een rekening van bijna 4000 euro aan kosten naar het buitenland.
Ik raad niemand aan om een hi abbonement te nemen.
Ik heb eigenlijk het idee dat je met prepaid beter af bent.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze klacht op tv kan laten komen via kasa of tros radar???
ik zou wel graag willen dat er wat aan werd gedaan.
Het ergste vind ik nog dat de medewerkers 9 van de tien keer in mijn oor op hangen.
Dat noem ik geen service.
Weet iemand misschien in hoeverre ik in mijn recht zit ???
I just call myself a Hi victim now.
4000 Euro? Heb je dan niet meteen een nieuwe SIM-kaart aangevraagd?
Jawel!
De nieuwe simkaart is nooit aangekomen.
Het toetstel is ook veel later geblokkeerd.
De nieuwe simkaart is nooit aangekomen.
Het toetstel is ook veel later geblokkeerd.
-
Tip:
Altijd een code instellen voor zowel je sim-kaart, als ook je telefoon. (telefoon zo instellen dat deze na 1 minuut automatisch geblokkeerd wordt, zodat je eerst een code in moet voeren om te kunnen bellen)
Helaas is er in ieder geval 1 heel erg dom merk (Sony -Ericsson) waarbij dit niet mogelijk is. (iets om bij de aanschaf rekening mee te houden dus)
Altijd een code instellen voor zowel je sim-kaart, als ook je telefoon. (telefoon zo instellen dat deze na 1 minuut automatisch geblokkeerd wordt, zodat je eerst een code in moet voeren om te kunnen bellen)
Helaas is er in ieder geval 1 heel erg dom merk (Sony -Ericsson) waarbij dit niet mogelijk is. (iets om bij de aanschaf rekening mee te houden dus)
-
Mijn dochters tel is net verloren/gestolen ik kan Hi niet bereiken en ik vrees nu ik dit lees morgen en zondag ook niet (((((( de vinder/dief kan nu 3 dgn lang gewoon bellen met de tel ((((((
-
wat een zootje zeg!!! mn vriendin haar dochter haar tel is verloren/gestolen met abbo.
wat ik op internet lees kun je ze 24 uur perdag bellen om de sim kaart te blokkeren.mijn vriendin heeft ze ruim een uur gebelt en daarna weer 25 min. wat krijg je te horen,op dit moment zijn al onze mederwerkers in gesprek,wij doen ons uiterste best om uzo snel mogelijk te woord te staan.nou vraag me af hoeveel mensen hun foon kwijt zijn.of zitten ze gezellig in de kantine kerst te vieren ofzo!! ik heb voor haar ook ruim 35 min aan de foon gezeten.maar krijg ook steeds de zelfde zin te horen.
op dit moment ben ik er ook weer aan toe aan het bellen maar het schiet echt niet op.denk dat ik de kosten (denk??)weet wel zeker op hun verhaal. hier zijn toch geen woorden voor
wat ik op internet lees kun je ze 24 uur perdag bellen om de sim kaart te blokkeren.mijn vriendin heeft ze ruim een uur gebelt en daarna weer 25 min. wat krijg je te horen,op dit moment zijn al onze mederwerkers in gesprek,wij doen ons uiterste best om uzo snel mogelijk te woord te staan.nou vraag me af hoeveel mensen hun foon kwijt zijn.of zitten ze gezellig in de kantine kerst te vieren ofzo!! ik heb voor haar ook ruim 35 min aan de foon gezeten.maar krijg ook steeds de zelfde zin te horen.
op dit moment ben ik er ook weer aan toe aan het bellen maar het schiet echt niet op.denk dat ik de kosten (denk??)weet wel zeker op hun verhaal. hier zijn toch geen woorden voor
-
heb 1,5 uur geprobeert om hi aan de foon te krijgen en steeds een bandje.heb ik geprobeerd om 23:15 nog een keer te bellen.onder tussen had mijn vriendin ze ook te pakken.binnen 10 sec had ik iemand aan de lijn.en heb gevraagd hoe het kon dat we zo lang moesten wachten.tegen mn vriendin zeiden ze jaaaa er waren meer mensen hun tel kwijt.ik zeg tegen de man bij het klanten service mijn vriendin heeft een collega ongeveer 3 min aan de foon gehad om de tel te blokeren wij hebben samen mijn vriendin en ik zo,n 3 uur proberen te bellen!nou dan zijn er wel heel veel mensen hun telefoon verloren of gestolen.
daar wist deze man weinig op te zeggen,omdat dit gewoon onmogelijk was,hij vertelde mij dat de nieuwe groep om 23:00 was begonnen en er al meer klachten binnen kwamen.ik zei tegen deze man hebben ze het bandje erop gezet en hebben ze zelf kerst zitten te vieren.hij zei dat zal je wel kunnen zeggen.op dat moment belt er weer een klant met een collega van hem.en jah hoor weer een klacht verteld hij mij.ik zeg tegen hem maar hoe zit het nu met mijn telefoon kosten die ik heb gemaakt.hij zei dat ik maandag weer terug moest bellen en dat de klachten werden doorgegeven.en dat dit inderdaad niet klopte.nou ik ben benieuwd als ze mij de kosten terug betalen.
daar wist deze man weinig op te zeggen,omdat dit gewoon onmogelijk was,hij vertelde mij dat de nieuwe groep om 23:00 was begonnen en er al meer klachten binnen kwamen.ik zei tegen deze man hebben ze het bandje erop gezet en hebben ze zelf kerst zitten te vieren.hij zei dat zal je wel kunnen zeggen.op dat moment belt er weer een klant met een collega van hem.en jah hoor weer een klacht verteld hij mij.ik zeg tegen hem maar hoe zit het nu met mijn telefoon kosten die ik heb gemaakt.hij zei dat ik maandag weer terug moest bellen en dat de klachten werden doorgegeven.en dat dit inderdaad niet klopte.nou ik ben benieuwd als ze mij de kosten terug betalen.
-
vervelend voor jullie.
ben even gaan snuffelen en kwam dit tegen.
Als het helpt laat dan even weten aan de anderen.
http://www.telefooncheck.nu/simblokkeren.php
ben even gaan snuffelen en kwam dit tegen.
Als het helpt laat dan even weten aan de anderen.
http://www.telefooncheck.nu/simblokkeren.php
ik heb echt medelijden met jullie. Mijn telefoon is niet gestolen geweest, ik heb wel iets soortgelijks meegemaakt. Maar ik wilde even zeggen dat ik weet hoe het is als je zo wordt bestolen en niemand je ineens kan helpen.
De abonnementen verkopen ze met een glimlach, maar als je een probleem hebt dan wordt er inderdaad opgehangen door de "service"medewerkers van bijna alle telefoonabonnementaanbieders...
Daarom heb ik ook sinds 3 jaar nu alleen maar prepaid. Ik zit bij lebara, als je 10 euro koopt, krijg je 20 euro en omdat ik niet vaak bel betaal ik misschien 10 euro per 2 a 3 maanden.
En inderdaad als je echt een abo neemt, gebruik dan je pincode op de sim en de telefoon. Schakel ook gelijk buitenland bellen en 0900 nummers uit. Als je 0900 nummers echt nodig hebt, kun je altijd bellen met www.0900prepaid.nl, dan bel je een landelijk nummer die je doorverwijst naar een 0900 nummer.
Pas op met abonnementen. En het geld dat we kwijt zijn moeten we zien als leergeld... leren nooit meer om te gaan met gevoelloze grote geldvretende telefoonbedrijven.
De abonnementen verkopen ze met een glimlach, maar als je een probleem hebt dan wordt er inderdaad opgehangen door de "service"medewerkers van bijna alle telefoonabonnementaanbieders...
Daarom heb ik ook sinds 3 jaar nu alleen maar prepaid. Ik zit bij lebara, als je 10 euro koopt, krijg je 20 euro en omdat ik niet vaak bel betaal ik misschien 10 euro per 2 a 3 maanden.
En inderdaad als je echt een abo neemt, gebruik dan je pincode op de sim en de telefoon. Schakel ook gelijk buitenland bellen en 0900 nummers uit. Als je 0900 nummers echt nodig hebt, kun je altijd bellen met www.0900prepaid.nl, dan bel je een landelijk nummer die je doorverwijst naar een 0900 nummer.
Pas op met abonnementen. En het geld dat we kwijt zijn moeten we zien als leergeld... leren nooit meer om te gaan met gevoelloze grote geldvretende telefoonbedrijven.
-
Wanneer je de SIM-kaart in je mobiele telefoon wilt laten blokkeren voor verlies/diefstal dien je contact op te nemen met de Telefonische Klantenservice van Hi via 06 1200 1200. Het blokkeren voor verlies/diefstal kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Wanneer je in het buitenland bent kies je + 316 1200 1200 om je aansluiting te laten blokkeren.
Hi doet er alles aan je gesprek zo snel mogelijk te beantwoorden en de SIM-kaart zo snel mogelijk te blokkeren.
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare
Wanneer je in het buitenland bent kies je + 316 1200 1200 om je aansluiting te laten blokkeren.
Hi doet er alles aan je gesprek zo snel mogelijk te beantwoorden en de SIM-kaart zo snel mogelijk te blokkeren.
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare