LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Leest Webshop / ADYEN BV

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Van Leest Webshop / ADYEN BV

Ongelezen bericht door Eev »

Beste lezer,

opgepast! Gisteren als kerstkado een entertainment card t.w.v. €20,- gekregen die ik volgens de website kan besteden bij o.a. de Van Leest Webshop. Prima.

Ik gooi daar een DVD-Box t.w.v. €27,- in m'n mandje en ga vervolgens dit bedrag (plus verzendkosten) afrekenen. Ik voer de code van de entertainment card in en krijg herhaaldelijk de melding dat ik niet kan afrekenen omdat het tegoed te laag is. Ik had gelezen dat als het tegoed op de cadeaukaard niet toereikend is, je het restbedrag via o.a. iDeal kunt betalen, dus ik draai de betaling om. Ik log in met m'n e-dentifier om die 9 euro nogwat af te rekenen en vervolgens de card-code in te voeren. Ik kan echter alleen het hele bedrag afrekenen via iDeal, omdat ik het bedrag niet kan aanpassen. Ik stop met de handeling vóór ik de betaling met een muisklik op 'Ok' moet bevestigen/goedkeuren, waarna ik (voor zover mij bekend) opnieuw een e-dentifier zou moeten invoeren.

Als ik terug wil in mijn browser krijg ik echter de melding dat ik reeds betaald zou hebben. Ik log in op de site van ABN AMRO en warempel, er is €29,.. overgemaakt naar Van Leest. Ik kan deze betaling niet meer terugboeken.

Als ik de bestelling wil annuleren krijg ik van Van Leest geen geld terug, maar een tegoedbon. En die wil ik niet, want ik heb al een waardebon! Bovendien ben ik helemaal niet akkoord gegaan met de betaling.

Hoe is het in 's hemelsnaam mogelijk dat een intermediair, ADYEN BV, namens Van Leest een bedrag incasseert, zonder dat ik deze betaling heb goedgekeurd? Ik heb namelijk alleen maar ingelogd en besloten dat ik niet het volledige bedrag wilde betalen. En klopt het dat ik dit bedrag niet meer terug kan boeken?

Stelletje boeven. Met Van Leest ben ik voorgoed klaar, of ze me nu schadeloos stellen of niet.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: Van Leest Webshop / ADYEN BV

Ongelezen bericht door Eev »

#!&@^#$!

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Van Leest Webshop / ADYEN BV

Ongelezen bericht door wolk4life »

en zowiezo even langs de bank gaan en vragen hoe dit mogelijk is. mischien dat hun dr nog iets aan zouden kunnen doen.

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: Van Leest Webshop / ADYEN BV

Ongelezen bericht door Roeltej »

ze mogen je ook niet afschepen met een tegoedbon...

sommige webwinkels hebben wel hele rare voorwaarden, in de hoop dat sommige mensen erin trappen. maar je hebt gewoon recht dvd binnen 7 dagen retour te sturen zonder opgaaf van reden en je geld terug te krijgen.

Daarbij, als de bestelling echt niet afgerond is mag dat bedrag nooit afgeschreven zijn.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: Van Leest Webshop / ADYEN BV

Ongelezen bericht door Eev »

Gebeld met van Leest, krijg gelukkig gewoon m'n geld terug (wordt op de site niet duidelijk dat dit onderdeel is van de retourprocedure). Vriendelijk te woord gestaan.

Jammer genoeg blijkt het dus wel mogelijk dat er geld van je rekening wordt afgeschreven, zonder dat je de transactie bevestigt. Ben benieuwd wat mijn bank op m'n e-mail antwoordt. Vraag me af of de verantwoordelijkheid hiervoor primair bij ABN AMRO of ADYEN BV ligt. Het is schandalig.

Hoop ook dat Van Leest n.a.v. bovenstaande e.e.a. uitzoekt.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Van Leest Webshop / ADYEN BV

Ongelezen bericht door Chanmaster »

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

Gesloten