@quantas01
Reageer ajb niet als je niet serieus hebt gekeken. Het wordt namelijk nergens op de aanbiedingspagina of tijdens het bestelproces vermeld. Als je het wel ziet staan (op de aanbiedingspagina of tijdens het bestelproces) voeg dat dan ajb als bijlage toe.
Ik zou zeggen doe je best:
http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/Samsung- ... ETWwh.html
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hi dubbel | Je betaalt dubbel aan Hi!
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39
Re: Hi dubbel | Je betaalt dubbel aan Hi!
Dan wil ik wel eens weten waar ERG DUIDELIJK staat dat je niet de in megabold geadverteerde 600 SMS krijgt maar slechts de helft.quantas01 schreef:Het staat er niet onduidelijk het staat er gewoon erg duidelijk dat sommige lamme consumenten gewoonweg alleen maar willen lezen wat men wil lezen is algemeen bekend.
Er staat erg duidelijk of zoveel belminuten of zoveel sms jes per maand en wil je het verdubbelen dan moet je een handeling verrichten.
Ik heb voor de fun het gehele bestelproces doorgelopen plus de AV gelezen en nergens staat er iets over dat je niet de genoemde 600 SMS krijgt maar moet 'verdubbelen'.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 dec 2009 11:39
Re: Hi dubbel | Je betaalt dubbel aan Hi!
Beste Patrick,
Heb je eerst de algemene voorwaarden gelezen voordat je je bestelling hebt gedaan? Dit kan ik nergens opmaken uit je klacht. Als je dit namelijk had gedaan had je dit van te voren kunnen weten.
Ben je naar een KPN Winkel geweest voordat je je bestelling gedaan voor meer informatie?? Als je dit had gedaan namelijk hadden ze je dit kunnen vertellen voordat je je bestelling hebt gedaan.
Heb je de klantenservice eerst gebeld voor meer informatie hierover voor je je bestelling hebt gedaan? Als je dit had gedaan namelijk hadden zij jou dit ook allemaal prinsheerlijk kunnen vertellen.
Misleiding of niet. Als je zelf ook niet eerst de moeite neemt om het een en ander uitgebreid op te zoeken ben je zelf ook gedeeltelijk schuld.
Het is bellen en sms-en uit 1 bundel. Maar zoals het er staat de / betekend OF en niet EN. Maar goed ik zeg al, als je zelf wat uitgebreider was geen informeren had je dit kunnen weten.
Dit is trouwens even een greep uit de Actievoorwaarden op dit moment:
6. De website van Hi wordt op een zorgvuldige wijze samengesteld. Desondanks kan het gebeuren dat op http://www.hi.nl typefouten voorkomen. Indien dat het geval is corrigeren we die zo spoedig mogelijk. Wij sluiten onze aansprakelijkheid uit voor eventuele schade die je mocht lijden als gevolg van een typefout, tenzij het schade betreft die het gevolg is van onze opzet of grove schuld.
En het staat wel degelijk op de website van Hi.nl
Even een kopietje hier:
Bij ons krijg je voor bijvoorbeeld €25 175 belminuten, 175 sms'jes of 175 mms'jes of een combinatie hiervan. Als je gratis je sms'jes verdubbelt, wordt het aantal sms'jes dat je krijgt 350! En hoe hoger je bundel, des te minder je betaalt voor een belminuut, sms of mms.
Ik zal even de link erbij zetten:
http://www.hi.nl/web/show/id=212922
Dus beste Patrick,
Het is wel heel makkelijk om KPN te beschuldigen van misleiding. Maar feitelijk is het dat dus niet.
Als je eens wat meer onderzoek had gedaan, had je dit dus van te voren kunnen weten
zoek en gij zult vinden
Heb je eerst de algemene voorwaarden gelezen voordat je je bestelling hebt gedaan? Dit kan ik nergens opmaken uit je klacht. Als je dit namelijk had gedaan had je dit van te voren kunnen weten.
Ben je naar een KPN Winkel geweest voordat je je bestelling gedaan voor meer informatie?? Als je dit had gedaan namelijk hadden ze je dit kunnen vertellen voordat je je bestelling hebt gedaan.
Heb je de klantenservice eerst gebeld voor meer informatie hierover voor je je bestelling hebt gedaan? Als je dit had gedaan namelijk hadden zij jou dit ook allemaal prinsheerlijk kunnen vertellen.
Misleiding of niet. Als je zelf ook niet eerst de moeite neemt om het een en ander uitgebreid op te zoeken ben je zelf ook gedeeltelijk schuld.
Het is bellen en sms-en uit 1 bundel. Maar zoals het er staat de / betekend OF en niet EN. Maar goed ik zeg al, als je zelf wat uitgebreider was geen informeren had je dit kunnen weten.
Dit is trouwens even een greep uit de Actievoorwaarden op dit moment:
6. De website van Hi wordt op een zorgvuldige wijze samengesteld. Desondanks kan het gebeuren dat op http://www.hi.nl typefouten voorkomen. Indien dat het geval is corrigeren we die zo spoedig mogelijk. Wij sluiten onze aansprakelijkheid uit voor eventuele schade die je mocht lijden als gevolg van een typefout, tenzij het schade betreft die het gevolg is van onze opzet of grove schuld.
En het staat wel degelijk op de website van Hi.nl
Even een kopietje hier:
Bij ons krijg je voor bijvoorbeeld €25 175 belminuten, 175 sms'jes of 175 mms'jes of een combinatie hiervan. Als je gratis je sms'jes verdubbelt, wordt het aantal sms'jes dat je krijgt 350! En hoe hoger je bundel, des te minder je betaalt voor een belminuut, sms of mms.
Ik zal even de link erbij zetten:
http://www.hi.nl/web/show/id=212922
Dus beste Patrick,
Het is wel heel makkelijk om KPN te beschuldigen van misleiding. Maar feitelijk is het dat dus niet.
Als je eens wat meer onderzoek had gedaan, had je dit dus van te voren kunnen weten
zoek en gij zult vinden
Re: Hi dubbel | Je betaalt dubbel aan Hi!
@Veronique86
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. De discussie gaat niet over het feit dat belminuten en sms'jes uit hetzelfde maandelijks tegoed betaald worden. Of over het feit dat het ergens op de honderden/duizenden internetpagina's van Hi.nl staat (staat volgens mij niet in de webshop zelf!).
Maar over het feit dat je zelf een activerings sms moet sturen om het vermelde aantal sms'jes (350 i.p.v. 175; 50% korting op het sms tarief) te kunnen sturen uit dit maandelijks tegoed (bij alleen sms verkeer). En dat juist deze informatie over de sms bundelconstructie en de activerings sms niet in tekst, algemene voorwaarden of in een disclaimer staan op de aanbiedings/productpagina of het daarop volgende bestelproces.
"Hatsikidee" stelt de goede vraag. Namelijk wat is het doel van deze wazige constructie? En waarom word je hier niet duidelijk over geïnformeerd?
Daarom is punt 6 uit de door jou aangehaalde algemene voorwaarden interessant:
"Wij sluiten onze aansprakelijkheid uit ......tenzij het schade betreft die het gevolg is van onze opzet of grove schuld."
Ik ben niet de enige die te hoge rekeningen krijgt, doordat deze activerings sms niet is verstuurd of door Hi nooit is ontvangen. Als je wat zoekt in Google zie je meer van dit soort verhalen bij mensen die een abonnement online of in de winkel hebben afgesloten. Waarschijnlijk gokt Hi erop, dat een bepaald % van hun klanten dit in eerste instantie vergeet te doen. Met een dergelijke winstverdubellaar wordt het natuurlijk wel erg aanlokkelijk om ook één en ander bewust vaag te houden.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. De discussie gaat niet over het feit dat belminuten en sms'jes uit hetzelfde maandelijks tegoed betaald worden. Of over het feit dat het ergens op de honderden/duizenden internetpagina's van Hi.nl staat (staat volgens mij niet in de webshop zelf!).
Maar over het feit dat je zelf een activerings sms moet sturen om het vermelde aantal sms'jes (350 i.p.v. 175; 50% korting op het sms tarief) te kunnen sturen uit dit maandelijks tegoed (bij alleen sms verkeer). En dat juist deze informatie over de sms bundelconstructie en de activerings sms niet in tekst, algemene voorwaarden of in een disclaimer staan op de aanbiedings/productpagina of het daarop volgende bestelproces.
"Hatsikidee" stelt de goede vraag. Namelijk wat is het doel van deze wazige constructie? En waarom word je hier niet duidelijk over geïnformeerd?
Daarom is punt 6 uit de door jou aangehaalde algemene voorwaarden interessant:
"Wij sluiten onze aansprakelijkheid uit ......tenzij het schade betreft die het gevolg is van onze opzet of grove schuld."
Ik ben niet de enige die te hoge rekeningen krijgt, doordat deze activerings sms niet is verstuurd of door Hi nooit is ontvangen. Als je wat zoekt in Google zie je meer van dit soort verhalen bij mensen die een abonnement online of in de winkel hebben afgesloten. Waarschijnlijk gokt Hi erop, dat een bepaald % van hun klanten dit in eerste instantie vergeet te doen. Met een dergelijke winstverdubellaar wordt het natuurlijk wel erg aanlokkelijk om ook één en ander bewust vaag te houden.
-
- Berichten: 32330
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hi dubbel | Je betaalt dubbel aan Hi!
Zucht... Probeer jij maar te bewijzen dat jouw punt het gevolg is van opzet of grove schuld.Wij sluiten onze aansprakelijkheid uit voor eventuele schade die je mocht lijden als gevolg van een typefout, tenzij het schade betreft die het gevolg is van onze opzet of grove schuld.
Stap jij maar naar de rechter, ALS, let wel, ALS je een kansje maakt kan Hi zich er heel simpel van af maken met: Oeps, ja, er was een zinnetje verdwenen, geen idee hoe het komt, typefoutje waarschijnlijk, maar we hebben het al aangepast hoor. Dus niks geen opzet of grove schuld, dus je krijgt ook geen sou terug. Hi is immers niet aansprakelijk.
Maar ik denk dat de rechter net zo hard als ik en anderen hier zal zeggen: je had beter moeten lezen, danwel je beter moeten informeren. Mogelijkheden zat. Of: beste consument, je moet niet alles geloven wat de reclame je voorspiegelt. Of beter: je moet reclame helemaal niet geloven.
Ongetwijfeld zul je dan weer in hoger beroep gaan, tot aan het Europees Hof toe, vrees ik.
Want iets aannemen van iemand die het niet met je eens is doe je niet.
Laat je nog even horen wat de uitspraak is?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 dec 2009 11:39
Re: Hi dubbel | Je betaalt dubbel aan Hi!
Beste Patrick,patrickvg schreef:
Maar over het feit dat je zelf een activerings sms moet sturen om het vermelde aantal sms'jes (350 i.p.v. 175; 50% korting op het sms tarief) te kunnen sturen uit dit maandelijks tegoed (bij alleen sms verkeer). En dat juist deze informatie over de sms bundelconstructie en de activerings sms niet in tekst, algemene voorwaarden of in een disclaimer staan op de aanbiedings/productpagina of het daarop volgende bestelproces.
"Hatsikidee" stelt de goede vraag. Namelijk wat is het doel van deze wazige constructie? En waarom word je hier niet duidelijk over geïnformeerd? ik heb je nota bene hierover in mijne vorige reactie een link gegeven dus wel degelijk dat je word geinformeerd alleen lees jij niet verder dan je neus lang is
Ik ben niet de enige die te hoge rekeningen krijgt, doordat deze activerings sms niet is verstuurd of door Hi nooit is ontvangen. Als je wat zoekt in Google zie je meer van dit soort verhalen bij mensen die een abonnement online of in de winkel hebben afgesloten. Waarschijnlijk gokt Hi erop, dat een bepaald % van hun klanten dit in eerste instantie vergeet te doen. Met een dergelijke winstverdubellaar wordt het natuurlijk wel erg aanlokkelijk om ook één en ander bewust vaag te houden.
niet om persoonlijk te worden, maar blijkbaar heb jij nogal wat moeite met lezen.
HI is NIET verplicht om deze informatie tijdens het bestelproces te vermelden of in de algemene voorwaarden of in de disclaimer. Zolang ze het op hun website hebben staan kun je hun HI niks meer kwalijk nemen. HI heeft aan zijn plicht voldaan om de voorwaarden voor 250 smsjes oid te vermelden op hun website.
DAT JIJ NIET FATSOENLIJK JE EIGEN LAAT INFORMEREN KUN JE NIET AFSCHUIVEN OP HI.NL
En als er meer mensen zijn met dit probleem over hoge rekeningen zijn ze dus net zo stom geweest als jij door NIET TE LEZEN EN GEEN ONDERZOEK TE DOEN NAAR WAT JE AFSLUIT!!!
-
- Berichten: 32330
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hi dubbel | Je betaalt dubbel aan Hi!
Ik ga nu een leuk verhaaltje vertellen over de ziektekostenverzekering. Of beter, de tandartsverzekering. Kom te zijner tijd in aanmerking voor kronen, dus dan weet je het wel.
DSW had een hele leuke aanbieding: voor 27 euro nog wat beide aanvullende verzekeringen (is één pakket) en daarbij mag ik voor 450 euro per jaar aan kronen besteden.
Een kroon kost tussen de 400 en 500 euro, dus wat denk je dan? Hoera, ieder jaar één kroon.
Gebeld met DSW voor meer informatie.
Blijkt dat het maximum per kroon 250 euro is, dus je kunt er in principe 2 per jaar krijgen, maar je moet de helft bij betalen.
Brilglazen hetzelfde, de 35 euro per glas in de twee jaar blijkt dus alleen voor een sterkte van 6 dioptrie of meer te zijn. Dat heeft bijna niemand, dat vertelde mevrouw zelf al.
DSW wordt het dus niet
Gewoon goed lezen, en dan openhartige vragen stellen, en dan kom je heus wel wat aan de weet. Veel meer dan je denkt.
En dat is met dat Hi dus precies zo.
DSW had een hele leuke aanbieding: voor 27 euro nog wat beide aanvullende verzekeringen (is één pakket) en daarbij mag ik voor 450 euro per jaar aan kronen besteden.
Een kroon kost tussen de 400 en 500 euro, dus wat denk je dan? Hoera, ieder jaar één kroon.
Gebeld met DSW voor meer informatie.
Blijkt dat het maximum per kroon 250 euro is, dus je kunt er in principe 2 per jaar krijgen, maar je moet de helft bij betalen.
Brilglazen hetzelfde, de 35 euro per glas in de twee jaar blijkt dus alleen voor een sterkte van 6 dioptrie of meer te zijn. Dat heeft bijna niemand, dat vertelde mevrouw zelf al.
DSW wordt het dus niet
Gewoon goed lezen, en dan openhartige vragen stellen, en dan kom je heus wel wat aan de weet. Veel meer dan je denkt.
En dat is met dat Hi dus precies zo.