LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ranking de inbouwapparatuur keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hanoi
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:20

Ranking de inbouwapparatuur keuken

Ongelezen bericht door hanoi »

Beste forumleden,
Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar niemand kon of wilde er antwoord op geven.
Is er een ranking te geven, of verschilt die per onderdeel?
Ikzelf zit aan de volgende inbouwapparatuur te denken:
koelkast, 45 cm afwasmachine, 15 ltr boiler, kraan (nu de Venus van Damixa, maar die druppelt al voor de tweede keer binnen 4 jaar), combimagnetron of een enkele inbouwmagnetron en een luxe afzuigkap.
Trouwens wat dat laatste betreft; in ons nieuwe appartement krijgen we centrale afzuiging met in de berging (boven) een zgn. mv-unit???
Wat voor soort afzuigkap hoort hierbij, een motorloze (weinig afzuigsterkte) of is er een met een motor ook te gebruiken?

Graag hoor ik van de deskundigen.
Groetjes en een fijne jaarwisseling.

technokennis
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2009 22:46

Re: Ranking de inbouwapparatuur keuken

Ongelezen bericht door technokennis »

Er is geen "beste" dit of dat wat deskundige ook zeggen. Ten eerste wordt er veel apparatuur onderling gemaakt & verkocht. Bijv een gaskookplaat van merk A wordt gemaakt door merk B en de ovens bijvoorbeeld weer omgedraaid.

Regelmatig zijn er tesetn van o.a. de consumentenbond en soms is iets duurs goed en soms iets goedkoops. Hangt sterk van de techniek af. Aan vaatwassers veranderd al jaten niet veel meer terwijl de stoomoven volop in ontwikkeling is.

Kortom kwestie van smaak & budget. Design (mooi of niet) is vaak doorslaggevend. Soms garantie kwestie (bij meer appraten van 1 merk meer garantie).

Bosch/Siemens hebben meestal een goede prijs kwaliteit verhouding. Bij Miele, gaggenau etc betaal je een meer rpijs voor de naam en het design. Afzuigkappen komen sowieso maar vaar een paar grote fabriken.

En ja onze Damixa kraan lekte ook... maar wal wel heel fijn ingebruik.

Ik vraag me alleen af waarom je een 45 cm vaatwasser wult want die zijn relatief duur en onpraktisch ingebruik (gtote pan of wok past niet)

Kortom kies voor design of praktisch gemak (bijv voorprogrammering of automatische reiniging, automatische kookprogramma's etc)

Gesloten