LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NA aanrijding vergeten te ondertekenen?!!?!!HELP

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Aanrijding!!!

NA aanrijding vergeten te ondertekenen?!!?!!HELP

Ongelezen bericht door Aanrijding!!! »

Onlangs heb ik voor de eerste keer een aanrijding gehad, die niet mijn schuld was...
Ontdaan van de klap ben ik vergeten het formulier te ondertekenen en de tegenpartij heeft dus ook niet ondertekend.
De tegenpartij heeft zijn schadeformulier niet ingestuurd naar de verzekeringsmaatschappij en nu heb ik een brief gekregen met als mededeling WIE EIST BEWIJST...

Echter net nadat de aanrijding was gebeurd kwam mijn partner naar mij toe op de plaats van de aanrijding en heeft mij en de tegenpartij het schadeformulier zien invullen maar heeft NIET de aanrijding zelf gezien..

Mijn vraag is of mijn partner nu nuttig is alszijnde getuige of heb ik aan die verklaring niets?!!

tufima

Re: NA aanrijding vergeten te ondertekenen?!!?!!HELP

Ongelezen bericht door tufima »

Je verhaal is helaas erg summier.

Indien het schadeformulier niet is ondertekend is er op zich nog niet een groot probleem. Vaak ondertekenen mensen het formulier pas later. Maar voor de bewijslast kan dit uiteraard wel een probleem opleveren. Dit kan zich voordoen als de wederpartij ontkent en de schuld verschuift.

Ik kan uit je verhaal niet opmaken hoe jij zelf verzekerd bent, Casco or uitsluitend WA? Ik ga ervan uit dat je WA verzekerd bent gezien het feit dat je een schrijven van de verzekeringsmaatschappij van de wederpartij heb ontvangen. In principe is deze verzekeringsmaatchappij verplicht navraag te doen bij hun verzekerde en te verzoeken om de schade te melden bij hun. Uitsluitend melden dat zij geen schademelding hebben ontvangen van hun verzekerde en jou opdragen om te bewijzen is niet hoe het hoort.

Ik zou contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij en vragen of ze hun verzekerde hebben aangeschreven met het verzoek de schade te melden. Zo nee, dan dienen ze dat alsnog te doen. Wellicht heb jij ook de gegevens van de wederpartij en kan jij contact opnemen met het verzoek de schade te melden bij zijn/haar verzekeraar.

Pas daarna kan je verder en kan een inhoudelijke beoordeling naar de schuldvraag plaatsvinden.

Je vriend heeft het voorval niet gezien, dus kan niet aangeven wat is er gebeurd. Hij kan wel de situatie na de aanrijding beschrijven. Hoe staan de auto's op de weg, waar zit de schade etc.

Je vriend kan verder wel de betrokkenheid van het andere voertuig bevestigen. En dat is wel belangrijk. De wederpartij kan dan niet bewijzen dat zijn voertuig niet betrokken is geweest bij het voorval. Over de schuldvraag kan je vriend niet veel melden omdat hij er gewoonweg niet bij is geweest (maar situatie na het voorval kan ook wel enige informatie geven waar je wat mee kan).

Succes.

Gesloten