LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotelgoldcard

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
kuppie1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2009 16:27

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door kuppie1989 »

Ik ben vandaag ook gebeld.. eerst hele verhaal aangehoord, ik dacht ach dat is nu leuk een weekendje weg.
Ik vroeg aan de jonge man of hij de boeken wilde opsturen, waarop hij antwoorden ja maar we hebben wel u rekening nummer nodig :?
Toen dacht ik hier klopt iets niet heb iets gewonnen en dan toch geld moeten betalen. Heb het gesprek afgerond. wel de internet site gekregen en daar kon ik info krijgen, naar het gesprek even via google gezocht en zag ik dit!!!

ben blij dat ik mijn bank nummer niet heb gegeven.

ickke
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2009 12:50

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door ickke »

Ja hoor, ook ik ben er in getrapt.
Heb me de kaarten op laten sturen, met in mijn achterhoofd het gegeven dat ik ze terug kan sturen en nergens aan vast zit.
Heb de kaarten netjes in de bus gekregen, maar na het teruggestuurd te hebben (omdat je uiteindelijk toch nog erg veel geld kwijt bent) is toch het geld €153.95 afgeschreven.
Ik heb gebeld en zou 11 december het gedl teruggestort krijgen. Natuurlijk niks gekregen, dus ik weer bellen. Toen kreeg ik te horen dat ze mijn brief niet ontvangen hadden en mij dus niks hoefden terug te geven. Ik moest via de TNTpost maar een formulier invullen om mijn brief te achterhalen.
Ben uiteindelijk hier terecht gekomen en wist toen helemaal genoeg.
Heb meteen mijn bank gebeld en alles uitgelegd. Zij deden totaal niet moeilijk en hebben het bankrekeningnummer (mat consultancy, P004562636) geblokkeerd en mijn geld terug gestort.
Ben er voorlopig dus even vanaf, maar wat een gedoe. Bah bah.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik heb ooit ook eens zo'n hotelgoldcard gekregen in een kerstpakket van het bedrijf,

Na de algemene voorwaarden te hebben gelezen is deze hotelgoldcard verscheurd en in de asemmer beland!,

De voorwaarden waren dermate slecht dat ik beter gewoon een hotelkamer kon huren!, het zijn lokkertjes waar niemand iets mee kan,

Troep dus!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

marlou233
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2009 15:58

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door marlou233 »

hallo,

ook ik ben er ingetrapt heb het binnen 7 dagen terug gestuurd maar nu krijg ik ook een brief dat ze het niet ontvangen hebben en dus het geld van mijn rekening afhalen. Ik heb gebeld maar ook ik krijg te horen dat er 1 beller voor mij is! yeah right... andere nummers ook geprobeerd die hier op de site staan maar geen gehoor... wat hebben jullie verder nog ondernomen naast bellen en mailen?
kan er geen uitzending over komen??
mvg Marlou

kristijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2009 16:09

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door kristijn »

Ik heb mijn goldcard de 7e dag teruggestuurd en de volgende dag was het bedrag al af geschreven. Dankzij dit forum kon ik ze direct bereiken en ook mij vertelde ze dat ze niks hebben ontvangen.Ik moest eerst het verzendbewijs van tnt post doorgeven voor ze kunnen handelen, maar ik weet eigenlijk niet meer naar welk adres ik het gestuurd heb....... Weten jullie dat ook?

timmierotterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2009 00:54

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door timmierotterdam »

Ook deze domeinnaam staat geregistreerd
Nu ook met een 06 nummer:

Domain Name:HOTELGOLDCARD.INFO
xxxx

Er loopt ook een draadje via de buren:
http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... gold-card/

[Bericht aangepast door Moderator (persoonsgegevens verwijderd)]

timmierotterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2009 00:54

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door timmierotterdam »

mmm als je verder gaat spitten zoals op telefoongids.nl:

Deze persoon heeft dus hotelgoldcard .nl en .info op zijn naam staan!

xxxx

Dit kwam ik ook nog tegen:

Bedrijfsnaam
Mat Consultancy
Adres
Stadsring 181
Postcode
3817 BA
Telefoon
085-2016682

[Bericht aangepast door Moderator (persoonsgegevens verwijderd)]

roases
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 dec 2009 03:26

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door roases »

He allemaal,
je kunt altijd een incasso laten storneren, hoe dan ook, bij elke bank, ALTIJD!!! gewoon je geld terug halen, mocht je bank niet willen mee werken, dan gewoon hier: http://www.hotelgoldcard.nl je geld halen, dit is de uitgever van de kaart en heeft sinds kort zich willen indekken voor dit soort praktijken door de volgende tekst op de site te zetten: http://www.hotelgoldcard.nl/Corresponde ... ingen.html
terwijl ze zelf opdracht gever zijn voor telefonische verkoop. Zij geven opdracht en niet andersom! Let op en schrik niet:
Uitgever: Hotelgoldcard, Postbusbus 1031, 6201 BA Maastricht, NL
Kijk en huiver: op de KvK, het is de Stichting Kindertehuis Afrika h.o.d.n. Hotelgoldcard! Ze gebruiken meerdere adressen, laten correspondentie falselijk ondertekenen door niet bestaande bestuurders (bewijs in bezit) en wel ingeschreven bestuurders worden met terugwerkende kracht uitgeschreven. Kijk ook eens hier:http://74.125.77.132/search?q=cache:9Vg ... clnk&gl=nl
Overigens:Westerduin is de echtgenote

roases
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 dec 2009 03:26

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door roases »

Ik zoek contact met mensen die in het verleden (voor december 2008) contact hebben gehad met shorttrips / hotelgoldcard en nu benaderd worden. (Benadeeld?) Ik kan jullie echt helpen als jullie mij helpen met informatie.
Laat wat van jullie horen, graag zo spoedig mogelijk. Dank!

joozz
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 dec 2009 21:12

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door joozz »

ze gebruiken dus overal hetzelfde verhaal, ook tegen ons werd gezegd dat ze de zending van tnt niet ontvangen hadden. Wij hadden het aangetekend verstuurd en konden via de tnt zien dat het wel degelijk aangekomen was, alleen zij namen de aantekende brief gewoon niet aan!

Bewaar je verzendbewijs dus goed!

Wij hebben ons geld terug kunnen laten storten, en alle rekeningnummers die ik op internet heb kunnen vinden van deze oplichters heb ik laten blokkeren. Verder een boze email gestuurd met daarbij gescand mijn verzendbewijs en daarbij het dreigement van aangifte. De mails heb ik gestuurd naar [email protected] en [email protected] . Die laatste heb ik van henzelf gekregen, maar betwijfel of dit gebruikt wordt.

Ik kreeg trouwens na lang bellen wel contact op dit nummer 085-2016682
. Gaat erg lang over en dan wordt er alleen hallo gezegd, geen naam. Dan wordt verteld dat je maar een bewijs moet sturen dat je het verzonden hebt en dan zou het wel teruggestort worden. Dat geloofde ik niet, dus meteen maar via de bank terug laten storten, dat werkt effectiever!

Ik zou iig iedereen aanraden om via je bank het geld terug te halen en de rekeningnummers te blokkeren. Verder dan een boze mail sturen naar [email protected] waarin je dreigt met aangifte en dat je wel degelijk die ellendige card hebt teruggestuurd.
Suc6 iedereen!

sh483041
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2009 12:57

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door sh483041 »

Op 9 november 2009 werd mij telefonisch de hotelgoldcard aangeboden. Opmerkelijk in het aanbod was dat ik door de gemeente waar ik woon geselecteerd was aldus de dame aan de telefoon.
Aangezien ik druk bezet ben en regelmatig via internet hotelovernachtingen boek, bracht ik het een en ander met elkaar in verband. Men moet 7 dagen bedenk tijd geven. Dus dacht ik laat maar toesturen als het niet bevalt stuur ik alles weer terug. Op 15 november kwam de enveloppe binnen. Na deze open gemaakt en gelezen te hebben merkte ik dat het een en ander niet klopte. Ik heb dus alles teruggestuurd in de antwoord enveloppe. Ergens dacht ik nog zal ik het aangetekend doen. Helaas toch maar niet gedaan. Hoewel ik van anderen begrijp dat dit ook niet helpt.
Begin december toch € 104,90 van mijn ING bankrekening afgeboekt. Aangezien ik niet wist waar dit van was heb ik meteen op internet gekeken naar MATConsutancy. Vanwege alle reacties was alles mijn duidelijk en heb ik direct de ING de opdracht gegeven om deze incasso terug te vorderen en dat was de volgende dag direct gedaan.
Daarna heb ik contact opgenomen met de klantenservice van de ING, de situatie uitgelegd waarop direct het bekende rekeningnummer is geblokkeerd gedurende 2 jaar zodat men niet opnieuw kan afschrijven.

Op 23 december 2009 kreeg ik een herinnering met als tekst dat ik de kaart niet binnen de wettelijke gestelde termijn van 7 dagen terug heb gestuurd en dat de automatische incasso zoals ik ongetwijfeld wist niet gelukt was.
Ik moet nu voor 31 december 2009 betalen anders sturen ze het door naar een incassobureau!!!
Ik heb meteen het dure 0900 nummer gebeld (heeft ook nog € 2,10 gekost). De betreffende heer vroeg naar mijn postcode en huisnummer. De spullen waren volgens hem niet aangekomen. Hij raadde me aan om via de TNTpost maar een formulier invullen om mijn brief te achterhalen. Aangezien ik zelf bij TNTpost werk weet ik t.a.v. de bezorging beter.
Ik heb hem geattendeerd op alle reacties op internet, maar hij vond dat het wel meeviel. Ik heb hem meteen gezegd dat ik bij me de bezwaarmakers aansloot en niet van plan ben om te betalen. De betreffende persoon werd kwaad en zei dat hij me gelijk bij het incassobureau zou aan melden.
Ik zal “administratie sell-it” een brief sturen met als bijlagen alle reacties die ik op internet gevonden heb. Mocht ik tijd hebben deze week ga ik gelijk aangifte doen bij de politie.

Bij mijn zoektocht op internet ben ik er achter gekomen dat MAT Consultancy ook in Amsterdam een adres heeft.
Hier volgt het adres: Mat Consultancy
- Administratie- en boekhoudkantoren
Willem de Zwijgerlaan 99/HS
1056JH
Amsterdam
020-3892769

sammie4848
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2009 21:12

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door sammie4848 »

ook ik heb hetzelfde verhaal kaarten terug gestuurd maar ze hebben ze niet ontvangen.
Ik heb het geld terug gehaald en heb nu een brief van een incassobureau gehad en moet nu bijna 200 euro betalen.
Maar ook het incassobureau is op geen enkele manier te bereiken.
Iemand een idee wat ik nu kan doen?

groetjes sammie

sh483041
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2009 12:57

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door sh483041 »

Vandaag contact opgenomen met de politie. Via de politie ben ik doorverwezen naar het Juridisch Loket. Telefoon 0900-8020. Op mijn aanwijzingen heeft men op de website hotelgoldcard.nl en bij Trosradar op het forum gekeken. Men is het er mee eens dat men bij Hotel Gold Card alles mooier voorspiegelt dan de werkelijkheid is. Indien men meer klachten krijgt neemt men contact op met Mat Consultancy en/of Hotel Gold Card.
Mijn advies aan iedereen is dus om zoveel mogelijk naar het Juridisch Loket (kosten € 0,10 per minuut) te bellen.

Groetjes Constant

sammie4848
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2009 21:12

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door sammie4848 »

Dat zal ik gelijk doen!!

Roel09
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:22

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Roel09 »

Tot nu toe lijk ik een van de weinigen te zijn, die er goed vanaf zijn gekomen.
Een stevig mailtje met voornemens in geval men bij deze club toch een onterechte actie maakt (lees: Toch automatisch incasseert.), de boel terugsturen en vervolgens een mailtje krijgen, dat het inderdaad over en uit is.
Dat ik tot op nu mijn bankrekening meer volg dan vroeger, is echter een feit.
Want ik laat het niet bij een voornemen als het toch nog fout gaat.

Hoop, dat al dit lawaai een voldoende waarschuwing is voor aanbieders van dit soort zaken om in te binden. En voor afnemers, om voorzichtig te blijven.

joozz
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 dec 2009 21:12

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door joozz »

sammie4848 schreef:ook ik heb hetzelfde verhaal kaarten terug gestuurd maar ze hebben ze niet ontvangen.
Ik heb het geld terug gehaald en heb nu een brief van een incassobureau gehad en moet nu bijna 200 euro betalen.
Maar ook het incassobureau is op geen enkele manier te bereiken.
Iemand een idee wat ik nu kan doen?

groetjes sammie
ik vraag me af of dat incassobureau ook niet gewoon een slinkse manier van ze is, ofwel: ze opereren zelf als incassobureau.... heb je de gegevens van dat incassobureau al onderzocht? Bijv. kvk inschrijving checken, banknummer etc. Wie weet leidt dat nml wel naar een van de namen of adressen genoemd in o.a. dit forum.

Hoeveel tijd tussen die incassobrief en het terughalen van je geld zat er eigenlijk? Ik heb nml ook mn geld teruggehaald met een boze email (anderhalve week geleden) en tot op heden nog niets vernomen.
Ik zou iig een boze mail sturen waarin je duidelijk dreigt met juridische stappen en aangifte en dat ze je met rust moeten laten.
Verder zou ik ook daadwerkelijk aangifte doen, mocht je dan toch last krijgen met dat incassobureau, kun je gewoon netjes een aangifte laten zien waaruit blijkt dat het hier om oplichters gaat!

Suc6!

sammie4848
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2009 21:12

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door sammie4848 »

Het incassobureau heet millrynd holding bv.
er is erg weinig informatie over te vinden en ik denk ook dat het bij hun hoort.
Ik ga ook zeker niet betalen.
Volgens mij zat er anderhalve maand tussen het terughalen van het geld en deze incassobrief.
Ik zal in ieder geval aangifte doen.
dank je wel

groetjes sammie

Roel09
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:22

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Roel09 »

Dossiernummer: 24156977 Blad 00001
Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Gooi-, Eem- en Flevoland
Rechtspersoon:
Rechtsvorm :Besloten vennootschap
Naam :Millrynd Holding B.V.
Statutaire zetel :Wilp
Eerste inschrijving in het
handelsregister :13-06-1985
Akte van oprichting :31-05-1985
Akte laatste statuten-
wijziging :09-09-1999
Maatschappelijk kapitaal :EUR 79.411,54
Geplaatst kapitaal :EUR 15.927,69
Gestort kapitaal :EUR 15.927,69
Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :Millrynd Holding B.V.
Adres :Henegouwen 29, 3831AD Leusden
Telefoonnummer :033-4334194
Datum vestiging :31-05-1985
Bedrijfsomschrijving :Beheeractiviteiten
Werkzame personen :0
Enig aandeelhouder:
Naam : xxxx
Geboortedatum en -plaats : xxxx
Enig aandeelhouder sedert : xxxx
Bestuurder(s):
Naam : xxxx
Geboortedatum en -plaats : xxxx
Infunctietreding : xxxx
Titel :Directeur
Bevoegdheid :Alleen/zelfstandig bevoegd
Levert voor jullie misschien niet veel meer informatie op, maar het bovenstaande is een volstrekt legale kopie van een uittreksel KvK
En daar zit dan weer een 100% relatie met een, failliet "Douane......bedrijf BV", ook in Leusden achter.

[Bericht aangepast door Moderator (persoonsgegevens)]

macme
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2009 21:42

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door macme »

Ook ik was een van de slachtoffers. Geld afgeschreven terwijl ik nog niets ontvangen had.

Forse mail gestuurd naar [email protected] met daarin aan hun de keuze: oftewel het geld terug of ik ga aangifte doen bij de politie wegens oplichting en zal mijn advocaat opdracht geven een procedure te starten op het geld terug te vorderen.(heb namelijk een rechtsbijstand verzekering)

Uit voorzorg had ik op 31 - 12 het bedrag laten storneren.

Vandaag werd het bedrag weer keurig teruggeboekt door de bank, en ontving ik een mail van Sell-it met de vraag of het de bedoeling was dat ik van de koop afzag.

Natuurlijk hadden ze een smoes dat het pakket op 11 december toegezonden was, kennelijk niet naar mij want ik heb nooit en te nimmer iets van ze ontvangen.

Heb ze nu gemaild dat het voor mij afgehandeld is en dat het dossier bij mijn advocaat ligt voor het geval ze weer contact met mij opnemen.

mochten er zich nog ontwikkelingen voordoen dan houdt ik jullie op de hoogte.

blijf mailen naar [email protected]

Tiny_M
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2010 13:39

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Tiny_M »

Hey allemaal,

ook ik ben erin getrapt. Heb gelukkig wel een ander rekeningnummer opgegeven dan het mijne, dus van mijn rekening zal het niet afgeschreven worden. Ik heb ook niet hoeven te bevestigen dat het mijn rekeningnummer was. Ben wel benieuwd wat ik allemaal krijg. en of ik iets krijg.

Ik zal in ieder geval alles terugsturen, aangetekend, maar ik zal eerst kopietjes maken.
Ik snap niet dat de overheid niets doet tegen dit soort praktijken. Het aantal slachtoffers wat hier op de website staat zegt al genoeg. Succes en sterkte allemaal met het terughalen van jullie geld. Ik hoop dat ik uit de penarie blijf.

Gesloten