Bij mijn laptop heb ik een garantieverzekering gekocht.
Nu is het ding kapot en de verzekeraar keert geen geld uit, maar wil een
tegoedbon geven om een nieuwe laptop te kopen bij de oorspronkelijke
leverancier ( wiens service-niveau praktisch NUL is ) en daar heb ik dus
niet echt zin in.
Wie weet wat ik moet doen ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] computergarantie-verzekering
Re: computergarantie-verzekering
Afhankelijk van de voorwaarden van je verzekering. Als daarin vermeld word dat er een tegoedbon komt om een nieuwe laptop aan te schaffen heb je daar verder weinig over in te brengen.Lees dus de polis wat die daar over zegt. Met het service-niveau heeft de verzekeringsmaatschappij niets te maken en is geen issue voor hen.
Vind het eerlijk gezegd een beetje zeurderige post, krijg je een nieuwe laptop is het weer niet goed
Vind het eerlijk gezegd een beetje zeurderige post, krijg je een nieuwe laptop is het weer niet goed
Ben het wel met de bovenstaande post eens. Dat uw laptop stuk is gegaan zou geen reden moeten zijn om naar een andere leverancier te kunnen stappen. U verzekert immers het product en niet de dienstverlening.
Dat zo iets neerkomt op gedwongen winkelnering is een goede reden waarom men wel naar een ander zou moeten kunnen. Je zou kunnen aanvoeren dat dit beding onredelijk omdat je daardoor gedwongen wordt om bij iemand te kopen. Of een dergelijk beroep ook succes heeft durf ik niet te zeggen. De rechter zou kunnen vinden dat de contractuele vrijheid inhoud dat deze afspraak gemaakt zou mogen worden. De polis moet je wel gehad hebben voor dat je de koop sloot.
De makkelijkste route is kijken of je een beroep kunt doen op de wet in plaats van de verzekering. Als het product in de eerste zes maanden kapot is gegaan dan wordt vermoed dat het product vanaf het begin af aan niet goed was. Ook als kunt bewijzen dat het product niet goed was om mee te beginnen ben je waar je wezen wilt. Je moet de verkoper dan wel eerst een kans hebben gegeven om het product te maken. Daarna kun je de koop ontbinden.
De makkelijkste route is kijken of je een beroep kunt doen op de wet in plaats van de verzekering. Als het product in de eerste zes maanden kapot is gegaan dan wordt vermoed dat het product vanaf het begin af aan niet goed was. Ook als kunt bewijzen dat het product niet goed was om mee te beginnen ben je waar je wezen wilt. Je moet de verkoper dan wel eerst een kans hebben gegeven om het product te maken. Daarna kun je de koop ontbinden.
In plaats van dat je blij bent dat je een nieuwe laptop krijgt kun je natuurlijk gaan zeuren hier.
Je KOOPT zelf de verzekering met een akkoord op hun voorwaarden. Keert zo'n verzekering een keer uit is het weer niet goed.
Je KOOPT zelf de verzekering met een akkoord op hun voorwaarden. Keert zo'n verzekering een keer uit is het weer niet goed.