LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lindorrf/mg de jong

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

lindorrf/mg de jong

Ongelezen bericht door boelie »

ik ontving gisteren een dagvaarding vanuit mg de jong te arnhem,
dit gaat over een zaak waar mg de jong begin 2009 een loonbeslag over gelegd heeft.
nu heb ik vanmorgen contact met mg de jong gehad om hier opheldering over te vragen aangezien ik het nogal vreemd vind dat na loonbeslag er nooit meer iets is vernomen vanuit het desbetreffende incassobureau.
ik kreeg een dame aan de lijn welke mij vertelde dat de firma lindorff bv inzake de vordering meerdere dossiers heeft aangeleverd bij mg de jong,
waarbij in het een een loonbeslag is gedaan en met de ander niets is gebeurt.
tevens vind ik het vreemd dat ik een jaar lang helemaal niets over deze zaak vernomen heb tot ontvangst van dagvaarding.
ik krijg nu dan ook het gevoel dat ze dezelfde vordering gewoon nogmaals willen opeisen.
is er iemand die tips heeft om dit op te lossen?

LuctorEtEmergo
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mar 2009 12:11

Re: lindorrf/mg de jong

Ongelezen bericht door LuctorEtEmergo »

Beste Boelie,

Allemaal wel erg vaag. Waar had de eerste vordering (welke inmiddels al via loonbeslag is voldaan?) betrekking op? Waar heeft de vordering waar je nu mee geconfronteerd wordt betrekking op? Dit zou voor wat betreft de meest recente vordering uit de dagvaarding moeten blijken. Voor wat betreft de oude vordering kun je je wenden tot M.G. de Jong.

Zoek dit allemaal uit voor de eerstdienende dag, deze staat ook vermeld in de dagvaarding. Je kan natuurlijk sowieso uitstel verzoeken bij de griffie van de desbetreffende rechtbank, maar mocht op voorhand blijken dat de vordering terecht is, dan kost je dat extra. Mocht blijken dat de vordering terecht is, laat het dan op verstek aankomen en tracht een regeling te treffen.

Groet,

Luctor

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: lindorrf/mg de jong

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Dit gebeurt wel vaker. Als er meerdere vorderingen zijn, wordt er soms eerst in één zaak een vonnis gehaald en beslag gelegd. Als dan blijkt dat die vordering geincasseerd kan worden, Durven ze wel kosten te maken om ook in de andere zaak een vonnis te halen. Op die manier voorkomt de schuldeiser dat ze in verschillende zaken proceskosten moeten maken, die niet verhaalbara blijken te zijn.
Voor jou is het echter wel vervelend, maar als het goed is, heb je over al die vorderingen in het verleden aanmaningen en dergelijke gehad en had je dit kunnen weten.

Ik zou even het de dagvaarding of het vonnis in de oude zaak naast de nieuwe dagvaarding leggen, dan moet je precies kunnen zien of het om verschillende vorderingen gaat.

Vraag anders voor de zekerheid ook even na of er niet nog meer "op de plank ligt"... anders krijg je over een jaar nog zo'n verrassing!

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: lindorrf/mg de jong

Ongelezen bericht door boelie »

nou de vonnis is nu uitgesproken door de rechter.
echter niet in het voordeel van de schuldeiser, aangezien deze nu de kosten van de rechtzaak mag gaan betalen welke vele malen hoger zijn dan het totaal te vorderen bedrag.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: lindorrf/mg de jong

Ongelezen bericht door jolanda77 »

dat noem ik gerechtig hijd

Gesloten