LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoontjes UPC met een bandje

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Myxomatosis
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:54

Telefoontjes UPC met een bandje

Ongelezen bericht door Myxomatosis »

Beste mensen,

Sinds een week ben ik regelmatig gebeld (variërend van 10.00 tot 21.00) door een onbekend nummer. Meestal zijn dit vervelende reclametelefoontjes (je hebt een prijs gewonnen of er ligt een prachtige aanbieding voor u klaar!), dus ik besloot niet op te nemen.

Vandaag besloot mijn vriend op te nemen, omdat ik er ondertussen krankzinnig van werd en de frequentie van de telefoontjes opgelopen was (vanmorgen al vijf keer gebeld). Wat schetst mijn verbazing: na het openemen een hoop geroezemoes op de achtergrond, even stilte en daarna een bandje met de vraag of je 'een 1 wilt toetsen om door te gaan'. Mijn vriend drukte op de 1, vervolgens gebeurde er niets, waarna we maar opgehangen hebben.

10 minuten later ging opnieuw de telefoon. Ik nam op, hetzelfde geroezemoes op de achtergrond en plotseling begint een medewerker van UPC te ratelen dat hij een prachtige aanbieding voor me heeft, omdat hij me wilde bedanken dat ik zo'n trouwe klant ben. Ik heb vriendelijk vermeld dat ik geen interesse had. Vervolgens ratelde hij door met het verhaal dat ik even kon blijven hangen, dan een bandje zou krijgen en via dat bandje zou ik mezelf kunnen blokkeren voor telemarketing van UPC, "maar als ik op zou hangen kon dit natuurlijk ook". Dit laatste vond ik een nogal vreemde opmerking, want waarom zou ik dan naar het bandje blijven luisteren? Voordat ik kon zeggen dat ik dit vreemd vond en kon vragen of zij al eerder via een bandje hadden gebeld, was deze medewerker van de lijn verdwenen en kreeg ik inderdaad hetzelfde bandje als eerder vandaag met de mededeling dat ik een 1 kon toetsen om door te gaan. Ik heb niets ingedrukt en opgehangen.

Eerlijk gezegd vind ik dit een vreemde gang van zaken. Ik hou niet van bandjes en zeker niet van nummers die ik daarvoor moet intoetsen, tenzij het een snelkeuzemenu is die je krijgt wanneer je een willekeurige klantenservice belt. Ook vind ik het vreemd dat UPC zelf aanbiedt om me te laten blokkeren voor ongewenste telefoontjes van UPC. Is dit een normale gang van zaken en hebben hier meer mensen ervaring mee? Ik wil niet al te wantrouwig zijn, maar tegenwoordig ben ik wel op mijn hoede, omdat ik veel heb gelezen over malafide praktijken via de telefoon.

Groetjes.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Telefoontjes UPC met een bandje

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Meld je aan op het bel me niet register.

https://www.bel-me-niet.nl/

Myxomatosis
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:54

Re: Telefoontjes UPC met een bandje

Ongelezen bericht door Myxomatosis »

mukkiefuk schreef:Meld je aan op het bel me niet register.

https://www.bel-me-niet.nl/
Bedankt, mukkiefuk. Dit heb ik gedaan vanmiddag. Ik las echter wel dat UPC, Tele 2, Telfort en Aegon hier lak aan schijnen te hebben. Omdat zij hun registers niet regelmatig updaten, komt het voor dat men alsnog gebeld wordt, ondanks dat er langer dan 6 weken ingeschreven is bij het bel me niet register.

Toch zal het misschien voorkomen dat andere bedrijven bellen.

stofzuigertje

Re: Telefoontjes UPC met een bandje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Stuur UPC een brief met dat U wilt opzeggen tenzij ze hier mee stoppen...
Dus in plaats van meer krijgen ze dan minder en dan stoppen ze zeker wel met deze onzin reclame.

Myxomatosis
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:54

Re: Telefoontjes UPC met een bandje

Ongelezen bericht door Myxomatosis »

Bedankt voor je reactie, Stofzuigertje. Het gaat mij niet zozeer om het telefoontje op zich. Dat is inderdaad hartstikke vervelend, maar ik mag afkloppen dat ik ongeveer eens in het half jaar wordt gebeld, meestal door UPC of door KPN. Met het inschrijven bij het bel me niet register hoop ik dat het helemaal niet meer gebeurt (ook al heb ik er een hard hoofd in).
Wat mij bezig houdt, is het feit dat er opgebeld wordt en een bandje wordt ingestart en de medewerker van UPC later zegt dat er een bandje zal volgen om hun eigen telemarketingpraktijken te kunnen blokkeren. Ik vind het nogal vreemd dat een UPC-medewerker zelf met deze suggestie komt; als klanten dat zouden doen, lijkt mij dat UPC inkomsten misloopt. Plus, ik heb zo'n bandje nog nooit eerder meegemaakt.
Vandaar dat ik mij afvroeg of meer mensen ditzelfde meegemaakt hebben en of het intoetsen van bijvoorbeeld een 1 op het moment dat dat bandje loopt 'veilig' is.

altijdwatteklagen
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2010 11:22

Re: Telefoontjes UPC met een bandje

Ongelezen bericht door altijdwatteklagen »

het is wettelijk verplicht voor callcenters om te refereren naar 'het bandje'. Want DAT IS het bel-me -niet-register!!

Myxomatosis
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:54

Re: Telefoontjes UPC met een bandje

Ongelezen bericht door Myxomatosis »

Een tijdje terug is deze ellende opnieuw begonnen. Ik heb geen idee of het elke keer van UPC was. De tijd van de telefoontjes varieert van 10.00-21.00. In het begin wordt je een aantal keren per week gebeld, daarna elke dag wel een keer, daarna een aantal keer per dag en als je dan nog even wacht soms wel 12 keer per dag. Uit principe neem ik dit soort telefoontjes haast nooit op. Bekenden spreken de voicemail wel in. Helaas ben je haast wel genoodzaakt de telefoon op te nemen, wanneer de frequentie van de telefoontjes toeneemt tot 12 keer per dag.

Van de week nam ik de telefoon op zonder mijn naam te zeggen en hoorde ik weer het bekende 'toets 1 om door te gaan'. Toen wist ik dat het UPC was. Ik heb opgehangen in de hoop dat het veelvuldig bellen zou stoppen. Helaas gaat het bellen gewoon door.
Maar het gekke was dat toen ik vanmorgen opnam een hoop gekraak hoorde, wat geroezemoes met achtergrondgeluiden en daarna een niet te verstaan, krakend, buitenlands bandje (de taal kon ik echt niet traceren), waarna er gewoon opgehangen werd.
Is dit 'fenomeen' bij iemand van jullie bekend? Het lijkt me niet dat dit ook van UPC afkomt?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Telefoontjes UPC met een bandje

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een rare naam heb je gekozen. Een konijnenziekte als naam??

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: Telefoontjes UPC met een bandje

Ongelezen bericht door suz123 »

Ik heb zelf in een callcenter gewerkt (2008) en ook names UPC klanten een geweldig *kuch* aanbod gedaan.
wij hadden echter niet een bandje voor of er na. maja heb het ook maar 1 maand gedaan :P
weet wel dat ze heel snel weer ophangen

Gesloten