Enige tijd geleden heb ik een compleet systeem besteld bij Salland t.w.v 2000,-+.
Ik koos er voor om mijn systeem thuis te laten bezorgen wegens de lange afstand.
Eenmaal binnen en aangesloten bleek het systeem niet te werken, ook wel een D.O.A genoemd.
Nieuwsgierig naar of ik kon zien wat het probleem was draaide ik de kast open.
Het eerste wat me opviel was een stukje plastic, wat overduidelijk van één van de onderdelen was.
Vervolgens bleken ook enkele kabels los te zitten.
De technische dienst van Salland heeft erg veel tijd besteed aan mijn systeem en vertelde mij dat het systeem nog eens is gecontroleerd voor verzending en dat alles in orde was.
Salland Automatisering heeft nooit duidelijk gezegd dat het aan de zending lag ( TGP ) maar sprak mij hier ook zeker niet in tegen.
Binnen enkele dagen heb ik mijn klacht gedaan bij het bedrijf waarop deze mij vertelden dat ik alleen "kans" maak op een kosteloze reperatie.
Dit is de eerste keer, zeker niet de laatste, dat mijn bek openviel van verbazing gezien ik daar al recht op had omdat zowel op elk onderdeel garantie zat en ik er ook nog 1 jaar assemblage-garantie bij heb genomen.
2 weken en 20 e-mails (van mijn kant) later krijg ik het adres van iemand die naar eigen zeggen "door de baas is aangesteld om dit probleem op te lossen".
Enkele e-mails later blijkt dat hij me als enige andere optie geeft: 75% van je geld terug.
M.a.w; "zolang wij geen verlies maken is het goed".
Onderhand zitten we al in de 5e/6e week.
Omdat ik er vanuit ga dat het systeem erg slecht is behandeld door de TGP ga ik niet akkoord met beide opties.
Immers, als ze de reparatie uitvoeren is het geen nieuw systeem meer, hetgeen waar ik voor heb betaald.
Ze hebben wel gezegd dat ze kapotte onderdelen ook kosteloos vervangen maar ik vind dit niks bijzonders omdat ik hiervoor een "dubbele"garantie kocht.
Komt er ook bij dat er alsnog "beschadigde" onderdelen in de kast blijven zitten waardoor ik hier eventueel later problemen mee krijg.
Ik kan nog even doorgaan met zeuren over Salland
graag hoor ik eerst hoe jullie er over denken.
Bij voorbaat dank.